Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 14:49

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Geografisk sted: The Moon
Hej..

Hver gang jeg tager amfetamin, selv efter 2 snitter, hvor jeg vildt meget koldsved.. er godt klar over det er en normal bivirkning, men syntes bare det er lidt vildt saa meget jeg faar iforhold til hvad mine kammerater faar..
Det er kun i armhulerne jeg sveder, jeg har det ikk varmt, og heller ikk koldt, saa det er bare koldsved..
Jeg kan tage et stykke papir og toerrer det vaek, og et par minutter senere kan jeg maerke det begynder at rende ned af mig igen.. saadan kan jeg blive ved en hel aften, det stopper ikk foer hele rusen er vaek..

Det er ikk ligefrem fordi jeg kun har taget amfetamin et par gange, har haft perioder hvor jeg har gjort det hver weekend naesten i et par maaneder, ogsaa hver dag nogle gange..

Nogle der haft samme problem, eller ved hvad det skyldes har jeg har saa meget koldsved? Kan det vaere at min krop bare braender det for sygt af? Daarlig kost maaske? Jeg har et rimeligt vildt stofskifte tror jeg, eftersom jeg stort set ikk tager nogle kilo paa, ligemeget hvad jeg spiser, er meget spinkel af min hoejde.

/Martin

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: kbh et sted
Du er selv inde på hvad det nok skyldes. Nogen mennesker sveder mere end andre, og sådan er det bare. Amfetamin får ens kropstemperatur til at stige, dvs. man automatiks kommer til at svede mere, end dem omkring en der ikke er påvirket. En anden ting der kan give koldsved, er rygning, så hvis du ryger mere, når du er påvirket, end hvad du normalt ryger kan dette osse spille ind.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fuldtidsforvirret på fyn
Dyrker du sport regelmæssigt, hvor du får din puls højt op? Ryger du cigaretter?

Du kunne måske overveje at skære lidt ned på dit forbrug af amfetamin. Det er nogle store omgange din krop har været igennem jo. Det kan have noget med det at gøre. Den når ikke rigtig at slappe af inden den skydes af igen jo ..

Der står lidt her om koldsved og sygdom: http://www.netdoktor.dk/brevkasser/arkiv/200107.htm

Medlem

Geografisk sted: Helt væk
Jeg har det på samme måde bare med coke. Hvis jeg bare tager en lille streg går der 5 minuter også er jeg gemmenvædet af koldsved nogen gange begynder jeg også at ryste helt vildt, i mit tilfælde er det dog fordi jeg har været rigtig rigtig, rigtig afhængig coke og jeg får abstinerser hvis jeg tager en smule (mer vil have mer).
Og når du skriver at du har haft perioder hvor du har gjordt det hver weekende eller hverdag, så syns jeg det lyder som om at din krop siger at den vil havde mere.
Du skulle måske over veje om du ikke har haft det sjov du skulle havde med amf...

Peace

Junior medlem

Bl0dpump skrev:
Dyrker du sport regelmæssigt, hvor du får din puls højt op? Ryger du cigaretter?

Ingen rigtig sport, og ryger cigaretter.. Bad combo :p

De perioder hvor jeg har gjort det hverdag har max været 1-2 uger, hvorefter en pause.. Men havde en periode hvor det stort set var hver weekend i 2-3 måneder.. og så havde jeg en pause på 2 måneder indtil sidste weekend

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Altså som nævnt før, der er nogle mennesker som bare normalt sveder mere end andre. Sådan er det bare!
Men jeg ville bestemt tage en pause med amfetamin .. Lig det på hylden i nogle uger/måneder måske. Begynd at træne lidt. Behøver jo ikke være noget vildt. Gå/løb nogle lange tur en gang imellem. Det skulle hjælpe lidt på dit problem er jeg sikker på! =)

Ellers kunne du høre hos din læger, om han kunne gøre noget. Det skader aldrig jo.

Junior medlem

Vil jeg da prøve, tak for svarene :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Ja, det syntes jeg du skal gøre. Jeg taler erfaring omkring amfetamin, har haft et meget stort forbrug af stoffet i mange år. Jeg gik og "bildte" mig ind i lang tid, at jeg IKKE var afhængig og jeg sagtens kunne f.eks. tage en bytur uden. Men tro mig, pludselig er det svært uden. Det er et fandens stof. Ved godt du ikke spurgte om det, men føler jeg må fortælle dig det skipper! =)

Go' vind ;)

Medlem
Brugeravatar

CamelJJ skrev:
En anden ting der kan give koldsved, er rygning, så hvis du ryger mere, når du er påvirket, end hvad du normalt ryger kan dette osse spille ind.

Hvorfor får man koldsved af at ryge?

Junior medlem

Bl0dpump skrev:
Ja, det syntes jeg du skal gøre. Jeg taler erfaring omkring amfetamin, har haft et meget stort forbrug af stoffet i mange år. Jeg gik og "bildte" mig ind i lang tid, at jeg IKKE var afhængig og jeg sagtens kunne f.eks. tage en bytur uden. Men tro mig, pludselig er det svært uden. Det er et fandens stof. Ved godt du ikke spurgte om det, men føler jeg må fortælle dig det skipper! =)

Go' vind ;)

Ja, helt enig, det er sku et fandens til stof.. En af mine kammerater som jeg oftest tager stoffer med, var også mere eller mindre afhængig i en periode, plus min bedste ven er i afvænning for 3. gang, så kender godt risikoerne ved det, men tak alligevel ;)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]