Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 21:26

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Er der nogen der har erfaring med at bruge natriumhydroxid(kaustisk soda) istedet for den normale måde med Calcium Hydroxide(Edible Lime)?

Og hvis så kan man forvente en nedsat optagelse med brug af kaustisk soda?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Dania
Efter hvad jeg kan læse mig frem til er det ret ligegyldigt bare basen er stærk nok hvilket kaustisk soda er. PH'en skal så være omkring 10,5 og vil herefter reagere med carbon dioxid i luften og PH'en vil blive sænket nok efter flere dages rulning og iltning iltning om så man kan kalde det.

husk dette er blot hvad jeg har læst mig frem til.

læs evt.

http://en.wikipedia.org/wiki/Anadenanthera_peregrina

"To make the psychedelic snuff called yopo, the black beans from the bean pods of these trees are first toasted until the beans pop like popcorn breaking the bean's husk. The roasting process facilitates removal of the husk and makes the beans easier to grind into a powder. The bean's husk is usually removed because it is difficult to powderise and adds unnecessary volume. The bean is then ground with a mortar and pestle into a powder and mixed with a natural form of calcium hydroxide (lime) or calcium oxide (from certain types of ashes, calcined shells, etc.). This mix is then moistened to a consistency similar to bread dough, using a small amount of water. If calcium oxide is used, the water will react with it to form calcium hydroxide. Once moistened, it is kneaded into a ball for several minutes. After kneading, it is then left to sit for several hours to several days, depending on the local customs. During this period most of the excess calcium hydroxide reacts with the carbon dioxide in the air to form less caustic calcium carbonate (carbonatation)."

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Har du tænkt dig at sniffe kaustisk soda?
Det er altså kraftigt ætsende, LAD VÆRE MED DET!!!!

Junior medlem

http://www.psychedelia.dk/forum/viewto ... 5b97f2432b

Der er en der bruger Kaustisk soda med succes, men ja syntes også tanken om at putte noget ætsende op i næsen lyder useriøst.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Hvis du læser resten af tråden kan du også se at NaOH kan give alvorlige skader på slimhinder og luftveje hvis du sniffer det. Det er no-go efter min mening, men det er selvfølgelig din krop.

Junior medlem

jim fear skrev:
Hvis du læser resten af tråden kan du også se at NaOH kan give alvorlige skader på slimhinder og luftveje hvis du sniffer det. Det er no-go efter min mening, men det er selvfølgelig din krop.

Er skam helt enig, intet drug er værd at smadre din krop på.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

jim fear skrev:

Nu er styrken på det man "normalt" benytter til Yopo snus (calcium hydroxide) og kaustisk soda ikke særlig forskellig.

Edible Lime er på 12,5 i vandig solution og kaustisk soda er 13 (står på adskillige hjemmesider).

PH værdien sænkes i takt med at materialet reagerer med carbon dioxiden i luften (yopo+base) og vil efter flere dages æltning og iltning være fin til at insufflere.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted få finder.
Nu har jeg brugt NaOH et par gange til at lave yoposnus, og den mængde korn der skal bruges pr trip er imo ikke noget at være bange for, svjh skal man også bruge en helvedsmasse mere limestone kontra NaOH, hvilket også var derfor at jeg valgte at bruge det. Hverken jeg selv eller Espersen som prøvede det har fået ætseskader i næsen. Det svier lige en 2-3 min også er det ovre, også kører trippet derud af i en 30 min tid ca. IMO er amf værre at suge end yopo snus. Her ved man da ihvertfald også hvad der er i.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Armaghetto skrev:
jim fear skrev:

Nu er styrken på det man "normalt" benytter til Yopo snus (calcium hydroxide) og kaustisk soda ikke særlig forskellig.

Edible Lime er på 12,5 i vandig solution og kaustisk soda er 13 (står på adskillige hjemmesider).

PH værdien sænkes i takt med at materialet reagerer med carbon dioxiden i luften (yopo+base) og vil efter flere dages æltning og iltning være fin til at insufflere.

pH-værdien af en vandig opløsning (solution) afhænger jo af koncentrationen af base. Jeg ved ikke lige hvor du har de tal fra, så vidt jeg kan læse mig til har Ca(OH)2 en pKb på 2.4 og NaOH har en på 0.2, og er altså en markant stærkere base. Jeg kan ikke lige se hvordan CO2 skulle få pH til at falde, men hvis du har mulighed for at måle pH i dit pulver løbende og kan se at den er indenfor hvad der er rimeligt at sniffe (hvad det så end er) er det sikkert fint.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ved heller ikke hvor tallene kom fra men så dem på adskillige hjemmesider, det er nok noget fis eller så kommer det fra et eller andet ukendt måleskema.

Angående CO2 og at pH skulle falde så står der blot på Wiki:

"Once moistened, it is kneaded into a ball for several minutes. After kneading, it is then left to sit for several hours to several days, depending on the local customs. During this period most of the excess calcium hydroxide reacts with the carbon dioxide in the air to form less caustic calcium carbonate (carbonatation)."

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg tror de tal du har fundet har været pH-værdier på opløsninger af en tilfældig koncentration. NaOH reagerer så vidt jeg ved ikke med ilt, så jeg tror ikke at pH vil falde hvis du bruger det.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Det skal vel heller ikke reagere med ilt, men med CO2. Reaktionen danner NaHCO3 (Natron), men hvor hurtig den er, har jeg ingen anelse om. Dog ved jeg, at jeg ville være meget påpasselig, hvis jeg skulle sniffe noget, der var blandet op med stærk base (NaOH/kaustisk soda). En pH-måling ville hvertfald være på sin plads inden takeoff...

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jaja, mente luft :P

Men ja, som minimum en pH-måling inden...

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: jeg har været her
ikke for at hive op i en gammel tråd.
men min ven SWIM bekræfter nu at opskriften på Yoposnus sagtens kan anvendes med NaOH. Da en PH måling efter 2 dages iltning viser 7.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]