Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jun 2025 23:12

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 1061 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21 ... 54  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

DJ_Jr skrev:
Okey lader den blive i, men når jeg har kappet 2 hoveder af og ladet dem tøre så de spore prints kommer frem. kan jeg så stadig spise dem eller skal de bare smides ud.?

første flush :D

http://www.badongo.com/pic/7545109

Nej, spis bare dem :wink:

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Electric Ladyland
DJ_Jr skrev:
Okey lader den blive i, men når jeg har kappet 2 hoveder af og ladet dem tøre så de spore prints kommer frem. kan jeg så stadig spise dem eller skal de bare smides ud.?

:lol: fedt scenarie, at når man tørrer sine svampe hopper der automatisk sporeprints af dem. Hvilken stain er det du har fået til det? 8)
Well.. Du skal lade svampen vokse sig god moden til hatten bliver helt sort, og så tage sporeprint af den lige efter du har høstet den. Hvordan du gør dette kan du se i Samlet Viden.

Junior medlem
Brugeravatar

øh....den medfølgende "brugsforvirring" til mit grow kit nævner intet om, at jeg ikke må have frugtlegemet til at ligge direkte oven på vermiculiten, men kan læse mig til mange erfarne dyrkere herinde opfordrer til det. Hvad vil/kan der ske ved direkte kontakt mellem disse to emner?

Junior medlem
Brugeravatar

att And:

Du efterspurgte et foto af min fruitbag. Jeg endte i et dejligt weekend trip på dråber, så selve fotograferingen blev lidt udskudt hehe.

men her er et foto af den fruitbag jeg har fået med: http://img205.imageshack.us/img205/2335/dsc00231x.jpg

der er sat filter i toppen og indgang til nål i siden.

når frugtlegemet er helt hvidt, hvordan gør jeg så bedst, når jeg skal dunke? er det med handsker på og i sterilt miljø?

overvejet at putte kagen i den medfølgende kasse til grow kittet og lade den trække der, men så skal den flyttes igen da jeg skal have vermiculiten ned i kassen......ja ja det kan virke overvældende første gang gggg

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Farveladeland
Jeg har anskaffet mig et growkit. Det er dunket og er har stået i noget der minder om halvanden uge.
Det startede meget godt - masser af dejlig fluffy mycelie, med små hvide stokke inde i midten, som stak op hist og her, men nu har der dannet sig dråber på myceliet. Det er klasket helt sammen!
Jeg går udfra at det skyldes en temparturændring, så luften ikke kunne bære så meget vand, eller også er luftfugtigheden simpelthen blevet for høj.

Er det et problem, når nu myceliet tynges af vandet?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Electric Ladyland
Acidaz> Det ligner at der er vermiculite i posen allerede, er der ikke det? Men når du skal dunke den skal du bare hælde vand i posen, lade det trække i en tolv timer, hælde det fra og så er den skid slået. Derefter er det måske en udemærket idé at lade den føde i en ny beholder, hvis der ikke er plads eller luftudskiftning nok i posen til svampe. Er der det? Det er en model jeg ikke kender.

MBP> Er myceliet ligefrem klasket sammen? Det kræver billeder! Men det lader rigtignok til at det er et temperatur-problem, kan du ikke ordne det? Det er "bare" at lægge et varmekabel om det, eller tørre myceliet lidt med en hårtørrer (relativ stor kontaminationsrisiko), og genfugte det med en sprøjt-sprøjt-dunk.

Junior medlem
Brugeravatar

Citat:
Acidaz> Det ligner at der er vermiculite i posen allerede, er der ikke det? Men når du skal dunke den skal du bare hælde vand i posen, lade det trække i en tolv timer, hælde det fra og så er den skid slået. Derefter er det måske en udemærket idé at lade den føde i en ny beholder, hvis der ikke er plads eller luftudskiftning nok i posen til svampe. Er der det? Det er en model jeg ikke kender.

Det er vermiculite i posen ja. OG jeg har en ekstra beholder til selve frugtsætningen samt en ekstra pose med tilhørende luftfilter. Så jeg vil nok gøre som du foreslår og foretage selve dunkningen i posen :-)

Det næste punkt på programmet må være at blande sporer i den medfølgende liqiud culture vail og så se hvad der sker :-)

jeg takker igen mange gange And :-)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Jeg har samme growkit, og jeg tog den ud af posen, da jeg skulle dunke den.

Jeg vaskede hænderne grundigt, og sørgede for et sterilt miljø ved bordet. Så fyldte jeg vand i den medfølgende sorte kasse (helt op til kanten), smed kagen i, og låget på.

Jeg gav den 24timer i køleskabet, da jeg læste at det skulle være godt for myceliet, da det derved stresser det mere, og giver en bedre høst.

Efter 24timer tog jeg kagen ud af køleskabet. Jeg vaskede hænderne grundigt, og sørgede for et sterilt miljø ved bordet. Vaskede kagen grundigt under vandhanen, og smed den i den sorte kasse igen (denne gang med fugtigt vermiculite i bunden), ind i posen, og stilte den i et værelse.

Med hensyn til liquid culture, så vil jeg da foreslå at du snart går igang med det, da det nemt kan tage en uges tid før det er færdigt.

God fornøjelse.

Junior medlem
Brugeravatar

Citat:
MBP> Er myceliet ligefrem klasket sammen? Det kræver billeder! Men det lader rigtignok til at det er et temperatur-problem, kan du ikke ordne det? Det er "bare" at lægge et varmekabel om det, eller tørre myceliet lidt med en hårtørrer (relativ stor kontaminationsrisiko), og genfugte det med en sprøjt-sprøjt-dunk.

Nu har jeg ikke nogle "før" billeder, til at sammenligne med, men der er nogle dråber på det af myceliet, som stikker op, som tynger det.
Har heller ikke et kamera, for den sags skyld. :(
Jeg er sgu ikke meget for at føntørre kittet og jeg tror temperaturen er helt fin. Der er i hvert fald fint med dug op langs posen.

Senest rettet af Mbp. 25 nov 2009 17:42, rettet i alt 1 gang.

Junior medlem
Brugeravatar

Citat:
Med hensyn til liquid culture, så vil jeg da foreslå at du snart går igang med det, da det nemt kan tage en uges tid før det er færdigt.

ja, jeg tror faktisk jeg bliver nødt til at udsætte hele projektet til efter endt arbejde i udlandet fra sidst i december til februar.....skulle jo gerne have flushet kittet godt og grundigt ggg

Dedikeret medlem

Geografisk sted: NV
Nu har jeg endelig fået min nye growbox, efter den anden jeg havde mislykkedes på grund af forurening(tror jeg). Så denne gang har jeg tænkt med at gro dem inde i et skab. Jeg har købt en panasonic head lamp, som jeg har til at hænge over growboxen, den er på 100 lux, målt på en meters testing, er det nok, til at få svampene til at gro? Den bruger 2xAA batterier og det er en vacuum bulb på 2.5v/0.3A. vil det kunne lade sig gøre så?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Som vi har sagt mange gange:
de skal bare ha' en lyskilde til at gro efter. Ikke noget fancy.
Selv bruger jeg 4 lysdioder der kører på 3xAAA batterier i alt. Det er mere end rigeligt.

Du kan endda nøjes med bare at åbne skabet 10 min om dagen og så droppe en lyskilde.

Junior medlem
Brugeravatar

Ariaji skrev:
Som vi har sagt mange gange:
de skal bare ha' en lyskilde til at gro efter. Ikke noget fancy.
Selv bruger jeg 4 lysdioder der kører på 3xAAA batterier i alt. Det er mere end rigeligt.

Du kan endda nøjes med bare at åbne skabet 10 min om dagen og så droppe en lyskilde.

Det skulle vel aldrig være sådan en dot-it? En af de der runde diodelamper, med klister på bagsiden? :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Præcis:)
sort fætter man bare trykker på for at tænde.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Jeg troede at i snakkede om TAP light? :lol: *wink wink*

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Sådan en her:
Billede

Bare fra et no-name hvor man fik et par stykker for 50,-.

Junior medlem
Brugeravatar

Ariaji skrev:
Sådan en her:
Billede

Bare fra et no-name hvor man fik et par stykker for 50,-.

Fuldstændig magen til dem jeg bruger :lol:

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Kolding
Hej!

Har netop høstet mit første flush nogensinde. Det blev til 115 gram friske Cubensis svampe :)

[hsimg]http://i99.photobucket.com/albums/l282/RasmusTJ/Cubensis/01122009150Inet.jpg[/hsimg]
[hsimg]http://i99.photobucket.com/albums/l282/RasmusTJ/Cubensis/01122009151Inet.jpg[/hsimg]

Har dog et par spørgsmål, bare for at være på den sikre side, da jeg ved at indtagelse af kontaminerede svampe kan være en halvuheldig fornøjelse :)

[hsimg]http://i99.photobucket.com/albums/l282/RasmusTJ/Cubensis/01122009144Inet.jpg[/hsimg]
^ Dette er vel blot et stød den har fået og oplever oxidering?

[hsimg]http://i99.photobucket.com/albums/l282/RasmusTJ/Cubensis/01122009145Inet.jpg[/hsimg]
^ Denne svamp pillede vi fra i går, da vi troede den måske kunne være syg, kan i vurdere om den skal ud eller om den er ok?

[hsimg]http://i99.photobucket.com/albums/l282/RasmusTJ/Cubensis/01122009149Inet.jpg[/hsimg]
^ Disse gnallinger ryger self ud, går ud fra den brune er en der har stået lidt for længe?

Derudover var der en hat der var dækket af et let lag hvid "pels", er det noget at være urolig for? Det var en mindre svamp der endnu ikke havde slået hatten ud.

På forhånd mange tak :)

Junior medlem
Brugeravatar

Citat:
Disse gnallinger ryger self ud, går ud fra den brune er en der har stået lidt for længe?

tag og gem "gnallinger" mv. og bryg en snaps på dem :cheers: hehe

En af de erfarne dyrkere skal nok kunne hjælpe dig mht den brunt farvede svamp samt dine andre spg :-)

-og så mange gange tillykke med din første høst, det lover godt for de næste :-)

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Kolding
acidaz skrev:
Citat:
Disse gnallinger ryger self ud, går ud fra den brune er en der har stået lidt for længe?

tag og gem "gnallinger" mv. og bryg en snaps på dem :cheers: hehe

En af de erfarne dyrkere skal nok kunne hjælpe dig mht den brunt farvede svamp samt dine andre spg :-)

-og så mange gange tillykke med din første høst, det lover godt for de næste :-)

Mange, mange tak - jeg er meget forventningsfuld overfor det berømte 2. flush! :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 1061 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21 ... 54  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]