Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jun 2025 20:10

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6409 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36 ... 321  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

kenya skrev:
Hvor stor mulighed tror i der er for at finde sn her de næste par dage?
i forhold til at der ikke har været så meget frost og ret meget regn eller stopper de bare med at vokse så sent uanset vejr forhold?

Altså som jeg også skrev i en anden tråd, har mig og en ven været ude og lede i ½ time idag. Vi ledte kun i ½ time fordi det var alt alt for koldt og vådt.
Men de SN vi fandt var nogle ret store og flotte eksemplarer. Vi fandt lidt over 50, og lod en masse stå da de var for små.

Så det er bare med at komme ud og lede, og håbe på man har heldet med sig :)

PS:
Tror sagtens vi kunne have fundet flere SN hvis det var tørt, da svampenes farve var rigtigt mørkebrune pga alt det regn og at det var så vådt. Så det var svært at spotte dem i forhold til når vejret var godt og det er rimeligt tørt.

Junior medlem

okay:D.
tak for svaret.

så vil jeg bare komme ud og lede.
men det bliver rigtig hurtig mørkt nu så man skal skynde sig ud her i hverdagen.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hey! Jeg ville ønske jeg kunne finde ud af at upload billeder så i lige kunne se, men dette er desværre ikket i tilfældet.

Var ude idag for at finde svampe, og fandt da en masse. Men fandt også en 3-4 kæmpe svampe, men er lidt i tvivl om disse. de ligner de andre men de er meget større og de er sådan set blå i farven. fandt dem blandt de andre, men vil lige høre.

Junior medlem

Jeg var på tur igen i dag og der er blevet længere mellem SN'erne, men samtidig har jeg set mangle flere forskellige sorter end sidst, så jeg ville lige lave en tjek-up post.
Græsset var ret vådt, så de er alle temmelig mørke.

http://img188.imageshack.us/img188/9575/p1030011y.jpg

Disse fire er jeg ikke helt sikker på:

http://img301.imageshack.us/img301/9978/p1030012.jpg

Nr. 1: underlige hatteform. Den er næsten helt flad, bestemt ikke trekantet. Men med papil og rigtig stilk- og lamel-kulør. (det har de iøvrigt alle sammen, efter min overbevisning).
Nr. 2: papillen er meget lille og hattens form er ikke sådan karakteristisk SN. den stod for sig selv, i et område på et par kvadratmeter hvor jeg ikke fandt andre, derfor røg den under suspekts.
Nr. 3+4 er de største jeg har set til dato (men jeg har kun være på jagt tre gange og kun i denne sæson). har jeg bare været heldig?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

bobbyduke skrev:
Jeg var på tur igen i dag og der er blevet længere mellem SN'erne, men samtidig har jeg set mangle flere forskellige sorter end sidst, så jeg ville lige lave en tjek-up post.

Nr. 1: underlige hatteform. Den er næsten helt flad, bestemt ikke trekantet. Men med papil og rigtig stilk- og lamel-kulør. (det har de iøvrigt alle sammen, efter min overbevisning).

Nr. 2: papillen er meget lille og hattens form er ikke sådan karakteristisk SN. den stod for sig selv, i et område på et par kvadratmeter hvor jeg ikke fandt andre, derfor røg den under suspekts.
Nr. 3+4 er de største jeg har set til dato (men jeg har kun være på jagt tre gange og kun i denne sæson). har jeg bare været heldig?

Det er sku alt sammen SN:)

Medlem
Brugeravatar

Genåbnet d. 3. nov 2009

Var ude på en mark idag og lede efter SN.. Er det her SN? Hvis der er en eller flere der er SN på billedet, så peg dem venligst ud i Paint eller sådan noget! Tusind tak :).
Da vi var ude og plukke dem, havde det lige regnet og alting var ret fugtigt og vådt. Der var også en del tåge. Og de 'glinsede' som der står man skal kigge efter på SN, når det har regnet.

Hvis det ikke er SN, så skriv venligst hvilken sort det så er, tak :).

Beklager de ringe billeder. De er taget på mobil.
Billede
Billede
Billede
Billede

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
Nikolaj214 skrev:
Billede

uha, den er ikke helt nem. de eneste jeg er relativt sikker på er SN, er nr. 9 og 12 fra venstre. nr. 1,2,4,6,7,10,13,14,15,16 (også fra venstre) er næsten stensikkert ikke SN.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: In a green suit
Halugenlampe skrev:
Nikolaj214 skrev:
Billede

uha, den er ikke helt nem. de eneste jeg er relativt sikker på er SN, er nr. 9 og 12 fra venstre. nr. 1,2,4,6,7,10,13,14,15,16 (også fra venstre) er næsten stensikkert ikke SN.

Jeg tror ikke der er SN mellem de der.

Medlem
Brugeravatar

Citat:

Cool, så må vi jo ud og finde nogle flere :). Hvordan er det du kan identificere dem og skille dem ud fra de andre? Det ville gøre det nemmere for os at samle dem, hvis jeg vidste sådan noget gejl.. Haha :P

Citat:
Jeg tror ikke der er SN mellem de der.

Hvordan kan du se det? Btw, min ven siger at de nu har skiftet farve efter de er kommet indenfor. Er det normalt, eller har det noget at skulle have sagt?
Vi tog billederne cirka 45 minutter efter de blev plukket.

Medlem
Brugeravatar

@Nikolaj214: Det er nok ved at være for sent at finde dem nu. Det skal nok kunne lade sig gøre, men det vil i såtilfælde ikke blive i store mængder.
Genkendelse af SN kræver, efter min egen erfaring, erfaringen selv. Når man først finder den rette svamp, så ved man næsten altid, om den næste er den rette - man er næsten ikke i tvivl, når man først finder de små knoklede brystvoreter :D. Der er mange links til guides om, hvad du skal gå efter, og hvad du IKKE skal gå efter, hvis du blot kigger lidt på de forskellige tråde herinde.
Ja, stort set alle svampe vil ændre farve efter noget tid. En tørret svamp sammenlignet med en nyplukket svamp af samme art kan se meget forskellig ud i farve - primært pga. væskeoptaget. Det kan derfor ikke bruges som identifikation, og kan sågar føre til forvirrelse, om, hvorvidt en svamp egentligt er den art man leder efter - i tilfældet af, at man bruger farve som identifikation.
Umiddelbart synes jeg heller ikke, at nogle af de svampe på dit billede ligner SN, men det er også taget i en dårlig vinkel og med alt for ringe kvalitet.
Bedre held næste år! (Nu er der vel reelt set kun omkring 10 måneder igen. ;)).

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det er ikke forsent at finde nu. Der er flere end nogensinde på den mark jeg leder ved:)

Medlem
Brugeravatar

dengaleremote skrev:
@Nikolaj214: Det er nok ved at være for sent at finde dem nu. Det skal nok kunne lade sig gøre, men det vil i såtilfælde ikke blive i store mængder.
Genkendelse af SN kræver, efter min egen erfaring, erfaringen selv. Når man først finder den rette svamp, så ved man næsten altid, om den næste er den rette - man er næsten ikke i tvivl, når man først finder de små knoklede brystvoreter :D. Der er mange links til guides om, hvad du skal gå efter, og hvad du IKKE skal gå efter, hvis du blot kigger lidt på de forskellige tråde herinde.
Ja, stort set alle svampe vil ændre farve efter noget tid. En tørret svamp sammenlignet med en nyplukket svamp af samme art kan se meget forskellig ud i farve - primært pga. væskeoptaget. Det kan derfor ikke bruges som identifikation, og kan sågar føre til forvirrelse, om, hvorvidt en svamp egentligt er den art man leder efter - i tilfældet af, at man bruger farve som identifikation.
Umiddelbart synes jeg heller ikke, at nogle af de svampe på dit billede ligner SN, men det er også taget i en dårlig vinkel og med alt for ringe kvalitet.
Bedre held næste år! (Nu er der vel reelt set kun omkring 10 måneder igen. ;)).

OK.
Jeg var ude igen idag, og jeg fandt nogle som jeg synes passer bedre på beskrivelsen af spids nøgenhat. De har lysere stilk, og mere purpurbrune lameller.
Jeg får snart mit kamera tilbage, som kan tage gode billeder, og så kan jeg lige ligge et par herind.
Forresten: hvornår er det bedste tidspunkt at tage et billede af svampene til identifikation, efter man har plukket dem?
Forresten 2!!: Hvilken vinkel er da den bedste til identifikation af svampefund? :P

Medlem
Brugeravatar

Du bør tage billederne umiddelbart efter plukning. Det kan være svært at skelne tørrede svampe fra hinanden.
Tag gerne billederne i vinkel a la det øverste af de tre du har postet tidligere.

Har folk stadig held med at finde de kære små?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

dengaleremote skrev:
Har folk stadig held med at finde de kære små?

Ja da.
Var på en lille gåtur med kæresten i går. Kiggede ikke rigtig efter svampe, men fordi jeg hele tiden stødte ind i dem, blev jeg jo nød til at plukke dem. Det blev til 51g bare ved at gå en tur.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Morgen' startede med en lille gå tur ;-)
Ud igennemskoven og ud til en lille ko mark ;)
Fandt nogle svampe -
Ved dog ikke helt hvilke?
Håber på svar;

Info -

Fandt højest 6 ( Afgangen )
Alle er mindre end en ( Ligther )
De er klistrede oven på -
Fundet ved en ko mark?*
Hvad er dette for nogle shrooms ?

Shrommyfirst'-

Ps ( Nogle af dem her en rødlig/Brunlig top?
Og der er nærmest en ekstra 'dut' )

Billeder kommer;
Håber nogle kan gi et 'hint ud fra oplysninger'

[url]http:/www.billedeupload.dk/[/url]

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
De er meget * Klistrede *
Overhovedet ikke nogen som kan komme med et
hint ud fra infomationer'?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: På sølvfadet med flag i
Dine URL virker ikke og man kan intet fastslå ud fra dine oplysninger. Svampene kan godt være klæbrige når de er meget våde.

Junior medlem

GENÅBNET D. 10/11 2009

Hey allesammen :)
For lidt siden vandrede jeg lidt rundt mellem vores grantræer hvor vores heste har gået, og faldt over disse svampe. Er det spids nøgenhat? (jeg er HELT ny på svampeområdet)
[hsimg]http://img5.imageshack.us/img5/9696/img1979c.jpg[/hsimg]

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
nej, de vokser som regel ikke ved grantræer, men du kunne være heldig at finde nogle rød fluesvampe.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Kbh
bobbyduke skrev:

Nu har jeg været ude og plukke svampe, de ligner dem på øverste link (er næsten sikkert på at det hele er SN.)

MEN, er det normalt at SN vokser i klynger? Fandt 3 klynger, med ca. 100(?) svampe i hver klynge, alle sammen samme slags..

Forresten, ryger noget af psilocybinen af hvis man skyller dem? Vandet blev ret blåligt i det da jeg skyllede dem i en si, var det lige psilocybinen der røg der eller hvad? :?

- Abraham Lincoln

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6409 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36 ... 321  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]