Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 jul 2025 17:47

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem

hej

købte mig et jointrør i træ her igår. Har røget et par joints på det, og synes røgen er virkelig skarp og kradser næsten lidt når jeg ryger på det. Skal det ryges til, eller er jointrør i træ bare ikke noget værd? :) det er meget flot ellers, og der er jo godt sug i et jointrør , så det er lidt trist.

Medlem

Geografisk sted: Helt væk
Pipe renser er vejen frem og det er vær gang der er blevet røget på røret.

Medlem

det har smagt klamt siden første gang, så der bliver nok ikke røget meget mere på det foreløbig.. :)

Moderator
Brugeravatar

Jeg er gået helt væk fra træ rygeinstrumenter, jeg synes, som du også har bemærket, at de begynder at at lugte, og give smag til røgen, og det er selvom man renser efter hvert brug. Jeg synes det er nemmere, og rarrer at lave filter af pap(ir), da man kan justere størrelsen som man vil, og ikke har smagen med, fra de forrige joints der er blevet røget. Men ønsker du et jointrør, så vil jeg anbefale glas eller fedtsten, da det kan renses, så det er så godt som nyt med IPA. Ellers er merskum også udemærket, men afgiver en lille bismag, selvom man renser efter brug.

Medlem

aha, tænkte det nok. så fortsætter jeg bare med almindeligt pap filter.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted få finder.
Den med fedtsten er ikke helt go længere.
En høne fortalte mig noget med at det er kræftfremkaldende at ryge af fedtsten, og den lokale headshop har også trukket alt med fedtsten tilbage pga de nye oplysninger.

Lidt info og links

Citat:
Fedtsten kan indeholde asbest og må ikke bruges i undervisningen, med mindre leverandørens produktbeskrivelse godtgør, at den leverede sten er undersøgt og fundet asbestfri. Man kan ikke af farven på fedtsten afgøre, hvorvidt der er tale om asbestholdigt materiale eller ej.

http://www.risiko.bar-u-f.dk/Kreative_f ... ialer.aspx

Citat:
Børn og unge i Århus Kommune har ret til ikke unødigt at blive udsat for stoffer og materialer, der kan fremprovokere allergi eller andre gener.

Fedtsten er en talkvariant, det vil sige det samme materiale som man laver talkum af. Fedtsten brydes i de samme mineralogiske lag som asbest.

Fedtsten indeholder næppe store mængder asbestfibre, da fedtsten vil være for porøs. Men man kan forvente, at jo blødere stenen er jo, større er indholdet og dermed frigivelsen af asbestfibre. Fedtsten indeholder desuden kvarts, som afgives som støv. Kvarts har vist sig at give kræft hos forsøgsdyr.

Ø Det frarådes institutionerne at bruge fedtsten.

http://aarhus2.cabo.dk/mag1/daginst/iti ... A80041FCC9

Synes bare lige det skulle nævnes ;)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
Hvis det ikke lige var fordi, at jeg altid har smidt alle mine jointrør væk, så havde jeg klart brugt glasrør endnu - mega lette, at rense, og sovsen trænger ikke ind i glasset - desuden er det jo gennemsigtigt, så der er ingen tvivl om hvornår det er rent eller ej... Men jeg bruger nu pap, grundet ovenstående....

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Vårhus
Hvis prisen er underordnet, er elfenben det bedste. Blev engang overfaldet med en 20 minutters salgstale i den lokale headshop, hvor elfenbenrørene angiveligt skulle stamme fra mammutstødtand gravet op i Sibirien. Ellers ville jeg nok også holde mig til et glasrør.
Jeg sværger også selv til papfiltre, men må sige, at det er lækkert og noget særligt at ryge på elfenben.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Swedenborgs fly skrev:
Hvis prisen er underordnet, er elfenben det bedste. Blev engang overfaldet med en 20 minutters salgstale i den lokale headshop, hvor elfenbenrørene angiveligt skulle stamme fra mammutstødtand gravet op i Sibirien. Ellers ville jeg nok også holde mig til et glasrør.
Jeg sværger også selv til papfiltre, men må sige, at det er lækkert og noget særligt at ryge på elfenben.

LOL! Den salgstale er jeg også blevet udsat for - 700kr for et jointrør, jaaa ok... Men frisk nok, at han prøver haha... Vestergade, right!?

Insane psychedelia user!

Er der ikke forbud mod handel med elfenben pga. det er stødtænder fra et seriøst udrydningstruet dyr..?
...hvis det er her i århus de handler med det lort? så nægter jeg at handle med dem igen...

Jeg bruger aldtid papirsfiltre til mine joints. Lidt af samme grund som HopIFjordeN skriver.
Havde engang et mærskums-rør, som var ganske udemærket at ryge på, hvis det vel at mærke blev gjort grundigt rent, efter hver gang, det blev brugt. - og det er simpelthen for bøvlet, så er det sku næmmere lige at klippe lidt af et blad, eller hvad der nu lige er ved hånden af papir.

Medlem
Brugeravatar

Ja, mand! LOL. Han er fandme god, han bliver ved med at prøve.

Vi nåede kun at slippe væk, fordi telefonen ringede. Han ville ellers gerne, at vi blev stående, så han kunne fortsætte salgstalen, men vi skyndte os ud, for vi havde været præcis så tålmodige som velopdragne, sønderskæve drenge kan være, uden at bryde grædende sammen :cry: ; og vi havde jo i øvrigt heller ikke de 700 kr., han så gerne ville have os til at give ham.

Vi havde egentligt lidt ondt af ham og troede, at han bare var helt oppe at køre over, hvor fedt elfenben var, men han kender åbenbart sit publikum, det udspekulerede svin. Jeg tror strategien må være at lægge nok pres på de mest rød- (eller blå)øjede kunder og så håbe, at vi giver efter bare for at skulle slippe for at sige nej i hashtågen. Jeg kan ikke helt regne ud, om han har fundet en skamløs vej til en guldgrube, eller om han bare oversælger den til alle stakler, han kan indfange...

Det kunne være, man skulle vove pelsen og høre, om han får solgt nogen næste gang, man er dernede...

Medlem
Brugeravatar

Undskyld dobbeltpost, men:

FraCirklerne: Jo, det spurgte jeg ham også om, men det var derfor, han gjorde så stort et nummer ud af, at det var fra mammutstødtand. Det er selvfølgelig også en begrænset ressource, men det skal jo bruges til et eller andet, og der er i sagens natur ikke nogen mamutter, der har måttet lade livet for at vi kan ryge på deres horn.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

HopIFjordeN skrev:
Swedenborgs fly skrev:

LOL! Den salgstale er jeg også blevet udsat for - 700kr for et jointrør, jaaa ok... Men frisk nok, at han prøver haha... Vestergade, right!?

Haha! Det må de jo åbenbart gøre ved alle de stakler der køber jointrør hos dem, for da jeg ville hente mig et glasrør blev jeg da også pænt præsenteret for det latterligt dyre jointrør.

Men hvad, det endte da med et glasrør anyway, som jeg også kun kan anbefale hvis man endelig vil købe sig et rør. De er nemme at gøre rene, man kan hurtigt se om de ikke er rene nok og så ser det ret sprødt ud at ryge af et glasrør :)
Jeg er i hvert fald glad for mit, omend jeg sjældent bruger det. Det tager så fandens lang tid at lave joints med sådan et rør i forhold til når jeg normalt ruller dem i hånden. Men hvad, det skal helt sikkert hives frem og bruges igen, næste gang det er høsttid herhjemme!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

hahaha - grineren mand - hans hovedargument overfor mig var, at denne her mammuttand der er x antal millioner år gammel, skulle nedkøle røgen på en HELT speciel måde... PFFF hahaha.. Spurgte ham så også om jeg så ikke skulle droppe forbi med lidt tjald, så ku vi prøve det rør der sammen, for hvis jeg sku gi kassen for et rør, skal jeg satme prøve det først hehe - men den var han ikke med på:P

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Han ved desværre ikke en brik om noget som helst, har hørt ham fyre det værste pis af flere gange. Desuden er de rør alt for dyre, har set dem meget billigere ved andre forhandlere...

Foretrækker selv et rør i ben (ikke elfenben) eller papirfilter. Rør skal renses efter hver brug synes jeg, en piberenser med lidt sprit på fungerer godt.

FromAllCirclesRise > Rørene er lavet af mammutstødtand, der ligger en masse i Sibirien som de graver op og laver til ting... Det er dog stadig et sygt marked at bidrage til efter min mening, når nu ben fra alle mulige andre dyr er ligeså gode. Ryger selv på kamelben, de er gode synes jeg.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Gellerup
Swedenborgs fly skrev:
Ja, mand! LOL. Han er fandme god, han bliver ved med at prøve.

Vi nåede kun at slippe væk, fordi telefonen ringede. Han ville ellers gerne, at vi blev stående, så han kunne fortsætte salgstalen, men vi skyndte os ud, for vi havde været præcis så tålmodige som velopdragne, sønderskæve drenge kan være, uden at bryde grædende sammen :cry: ; og vi havde jo i øvrigt heller ikke de 700 kr., han så gerne ville have os til at give ham.

Vi havde egentligt lidt ondt af ham og troede, at han bare var helt oppe at køre over, hvor fedt elfenben var, men han kender åbenbart sit publikum, det udspekulerede svin. Jeg tror strategien må være at lægge nok pres på de mest rød- (eller blå)øjede kunder og så håbe, at vi giver efter bare for at skulle slippe for at sige nej i hashtågen. Jeg kan ikke helt regne ud, om han har fundet en skamløs vej til en guldgrube, eller om han bare oversælger den til alle stakler, han kan indfange...

Det kunne være, man skulle vove pelsen og høre, om han får solgt nogen næste gang, man er dernede...

Det er nu ellers en rigtig hyggelig butik! Med en ganske sød ung pige til at betjene kunderne, en gang imellem :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

HopIFjordeN skrev:
hahaha - grineren mand - hans hovedargument overfor mig var, at denne her mammuttand der er x antal millioner år gammel, skulle nedkøle røgen på en HELT speciel måde... PFFF hahaha.. Spurgte ham så også om jeg så ikke skulle droppe forbi med lidt tjald, så ku vi prøve det rør der sammen, for hvis jeg sku gi kassen for et rør, skal jeg satme prøve det først hehe - men den var han ikke med på:P

Hahaha - smukt!

Han brugte også nedkølingsargumentet som det store argument overfor mig. Han burde da ha' været frisk på en lille test hvis han så gerne vil ha' solgt det rør.
Tosse :lol:

Medlem
Brugeravatar

Khazim skrev:

Det er nu ellers en rigtig hyggelig butik! Med en ganske sød ung pige til at betjene kunderne, en gang imellem :)

Ja, det er da en fin butik, og det er godt at have en headshop i byen. Når han skal kaldes et svin, er det kun, fordi jeg lader lige præcis det skældsord fylde uforholdsmæssigt meget i mit ordforråd, og fordi det er svært at finde nogen, der dybest set ikke er en lille grisebasse.
Jeg synes egentligt godt udbuddet kunne være lidt mere praktisk og billigt i stedet for det hav af semi-kunstgenstandsrygeinstrumenter, de har dernede, men forretningen er da god at ha'.
Hende pigen dernede er jo virkeligt sød og god for en sludder, men det er da for sjovt og smadret, at ham keglen har givet samtlige århusianske medlemmer boardet samme alenlange dundertale over elfenbens magisk kølende egenskaber for at få solgt nogle rør, han åbenbart ikke selv gider at ryge på.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Between a rock and a hard place
Jeg er selv i biksen ret tit, og jeg har faktisk aldrig fået den tale der. Men jeg håber den kommer en dag, det kunne være at man skulle spørge til nogle jointrør en dag :-)
Headen i Randers er efter min mening længder bedre end den i Århus, omend den ikke er helt så flot at se på. De har alle deres blunts på køl, og det er jeg typen, som sætter pris på :-)

Moderator
Brugeravatar

@Skou
Tak for informationen, men det får mig nok ikke til at stoppe med fedtstensprodukter. Vil mene der er en vis forskel på at bruge det i undervisning, hvor det forstøves, ved formegentlig formning af fedtstenen, og så at ryge på et færdigt produkt, som ikke støver. Desuden kan asbest holde til op til 900 grader, så det frigives vel heller ikke yderligere fordi det opvarmes, tænker jeg.

Jeg har nu heller ikke fået salgstalen vedrørende elfenben, selv efter talrige besøg, men synes nu generelt ikke rigtig de ved hvad de snakker om dernede, og priserne er generelt set for høje, men hyggelig er butikken da.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]