"da jeg slog dig ihjel"
Jeg føler mig som en sulten slange, der lægger og venter på et bytte, der er så stort, at jeg aldrig mere behøver at sulte. Alle dyr der lever her, er så små at jeg aldrig er mættet. Jeg har jaget på disse tørre stepper i mange år, og rundt omkring mig, Ligger der døde dyr ved de udtørrede vandhuller.
Da jeg kom hertil fik jeg at vide at regntiden var på vej. Heroin ville ej være en mangel, men overalt hvor jeg går, ser jeg de hungrende kroppe, Som bare prøver at klare sig igennem dagen.
Vi går alle nøgne rundt i solen, og der er ingen træer til at give os skygge.
Jeg har fundet en oase med vand, men det slukker aldrig min tørst. Jeg rejser mig for at kæmpe.
Jeg står, og kigger trangen an . De er ca. hundrede mand. De er alle til hest, og jeg kan se blodtørsten i deres øjne. De har alle et spyd i hånden, og et sværd hængende i bæltet, Selvom jeg ikke kender dem, kan jeg se at de ikke er bange. De er vant til at vinde. Nogle af hestene trækker bure med mennesker bag sig. Frihedskæmpere med samme historie som mig.
Historien om den smukke valmue, og historien om forelskelsen der ødelagde vores liv . Historien om hvordan lyset blev slukket. Historien om hvordan det bedste i vores liv, forrådte os, og gjorde os til krøblinge.
Jeg har besluttet mig for, at jeg vil kæmpe til døden. Jeg har adlydt dronningen i 18 år,men da hun ville tage min kone, og mit barn fra mig,sagde jeg nej. Jeg rejste mig fra støvet,hvor jeg har lagt alle disse år, og kysset hendes fødder,og besluttede mig for at kæmpe.
Nu har hun sendt sine soldater ud efter mig. Jeg kigger mig over skulderen og ser hende stå der med den lille dreng i hånden. Jeg kan se angsten i hendes ansigt. Hun ved at hvis jeg bliver taget til fange, ser vi ikke hinanden igen. Jeg ber Gud om hjælp.
Jeg hører generalen fløjte til kamp, og grebet om mit sværd bliver strammet. De kommer hurtigt nærmere, og jeg kan høre hestehovene dunke i mit hoved. Jeg kan mærke adrenalinen pumpe i de selvsamme blodårer, hun før havde magt over.
Kampen er i gang...... "Når man kan, vil man ikke. Når man vil, kan man ikke"
|