Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 09:19

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 40 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
TATP skrev:
...vil det blive reduceret til phenylalkohol...

Jeg tror du mener benzylalkohol ;)

Medlem

Ja. nu har jeg jo heller ikk sagt at det lugter af marcipan. men det lugter som en sur fisk. eller noget kraftigt surt lugt

Moderator
Brugeravatar

Hva lugter amfetamin af?

Citat:
det lugter som en sur fisk. eller noget kraftigt surt lugt

Du har selv svaret på det, brainiac ;)

Det kunne meget vel være methylamin, som anvendes ved bestemte syntese-ruter. I så fald er det ikke usandsynligt, at du har methamfetamin ;)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 2750
helt rent amfetamin lugter vist ikke af noget. Det er de kemiske biprodukter fra produktionen af den der lugter af kemikalier. Min er erfaring siger mig at jo kraftigere det lugter af kemikalier jo stærkere er det da det typisk bliver cuttet med bagepulver eller mælkesukker
venlig hilsen
Martin

Moderator

Geografisk sted: Wiggie
CannaChem skrev:
TATP skrev:

Naturligvis.

Jeg har en kammerart der har gjort rent med et produkt indeholdende benzylalkohol. Han rapporterede at lugten var meget lig den der kommer fra speed.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Alm.gadeamf lugter af alt lige fra en kende af blomster,til marcipan.Helt ren amf lugter ikke af noget,men så skal det også være helt rent.
Jeg tror personligt,at den bedste måde at finde ud af hvad du står med,er at smage på en meget meget lille prøve.Der skal kun lige være så du kan se det,og skal alligevel smage kraftigt surt/bittert. :cheers:

Moderator
Brugeravatar

Gonzo skrev:
Alm.gadeamf lugter af alt lige fra en kende af blomster,til marcipan.Helt ren amf lugter ikke af noget,men så skal det også være helt rent.
Jeg tror personligt,at den bedste måde at finde ud af hvad du står med,er at smage på en meget meget lille prøve.Der skal kun lige være så du kan se det,og skal alligevel smage kraftigt surt/bittert. :cheers:

Ja, nogenlunde enig!
MEN der er jo også en "trend", som går på den meget karakteristiske lugt fundet i uafhængige batche amfetamin. Det er indiskutabelt at denne karakteristiske lugt stammer fra reaktanter og/eller dannede biprodukter - men hvilke??? Det er netop dette spøgsmål som er "The $1000 Question" IMO.

Medlem
Brugeravatar

Det amf jeg har haft fingre i lugtede lidt lumsk og havde en smag af karse (det i hvert fald det tætteste jeg kan komme på noget :))

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Kbh
Jeg tror ikke at det er cuttestofferne der lugter i amfetaminen. (i de fleste tilfælde da)

ALT det amfetamin jeg har købt, fra flere forskellige kilder, har alt sammen en meget særlig lugt, den samme lugt(ja, lugten af amf?!), som ikke helt kan beskrives.

Jeg syndes det har sådan en specielt frisk lugt, som på en måde dufter rigtigt godt. Men det kan muligvis have noget at gøre med virkningen efterfølgende.

Det er helt sikkert et af stofferne som er blevet brugt til fremstillingen
- ligesom MDMA, og flere ecstasy piller, har sådan en dejlig sød duft af blomster(det er nok safrol)

Jeg ved dog ikke hvad man bruger til amfetaminfremstilling - eller hvor man får produkterne fra. Men jeg ved at methamfetamin starter fra efedrin/pseudoefedrin. Kan disse stoffer ikke være årsag til lugten, også i normalt amfetamin? Jeg har læst at efedrin skulle have en kraftig lugt.

- Abraham Lincoln

Moderator
Brugeravatar

Euforiseret skrev:
Jeg tror ikke at det er cuttestofferne der lugter i amfetaminen. (i de fleste tilfælde da)

ALT det amfetamin jeg har købt, fra flere forskellige kilder, har alt sammen en meget særlig lugt, den samme lugt(ja, lugten af amf?!), som ikke helt kan beskrives.

Jeg syndes det har sådan en specielt frisk lugt, som på en måde dufter rigtigt godt. Men det kan muligvis have noget at gøre med virkningen efterfølgende.

- ligesom MDMA, og flere ecstasy piller, har sådan en dejlig sød duft af blomster(det er nok safrol)

Jeg ved dog ikke hvad man bruger til amfetaminfremstilling - eller hvor man får produkterne fra. Men jeg ved at det starter fra efedrin/pseudoefedrin. Kan disse stoffer ikke være årsag til lugten? Jeg har læst at efedrin skulle have en kraftig lugt.

Meth kan fremstilles ud fra efedrin/pseudoefedrin, men disse to reaktanter er fuldstændig!!! Du må læse om igen, eller komme med en reference, så jeg kan skyde den i sænk! ;)

Er der andre mere, eller mindre, kvalificerede bud?

Mvh

Medlem
Brugeravatar

CannaChem skrev:
Euforiseret skrev:

Jeg ved dog ikke hvad man bruger til amfetaminfremstilling - eller hvor man får produkterne fra. Men jeg ved at det starter fra efedrin/pseudoefedrin. Kan disse stoffer ikke være årsag til lugten? Jeg har læst at efedrin skulle have en kraftig lugt.

Meth kan fremstilles ud fra efedrin/pseudoefedrin, men disse to reaktanter er fuldstændig!!! Du må læse om igen, eller komme med en reference, så jeg kan skyde den i sænk! ;)

Er der andre mere, eller mindre, kvalificerede bud?

Mvh

Nu ved jeg ikke hvor meget du stoler på wikipedia, men Efedrin er i familie med amfetamin, og pseudoefedrin kan ved hjælp af en relativt simpel kemisk reaktion (reduktion) omdannes til metamfetamin.

http://da.wikipedia.org/wiki/Efedrin

- Abraham Lincoln

Medlem
Brugeravatar

Hvad mener du med at reakanterne er fuldstændig? Det forstår jeg ikke helt :)

- Abraham Lincoln

Dedikeret medlem
Brugeravatar

CannaChem skrev:

ROFL :D

Moderator

Geografisk sted: Wiggie
Efedrin lugter meget karakteristisk, sødt og specielt. Men det er IKKE det speed lugter af (ja, jeg har lugtet til begge dele).

Man kan godt lave efedrin til amfetamin, men det tror jeg ikke der er nogen det gør - det er sværere end at lave efedrin til meth, og produktet er betydeligt ringere.

Moderator
Brugeravatar

Euforiseret skrev:
Hvad mener du med at reakanterne er fuldstændig? Det forstår jeg ikke helt :)

LOL
Det forstår jeg sgu godt at du ikke forstår - my BAD :D
Jeg skulle have fjernet "fuldstændig" og ladet lugtfri forblive i sætningen, så den endelige sætning, med ændring af stavefjel blev:
Meth kan fremstilles ud fra efedrin/pseudoefedrin, men disse to reaktanter er lugtfri!!!

Og ja, efedrin bliver brugt til syntesen af meth. Jeg har håndteret rent efedrin-HCl, men slet ikke konstateret nogen sødlig lugt(eller har jeg blot ikke taget bestik af den sødlige lugt i kampens hede?). Hvad jeg ville frem til var/er, at den lugtfrie/påståede sødligt lugtende efedrin slet ikke har noget med den karakteristiske amf lugt at gøre ;)

Jeg skal nok love for at overholde min sengetid for eftertiden, i stedet for at lave ubrugelige indlæg!

Junior medlem

Geografisk sted: Hamp plantagen?
TATP skrev:
CannaChem skrev:
TATP skrev:

Naturligvis.

Jeg har en kammerart der har gjort rent med et produkt indeholdende benzylalkohol. Han rapporterede at lugten var meget lig den der kommer fra speed.

Tak, det var lige det svar jeg ledte efter...

Prøvede lige for første gang for leden at få noget som lugtede rigtig kraftigt (af den sædvanlige amfetamin-lugt, hvis jeg vidste hvad kemikale det var, var jeg nok ikke endt her :)) - Men uden nogen virkning -overhovedet- Tvivler på det overhovedet var amfetamin, det havde også en -meget- velkendt kreatin-knasen under plastic-kortet.

Men det er første gang jeg har været ude for at jeg ikke kunne regne med lugten.. Det har nok mere været fordi jeg kunne regne med personerne jeg handlede med.. :)

Meen ham her har jeg også fået noget jeg vil skyde på er 25I-NBOMe blotters, solgt som lsd, så det er ikke den store overraskelse.. :)

Men mange tak, så kan jeg slå ham lidt bedre oven i hovedet nu :)

Og watch out for fake lsd.. nettet er oversvømmet med blotters med andre psykedelia.. lsd er tough for tiden, syns jeg..

Junior medlem

jeg har flere gange fået amf der lugtet mest som vinylbenzene, men har også stødt på marcipan versionen ..

Admin
Brugeravatar

Langt det meste gadeamf i danmark lugter af phenylacetone aka P2P. Hvis man stikker næsen hen til en flaske phenylacetone, er man ikke i tvivl :)

-Jimmy Carter

Junior medlem

Geografisk sted: Hamp plantagen?
Det tog så halvandet år at komme frem til det? :P Gaaaammel tråd.

Junior medlem

Hmm.. Min erfaring siger mig at jo renere det er jo mindre lugter det, Hvis det er noget billigt pis så kan man lugte det på lang afstand, men er det "den gode dårlige" bemærker man ikk lugten før man har tuden i posen. har du prøvet at lugte til salt syre i skolen? ca den lugt. eller nok mere fornemmelsen. der er ikk rigtig nogen lugt der beskriver det men hverken marcipan eller vaskepulver det er 100 :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 40 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]