Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 07:53

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 48 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel: Re: Oxynorm
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
extanor skrev:
argh, oxycontin er da ikke i kapsel efter hvad jeg har oplevet er de i piller, hvis min erfaring er rigtig så vil jeg nok mene at det er svært at forveksle især når han skriver at han skal tage stoffet ud af kapslen, men det jo ikk sikkert jeg har ret ;)

Nej du har ret - de er i pilleform. Hvor imod oxynorm er kapsel.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fuldtidsforvirret på fyn
extanor skrev:
argh, oxycontin er da ikke i kapsel efter hvad jeg har oplevet er de i piller, hvis min erfaring er rigtig så vil jeg nok mene at det er svært at forveksle især når han skriver at han skal tage stoffet ud af kapslen, men det jo ikk sikkert jeg har ret ;)

Hvorfor siger du det? Sorry - Nu er jeg ikke med :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Dania
Ja, lad hellere være med at sniffe Oxynorm da det aktive stof har meget ringere biotilgængelighed når det sniffes!!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: !!!
Armaghetto skrev:
Ja, lad hellere være med at sniffe Oxynorm da det aktive stof har meget ringere biotilgængelighed når det sniffes!!

Sådan et påstand kræver en kilde.

svjv er der ikke stor forskel, mange foretrækker dog nasal indtagelse da det i så fald virker hurtigere.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: ved havnen
Bl0dpump skrev:
extanor skrev:

jamen det jeg mener er at når du skriver det skal ud af en kapsel så er det svært at tro at du forvekslede de 2 ting da oxycontinen jo ikke er i kapsel og dermed ikke skal ud af nogen kapsel,men kan nu godt se det stadig ku være du har forvekslet det, my bad

Medlem
Brugeravatar

Det er ku oxycontin (af oxycondone stofferne) der er depot og derfor dene eneste der beshøver knuses... oxynorm er guf de skal br spise.... kan nbefale sammen med lidt DXM, det er et fedt trip... DXM er jo en opiod, og det forsætker hinadne :) god rejse ;)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Dania
spiffeh skrev:
Armaghetto skrev:

Sådan et påstand kræver en kilde.

svjv er der ikke stor forskel, mange foretrækker dog nasal indtagelse da det i så fald virker hurtigere.

http://en.wikipedia.org/wiki/Oxycodone

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fuldtidsforvirret på fyn
extanor skrev:
Bl0dpump skrev:
extanor skrev:

jamen det jeg mener er at når du skriver det skal ud af en kapsel så er det svært at tro at du forvekslede de 2 ting da oxycontinen jo ikke er i kapsel og dermed ikke skal ud af nogen kapsel,men kan nu godt se det stadig ku være du har forvekslet det, my bad

Det er jeg helt med på. Jeg har selv rodet lidt med Oxynorm en gang, så jeg er helt med. Men kan godt være jeg forvirret jer andre lidt, og fucket lidt i begreberne. Det ka' jo ske :)

Medlem

Vil lige komme med en lille kommentar her! Jeg tror jeg er verdens heldigste Opioid-elsker... :-D Min far har kroniske rygsmerter og får lægeordineret OxyNorm og OxyContin, helt gratis i Norge. Så hvis jeg skal ha nogen, spørger jeg som regel om han har nogen i overskud han ikke kommer til at bruge, og det har lige resulteret i et helt ark med OxyNorm free of charge! :P Har det vildt godt på 30mg lige nu, livet er herligt! 8)

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Milano
Kimmo69 skrev:
Vil lige komme med en lille kommentar her! Jeg tror jeg er verdens heldigste Opioid-elsker... :-D Min far har kroniske rygsmerter og får lægeordineret OxyNorm og OxyContin, helt gratis i Norge. Så hvis jeg skal ha nogen, spørger jeg som regel om han har nogen i overskud han ikke kommer til at bruge, og det har lige resulteret i et helt ark med OxyNorm free of charge! :P Har det vildt godt på 30mg lige nu, livet er herligt! 8)

Gratis lammemateriale er en MEGET nem vej ud i et misbrug, lad vær med at tage dem for meget, save 'em for a rainy day, altså med mindre du bor i Bergen, så skal du gemme dem til a sunny day :lol:

Medlem

Bare rolig, overholder tommelfingerreglerne med 4 dage imellem rekreationelt brug og konsistente doser osv. Men den psykiske afhængighed, eller ihvert fald en høj kærlighed, er der allerede! ;) glæder mig som en tosset i dagen op til næste "flyde-tur" lol.

Medlem

Uhhh... den kærlighed kender jeg. Men pas på, oxy er en livsfarlig og forblindende elskerinde. Du bliver den sidste, der ser det komme, så vil klart anbefale, at du laver nogle nok lidt mere ansvarlige rammer og overholder dem. Jeg ser en gang om måneden som max. Det der fik ti-øren til at falde for mig, var da jeg noget til konklusionen, at det ikke var til at vente en måned - ret uhyggeligt.

Mht. indtagelsesmetode:

Det er min personlige erfaring, at snifning af oxycondon giver en betydelig større eufori. Rusen er dog meget kort 1½-2 timer, og metoden giver ikke samme kropsbehag.

Det kan klart diskuteres om dette gør nasalindtagelse bedre. Jeg vil altid anbefale den lange, hyggelige og gennemført elegante rus, oralindtagelse giver.
Det sagt, er jeg nødt til at sige, at første gang jeg sniffede en norm, er dagen i dag, den vildeste eufori jeg i mit liv har oplevet.

Er nødt til at undskylde for det ubestemte vi, men vi er mange, der har den oplevelse efter en vinter og forår, med ubeskrivelige mængder i Århus gader. Det var sgu nok meget godt, det fik en ende.

Mvh.
Anarkrig

Dedikeret medlem

Anarkrig når du siger sniffe oxycodon mener du så i form af oxynorm eller oxycontin??
Jeg synes slet ikk det giver nogen mærkbar forskel at sniffe oxycodon i det hele taget i stedet for oralt, så længe man knuser depots pillerne...
Hvis man skal have en mærkbar forskel skulle man tage dem i.v. OG DET ER IKKE NOGET JEG ANBEFALER til nogen af jer herinde!

Medlem

Iv er for mig ikke engang til overvejelse. Men ja jeg har erfaring med nasal indtagelse af oxynormer. 10 mg i næsen er en vild rus for 1-1½ time, men en meget subtil rus oralt i 3-4 timer.
Jeg har læst at det ikke skulle være den store forskel, men det går helt imod min egen erfaring. Alle dem jeg kender til her, som har prøvet begge dele har haft samme oplevelse.

Mvh.
Anarkrig

Junior medlem

Anarkrig skrev:
Iv er for mig ikke engang til overvejelse. Men ja jeg har erfaring med nasal indtagelse af oxynormer. 10 mg i næsen er en vild rus for 1-1½ time, men en meget subtil rus oralt i 3-4 timer.
Jeg har læst at det ikke skulle være den store forskel, men det går helt imod min egen erfaring. Alle dem jeg kender til her, som har prøvet begge dele har haft samme oplevelse.

Mvh.
Anarkrig

Som sagt så har Jeg prøvet det nasalt op til flere gange, får ikke det vilde ud af det, det hvertfald meget vildere når jeg tager det oralt. ud over den lidt kvalmende følelse dagen efter og i slutningen af det hele. Men sys satme at 10 mg er meget at sniffe, :P
Det ser ud af meget, jeg starter også stille og roligt ud, med 5 mg, og så venter jeg lidt og tager 5 mg. mere, måske der for det ikke har virket godt på mig ?
men har nemlig hørt at man hurtigt kan få en OD af at sniffe oxynorm. så der for jeg tog det stille og roligt, men det er nu lidt længe siden jeg har prøvet, så skulle måske prøve at sniffe 10 mg på en gang, så vil man måske få noget ud af det den her gang :P hehe

Junior medlem

jamen det kan da ikke være så farligt at tage dem i.v hvis man bare har den rette dosis ?

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
duermig skrev:
jamen det kan da ikke være så farligt at tage dem i.v hvis man bare har den rette dosis ?

Det er meget farligt at injicere alt der kommer i tabletform. Mange af tablethjælpestofferne er svære at filtrere fuldstændigt fra (såsom mikrokrystallinsk cellulose), og har en størrelse som gør at det nemt sætter sig fast i kapillærerne. Det kan gå meget galt.

Junior medlem

Prometheus skrev:
duermig skrev:

Det er meget farligt at injicere alt der kommer i tabletform. Mange af tablethjælpestofferne er svære at filtrere fuldstændigt fra (såsom mikrokrystallinsk cellulose), og har en størrelse som gør at det nemt sætter sig fast i kapillærerne. Det kan gå meget galt.

Jamen hvis man får det til at sprøjte! altså i væske form! så skulle det da ikke være farligere end at spise dem:

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
duermig skrev:
Prometheus skrev:
duermig skrev:

Jamen hvis man får det til at sprøjte! altså i væske form! så skulle det da ikke være farligere end at spise dem:

Det kommer an på hvor god injektionsteknik osv man har. Der er risiko for infektioner, skader på vener og så videre, hvad der ikke er ved tabletterne. IV regnes også for farligere på grund af det vanedannende aspekt i hvor hurtigt stoffet virker, og den form for rush det giver. Jeg har ikke personlig erfaring med IV, men mener også at risikoen for respirationsdepression er en hel del højere når man indtager opiater intravenøst, fordi det virker så hurtigt.

Dedikeret medlem

iv. er ikke så farligt hvis det er under gode og rene forhold fx et hospital.. Men der er meget større chance for man får et kick af det end oralt eller nasalt, så man bliver hooked.. Det var netop pga. en stor opperation at jeg var på nålen i sin tid.. Godt jeg er ude af det nu!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 48 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]