Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 06 maj 2025 19:16

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Hej Psy.

Jeg skriver dette indlæg i en tilstand af vrede, "ked-af-det-hed", og med et hoved fyldt af tankemylder, så please bær over med dårlige formuleringer etc.

Jeg har røget hash hver dag i 4-5 år efterhånden, og dette er min lillebror udemærket godt klar over, og har vidst det i et par år.
Jeg er 22 år, og brormand 18.
Var overbevist at han havde et rimelig fornuftigt forhold til stoffer og hash, og altid var ærlig overfor mig hvad angår hans indtag af dette. Det er jeg dog blevet meget i tvivl om nu.

Ved han ryger hash jævnligt (min. 1 gang om ugen), men drikker forholdvist sjældent.

Fuck it, ved ik hvad jeg ska skrive.
Sagen er den at jeg ved han har røget nogle hverdage på det sidste, hvor han har løjet overfor mig omkring det (har stadig ikke indrømmet det), og i dag kan jeg se på mængden af mit hash-stash (vejer min nold hver gang jeg laver joints for at ku se hvor meget jeg putter i) at han 100% har taget noget af mit hash og røget. Dette er jeg ret sikker på han har gjort en gang før, men der benægtede han, og jeg blev derfor i tvivl da jeg jo troede han altid var ærlig overfor mig.

Jeg har konfronteret ham med det, og sagt at hvis han ikke indrømmer det overfor mig, gider jeg slet ikke se på ham eller snakke med ham. Han er dog en rigtig, rigtig stædig satan, ligesom mig.

Ved ikke rigtig hvad jeg vil med dette topic, udover at høre hvad fanden i ville gøre i min situation?
Gider jo ikke skubbe drengen væk fra mig, hvis han er på vej ud "på et sidespor", og vil bare gerne have han er ærlig overfor mig.
Vil jo elske ham og være der for ham om han så skød heroin fra morgen til aften, men han skal jo for fanden også lære noget af det her? Ville bare fucking ønske han kunne være ærlig.

Hvad ville i gøre?

Synes slet ik jeg fik udtrykt mig på den måde som jeg ville omkring dette, men det hele "myldrer" oppe i hovedet.

For fuck sake altså, har mest af alt lyst til at gennemtæve ham to be honest!

:hm:

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
Hva med, at du tog ham i hånden og i sammen, holdt en god pause... Hvis i er ved, at glide lidt fra hinanden, ku' dette måske få jeres forhold lidt tættere igen plus i samtidig har hinanden at hanke op i... Bare en tanke,, Kan godt se, at det er et sidespor hvis han hugger din tjald og lyver omkring det - men hyklerisk må jeg vel godt - med forbehold - kalde dig=)

Medlem

HopIFjordeN skrev:
Hva med, at du tog ham i hånden og i sammen, holdt en god pause... Hvis i er ved, at glide lidt fra hinanden, ku' dette måske få jeres forhold lidt tættere igen plus i samtidig har hinanden at hanke op i... Bare en tanke,, Kan godt se, at det er et sidespor hvis han hugger din tjald og lyver omkring det - men hyklerisk må jeg vel godt - med forbehold - kalde dig=)

Selvfølgelig. Hyklerisk og fucking dobbeltmoralsk! Uden tvivl!
Men jeg er også langt fra tilfreds med min livssituation, og den radikale ændring der er sket i mit liv efter jeg fik øjnene op for hash og andre stoffer.
Ikke fordi at stoffer ikke har givet mig fede oplevelser etc., men kunne nu sagtens ha' været det hele foruden hvis jeg skulle vælge om igen!

Synes derfor det er okay at fortælle ham min mening.

Det med pausen er et godt råd, desværre bare ikke realistisk lige pt.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted få finder.
Altså, det er jo helt klart sørgeligt at han nakker af dit stash.
Prøv at snak med ham, og forklar ham at hvis han kommer clean nu, så gør det ikke noget at han har løjet tidligere. Og hvis han ved du har en vægt burde det jo heller ikke være den store sag i retten at overbevise ham om at du ved han har gjort det.
Vil dog også råde dig til at slappe bare en smule af overfor ham, man er jo altså kun 18 én gang. Og hvis ikke han laver nogle fejl han kan lære af så lærer han det jo aldrig. Det at han er begyndt at ryge i hverdagene kan godt blive et problem hvis han samtidig har gang i en ungdomsuddannelse eller lign.
Men tag en snak med ham, og gør evt som HopIFjordeN siger, nup en pause på en måned eller to sammen, så er I jo ikke alene om det.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Hmm, du har dagligt røget hash i 4-5 år, og er nu 22. Så du startede som 17-18 årig? Ligesom din lillebror? Måske han bare tænker, at det er okay, og at du hvertfald ikke skal sige noget til ham om et ansvarligt hashforbrug, når du selv ryger dagligt.

Hvis du vil have ham til at stoppe bør du også selv stoppe, ellers sender du ham nogle seriøst tvetydige signaler imo.

Dedikeret medlem

Noname; Det kan der være noget om, men for mig at se er hovedproblemet her da ikke, at han ryger tjald på en hverdag engang i mellem. Problemet er da i langt højere grad at han lyver om sit forbrug og stjæler.

Man kan absolut godt klare sig godt på en ungdomsuddannelse, selvom man ryger en pind i hverdagene ind i mellem - ikke at jeg decideret kan anbefale det. :)

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Well, yeah, det kan jeg godt ser... Jamen så ville jeg gemme mit stash bedre, og gøre ham opmærksom på, at du ikke vil have, at han går i dine skuffer/stash, og at det er rigtig dårlig stil at lyve overfor sin brormand...

Junior medlem

Du mener søster ;)

Medlem

Er Arreats da en kvinde?

Moderator

Geografisk sted: Wiggie
noname skrev:
Hvis du vil have ham til at stoppe bør du også selv stoppe, ellers sender du ham nogle seriøst tvetydige signaler imo.

- Kan kun være enig.
Da jeg var 19, og var begyndt at lege med de første stoffer, var jeg også meget på vagt overfor min lillebrors mønster (han er 2 år yngre). Jeg brød mig bestemt ikke om at han begik sig i miljøer hvor der blev røget hash dagligt, og jeg var absolute opsat på at han skulle holde sig fra stimulanser til han blev voksen. :peace:
Det hjalp ikke en skid - tværtimod - han undlød i stor udstrækning at fortælle mig om hans oplevelser/spørgsmål. Det var jo ikke menigen.

Der skal en sidefølt dialog til at få folk til at lytte - en oplagt start ville være hvis du holdte en pause, indtil du har fanget hans "undren"..
good luck

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]