Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jun 2025 12:56

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Hey med jer alle sammen! Nu var jeg for nylig ude for, at en af mine kammerater havde suget for meget amf til en fest, han havde undervurderet virkningen af det, og det endte med at han et par timer senere fik det meget, meget dårligt. Jeg holdt selvfølgelig opsyn med ham hele tiden, tog hans puls, holdt øje med hans vejrtrækning o.s.v. Bortset fra at hans hjerte gallopperede (140-160 slag i minuttet mens han sad stille), var hans problemer mest psykiske. Han gik i løbet af en halv time fra at være glad og snakkesagelig, og rimelig klar i hovedet, til at blive fuldstændig hjernelam og paranoid. Han begyndte at hallucinere, han var angst, og det var rimelig tydeligt at han havde taget for meget. Mit spørgsmål lyder ikke på, om det var på grund af for meget amf, det er jeg godt klar over det er, men er der noget man i den situation kan gøre? Jeg holdt øje med ham, beroligede ham, fik ham til at drikke en masse vand, og bøjede mig for hans behov, for ikke at udløse flere angstanfald. Jeg forklarede ham, at de ting han så og hørte ikke var rigtige, men at det nok skulle gå, og at han bare skulle slappe af. Mit spørgsmål lyder på;
Er der andet man kan gøre, end at ringe efter de blå blink med båren? (Min kammerat er politi-aspirant, og derfor vil han gerne være nogenlunde anonym m.h.t det hele..)
Jeg har hørt; at det som regel hjælper at læsse personen i et koldt brusebad, for at få deres puls ned
At personen skal ryge en smule hash, eller spise nogle milde, beroligende piller? (eks. Baldrian)
At personen helst skal holdes vågen? (Bør han ikke sove så snart det er muligt?!)

- Og ja, jeg ved godt det smarteste er at ringe til alarmen, og uanset om han er politi-aspirant eller ej, ville jeg også have gjort det, hvis han fik det værre, eller mistede bevidstheden.
Takker på forhånd :)

Medlem

Jeg er sikker på at det ikke hjælper at ryge en smule hash! tror det kan gøre det hele meget værere hvis du i forvejen er angst og paranoid. Jeg tror at de hospitalet giver folk Valium eller lign. så de falder til ro :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Strawberry Fields
Noget valium vil højst sandsynligt dæmpe de psykiske symptomer en smule. Hash skal han ihvertfald ikke have! Det vil kun forstærke symptomerne. Desuden vil et koldt bad nok også gøre godt, men ikke så meget på grund af det får pulsen ned, mere fordi det nedkøler ham. Hans kropstemperatur har nok været pænt høj kunne jeg forestille mig.

Medlem
Brugeravatar

jeg ville bare lige tilføje ting som jeg har haft held med at slå en stimulans rus ned med

en benzo eller sløvene antishistaminer, hash vil jeg heller ikke anbefale hvis man har angst
det er dog vigtigt stadig at holde øje med personen og ikke bare tro det er mirakkel piller der gør det hele bedre, men man kan bruge det som en lille hjælp

Senest rettet af emingos 06 jan 2010 19:22, rettet i alt 1 gang.

Medlem

det er ikke godt at indtage seroquel hvis man er i sådan en situation og ikke ved hvorda det vil påvirke en..
det er meget forskelligt hvordan det påvirker folk.
selvom man har fået det af sin læge og indtager dem pga spykiske problemer, kan de godt virke ubehagelige både på krop og sjæl. derfor tror jeg det vil være en dårlig ide at indtage for at få det bedre eller falde til ro ved en overdosis

Medlem
Brugeravatar

Emil87: så har jeg retter det, grunden til jeg skrev det på er jeg har læst om flere der har haft gode resultater med dem ink mig selv
jeg foretrækker dog en benzo og et antihistamin

og de benzo'er jeg synes er bedst er clonazepam og diazepam fordi de er muskel afslappene

edit: ok jeg har lige fået bekræftet du har ret! - lad væremed at bruge seroquel folkens!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
ehm - når jeg en sjælden gang ender i den der amfetamin nedturs ting (det som regl meth der har det med at gøre det og det altid min egen dumhed der skyld i det) men jeg bruger alprazolam - 1mg - 2 hvis den er helt slem - men jeg ender så aldrig ud i at mit hjerte gallopere afsted, det kun psykisk, så ved ikke om alprazolam har nogen virkning rent fysisk, jeg bliver rigtig afslappet og smilet kommer tilbage - giver sådan en rolig stilhed i tankerne - svært at forklare....

På den anden side, hvis han havde drukket alkohol sammen med amfetaminen, kan det altså også være alkoholen der har lidt med det at gøre, alkohol burde ikke blandes med nogle former for stoffer og jeg ved egentligt ikke om det er ret smart at spise benzoer oveni amf og alkohol - tror det hele skal starte med at personen som tager narko, har HR med i baghovedet.

Underligt at din ven som gerne vil være statens forlængede boksehandske og irritationsmoment og så sidde og sniffe speed til en fest..... det da helt bagvendt....

PLUR

Medlem

jeg har personligt erfaring med et par benzoer. Kan stærkt anbefale diazepam. Og husk for gud skyld ikke noget alkohol når du har taget benzoer.

Forstår ikke folk har så ondt i røven over en panser suger lidt. Jo det da meget muligt det er dobbelt moralsk. Men det er sku heller ikke alle pansere der er svin. Jeg har da oplevet nogle stykker, som sagde jeg bare skulle gemme det lidt bedre.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Takker for svarerne, i har nok ret mht. Benzo og alkohol, så han må nok bare slappe lidt af.. mht. Hvorfor han suger amf når han vil være panser.. det er der sgu mange af dem der gør, og ja det er dobbeltmoralsk, men det er ikke rigtig det tråden handler om.. :)

Junior medlem

Geografisk sted: Bag skærmen
Det kan da ikke være smart at tage et sløvende antihistamin, de øger da ens puls?

Hvordan er det med at bruge beta-blokkere ved overstimulering? Kan man også evt bruge dem på psychedeliske stoffer, hvis man bliver overstimuleret.

Moderator

Geografisk sted: Wiggie
benzodiazepiner er gode til at få hovedet på rette kurs, og et roligt hoved tager nok også lidt af pulsen.

Seroquel er faktisk et godt middel til at jerne en overstimulering i jorden med. den er alpha 1&2 antagonister, hvilket giver kredsløbet en del mere ro. og så virker det antipsykotisk.

Vil give Emil87 ret i at Seroquel er et stof der skal bruges med omtanke - men den overstimulering trådstarter snakker om, lyder til at ville kunne gavne af det

EDIT: 4 indlæg fjernet - personlige angreb er ikke accepteret.
Opret en seriøs debat om emnet i Generelt, hvis i ønsker at udtrykke jer om politiets moral

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]