Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 06 maj 2025 22:01

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Film eller??
Junior medlem
Brugeravatar

Jeg har et problem. Jeg ser nutiden, som film?
Når jeg f.eks. sidder og laver et eller andet, ser jeg det fra en anden vinkel, som at der er et kamera op i hjørnet af rummet eller lignende.
Jeg har lagt meget mærke, og vægt, på hvad det er jeg siger.
Når ordende kommer ud af min mund, lyder det som en replik fra et manuskrift jeg læser højt.
Når jeg går på gaden, ser jeg det i et andet perspektiv, fra mange forskellige vinkler,
og det kommer sådan helt ubevidst, og jeg forstår ikke selv hvordan jeg kan gå lige.
Skrive på et stykke papir, eller bare sidde her ved computeren og skrive det her nu.
Sådan den følelse jeg får i mig er, er det er mig mod hele verdenen.
At systemet, regeringen, monarkiet er min værste fjende. Ikke nok med det, jeg hader,
bogstaveligt talt hader, dem som arbejder, eller arbejder med kommunen(Ikke bistandsklienter, osv.).
Jeg føler intet sympati, eller empati?
Og så har jeg rigtig slemme humør-svingninger, der kan gå et split-sekund fra jeg er glad til jeg bliver fuldkommen manisk?
- Desuden, kan jeg nærmest se omrids af mennesker som bevæger sig i buske, både i dagslys og om natten.
Ved ikke om det er en blandning af paranoia og psykose eller hvad det nu end kan være?

Efter mit synspunkt, er vi ikke skuespillere der prøver at leve et liv,
men mennesker med ære, der lever sit liv som de vil.

Håber at i kan komme med nogle supplimenter, af alle slags erfaringer,
eller blot kan sætte sig ind i situationen.

Tak, på forhånd.

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
Vil ikke lave en dr. phil indover, men mange af de ting du nævner er relativt normalt at opleve i sin teenagetid - at føle at det er dig imod verdenen. Men ved ikke hvor gammel du er?

Nogle af de andre ting, kan i en grad henlede til lavt selvværd, men her kan man ikke udtale sig om en man ikke kende.

Jeg har bare skimtet indlægget, men har da selv prøvet en del af de ting du har, psyken kan sgu lege med en engang imellem.

Junior medlem
Brugeravatar

Dr. Phil han er da ellers klog nok at høre på i en koger :P
Jeg ved godt jeg ikke er den eneste med det "Det mig mod verdenen", kender mange der også har det sådan.
Jeg har meget svært ved at have tillid til folk, jeg stoler på ingen, ikke engang min egen familie.
Min alder ligger på de 16, så teenager er jeg vel.
Det ikke fordi jeg har lavt selvværd, tværtimod. Jeg ser da meget godt ud, syntes jeg selv. Haha
- Dvs, anerkendelse fra nogle andre.

Ja psyken kan godt lege lidt med ens sanser osv, men nu har jeg også proppet mig med alle mulige psykedeliske stoffer, og har et temmeligt tungt amfetamin misbrug, hvilket snart høre op.
Tror du at de ting jeg har proppet i mig, kan have nogen indflydelse?

Jeg er blevet undersøgt på psyk, fordi jeg opføre mig dybt psykotisk(Mener de såkaldte "Experter"), men der var intet galt?
Har heller ikke haft den nemmeste opvæks, er ikke født med en guldske i munden.
Født med kokain og pære/banan yoghurt i blodet, haha.

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
Citat:
Ja psyken kan godt lege lidt med ens sanser osv, men nu har jeg også proppet mig med alle mulige psykedeliske stoffer, og har et temmeligt tungt amfetamin misbrug, hvilket snart høre op.
Tror du at de ting jeg har proppet i mig, kan have nogen indflydelse?

I den grad - du er jo kun seksten nu. Hvor lang tid er det siden du tog stoffer sidst? Prøv at holde dig så lang tid væk som du kan.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted få finder.
Du har uden tvivl åbnet en port fra de psykedeliske stoffer som du tydeligvis ikke var klar til.
De ting du beskriver i dit første indlæg, kan jeg i høj grad relatere til hvordan min hjerne har det, de første dage efter at jeg har haft en af de voldsomme blæserture. Jeg vælger så bare at tage det som en udfordring, det at mindwrestle med min hjerne når at jeg ved at jeg har brændt godt igennem og derfor ved at min tankegang ikke er helt normal de første dage efter en triptur.
Hvilke psykedeliske stoffer har du taget, og i hvilke mængder?

Råd nr. 1: Hold dig fra amf og andre stoffer så længe at du ikke føler dig på toppen psykisk!
Råd nr. 2: Hold dig langt væk fra amf og andre stoffer så længe at du har det dårligt psykisk og føler at du er med i en film mm.
Råd nr. 3: Overhold de to første råd.

Held og lykke fremover, det sku ikke altid lige nemt at få hverdagen til at hænge sammen, og specielt ikke når man bliver påvirket af de ting som har gjort sig gældende i din situation.

Mvh Obama

Junior medlem
Brugeravatar

kemal skrev:
I den grad - du er jo kun seksten nu. Hvor lang tid er det siden du tog stoffer sidst? Prøv at holde dig så lang tid væk som du kan.

Obama skrev:
Hvilke psykedeliske stoffer har du taget, og i hvilke mængder?

Mit gamle yndlingstrip var på spidse nøgenhatte, og Salvia Divinorum x10.
Spidse nøgenhatte tog jeg ca 1-1½ gram ad gangen, og Salvia Divinorum et par gange om ugen med et enkelt hoved(På ca, 50 mg)
Jeg startede da jeg var 12, så jeg tænker også at min hjerne er blevet 'brændt' godt og grundigt.

Har også tænkt mig at stoppe, jeg indtog sidst Amfetamin for 2 dage siden.
Og Hash, er stadig hver dag, har også røget lidt for at få den kolde lidt væk fra Amf'en, men det virker som at hashen ikke igangsætter min 'paranoia'?

Har i ikke nogle råd til at få fjernet mine humør-svinginger?
- Mister rimelig mange venner pga det.

Obama skrev:
Råd nr. 1: Hold dig fra amf og andre stoffer så længe at du ikke føler dig på toppen psykisk!
Råd nr. 2: Hold dig langt væk fra amf og andre stoffer så længe at du har det dårligt psykisk og føler at du er med i en film mm.
Råd nr. 3: Overhold de to første råd.

Tak for rådne, vil prøve at holde mig til dem, og så lige skrive, hvis jeg kan mærke en forandring.
For så har jeg nogle at takke. :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg ved hvordan du har det. Jeg er selv 16, og livet er sku ikke altid nemt. Hold dig fra hashen! Den gør det hele SÅ meget svære!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Nogen af de symptomer du beskriver ses ofte som forstadier til en række psykiske lidelser, så hvis jeg var dig, ville jeg tage kontakt til min læge så hurtigt som muligt og naturligvis droppe alle former for rusmidler.

Junior medlem
Brugeravatar

Arthur Spooner skrev:
Jeg ved hvordan du har det. Jeg er selv 16, og livet er sku ikke altid nemt. Hold dig fra hashen! Den gør det hele SÅ meget svære!

Nej, livet er ikke let. Alt er jo en kamp. Men den største er med sig selv.

jim fear skrev:
Nogen af de symptomer du beskriver ses ofte som forstadier til en række psykiske lidelser, så hvis jeg var dig, ville jeg tage kontakt til min læge så hurtigt som muligt og naturligvis droppe alle former for rusmidler.

Læs lige igen, istedet for at skimte og springe linjer over :)
EnemyOfState skrev:
Jeg er blevet undersøgt på psyk, fordi jeg opføre mig dybt psykotisk(Mener de såkaldte "Experter"), men der var intet galt?

- Men vil helt sikkert prøve igen, for vil gerne have det væk.
Det bliver svært at skulle lære sine følelser om igen.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Havde det også som dig i din alder. bare tag det roligt, hold dig væk fra stofferne, især amf, det fucker en helt op.

Nyd livet for hvert sekund, du har et langt liv foran dig!

God vind fremover.

Junior medlem
Brugeravatar

Incase skrev:
Havde det også som dig i din alder. bare tag det roligt, hold dig væk fra stofferne, især amf, det fucker en helt op.

Nyd livet for hvert sekund, du har et langt liv foran dig!

God vind fremover.

Har også tænkt mig at holde mig væk. Specielt fra amf.

Mange tak skal du have :)

- Og glemte lige at sige tak til jer alle, for jeres positive indstilling.

Medlem

Geografisk sted: Århus
Hej ven.

Håber du finder roen og holder til fra stofferne i hvert fald i et godt stykke tid. Saml tankerne og sindet igen.

Arthur Spooner: Da jeg var 16 selvmedicinerede jeg cannabis i stor stil pga. en masse problemer jeg havde dengang. Jeg kan nikke ja til, at cannabis gør dig mere deprimeret i længden hvis du har det skidt inden i. Men i starten gør det ingen ting, det kom ligesom senere over længere tid. Dog er det heldigvis fortid nu, og har styr på mit hash forbrug. Jeg havde tanker i hovedet som fortalte mig "ingen kan lide mig, alle er imod mig. Jeg skal have hash" Ved ikke om du kan bruge det til noget :)

Men pas lidt på hashen, hvis du føler den fjerner din rastløshed el. mere. Så klø på, bare pas på. For synes hurtigt den vendte det om! Jeg ønsker dig al held og lykke i fremtiden og håber du får det godt igen snart, for det ved jeg er muligt! Go jul og godt nytår

Junior medlem
Brugeravatar

Kristian12 skrev:
Hej ven.

Håber du finder roen og holder til fra stofferne i hvert fald i et godt stykke tid. Saml tankerne og sindet igen.

Men pas lidt på hashen, hvis du føler den fjerner din rastløshed el. mere. Så klø på, bare pas på. For synes hurtigt den vendte det om! Jeg ønsker dig al held og lykke i fremtiden og håber du får det godt igen snart, for det ved jeg er muligt! Go jul og godt nytår

Tak skal du have for dit svar, og dine ønsker.
Det hele skal nok blive bedre, har et håb om det.
Og god jul og godt nytår til dig også.

Det kan godt være man er anonym herinde, men folks personlighed skinner igennem :)

Junior medlem
Brugeravatar

SÅ er jeg tilbage med en lille efterløber her :)
- Jeg er stoppet med det hele, undtagen hash.
Det hele er begyndte at 'lyse' lidt op.
- Men er bare begyndt at føle mig til dels, paranoid hvis man kan sige det.
Tror selv, det er fordi at den virkeligheds opfattelse jeg havde før, er ved at være væk.
Dvs, at det med at se mig selv i de forskellige vinkler, osv er delvist forsvundet, og at verdenen ser anderledes ud.
Hvis jeg skal uddybe det mere;
Det nærmeste jeg kan beskrive er, at det er som at være i et fremmed land, men hvor alt virker bekendt.
Hashen giver mig ikke tilbagefald, hvis man kan kalde det det. Har ikke haft noget negativt, ved hashen overhovedet.
Selvom jeg ved at det kan 'fremkalde' psykoser osv, som har været undertrykt i hjernen ( Hvis man kan sige det sådan. )

Hvis jeg skal være 110% seriøst her, så kan jeg ikke rigtig beskrive det bedre.
Jeg er bare begyndt at få det fantastisk, jeg har det så godt nu, at der ikke kan sættes ord på det.

Vil gerne sige tak til jeres råd & vejledning
og til alle dem som har bakket mig op, og støttet mig.

- Og tak for en super god hjemmeside.

Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Godt at høre at du har fået det meget bedre! Men pas stadig på med hashen. At ryge det hver dag, er stadig for meget.

Fortsat god vind!
Hilsen Fanny

Medlem

godt at høre! MEN som Fanny siger, hash hver dag er for meget... selvom du ikke føler nogen bivirkninger lige nu, kan de nemt komme hvis du forsætter dit forbrug, og de bivirkninger er altså ikke for sjov (taler af erfaring:)

Junior medlem
Brugeravatar

En lille efterfølger kommer her.

Har været igennem et psykiatrisk forløb, og fået en psykiskevaluering, og det viser sig at jeg er på grænsen til skitzofreni.
Så nu alle rusmidler slut. :)

Tak for alt jeres opbakning og støtte !

Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Så må du passe godt på dig selv :)

Er du på medicin så, eller balancerer du på kanten?

Det du skrev om din opvækst:
Citat:
Har heller ikke haft den nemmeste opvæks, er ikke født med en guldske i munden.
Født med kokain og pære/banan yoghurt i blodet, haha.

Jeg tænker at du måske ville have godt at at få bearbejdet din barndom, sådan med tiden, hos en psykolog. Det lyder til, at din barndom var præget af misbrug, og det er nok også grunden til at du er startet med stoffer i så ung en alder. At tage psykedeliske stoffer i en alder af 12 (samt salvia!!) tror jeg ikke er så sundt, og kan godt skabe en forvrænget virkelighedsopfattelse.

Hilsen Fanny

Junior medlem
Brugeravatar

Det kan nok forklares sådan, at min mor var misbruger under graviditeten, og min far alkoholiker. I mit stam-træ, er der stort set kun misbrugere.
Jeg er på det man kalder en border-line, som i nok ved.
Men fik også at vide, at jeg har damp, men ikke om det var ADD, ADHD eller ADHDH.
Kan ikke rigtig beskrive det detaljeret, da jeg ikke har fået læst evalueringen selv.

Jeg bliver konfronteret med min barndom hver dag, og har jo accepteret at jeg ikke kan gøre noget ved det.
Psykologisk forløb tror jeg ikke vil lave den store ændring, har prøvet at give det chancen.
Jeg må selv klare den, med støtte og opbakning hos de nærmeste. det med stofferne i den unge alder, jeg har jo en tendens til at få den afhængighed lettere end andre, da det vil gå ned til generne.

- Tak for spørgsmålet Fanny. Håber jeg besvarede det godt nok til din hensigt.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]