Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 06 maj 2025 20:49

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
Jeg indtog 220mg MDAI den 22. Jeg indtog første dosis omkring klokken 14:30 og den sidste omkring klokken 18. Natten til den 23. sov jeg fint, men natten til den 24. kunne jeg ikke falde i en dyb søvn. De første par timer vågnede jeg med et sæt hver gang jeg var ved at falde i søvn. Resten af natten var jeg skiftevis vågen og skiftevis drømmende. Jeg følte på intet tidspunkt, at jeg havde hvilet. Det samme problem har jeg så nu. Jeg kan simpelthen ikke falde i søvn. Kun i en overfladisk drømmetilstand, som jeg hurtigt vågner fra.

Jeg søger råd, vejledning og erfaringer.

Jeg vil holde denne tråd opdateret, så den, i tilfælde af at det forbliver et problem for mig, kan virke som en advarsel.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg tager til lægen her efter helligdagene. Da jeg forventer, at han lukker et eller andet lort ud og stikker mig en recept, ville jeg høre jer herinde, hvad min tilstand kan skyldes. Jeg selv har kun ideer baseret på min ringe viden, samt hvordan det føles.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Nu kender jeg ikke så meget til stoffet, men hvis det er bare en anelse psykedelisk kan dine søvnproblemer muligvis hænge sammen med noget psykologisk materiale som er blevet aktiveret under oplevelsen, og som ikke er blevet bearbejdet færdigt. Kan du fortælle lidt om hvad du oplevede under påvirkning af stoffet?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg tog det med en ven, og vi hyggede os bare under rusen. Jeg vil ikke kalde rusen psykedelisk. Rusen mindede mest af alt om en mild MDMArus, dog var den langt mere rolig. Jeg var i en lidt fjern yderst behagelig drømmelignende tilstand, hvor man ligeså godt kan sidde med lukkede øjne som med åbne.
Det er netop det, der får mig til at frygte, at det er hjernekemien, den er gal med. Da stoffet er en serotoninudløser kan det vel være der problemet ligger? Men det er blot et ukvalificeret gæt.
Det skal siges, at jeg indtog 400mg 5-HTP den 23. 100mg den 24. og 100mg i dag.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Der er nogen der har haft de der pludselige opvågninger du beskriver i forbindelse med serotoninsyndrom, så stop med at æde 5-HTP og se om det ikke hjælper. Generelt er det en god ide at stoppe med at æde alt mulig lort når man får sådan et symptom.

Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Jeg er enig med Jim Fear. Drop 5 HTP´en og sørg for at røre dig lidt. Gå/ løb nogle ture eller tag en smut i motionscenteret. Din krop skal nok genoprette de eventuelle ubalancer der måtte være sket.

Hilsen Fanny

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Enig med de 2 andre. Bemærk at dine søvnproblemer netop er kommet efter du begyndte at tage 5-HTP. Det er helt klart et forsøg værd at droppe den... Jeg ved af egen erfaring at 5-HTP kan påvirke søvnen(for mig var det dog ganske positivt for det meste), så det er imo det bedste bud. Hvis det så stadig ikke ændrer sig kan du overveje andre muligheder.

Admin
Brugeravatar

Der har været nogle rapporter om "stød" i kroppen efter MDAI, som man har set ved overdrevet brug af MDMA. Det er måske det, du refererer til? Der kan godt komme uforudsete bivirkninger med så nye og uprøvede stoffer. Måske hjælper det at droppe det 5-htp, som de andre siger. Under alle omstændigheder er det jo en risiko, man løber med nye RC's.

God bedring.

-Jimmy Carter

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Imp skrev:
Der har været nogle rapporter om "stød" i kroppen efter MDAI, som man har set ved overdrevet brug af MDMA. Det er måske det, du refererer til? Der kan godt komme uforudsete bivirkninger med så nye og uprøvede stoffer. Måske hjælper det at droppe det 5-htp, som de andre siger. Under alle omstændigheder er det jo en risiko, man løber med nye RC's.

God bedring.

Yes, det er dem jeg mener, de er set før under søvn ved overdreven brug af MDMA.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ja. Jeg har prøvet det før aftenerne efter for meget MDMA.

Jeg fik en bedre søvn i nat. Dog langt fra optimal. Sidst jeg tog 5-HTP var i går morges. Jeg håber, at det var årsagen til den dårlige søvn, og at jeg derfor kommer til at sove bedre i nat.

Tak for svarene. Jeg havde ikke tænkt over at 5-HTP'en kunne være skyld i mine søvnproblemer, da det jo kan bruges til behandling af selv samme.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: DK
Ved ophør med SSRI og NSRI, der begge hæver serotonin niveauet i synapsen, får mange de her "stød". Kunne tyde på, at det har noget at gøre med serotonin og evt. 5-HTP.

Most of the physical world is unseen.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hulen
Jeg ville skyde på at 5-htp + MDAI er en uheldig blanding. Jeg tog selv samme dosis, samme aften, i samme selvskab samtidigt med samme bruger som oprettede selvsamme tråd, og jeg oplevede ikke samme uheldige bivirkninger.
Fölte mig lidt påvirket på morgenen, og du doserede jo også 5-htp om natten... du fik måske mildt serotonin syndrom, som Jim Fear nävnte. Jeg ville personligt ikke dosere 5-htp lige inden og efter indtagelse af et serotonergt rusmiddel. Måske blandingen af MDAI, alkohol, hash og amfetamin er en mulig forklaring på problemet? Oplever selv noget som minder om din oplevelse når jeg har taget MDMA, methylon, butylon eller meget amfetamin. Fik også et enkelt "stöd" natten efter min sidste MDAI-tur.

Ps. tog samme dosis nogle dage efter, og sov som en sten hele natten. Har ikke oplevet skyggen af sövnproblemer, närmere omvendt faktisk. I videnskabens navn foreslår jeg at vi fortsätter eksperimenterne!

mvh.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]