Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 06 maj 2025 17:47

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hey me' brethas ;)

Har lige haft en LANG diskussion med min søster. Hun påstår at LSD er skadeligt for hjernen, og nogen forskere har fundet - det de mener er - bevis herfor. Det er vist noget med at LSD skulle have en permanent effekt på nogle signaler i hjernen (som I nok kan høre, brugte jeg mere tid på at være træt af hende, end på egentligt at høre efter).

Det er så her jeg vil spørge dem af jer der ved en del om LSD, om dette er tilfældet. Har LSD virkelig en fysisk skadelig effekt på hjernen?.

note: Er selv af den opfattelse (udfra de timers research jeg selv lavede før jeg prøvede lsd første gang) at LSD ikke giver nogen form for varig fysisk skade på hjernen.

Mange tak fordi I lyttede :)

- GufBerg out

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
gufBerg skrev:
Det er så her jeg vil spørge dem af jer der ved en del om LSD, om dette er tilfældet. Har LSD virkelig en fysisk skadelig effekt på hjernen?.

note: Er selv af den opfattelse (udfra de timers research jeg selv lavede før jeg prøvede lsd første gang) at LSD ikke giver nogen form for varig fysisk skade på hjernen.

Der er intet som tyder på at LSD skulle have nogen form for permanent fysisk effekt på hjernen.

Junior medlem

Altså.. Der er jo ikke så meget jeg kan sige til sådan en udmelding. Prøver at få fat i min søsters kilde, også vil jeg poste igen.

Imellem tiden ville andre kommentarer være meget velkomne :)

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
gufBerg skrev:
Altså.. Der er jo ikke så meget jeg kan sige til sådan en udmelding. Prøver at få fat i min søsters kilde, også vil jeg poste igen.

Nå ja, hvad havde du forventet.... Det er meget svært at påvise videnskabeligt at noget IKKE har en skadelig virkning. Jeg kender ikke til noget seriøst studie som peger på at LSD på nogen måde skulle have fysisk negative bivirkninger på hjernen - og det er bestemt ikke fordi der ikke har været folk med interesse i at påvise det.
Find din søsters reference, så skal folk nok kommentere på det - ind til da kan vi ikke gøre så meget.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Orbit Earth
"LSD is physiologically well tolerated and there is no evidence for long-lasting effects on brain and other parts of the human organism."
En lille bid fra T. Passie et al - The Pharmacology of Lysergic Acid Diethylamide: A Review

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det har det nok ikke, men er ret sikker på din psyke ikke er glad for du går og æder syre for tit.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Astralt plan
BlackNBlue skrev:
Det har det nok ikke, men er ret sikker på din psyke ikke er glad for du går og æder syre for tit.

Min psyke er helt pjattet med det.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Bull Lee skrev:
BlackNBlue skrev:

argh haha konge citat

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Arthur Spooner skrev:
Bull Lee skrev:
BlackNBlue skrev:

argh haha konge citat

I second that !

Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
LSD forårsager dybe psykologiske virkninger, og det kunne vel tænkes, at den måde trippet påvirker en på og den måde man udvikler sig efterfølgende, ville kunne anes i hjernen??

I såfald er LSD ikke den direkte årsag, men mere end medvirkende faktor i en selvudvikling (godt som skidt). At snakke med et indflydelsesrigt menneske eller opleve dødsfald vil jeg påstå kan skabe samme ændring i hjernen.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Amen Ali, der er ingen tvivl om at der kommer ændringer i hjernen. Det gør der hver dag og hele tiden, spørgsmålet er vel bare om man formår at udnytte syren til en fornuft udvikling af sig selv.

Hver nye ting vi lærer, observerer og tænker over, ændrer hjernen. Det er som om folk tror hjernen er noget udforanderligt noget som altid er det samme, indtil der bliver hældt KNARK i og SÅ går det galt. Fat nu at alt hvad vi roder med i verden påvirker os, nedbryder os og udfordrer vores krops gendannelsessystemer.

Jeg er ovenud træt af modstanderes "det ændrer hjernen, generne og øjenfarven bla. bla." Vi bliver bombarderet hver dag med forsøg på ændringer på DNA o.a. uden at vi holder op med at spise fx. mad af den grund.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

BlackNBlue skrev:

Let me refresh that!
Okay: Jeg tror ikke det er godt for dig at tage LSD.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted få finder.
BlackNBlue skrev:
BlackNBlue skrev:

Let me refresh that!
Okay: Jeg tror ikke det er godt for dig at tage LSD.

BNB er fandme fra sundhedsstyrrelsen :lol:
Ikke for at stikke et horn i siden på dig, men.. har du prøvet syre eller har du bare lyttet godt efter når din dansk lærer har fortalt om de farlige ting der kan ske når man tager syre? :roll:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Strawberry Fields
Der er lavet undersøgelser der viser at folk bliver mere lykkelige af et rekreationelt forbrug af LSD og andre psykedelika. Dette kunne måske være pga. nogen af de permamente ændringer i hjernen som din søster snakker om. Om det så er skadelige ændringer at blive mere lykkelig, det vil jeg lade være en smagssag ;)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]