Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 06 maj 2025 19:33

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 
Forfatter besked
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Efter jeg har slået op med damen her for nyligt har der været lidt for meget fest i mit liv. Og nu er det så tid til en pause fra THC'en. Det i sig selv skal nok gå. Har ryggrad nok til bare at lade være.

Men jeg går og er lidt depri, nu hverdagen er så tæt på. Og eftersom jeg har rigtig mange ting om ørene, i forbindelse med arbejde/uddannelse og at jeg skal finde noget andet at bo i inden for relativt kort tid. For at bevare overskuddet kunne jeg godt tænke mig en kur der kan gøre mig lidt gladere i hverdagen. Masser af motion og en sundere kost er en god start. Går nogle lange ture. Har planlagt en tur på 25 km idag, nu regnen er holdt op. Men findes der noget helsekost der kan hjælpe mig i min situation? F.eks. noget perikon eller noget?

Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Tillykke med din nyvundne frihed ;) Det er sku dejligt selvom man også bliver små-afhængig af tøsebørnene

Jeg ville ikke anbefale dig at tage noget, hold motion og sund kost igang indtil det går bedre. Jeg ser depression som "træning" for hjernen så den kan komme tilbage igen, altså som en desværre halv-nødvendig ting der sætter gang i tiltag der på sigt gør humøret bedre. Lidt ligesom styrketræning: Man får ingen muller af at få en anden til at løfte 50% af vægten.

Du kunne jo sagtens tage noget, holde depr lidt væk og blive glad. Men det er bare at skubbe det foran sig uden at "træne" humøret.

Held og lykke med humøret jeg døjer selv med det samme, ex'en flyttede for 1 uge siden. At nusse om grønne planter er i øvrigt en kanon terapi.

Moderator
Brugeravatar

Jo tak. Jeg er ikke nødvændigvis så glad for min nyfundne frihed. Det er noget man skal vende sig til.

Grønne planter er ikke muligt lige nu. Har ikke råd til at smide strøm efter det ligenu og jeg har slet ikke behov for så meget pot. Har mere end rigeligt efter at have tømt haven. Men jeg har mine akvarier og der har meget af den samme effekt. Desværre er jeg ikke meget hjemme, for jeg er nødt til at bo hos min bror meget af tiden nu jeg ikke har bil.

Men jeg vil holde mig til motion. Og så sørge for at få de vitaminer og skidt og møg min krop har brug for.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted få finder.
Det noget træls noget det med de pigebørn. Man bliver sku så glad for dem, og specielt hvis det har været et seriøst og langt forhold man har haft til hinanden. Men ja, som du selv siger, så prøv at få fyldt din hverdag ud med nye ting, motion, filmaften med venner eller lign. så du ikke konstant tænker på damen. Er nemlig også selv kommet i præcis samme situation som dig, og synes et langt stykke hen af vejen at det hjælper meget at min hverdag er meget stresset og fyldt. Nyder så dog selv af at ryge lidt, og det hjælper da uden tvivl meget på alle de tanker som man nu engang får i hovedet når sådan noget sker. Men sku flot hvis du vil ligge natjointen på hylden samtidig med at du lige er gået fra hende ;)

Moderator
Brugeravatar

Det må være sæson for det skidt. Fire et halvt år holdt det her, med flere små stop undervejs, men alligevel...
Spiller noget kort, især med min bror, jeg bor hos meget af tiden. Det er godt tidsfordriv. Før vi gik fra hinanden røg jeg kun ved festlige lejligheder, så det er kun her de seneste uger den har stået på for meget røg. Men nu kan jeg mærke hvor sumpet jeg bliver, og hvor lidt jeg får nået, så det er slut en periode.

Moderator
Brugeravatar

Det værste ved alt det her er nu at bruge så meget tid alene. Normalt elsker jeg det, men ligenu er det bare træls. Men et bliver nok bedre når jeg får flyttet. Og så svinger mit humør utroligt meget. Alene idag startede jeg helt nede, kom op og havde det rigtig fint i eftermiddag. Og nu er jeg træt af alting igen.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Det er helt normalt. Det er jo en kæmpe omvæltning i din hverdag. Sørg for at have noget at lave det meste af tiden, læs bøger, vær sammen med venner osv. Det er uden tvivl rigtig hårdt det første stykke tid, men det bliver altså nemmere, husk at sige det til dig selv! Humørsvingninger vil du også have masser af, men igen det bliver også bedre efter et stykke tid.

Held og lykke med det!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fuldtidsforvirret på fyn
Jeg tror ikke der findes nogen nem måde at komme igennem kærestesorger. Selvfølgelig er der aktiviteter som hjælper på humøret, som i har givet nogle gode eksempler på ;) Men selve sorgen, kommer man ikke hurtigere over i mit hoved. Det er en hård tid, som bare skal overståes, men ja husk at se frem og sig til dig selv, det bliver snart bedre!

Pas på med ikke at hænge for meget fast i hende. Altså tanker "Hvis jeg nu gør sådan, kommer hun nok igen" osv .. Det gør det kun hårdere!

Held og lykke :)

Moderator
Brugeravatar

Jeg har snakket med en kammerat om at vi skal starte med at styrketræne. Det skal nok hjælpe på nogle af tingene.

Og Bl0dpump, det var nu mig der fyrede hende. Det bliver bare ikke mindre hårdt af.

Men idag har nu været en god dag. En spil poker og så er det nok ved at være sengetid.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fuldtidsforvirret på fyn
Bubber skrev:
Jeg har snakket med en kammerat om at vi skal starte med at styrketræne. Det skal nok hjælpe på nogle af tingene.

Og Bl0dpump, det var nu mig der fyrede hende. Det bliver bare ikke mindre hårdt af.

Men idag har nu været en god dag. En spil poker og så er det nok ved at være sengetid.

My bad. Læste lige for hurtigt. Rigtig god idé med det styrketræning. Kom ud mellem andre mennesker, plus det giver jo en fantastisk følelse i kroppen efter man har givet sig 100% i træningscenteret .. I al fald, for mit vedkommende!

Medlem
Brugeravatar

Foreslår at alle i vintertiden fodrer dem selv (og deres samlevende/kæreste/kone/mand) med naturligt lys/lysterapi.

God vind

Junior medlem

Jeg er selv stoppet med at ryge hash for 4 måneder.. Dengang røg jeg hver dag fra morgen til aften.. Men da jeg stoppede begyndte jeg til nala akupunktur et par gange om ugen, og det havde en fantastisk virkning uden lige.. Det var ikke nemt, men det var egentlig heller ikke særlig hårdt.. Hvis du er klar over grundende til du stopper er det ikke noget problem..

Og hvad kvinden angår så skal du ikke være bange for at være trist.. Man kan ikke være glad, hvis man ikke tillader sig selv at have negative følelser engang imellem..

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Udkanten af Aalborg.
Bubber skrev:

Styrketræning er virkelig en god idé. Det kan hjælpe på mange ting. Man kommer af med en masse krudt, kommer ud blandt andre mennesker, og det er rigtig dejligt at træne med sine venner. Bagefter er man også 100% tilfreds med sig selv og sin indsats.

Desuden hjælper det med at få tankerne på andre ting, og jo længere man har trænet og begynder at kunne se nogle resultater, så giver det virkelig bonus i livskvaliteten og humøret.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]