Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 06 maj 2025 20:04

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Det er ikke sikkert at samme batch er kommet til Danmark, men advarslen fortjener alligevel at blive nævnt. Om ikke andet som påmindelse om at man desværre bør have noget nær urealistiske sikkerhedsprocedurer omkring sit forbrug.

Og ikke mindst: spørg efter rene, u-cuttede stoffer - i dette tilfælde er der næppe tale om hvid heroin

http://www.nettavisen.no/nyheter/article2799628.ece

Citat:
Sju drept av skrekkbakterie

Heroin forurenset med miltbrannbakterien har forårsaket sju dødsfall i Skottland de siste ukene. Til sammen har fjorten narkomane blitt infisert av bakterien, skriver avisen The Scotsman.

Det første offeret for den dødelige bakterien var en 37-år gammel heroinist. Han døde på sykehus i Glasgow onsdag 16. desember. Skotske helsemyndigheter advarer nå heroinavhengige mot bakterieforurenset heroin.

- Vi har ingen mulighet til å finne ut hvordan heroinen har blitt forurenset, men en mulighet er at stoffet er utblandet med benmel fra dyr. Men det er bare spekulasjon, sier legen Syed Ahmed ifølge avisen Independent.

Smitter sjelden
Skotske leger sier at det er uhyre sjelden at miltbrann smitter mellom personer.

Miltbrannbakterien har blitt brukt som biologisk våpen. I 2001 døde fem personer og 17 ble syke etter å ha tatt i post med miltbrannsporer.

I Storbritannia har to trommemakere dødd av miltbranninfeksjon. Smittekilden har da trolig vært skinn av dyr som har vært bærer av bakterien. Sykdommen, som stort sett rammer husdyr, skyldes bakterien bacillus anthracis. Denne bakterien er svært hardfør og overlever blant annet koking.

Her kan du lese informasjon om miltbrann på Folkehelseinstituttets nettsider. Det første kjente sikre tilfellet i verden av systemisk miltbrann overført gjennom injiserende stoffmisbruk ble diagnostisert i Oslo i 2000.

- Følger situasjonen
Avdelingsdirektør Ingeborg Aaberg i smittverndivisjonen ved Folkehelseinstituttet sier til Nettavisen at instituttet «følger situasjonen nøye», men at Folkehelseinstituttet ikke har noen indikasjoner på at det omsettes heroin med miltbrannbakterier i Norge.

- Vi vil oppdage det om folk blir smittet og blir syke, sier Aaberg.

- Er det grunn til å be sprøytemisbrukere om å være ekstra på vakt?

- På generelt grunnlag kan jeg si at heroinen som omsettes ikke er steril, svarer Aaberg

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: helt ude at flyve
Sorry, men saa god er jeg ikke til svensk ! ;)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted få finder.
Det sku vildt! Utroligt at folk putter benmel i narko :x

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Helt væk
Arh slap af, det er ifølge google translate bare en mildt brændende bakterie :wink:
Google Translate skrev:
Heroin forurenset med mild brændende bakterie har forårsaket syv dødsfald i Skotland, den sidste af de britiske.

Men nok sjov.

Håber godtnok det bare er benmel der har forårsaget smitten og vi ikke kommer til at støde på "terrorisme" gennem ukontrollerede rusmidler.
Virkelig en grim tanke at man ligefrem risikerer at blive smittet med farlige bakterier, når man benytter sig af den slags alternativer.

Medlem

Geografisk sted: Bornholm
Det er da grimt nok i sig selv hvis folk skyder heroin blandet med benmel, det kan næppe være sundt for kredsløbet.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Milano
Postmandper skrev:
Sorry, men saa god er jeg ikke til svensk ! ;)

Det er også norsk!

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: helt ude at flyve
Arturro - no doubt. Min fejl ;). Burde jeg have set paa linket:P

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 5000
Miltbrand siger du?!?! Amen så nøjes jeg med en lille streg.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
Godt man ikke bruger heroin, men det da langt ude det der....

Narkoterror.........

Nej hellere fri narko uden cut.....

PLUR

Medlem
Brugeravatar

Så dyrt er kreatin da for helvede heller ikke..
En bekendt har også lige testet noget gade coke der viste sig at indeholde dxm, narkohandlere er og bliver skruppeløse

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
Xtreme skrev:
Arh slap af, det er ifølge google translate bare en mildt brændende bakterie :wink:
Google Translate skrev:
Heroin forurenset med mild brændende bakterie har forårsaket syv dødsfald i Skotland, den sidste af de britiske.

Men nok sjov.

Håber godtnok det bare er benmel der har forårsaget smitten og vi ikke kommer til at støde på "terrorisme" gennem ukontrollerede rusmidler.
Virkelig en grim tanke at man ligefrem risikerer at blive smittet med farlige bakterier, når man benytter sig af den slags alternativer.

Ahhhrrr???!!! :roll:
Nu er Bacillus anthracis altså den velkendte miltbrandbakterie!

Jeg tror du skal pakke google translate laaangt væk! Min spastisk lammede sjæleven kan fandme stave bedre i en iboga-rus, end google translate kan i ædru tilstand!

Og benmel??? Den tror jeg fandme ikke på, sorry!!! En "rigtig" heroin-dealer cutter sit stash med noget vandopløseligt - sgu da ikke benmel. De har nok drukket for meget mæskdestillat oppi fjelle!
Jeg finder det mere sandsynligt at noget afghansk produceret heroin er spiket med miltbrænd for at ramme de vestlige vantro hunde...

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Strawberry Fields
Kan heller ikke forstå hvordan det skulle være benmel. Det er vel ikke vandopløseligt som der bliver sagt, og miltbrand bakterien burde vel dø hvis det blev røget. Det vil sige at det skal smeltes på en ske, og tvivler på benmel smelter. Altså vil man få en meget uren væske der nok næppe kan skydes ind i blodårene. Det lugter desværre af terror...

Senest rettet af Morten på 14 13 jan 2010 19:48, rettet i alt 1 gang.

Insane psychedelia user!

Hvis man nu ryger sit Heroin, og ikke fixer, burde der vel ikke være nogen fare, eller hvordan? Dræber varmen ikke bakterierne?

Medlem
Brugeravatar

"Dræber varmen ikke bakterierne?"

"Denne bakterien er svært hardfør og overlever blant annet koking."

Kan heller ikk lige se, hvorfor afghanerfarmeren skulle ønske at dræbe den hånd der fodrer ham. Krigen mod vesten financeres netop gennem deres afgrøder.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Helt væk
Bæst skrev:
"Dræber varmen ikke bakterierne?"

"Denne bakterien er svært hardfør og overlever blant annet koking."

Kan heller ikk lige se, hvorfor afghanerfarmeren skulle ønske at dræbe den hånd der fodrer ham. Krigen mod vesten financeres netop gennem deres afgrøder.

Tvivler på den er resistent overfor temperaturer på 250-300+ grader.

Det er sgu ikke alt de laver dernede der giver mening, og det kan for den sags skyld ligeså godt være nogle mellemled der kontaminerer det.

Medlem
Brugeravatar

Statens serum instiitut beskriver det til at kunne overleve ekstreme temperaturer. Hvad det vil sige forbliver i det uvisse. Men tydeligvis stærk nok til at overleve at blive fixet.
Bonusinfo: I The Londoner underholder de med at der muligvis er mere i omløb over hele skotland. Derfor opfordres narkomanerne i hele landet, til at undlade at ta heroin. - Yirr right, for det jo rigtig nemt nemlig- eller er det kun mig der ser humoren idet?

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
Bæst skrev:

Statens serum instiitut beskriver det til at kunne overleve ekstreme temperaturer. Hvad det vil sige forbliver i det uvisse. Men tydeligvis stærk nok til at overleve at blive fixet.
Bonusinfo: I The Londoner underholder de med at der muligvis er mere i omløb over hele skotland. Derfor opfordres narkomanerne i hele landet, til at undlade at ta heroin. - Yirr right, for det jo rigtig nemt nemlig- eller er det kun mig der ser humoren idet?

Nej du :lol: Det er ganske veldefineret hvad den (ikke) kan klare!

Bacillus er sporedannende. Sporedannende bakterier skal "blot" autoklaveres ved 121°C i ~15 minutter jævnfør Bacillus stearothermophilus, som er en slags "worst case indikatorbakterie" mht. dampautoklavering.
Hvadenten der er tale om tørsterilisering eller dampsterilisering, så er drabstallet et samspil mellem tid og temperaturbelastning.
Mht. dampsterilisering, så kan man godt belaste ved temperaturer <121°C, men så skal tiden blot forlænges og vice versa. Dog eksisterer der en minimumstemperatur, som skal overholdes hvis man vælger at sterilisere i længere tid.

Medlem
Brugeravatar

Altså overlever den ikke temperaturer over 121 grader, så dødsfaldene er altså sket som følge af snifning??? og burde der ikke være flere tilfælde, hvis det er hele partiet der er smittet?? Skal det forstås sådan at staten istedet burde opfordrer til at jage drager, fremfor at kører den ind nasalt?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: !!!
http://www.dr.dk/Regioner/Kbh/Nyheder/H ... 222220.htm

Så kom advarslen til Danmark

... Deeesuden.. Det er de færreste narkomaner som render rundt med en trykkoger eller damp-apperature til sterilisering... Hvis man ryger heroinen i stedet, vil bakterien formeneligt blive blæst op af varmen i stedet for at blive slået ihjel - Så man indånder den.

Det eneste jeg kan se man kan gøre, er at blande sit heroin op i noget ipa/ethanol og lade det fordampe.. MEN!.. miltbrand smitter bare ved at man indånder sporene, så er der mistanke om ens heroin er kontamineret så lad vær med at kom i nærheden af det.

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
spiffeh skrev:
Det eneste jeg kan se man kan gøre, er at blande sit heroin op i noget ipa/ethanol og lade det fordampe..

Eftersom B. anthracis er sporesættende, tror jeg ikke det er tilstrækkeligt - der skal skrappere midler til såvidt jeg husker.
Jeg håber virkelig de får opklaret hvad kontamineringskilden er - jeg synes sagen er ret besynderlig.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]