Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 06 maj 2025 19:57

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Der snakkes om 30 dages clean eufori.. Jeg afventer spændt.. Her på 22 dagen for min private cleantime, føler jeg ikke andet end total tomhed og ligegyldighed.
Jeg prøver at rive mig selv op, glæde mig over sommerens farver, at jeg er kommet igennem de varste abstinenser.. Men det virker ikke. det er sgu så gråt det hele. Jeg siger til mig selv at nu må jeg tage mig sammen, se at glædes.. Det er svært når der er en glasmur mellem mig og resten af verdenen.

Jeg har svært ved at forstå hvorfor man skal trappes ud af et stof man trives på. Efter mange lange år på alt muligt lort, landede jeg på misbrugscenteret, fik suboxone så hatten passede og min dagligdag igen blev til at leve med. Man er jo ikke skæv af subox,snarere rask.. Og jeg har nu varet "rask" et år. Fået styr på mine ting, kontrol over mit liv. Men så skulle jeg udtrappes, ingen vej udenom... Sådan er det bare. Sådan er lovginingen i dk. Har ikke haft tilbagefald nok, tilsyneladende ikke skrabet bunden nok til at komme i betragtning til livsvarig behandling. Flot.

Fra 24 mg subox til 2 mg er der langt.. fra 2 mg til 0 mg endnu længere og abstinenserne er nøjagtig de samme.. det er først her de sidste dage at nattesøvnen har indfundet sig.. ellers bare masser af uro specielt i bene og arme.. Men ih hvor det er dejligt at vare clean.. siger de på misbrugen!!!

Ja, det er så fantastisk at jeg skal starte i antidepressiv behandling.. for det er ganske almindeligt at narkomaner der succesfuldt har gennemført en nedtrapning ender ud med en depression. Jamen det giver da mening!! Det stof der får mig til at have det godt og trives, er syntetisk narko og ikke et alternativ til et normalt liv. Men antidepressiv er vejen frem.. det er for os alle sammen. Lad os bare fylde på med det.Jeg kan ikke få hænderne ned af begejstring!.

Indlægssedlen på de antidepressive og deres bivirkninger er 3 gange så lang som indlægssedlen til suboxone.. men det er de første som er de acceptable.. jEG FATTER INGENTING!.

Jo, jeg ved godt at depression handler om serotinin mangel og optimering af forbindelsen mellem dendritter og axoner og bla bla bla..Men jeg havde sgu ingen depression på mine suboxone, bare en hverdag der fungerede og gjorde det godt.

Ja, så sidder jeg og overvejer mit liv.. venter med længsel på 30 dages euforien, tvinger min krop til motion, sund mad, gør de ting jeg skal gøre og bør gøre, men med ligegyldig og uden glæde.. Kigger på de antidepressive, men kan ikke få mig selv til at tage dem. Hvorfor stoppe med et stof for at fylde på med et andet.. make no sense.. I så fald vil jeg da hellere ryge sølvpapir og få endnu et tilbagefald som måske ender ud i livslang behandling??

Men nej, trods alt er jeg et voksent menneske, trods alt har kampen hertil været lang og tung.. specielt de seneste uger og jeg orker ikke en gang til at have så ondt i hele kroppen. være desperat for at sove uden at kunne osv osv...trods alt går de fremad i små bitte ryk.. nogle gange et skridt frem og to tilbage.. men stadig en smule fremad.. dag for dag.. om 8 dage rammer jeg 30 dagen og forventer at jeg indtager dagen med et brøl af begejstring. yiihaa.. kan næsten ikke vente.. imens skal tiden bare gå..

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Et værtshus, nær ved gammel strand
good luck herfra :)
det er et helvede, for alt har sin pris. - men dertil også en beløning.
hæng i!

Junior medlem

Jeg er 39 år og har fået suboxone i ca et år nu, 6 mg hver dag, valgte på et tidspunkt at søge læge sidste sommer da jeg siden min arbejdsulykke i 05 hvor jeg fik ødelagt venstre albue har fået smertestillende medicin - dolol, mandolgin og lign. men det hjalp ikke på smerten men lægen mente ikke at han kunne gøre mere for mig ang. dette..... så var det at jeg tilfældigvis en dag kom i snak med en der måske havde noget der kunne tage smerterne, temgesic.... og ja jeg skal da lige love for at det tog smerten, men jeg fik også en rus jeg aldrig havde oplevet før...!!!
Jeg blev siden fyret fra mit job pga 120 sygedage og blev opereret 2 gange på Århus universitetshospitalet desværre uden held, armen kunne ikke reddes.
Jeg modtog tabt arbejdsfortjeneste det første år efter ulykken fra forsikringen, men efter min operation stoppede de den månedlige udbetaling - pga operationen som forsikringsselskabet vurderede som vellykket..... men ak.... selvom jeg fik en lægeerklæring på at min arm var i selvsamme elendige tilstand var der intet at gøre - de havde smækket kassen i og jeg kunne så sejle i min egen sø.... jeg tog selvfølgelig kampen om økonomien op, men måtte til sidst hyre en advokat til at hjælpe mig i min sag.... tja nu skriver vi 09 og jeg kæmper stadig for at retfærdigheden vil sejre, en sej og udmattende kamp som jeg nu har tabt, 10 % tabt erhvervsevne giver ikke en jante....!!! nå som før nævnt indtog jeg temgesic - på det sorte marked og det blev siden afløst af subutex hvor jeg betalte 50 kr for 8 mg.... det stod på i ca. 2 år, jeg besidder åbenbart en x-faktor, da jeg aldrig har kastet op når jeg indtog subutexen, jeg prøvede én gang da jeg var 16 år at ryge hash - et juniorbonghoved.... det er det værste jeg har prøvet i mit liv, jeg fik voldsomme halluciationer, paranoia og opkastninger....
Jeg har ikke rørt det siden....
Da jeg opsøgte lægen for ca. et år siden havde jeg brugt alt hvad jeg ejede og mere til på at købe subutex, jeg kunne simpelthen ikke eksistere uden..... jeg fik mig noget af et kæmpe chok da lægen fortalte mig at jeg da bare kunne henvende mig på misbrugscentret og få det udleveret én gang om ugen uden at skulle betale for det.... !!!!!

Junior medlem

maltezer69 skrev:
Jeg er 39 år og har fået suboxone i ca et år nu, 6 mg hver dag, valgte på et tidspunkt at søge læge sidste sommer da jeg siden min arbejdsulykke i 05 hvor jeg fik ødelagt venstre albue har fået smertestillende medicin - dolol, mandolgin og lign. men det hjalp ikke på smerten men lægen mente ikke at han kunne gøre mere for mig ang. dette..... så var det at jeg tilfældigvis en dag kom i snak med en der måske havde noget der kunne tage smerterne, temgesic.... og ja jeg skal da lige love for at det tog smerten, men jeg fik også en rus jeg aldrig havde oplevet før...!!!
Jeg blev siden fyret fra mit job pga 120 sygedage og blev opereret 2 gange på Århus universitetshospitalet desværre uden held, armen kunne ikke reddes.
Jeg modtog tabt arbejdsfortjeneste det første år efter ulykken fra forsikringen, men efter min operation stoppede de den månedlige udbetaling - pga operationen som forsikringsselskabet vurderede som vellykket..... men ak.... selvom jeg fik en lægeerklæring på at min arm var i selvsamme elendige tilstand var der intet at gøre - de havde smækket kassen i og jeg kunne så sejle i min egen sø.... jeg tog selvfølgelig kampen om økonomien op, men måtte til sidst hyre en advokat til at hjælpe mig i min sag.... tja nu skriver vi 09 og jeg kæmper stadig for at retfærdigheden vil sejre, en sej og udmattende kamp som jeg nu har tabt, 10 % tabt erhvervsevne giver ikke en jante....!!! nå som før nævnt indtog jeg temgesic - på det sorte marked og det blev siden afløst af subutex hvor jeg betalte 50 kr for 8 mg.... det stod på i ca. 2 år, jeg besidder åbenbart en x-faktor, da jeg aldrig har kastet op når jeg indtog subutexen, jeg prøvede én gang da jeg var 16 år at ryge hash - et juniorbonghoved.... det er det værste jeg har prøvet i mit liv, jeg fik voldsomme halluciationer, paranoia og opkastninger....
Jeg har ikke rørt det siden....
Da jeg opsøgte lægen for ca. et år siden havde jeg brugt alt hvad jeg ejede og mere til på at købe subutex, jeg kunne simpelthen ikke eksistere uden..... jeg fik mig noget af et kæmpe chok da lægen fortalte mig at jeg da bare kunne henvende mig på misbrugscentret og få det udleveret én gang om ugen uden at skulle betale for det.... !!!!!
den kloge narrer den mindre kloge...!!!

Junior medlem

Jamen hvad så nu?? jeg har jo været i subox også, men fik kun et år, fordi jeg røg på hovedet i junk hver gang jeg var ved at være udtrappet. Jeg troede faktisk ikke at man bare kunne få lov at fortsætte, medmindre altså at alle andre muligheder er udtømte.

Jeg synes din historie er forfærdelig. Jeg mener du har selvfølgelig et misbrugsproblem, men en ordentlig smerte behandling via en smerteklinik havde da været bedre end du skulle ende i denne situation.

For mit eget vedkommende, så gik det galt igen, men jeg er startet på naltraxone ( nærmest som antabus, bare mod morfika) og har idag været clean 14 dage. jeg har det rimeligt okay og har ihvertfald mod på et liv uden stoffer..

Jeg vil gerne spørge dig. hvad tænker du på i forhold til subox osv. er det pga smerter eller afhængighed eller hvad? er du tilfreds med at du får det eller har du et ønske om at stoppe? fortæl fortæl.. altså hvis du har lyst.. S

Medlem

Bliver man afhængi af lykkepiller? Det har min læge aldrig fortalt mig.

Jeg er på SSRI 100mg Sertralin.

Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
Lægemiddelindustrien har jo også i årevis insisteret på at man ikke bliver afhængig af SSRI'er, og gjort alt for at bilde lægerne det ind.
Same story med benzodiazepiner i sin tid, og endda heroin. Det er desværre ret normalt at hver gang der kommer et nyt lægemiddel på markedet der dæmper psykiske symptomer, bliver det lanceret som revolutionerende og ikke-afhængighedsskabende, og hver gang kommer det før eller siden frem at det var løgn.

MIN PÅSTAND: Alle stoffer der påvirker sindstilstanden i positiv retning vil give en rebound effekt når brugen stoppes, hvor sindstilstanden svinger i modsat negativ retning i en periode, også kaldet abstinenser. Hjernen søger altid en ligevægt.

Medlem

Drupe skrev:
Lægemiddelindustrien har jo også i årevis insisteret på at man ikke bliver afhængig af SSRI'er, og gjort alt for at bilde lægerne det ind.
Same story med benzodiazepiner i sin tid, og endda heroin. Det er desværre ret normalt at hver gang der kommer et nyt lægemiddel på markedet der dæmper psykiske symptomer, bliver det lanceret som revolutionerende og ikke-afhængighedsskabende, og hver gang kommer det før eller siden frem at det var løgn.

MIN PÅSTAND: Alle stoffer der påvirker sindstilstanden i positiv retning vil give en rebound effekt når brugen stoppes, hvor sindstilstanden svinger i modsat negativ retning i en periode, også kaldet abstinenser. Hjernen søger altid en ligevægt.

Det var da træls, men jeg syntes ikke jeg har mærket fremskridt i lang tid nu.

Medlem

Jeg har en veninde der dagligt får noget antideprisiver < ? og samtidigt ryger utrolig meget hash og drikker igennem!

Jeg har været lidt klog på hendes område og sagt at bruges af hash og lykkepiller på samme tid er som at kurer hovedpine med hammerslag i hovedet. er der noget hold i det?
eller har jeg bare været dum at høre på! vil hende kun hendes eget bedste!!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Kom til at tage en kold tyrker på de citalopram jeg får pt pga social angst.

Jeg løb tør på pills, og så glemte jeg alt om det.

De to uger efter var fuldstændigt sindsyge.. Selvmordstanker, Totalt fucket humørsvingninger, mega depri, simpelthen helt fucket..

Det ku jo ha kostet mig livet.

Ved godt det er totalt lamt at stoppe sådan som jeg gjorde, men fuck man. Dont do that shit :!

Mig :) :

Du har helt ret vil jeg mene, hvis hun stopper med at ryge og drikke fra en dag til en anden vil hun nok få det ret så dårligt, sådan havde jeg det før i tiden da jeg selvmedicinerede mig. Da røg jeg også pænt meget.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fuldtidsforvirret på fyn
Drupe skrev:

Det var da utroligt med de læger. Jeg fik også af vide da jeg startede på SSRI, at det ikke på nogen måde var afhængigt ..

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 2750
Min læge vil godt gi mig cipramil. Jeg tror jeg prøver det og ser om deet hjælper og får lidt gang i mig.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: I centrum af solsystemmet.
For mig virker det i hvert fald som om cipramil virker har fået det i små tre uger. :wink:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]