Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 14:40

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 66 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

6 dage gammel

Billede
Billede
Billede

12 dage gammel

Billede
Billede

14 dage gammel

Billede
Billede

18 dage gammel

Billede
Billede
Billede

22 dage gammel (bloom pære)

Billede
Billede
Billede

24 dage

Billede
Billede
Billede

28 dage

Billede
Billede
Billede
Billede

33 dage

Billede
Billede
Billede
Billede

39 dage gammel

Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede

46 dage gammel

Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede

51 dage gammel

Billede

54 dage gammel

Billede

56 dage gammel

Billede

Temp ligger på 25-28 grader, det er en hjemmelavet reflektor, blæser som man fandt billigt i silvan og så bliver der brugt en 105w clf gro pære de 3 første uger og en 115w bloom pære til resten af forløbet :D
planten stammer fra RQ og hedder RQ automatic

Ventilator 50kr
hjemmelavet reflektor ca 50kr
CFL gro 105watt (brugt) 200kr
CFL bloom 125watt (brugt) 200kr
Frø 210kr
Jord (ikke det billigste) 30kr
Sand (25kg) 60kr
Hæve/sænke jojo til skærm 50kr
Kroge til ophæng 12kr
Lega nødder (gratis)
Potter (gratis)
Skab (gratis)
I alt for grow 862kr :whogives:

Senest rettet af Anti Hero 29 jan 2010 15:33, rettet i alt 13 gange.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The 3rd Moon from the Left.
Det ser da fantastisk ud taget i betragtning af at det er dit første grow. du har hvertfal læst lidt på lektien. :)

Sådan lige umiddelbart vil jeg sige at du har startet dine planter ud i en alt for stor potte, og det kan godt øge risikoen for overvanding rimeligt kraftigt, hvilket kan betyde mug i bunden af potterne eftersom rødderne er ret små i de første par uger..

Derudover så ligner det pænt meget overkill hvad angår blæser, men det skal jeg ikke gøre mig klog på :)

Lampen ser ud til at hænge rimeligt lavt.. men det gør vel ikke så meget når den kæmpeblæser står der? :D

Ellers så mangler du vel egentligt bare noget udlufningshalløjsa.. altså hvis det er et skab du dyrker i.. det ikk til at se om du har taget lågen helt af eller hvad du har, men hvis det er et skab du lukker til så skal du sørge for at der kan komme frisk luft ind, og varm luft ud..

men ellers ser det da godt ud, blir spændende at følge med i.. Held og lykke. :)

Medlem
Brugeravatar

Ja har også læst de føste 300 side om dyrkning nu og læst næsten hele det her forum igennem :P

Det har jeg også læst om, men har også læst om at hvis man havde nok dræn og var forsigtig med vandingen så skulle det sagtens kunne gå, så prøver sådan her i første omgang :)

ang. blæseren, så er bladene der i ikke så volsomme og den giver sådan set fin med luft (hverken for meget eller for lidt) når den står på laveste level og købte den til en 50 så synes egentlig de er givet godt ud :D

ang lampen så hænger den 10 cm over, og da der ikke er nogen form for varmestress eller noget i den dur, så tænkte jeg hvorfor ikke, det er jo med at udnytte lyset så meget som muligt :)

og det med udluftning kommer i skab nummer 2 som jeg begynder på i næste månede, da jeg lige får en del ekstra penge der, end jeg er vent til og der i kommer der kulfilter, nye reflektorer, firkantede potter, kanal ventilator og alt det anede gejl, kommer nok billeder ind med det om ca 2 måneder når jeg er færdig og så ryger det skab som du kan se der bare ud :D

men ellers tak for at holde humøret oppe på mig :peace:

Medlem

Geografisk sted: K-hole
De vokser og vokser, de små darlings...
Godt stykke arbejde - imponerende fremgang (:

Medlem
Brugeravatar

tusind tak ^^

Medlem

Geografisk sted: K-hole
Selv tak, du ;)

Medlem

Ja det ser da super ud, jeg vil dog anbefale at tjekke om du ikke kan få HPS / MH pærer. gik selv fra lysstofrør til MH for nogle dage og kan idag se en verden til forskel på bare 2 dage hvad angår vækst.

men ellers ser det da helt klart super ud :D keep the pics commin, og tjek måske mit system :P

Medlem
Brugeravatar

laver et nyt growroom i næste månede, men man skal starte et eller andet sted

Medlem

Anti Hero skrev:
laver et nyt growroom i næste månede, men man skal starte et eller andet sted

det så sandt som det er sagt :) gå minimum efter 400W hps, 600W er vidst det mest effective i lumen/watt. men kan være overkill på for lidt plads :P - så hellere bruge de penge på en cooltube, så kan de 400W bare hængere tættere på istedent for de 600w på en større afstand :P

nu har jeg ikke nogen konkret viden at sammenligne med, gad godt nogen kunne fortælle hvad der var bedst på et lille areal, en 600w der hænger lidt højere eller en cooltube max tæt på...

men vil da mene det er cooltube systemet ;) det tager også direkte fat i din varmekilde og istedent for at du prøver at køle hele dit rum ned max skal du "bare" lave friskluftskanalerne med omtanke :)

Medlem
Brugeravatar

kommer til at køre med 2 x 250watt da jeg synes alt højre er overdrevet da hvert rum er på 0,5m2

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Helt sikkert - 250W er en rigtig god idé. 400W vil helt sikkert være overkill i så små rum og du vil uden tvivl få varmeproblemer.
Desuden skal der, som før sagt, ikke mere end 250W til for at blive selvforsynende, plus lidt til :)

Medlem
Brugeravatar

tak fordi du kan lide ideen med 250watt ^^

Medlem

Får totalt lyst til en squaaezz når jeg ser dine billeder :lol: :wink: :offtopic:

Du skriver du bygger nyt i næste mnd??
Husk at få ledningen væk fra reflektoren til blæseren på det næste setup :wink:

Og godt nok er der ingen udluftning men hvad er din luftfugtighed i det skab??

Medlem
Brugeravatar

det er jo også bare en prøve det her setup ^^
det næste kommer til at være med hps, så det ved jeg godt og den ligger på 50%

Medlem
Brugeravatar

Er glad for et se en post der ikke bare er det sædvanlige : "Hjælp mine planter blafrer for meget i vinden"...

Syntes det ser virkelig godt ud, god ventilation, mangler dog at se et par huller til ind/ud luftning. Godt med lys, store potter med masser af plads. The force is strong with this one

Medlem
Brugeravatar

tak for de fine ord :D
men der er godt nok heller ikke noget ind eller udsugning, bortset fra når der er lys og jeg har en åben dør, derind til, men det bliver heller ikke lavet andet, da jeg hellere vil bruge penge på det nye rum ^^

Medlem
Brugeravatar

billeder rygget op

Medlem
Brugeravatar

så er de 22 dage gamle og fået gødning for anden gang, og det går strålende :D

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ser hyggeligt ud!

Nu sidder jeg bare lige og undrer mig lidt over at du allerede har gødet to gange. Har planterne vist mangel på næring, eller har du bare gjort det fordi du mente de snart skulle ha' noget gødning?
Medmindre de har vist mangel på næring, så foreslår jeg du lige springer gødningen over næste gang og ser om det har en indflydelse. Hvis ikke det har, så kan du roligt springe det over en gang til gangen efter igen.
Der burde være masser af næring i jorden til at holde dine planter kørende i hvert fald de første hele tre uger. Måske endda endnu længere, størrelsen taget i betragtning.

Bare et råd, så du ikke pludselig står med overgødede og afbrændte planter :)

Medlem
Brugeravatar

grunden til jeg har gødet, er fordi de var begyndt at hænge meget i bladene, så de rørte jorden, så gav den ene noget gødning, kiggede til den løbende de næste par timer. Den viste ingen tegn på overgødning, så de 2 sidste fik bagefter ^^
men ud over det synes jeg også at bladene var begyndt at blive lidt gule i spidserne ^^

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 66 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]