Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 16:08

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Insane psychedelia user!

Som de fleste af jer nok ved, så har Dansk Folkeparti igen været ude med riven, imod Christiania. Og det vil christianitterne gøre noget ved, de snakker om at stoppe pusher-street, for at det ikke bliver lukket [img]images/smiles/icon_sad.gif[/img]

Det var lige mit resume af en artikel i dagens politiken.

Psychedelia Gay Overlord

Geografisk sted: Biløen
fordi det stod i berlingske at de ikke ville rydde det idag.

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
1-2-3-Borgerkrig!

...og jeg deltager gerne...

Besæt Christiansborg! "Ryg" dem ud! [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

[ 14 Marts 2003: Besked ændret af: dex|idle ]

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: I mulmehulen
Jeg er helt klart også med på en menneske-mur så DE ikke kan komme til at rydde Christiania [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img] [img]images/smiles/icon_mad.gif[/img]

-Satori

Medlem

Det er noget underligt noget med Christiania...
Jeg har det lidt ambivalent med Staden, for på den ene side synes jeg det er overdrevent fedt, at der findes et sted i Danmark, hvor det bare handles åbenlyst, modsat de tusindvis af småpushere rundt omkring i landet. Det er en slags signal til omverdenen om danskernes easy-goingness, som folk i landene omkring Danmark, ganske korrekt IMO, har indtryk af at danskerne besidder.
På den anden side er det sgu heller ikke fedt at lave en så stor forretning ud af det som mange gør på Staden. Det bliver mere og mere slumagtigt på Staden, fordi der er så mange penge involveret, hvilket tiltrækker folk med hang til organiseret kriminalitet. [img]images/smiles/icon_confused.gif[/img] Der behøvede jo ikke at være ét sted hvor det var muligt at få fat på hash, men mennesker burde bare have muligheden for at vælge om de vil have det eller ej
Jeg kunne blive ved og ved om Christiania, men jeg tror jeg stopper her (for denne gang) [img]images/smiles/icon_cool.gif[/img]

Medlem
Brugeravatar

neeej jeg håber ikke de lukker Christiania! det må de ikke!!

[img]images/smiles/icon_mad.gif[/img] [img]images/smiles/icon_mad.gif[/img] [img]images/smiles/icon_mad.gif[/img]

Psychedelia Gay Overlord

Geografisk sted: Biløen
det sker ikke, for venstre vil ikke nedlægge det.

dankdawg hvaddan kan du være sikke på det!?

Medlem

Geografisk sted: nordjylland
boende ca. 40km fra det punkt i Danmark der er længst væk fra KPH har jer hørt en masse om Christania har jeg hørt en masse omkring CHristania. er der ikke lige nogle der gider af/be - kræfte de her udsagn.

hvad med det med børnehuset? er det blevet afskaffet? i følge min far skulle de i 70' være blevet brugt til børneprostitution. er det rigtigt?

er det også rigtigt at der på staden er en masse hæler vare som bliver afsat i såkaldte genbrugs forretninger?

er det rigtigt at dem på staden ikke betaler skat? at det er gået hen og blevet et reelt skatteskjul for rige som fx dem fra savage rose?

at der foruden hash bliver solgt hårde narkotika som svampem amfetamin og ecstacy?(dette har jeg ikke nogt imod men vi læste i 9. klasse en artikel hvor en talsmand(tror jeg nok han var) fra christiania sagde at de kun solgt hash og svampe og der var vist noget med aldersreguleret salg.

håber i opfatter dette som dét det er. jeg prøver ikke at fornærme nogen men det er det vi har hørt og "lært" i skolen. det er jo lidt svært for os unge edr ikke bor omkring KBH at tage stilling til og vi skal støtte Christania. det ville være rart lige at få afklaret dette her [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

btw så synes jeg, efter det jeg har læst om staden herinde, at det lyder som et rigtigt hyggeligt sted. derfor har jeg også svært ved at tro at det har en så uhyggelig bagside...

Medlem

Så vidt jeg ved, betaler de folk med en normal indkomst (ikke hash) skat, ligesom alle andre. De er vist også begyndt at betale for vand og varme, hvilket de ikke gjorde tidligere.
Det er korrekt at der sælges svampe åbenlyst.
Amf og ecstasy kan sikkert også købes, ligesom det kan alle andre steder, men jeg har aldrig set handel med det derinde.
Jeg tror deres ræsonnement for at sælge svampe er, at det er et "naturligt" rusmiddel.
Det, at et stof kan findes i naturen er i mine øjne absolut ikke ensbetydende med at man skal have ret til at indtage det alene på det grundlag [img]images/smiles/icon_rolleyes.gif[/img].
Mht børneprostitution og andre langt ude ting, så tror jeg du er blevet offer for nogle ret uvidendes falske udsagn. Det sker ikke.

Vh Sparg

Administrerende Direktør
Brugeravatar

DN@

Mht. Børnehuset så tænker du vel på Børnehuset i Sankt Peders Stræde. Børneprostitution har jeg aldrig hørt om, men det blev afsløret at pædofile brugte huset til at komme i kontakt med børn og unge.

Hvis du tænker på "Børnehuset" som en kort overgang lå over Loppen, så mener jeg altså at det kun eksisterede i et par måneder.

Nuvel... til dine andre spørgsmål (altså dem jeg kan svare på [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img].

Det er beklageligvis rigtigt at folk der er bosat på "fristaden" Christiania ikke betaler skat ligesom alle andre gør.

Der er forbud mod salg af "hårde stoffer" såsom E og amfetamin på staden. Men klientelet derinde har ændret sig... Så derfor er salg af ovennævnte stoffer ikke bandlyst blandt mange pushere derinde... Det forgår bare ikke på selve staden.

[img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Noget helt andet, er at mange pushere er begyndt at håndhæve en 16-års aldersgrænse for salg af ganja... hvilket jeg egentligt finder ganske rimeligt.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af dex|idle:
1-2-3-Borgerkrig!

...og jeg deltager gerne...

Besæt Christiansborg! "Ryg" dem ud! [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

[ 14 Marts 2003: Besked ændret af: dex|idle ]
<HR></BLOCKQUOTE>

LOL .... HØRT!!! Hvis de prøver på noget er jeg med! [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Administrerende Direktør
Brugeravatar

@Sparg

Udemærket synsvinkel! Efter at have boet på Christianshavn i 14 år, må jeg med beklagelse i tasterne skrive, at staden har mistet alt hvad der har med fristad at gøre... pga. én ting: Pusherstreet.

Det er efterhånden utrygt at befinde sig på Nemoland ved nattetide og det noget spraglede publikum der er fast inventar på Christiania har også fået svært ved det med frisind... Jeg er flere gange blevet råbt ad pga. mit lange hår. [img]images/smiles/icon_eek.gif[/img]

Staden har kun sit hashsalg tilbage... Og det er ikke nok til at jeg synes det er et fedt sted!

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: In the globik atmosphere. or around there?.
hvorfor fatter de det ikke snart og lovliggør hash?, et stof som ik er mere skadeligt end alkohol?, nåja der er selvfølgelig større chance for regelmæssig brug men en legalisering ville sparer meget på feks. politiets kræfter, så de kunne blive meget målrettet mod den "hårde" kriminalitet, + den ville stoppe 12-13 årige fra at ryge hash, jeg er sikker på det er sådan mange af os er startet.(PUNKTUM)

Dedikeret medlem

@ wOOzt --> Det har folk snart sagt og diskuteret i årtier, og ærligt talt, så tror jeg sgu aldrig at det bliver legaliseret... Politikere er nu engang snæver-synet og vil helst appelere til største delen af befolkningne, som, desværre, er imod fri hash....

Ligemeget hvor mange fordele der bliver lagt på bordet, vil fordommene feje dem væk med det samme...

Relativistisk båthorn

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Sparg:
Det, at et stof kan findes i naturen er i mine øjne absolut ikke ensbetydende med at man skal have ret til at indtage det alene på det grundlag<HR></BLOCKQUOTE>

Det må hver enkelt vel selv bestemme?

Insane psychedelia user!

I kan diskutere hash legalisation HER ! [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

/Jens Chr.

In our memories

Geografisk sted: Provinsen
@dex-idle: Allerede da jeg som trettenårig forsøgte på at købe min første klump hash, blev jeg mødt af den slags forbud. Det har længe været kotume blandt nogle pushere, at man ikke sælger hash eller svampe til unge under 16.

Mvh. Psyko

Medlem

De fleste der sælger svampe sælger dem kun til over 21...skriver de. De spørger ikke efter ID - men for et par år siden fik min kammerat da at vide at han var for ung.
Jeg har aldrig set andet en svampe, hash og salvia derinde.
Havde en ven der spurgte om amf derinde...han fik at vide at sådan noget lort ville de ikke have på staden (det var noget af et regulært møgfald han fik).

Men helt ærligt så tror jeg at de snakker og snakker om at rive staden ned, det er ligesom noget der kommer i stimer, men jeg tror ikke det lykkedes nogen at få det ført ud i live.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]