Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 06 maj 2025 19:40

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej folkens..

Jeg søger lige vejledning her, inden jeg skal tage stilling til om jeg skal opsøge en stof-konsulent.

Jeg er begyndt, når jeg suger amfetamin eller 'ma, at få ondt i brystet... i fredags kom det allerede efter ½ gram og har det stadig - var også så dum at forsætte. Torsdag i efterårsferien var sidste gang jeg havde besøg af Emma, og der havde jeg også ondt flere dage efter - og måtte faktisk stoppe på cyklen og trække om mandagen, fordi det begyndte at gøre ondt da jeg cyklede op af bakke.

Jeg har røget hash dagligt ca siden jeg blev 18.. er 22 nu, og det sidste år har jeg taget hårde stoffer næsten hver weekend enten amf, kix eller emma... faktisk næsten altid amf, og så sammen med fx emma. Kix/Emma har jeg kun taget det sidste år, hvor jeg nok har haft en 20 ture, og amf har jeg taget i 2½ år, hvor det først var en gang i mellem, så hver måned og det sidste år jeg har gjort det hver weekend næsten, hvor jeg i december, januar og februar sugede 2-3 gange om ugen.. I fredags tog jeg vel ca 2 gram, og det plejer at ligge på 2-3 g pr nat jeg tager det.. Emma 1-1½ og kix en 5-8 stykker vel...

Jeg ved godt at det er et dårligt tegn, og det er et tegn på at jeg skal stoppe, hvilket også er min plan... men I ved selv hvordan det nogengange går, så derfor vil jeg høre hvor meget I vil mene jeg skal have alarm klokkerne ude mht. til at kontakte kommunen og få en konsulent.

Er i øvrigt blevet fortalt, at coke ikke går ud over hjertet, og kunne evt være en mulighed for at hjælpe mig gennem forløbet, ved at sige at jeg kan tage det engang i mellem... det har jeg heler aldrig taget så meget, kun en 2-3 gange i alt...hvad mener I til den?

Junior medlem

Skal forresten lige siges, at fik konstateret for højt blodtryk for nogle måneder siden..

Medlem
Brugeravatar

coke er også ret skidt for hjertet. store stigninger i blodtryk osv. du skal stoppe omgående! hjerteproblemer i din unge alder er et faresignal der vil noget. kom i behandling eller snak med en konsulent omgående. Stimulanser kan medføre forandringer i hjertevævet og blodforsyningen, som i sidste ende kan resultere i Iskæmisk hjertesygdom/hjertestop.

EDIT: netop folk med for højt blodtryk bør ikke indtage amfetamin, da det kan belaste hjertet voldsomt.

Medlem
Brugeravatar

Hvad får dig til at tro kokain vil hjælpe dig igennem forløbet?

Junior medlem

At hele min omgangskreds tager stoffer... og ved at bliver pisse surt at sidde og kigge på alle dem, og hvis det ikke skadede på samme måde, så ville jeg kunne bruge det engang i mellem når jeg var samen med dem. Ikke hver weekend som nu, for det skal jeg i forvejen ikke mere, men hvis jeg nu var til fest engang om måneden - det var blot for at finde et bedre alternativ end det jeg allerede laver... men den blev så blæst væk før. :)

Men det er som jeg selv havde gættet: Fordi den er kørt for meget, og ikk stoppede mens legen var helt god. Men fik bekræftet hvad jeg troede, og så må jeg snakke med en konsulent...

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted få finder.
Synes du bør søge læge.. Tror ikke det er en konsulent du har brug for i første omgang. Men hvis du har svært ved ikke at tage stoffer når du er sammen med dine venner bør du nok også søge konsulent. Det du har udsat din krop for er langt fra sundt. Og hvis det er ren mdma du har suget er det godtnok også meget! Et alternativ til en misbrugskonsulent kunne være at ryge en joint istedet for at sidde og suge lortenarko der stinker af polsk kælder!
Pas nu på dig selv, der er sku ikke meget at gøre når først skaden er sket.

Mvh Skou

Junior medlem

Jeg skulle faktisk lige til at spørge, om jeg evt kunne ryge en pind når jeg sad sammen med dem - har bare hørt at det også skulle medføre forhøjet blodtryk... det skal jeg også bare passe på med ikke bliver hver dag igen... pt er det nok 3-4 gange om ugen, nogengange mindre..

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Du burde skære ned på HELE dit narkoforbrug når din krop sender så klare signaler til dig!
En joint i ny og næ sker der jo ikke noget ved, men det er altså ikke i HR ånd at be dig fortsætte med at pulse 4 gange i ugen når man tænker på der kun er 7 dage på en uge ;)

Synes du bør søge læge og erkende dit forbrug og fortælle de signaler du har fået fra din krop. Prøv eventuelt at skriv ned hver gang du får trykken for brystkassen eller lign og vis det til din læge.

Junior medlem

Får heldigvis kun trykken i brystet nogle dage efter jeg har taget noget - så er det væk igen... men jeg skrev jo også, at det var meningen at det skulle være slut - det var mere risikoen hvis jeg faldt i et par gange senere hen... under alle omstændigheder er det bedre end det jeg gør nu. Det må vel bare være slut med det hele, og så til fester kan jeg puff' en pind - så bliver aftenen heller ik' så lang og dyr :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

That's the spirit ;)

Pas nu på dig selv :)

Junior medlem

Jo tak :)

Har altid været meningen jeg ville stoppe mens legen var god, for har altid sagt det ikke skulle ødelægge mit liv... så er det også NU bremsen skal i...

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]