Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 20:59

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Hej :)

Jeg tog noget overraskende god amfetamin igår og sidder nu her og er stadig helt frisk og i alt fald ikke i stand til at falde i søvn, selvom jeg meget gerne ville :) Jeg har fået nogen Truxal 5 mg af en kammerat som måske skulle kunne løse problemet. Det jeg så godt kunne tænke mig at vide er hvor meget der så skal til for at blive lidt døsig? og om det spiller nogen rolle at der på glasset står at de kunne holde sig til år 2004? :) jeg syntes ikke rigtig at kunne finde noget ved at søge :P

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: sydschlaraffenland
Umiddelbart er min erfaring af lægemiddel der er gået "over sidste salgsdato" stadig virker. Derudover vil jeg sige at jeg ovehovedet ingen døsig virkning får af Truxal overhovedet.

Truxal kontaminerer sandsynligvis ikke til noget dødeligt af at ligge 6 år for længe, men det er aldrig nogen go' ting at æde antipsykotika der ikke er doneret af læge eller psykitatiker.

Er det 50 mg. vil jeg mene du bør æde 2-3 og se virkning an 45-60 min og så evt. redosere. Naturligvis i en seng, mørkt osv.

Medlem

De er kun på 5 mg :P Har ædt 3, prøver så med 1 eller 2 endnu hvis ikke det virker :)

Insane psychedelia user!

.....

Senest rettet af Røvkussen 15 jan 2010 21:51, rettet i alt 1 gang.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

blazR skrev:
men det er aldrig nogen go' ting at æde antipsykotika der ikke er doneret af læge eller psykitatiker

Nej, men med den rette viden kan man bl.a. bruge anti-psykotika uden for psykiatrisk regi til at slå psykedeliske trips ned med, hvis det er, hvad man ønsker. Jeg tænker også, det ville kunne hjælpe med søvnproblemer efter brug af stimulanser, men personlig ville jeg foretrække benzodiazepiner til dette formål. Men har man ikke benzodiazepin-lignende medikamenter tilrådighed, kan man forsøge sig frem med anti-psykotika. Men husk at læse op på, hvad det er, du har mellem hænderne, så du forstår hvilke risici, der er forbundet ved brug af disse typer medikamenter. Det er altid vigtigt at sætte sig ind i sådan noget, og det er dejligt at se, du søger information her på siden.

Jeg håber, du får en god nats søvn. Det er altid vigtigt efter omgang med stimulanser. :)

Medlem

Fik spist i alt 25 mg og det virkede fint, jeg sov rigtig godt :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Neogen
Jeg har oplevet af 50-100 mg truxal slog min amfetamin koger fuldstændige i bund. Gik helt kold. :b

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Dania
Den er _meget_ farlig den metode med at benytte medicin til at slå psykedeliske eller stimulerende trips ned.

Den mener jeg at kun meget erfarne stofbrugere bør benytte.
Jeg mener ikke at medicinen til at slå trippet net er farlig, men jeg mener at det gør det nemmere at "tage en tur" med amfetamin nemmere, fordi så kan man hurtig "gå kold" når man har medicinen tilgængelig - og det kan hurtig blive en vane...

og for at opsummere så mener jeg denne tankegang:" ah, okay jeg tager en tur mere på amfetamin, fordi jeg behøver ikke bekymre mig om at ikke at kunne sove, når jeg har denne medicin tilgængelig".

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 2750
Jeg får selv truxal af min psykiater. Min erfaring siger mig at det er meget forskelligt hvor kraftigt det virker på folk. Jeg gav en 50mg til en junkie og han gik totalt kold i 12timer selv om han manglede sin metadon. Der er mange hærdede junkier der glade for dem simpelthen fordi det er det eneste de kan blive skæve af. Personligt bruger jeg dem til at sove på når jeg mangler mit hash. Man sover godt på dem, men jeg syntes virkningen er lidt kedelig i forhold til f.eks. nitrazepam. Mine venner bryder sig ikke om at jeg tager dem fordi de siger man bliver for indelukket og zombie-agtig af dem
Venlig hilsen
Martin

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: DK
Truxal hæmmer dopamin (D1 og D2). Truxal hæmmer altså signalstoffer som amfetamin øger mængden af i synapsen. Der vil opstå to virkninger, der arbejder hver sin vej. Desuden er der risiko for kollaps ved pludselig at ophæve den stimulerede (hypersympatikotone) tilstand, med tachycardi og labilt blodtryk, der er fremkaldt af amfetamin (eller andre centralstimulerende stoffer). Truxal og antipsykotika er derfor generelt et meget dårligt valg som downers i den akutte fase.

Benzodiazepiner er bedst egnet og giver mindst risiko for komplikationer. Anvend almindelig anbefalet dosis og redosér forsigtigt ved udeblivende effekt.

Most of the physical world is unseen.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]