Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 06 maj 2025 18:48

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Psychica skrev:
Jeg fik for ca. 2 år siden en Hash Psykose oven i en svær depression. Jeg fortsat med at ryge Bong ca. 6-7gram (God 100kr') hver dag. Det var som en ond circel af onde tanker og hallucinationer. tænkte konstant død uanset hvor jeg befandt mig kunne jeg sammensætte med en eller anden form for død og det udløste altid en reaktion og fremkaldte stemmer og jeg gik hen og blev psykotisk.. Efter et halvt år det havde stået på kom jeg på misbrugcenter og kom ud af mit forbrug, men fordi det havde stået på så længe - ifølge min psykiater - Har jeg udvilket nogle psykiske sygdomme.

Må jeg have lov til at spørge, nu da du har været gennem hele møllen, hvilke fordele du fandt ved hashen, når du alligevel i lyset af svære, negative konsekvenser synes at have fortsat et massivt forbrug? Hvis du altså ved det :wink:

Som generelt kommentar til quoten ovenfor, så har din psykiater nok en pointe sådan i almindelighed: nemlig at psyksk sygdom overladt til sig selv har en tendens til at udvikle sig i negativ retning, og at hashen næppe har hjulpet på udviklingen.

Der er stadig en vis usikkerhed om, hvorvidt hash som sådan forårssager psykisk sygdom. Der er således fundet masser af sammenhænge, men det halter med årsagssammenhængene. Lidt på samme måde som der er en sammenhæng mellem panodiler & hovedpine, toiletbsøg & maveonder og tobaksrygning & patienter på psykiatriske osv. Til dato har jeg f.eks. kun hørt noget fra norske læger, der mente at tobaksrygning var årsag til at folk er indlagt på psykiatrisk, mens de fleste tør vist ikke postulere denne årsagssammenhæng. Den er også tynd.

Jeg nævner dette, fordi det kan være godt at kende lidt til årsag og sammenhæng, når man er ramt som du er. Jeg tror ikke, at du selv har forårsaget dine mentale problemer, men på den anden side set har hashen nok afsløret og forstærket nogle af de negative aspekter af din situation. Du har magten til at skære ned.

Det ville næsten helt sikkert være fordelagtigt. Hash er - synes jeg selv - et alsidigt og dejligt stof, men virkningen har altså en snert af noia, det kan virke dissociativt ved høje doser og hashen kan godt inducere en vis følelse af hjælpeløshed. Som sådan vil jeg anbefale at du - hvis du overhovedet vil ryge - holder dig til forholdsvist korte sessioner, hvor du er påvirket. Adskillige dage med disse effekter kan godt modarbejder dit højere formål.

Psychica skrev:
Narcissistisk Personlighedsstruktur og latent skizofreni.
Men spørgsmålet er så: for et halvt års tid siden begyndte jeg så igen og dum som jeg var røg jeg som jeg gjorde da jeg røg mest og fik et tilbagefald, men fandt så udaf dagene efter at jeg faktisk kunne nyde at være skæv ved at ryge joint som jeg så har gjort gennem det sidste halve år.. ikke hver dag men bare en gang imellem..
Men er det nu også klogt?
kan jeg risikere at jeg "falder i et sort hul" igen?

Det er nok rimelig klart at det første råd bliver lidt indlysende: lad være med at ryge, for du har sikkert ikke godt af det.

På den anden side set ... hvis du har tænkt dig at gøre det, så tror jeg du gør det rigtige ved at holde det på et moderat niveau. Moderat kunne betyde 1. vær kun påvirket et begrænset antal timer om dagen, f.eks. 3-4 timer om aftenen, 2. eller hold hele dage frie mellem du ryger, hvis det er enten-eller for dig, når du ryger, 3. måske styre i retning af indica-domineret eller gammelt pot, der ikke er så psykedelisk.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: DK
Aristos skrev:
Jeg vil ikke anbefale at du begynder at bruge truxal..Truxal er en anti psykotisk stof der lammer din hjerne totalt i 30 timer.Tog en(15mg) for et par dage siden og var svimmel,træt og kunne ikke følge med i skolen i næsten 2 dage(truxal har en halveringstid på 15 timer).
Dette skete selvom jeg fik 10 timers søvn.
Så hold dig langt vækk fra de lorte piller, prøv eventuelt noget damiana eller perikon og hvis du har rigtig stor trang til at ryge så prøv med en lille dose morfin( men ikke i to sammenhængende dage på grund af tilvænning).De gange jeg har hold pause, har det bedste middel til at holde trangen væk, været styrke træning og perikon!

Perikon virker på ganske mange receptorer i hjernen og har selvfølgelig bivirkninger der svarer til receptorpåvirkningen. I de doser der ofte skal bruges, for at det kan modsvare almindelig antidepressiv medicin (SSRI og SNRI), har det mange af de samme bivirkninger. Perikon er også kendt for at have interaktioner med voldsomt mange andre lægemidler. Truxal er ikke antidepressivt og kan derfor på ingen måde sammenlignes med af perikon.

Most of the physical world is unseen.

Junior medlem

Geografisk sted: København
arpheus skrev:

Perikon virker på ganske mange receptorer i hjernen og har selvfølgelig bivirkninger der svarer til receptorpåvirkningen. I de doser der ofte skal bruges, for at det kan modsvare almindelig antidepressiv medicin (SSRI og SNRI), har det mange af de samme bivirkninger. Perikon er også kendt for at have interaktioner med voldsomt mange andre lægemidler. Truxal er ikke antidepressivt og kan derfor på ingen måde sammenlignes med af perikon.

Jeg forstår ikke din post!
Hvem har sagt noget om at perikonen skal bruges imod depression, og hvem har sammenlignet perikon med truxal??Det som jeg siger, er at topicstarter, skal hellere indtage lidt perikon, i stedet for truxal, når han får trang til at ryge. Jeg siger ikke, at han skal begynde på depression behandling med perikon. En kop the lavet af perikon, har en meget afslappende effekt på både krop, og psyke.

Perikon langt færre bivirkninger ved behandling milde/middel svære depressioner end SSRI og SNRI, men det vil medicinal firmaerne ikke have frem i lyset!I mange andre lande bliver perikon udskrevet (af læger) i stedet for SSRI/SNRI!!

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: DK
@Aristos: Det er fordi du skriver, at trådstarter skal holde sig langt væk fra truxal, men i stedet skal tage perikon. Jeg siger, at de virker på helt forskellige måder. Kan en kop te med perikon hjælpe, er det kun godt.

Most of the physical world is unseen.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]