Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 maj 2025 20:05

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 212 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 11  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Der hvor solen altid skinner.
Hvor er det trist. Ubeskriveligt trist.
Mine tanker går til de efterladte.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Farveladeland
Hvil i fred, det forfærdeligt..
Pas nu på jer selv og hinanden..

Moderator

Geografisk sted: Wiggie
dårlig nyhed. savner dig. fare well

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Lige rundt om hjørnet
Endnu et værdigfuldt medlem af denne site man desværre må sige farvel til... :(
Mine tanker går til familien, venner og kæreste...
Hvil i fred Dex

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted i vores solsystem
Farvel Kasper...
Vi ses i det næste liv.

RIP

Dedikeret medlem

Jeg er chokeret! Jeg har aldrig mødt ham i virkeligheden, men han virkede ellers som en velovervejet herre, de få gange jeg har snakket med ham.

Hans død vil forhåbentligt ikke være forgæves. Forhåbenlig vil det plante en tanke i mange velvidende fritidsnarkomaners hjerner om, at selv de mest- og bedstvidnende ikke er usårlige. Den tanke er ihverttilfælde allerede spiret her - især fordi også Minimal døde for ikke ret længe siden.

Måske gør velvidenhed os bare mere immune overfor "Bare jeg dog ikke ender med at dø af dette stof"-tanken? Når vi tror, vi har styr på det, har vi det måske ikke. Tanken om at vi "har styr på det", kan måske skubbe os over kanten til et réelt misbrug.

Lad os håbe det var enden på psychedelias mandefald det næste lange stykke tid.

Medlem
Brugeravatar

Det er ret vildt at tænke på, at både Minimal og Dextrose vidste ufattelig meget om både stofffer, kemi og HR.

Medlem
Brugeravatar

Viden og erfaring går jo tit hånd i hånd. Heldigvis er noget af hans viden blevet foreviget igennem dette forum. Pas nu på med ikke at presse citronen alt for hårdt, allesammen :hm:

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: In a green suit
Ubegribeligt! Jeg kendte ham ikke irl, men det gør mig ondt at høre at en af boardets mest vidende brugere er væk. Større reminder om at passe på med de her ting, får man nok ikke...

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: somewhere over the rainbow
Har lige hørt den sørgelige nyhed og skyndte mig herind fordi jeg tænkte at der nok var nogle der havde skrevet om det her. Det føles så mærkeligt. Dex var en af mine bekendte igennem 6-7 år og jeg har altid godt kunne lide ham. Da jeg begyndt at komme i miljøet var det ligesom at være forelsket. Folk var så fantastiske og jeg elskede musikken. Men de sidste par år synes jeg det er som om mange har glemt skønheden og det er trist at se. Det der er sket med Dex får mig til at tænke på hvilken vej jeg vil med mit liv. Det er så uendeligt vigtigt at huske på al det ægte og gode.

Dex ! May the force be with you young skywalker !

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: helt ude at flyve
Hvil i fred

Medlem

Har intet forhold til personen og ved ikke hvem det er. Så af ren menneskelig respekt til andre mennesker siger jeg hvil i fred.
Jeg ønsker hans nærmeste det bedste..

Medlem

Geografisk sted: Her og der
Jeg var ikke en af Kaspers allernærmeste venner, men vores veje er krydset rigtig mange gange igennem de sidste snart 8 år – både på festivaler i ind- og udland, til fester og privat rundt omkring i Danmark, samt i forskellige afkroge af internettet, hvor vi især diskuterede vores fælles interesse for musik.

Han var altid venlig over for mig, og selvom jeg ikke har været aktiv her på forummet i lang tid, er det tydeligt at han har spredt megen nyttig viden her på forummet – bl.a. viden, som ironisk nok har forhindret at mange andre er kommet galt afsted.

Ligesom med Tjille, er dette dødsfald dog – desværre – for mig endnu et tragisk og skræmmende bevis på, at en stor viden om stoffer og harmreduction bestemt ikke er en garanti imod selv at komme galt afsted. Tværtimod. På trods af det første chok over at Kasper er død, må jeg desværre også sige, at det ikke var overraskende at det kunne ske på et eller andet tidspunkt. Ta’ dog ikke fejl; det er meget tragisk og sørgeligt, og mine tanker går til hans familie, kæreste og venner.
RIP Dex.

Mvh
Jannick (pr0fane)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Kendte dig kun som Dextrose, men du var i mine øjne en central person på dette sted da jeg først kom herind.
Det sætter nogle ting i perspektiv, for mit eget vedkommende!

Håber du er vendt godt tilbage.

Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Kære Dex, håber du har fundet fred hvor du er nu. Det er et chok for mig, selvom jeg jeg ofte har mærket at det kunne gå således for dig. Tak for de stunder vi har haft sammen.
Knus, Fanny

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Påskeland
Jeg tænkte på linjerne "Der var en ven der tog afsted lidt før de andre//nu siger de, han kom for langt ud" fra Skousen & Ingemann: "Herfra hvor vi står".

Men tænkte derefter på et citat fra et Søren Ulrik Thomsen-digt, jeg huskede.

Søren Ulrik Thomsen-digtet synes jeg passer ret godt til situationen - specielt den allerførste sætning, som handler om det med "den logiske afslutning" - følelsen af, at "sådan måtte det jo gå".

Hér er uddraget fra digtet, som hedder "Tandlæge. Gravsted. Vielsesring" og handler om Søren Ulrik Thomsens ven Michael Strunge(s død):

"...I nekrologerne skrev de, at sådan måtte det jo gå, men jeg vil ikke være med til at give din død en mening, som alene er livets. Jeg køber en rose og leder efter din grav. "Jeg savner dig," siger jeg og synes, du smiler - men det er jo bare noget, jeg bilder mig ind. Her står jeg med mine første grå hår og mit ønske om en vielsesring. Og der er du, et sted mellem alt for meget jord og alt for meget himmel. I mit urolige hoved."

... måske skal man lade være med at skrive, at man godt vidste, at "det var den vej det ville gå", og lade være med at "give din død en mening, som alene er livets"?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg småsnakkede og diskuterede gerne kemi og HR med Dextrose herinde og på messenger, og han var helt klart en af de mest begavede inden for emnet herinde. Har aldrig mødt ham i person, og var aldrig rigtig tæt på, men det er alligevel tankevækkende at vi har mistet to forholdvist unge medlemmer her fra Psy på så kort tid.
Heroin har taget endnu et offer med i graven.

R.I.P Dextrose!

Junior medlem

Hvil i fred Kasper. Håber du fik en god rejse videre. Tak for den tid vi har kendt hinanden og for det sjov vi har haft.
For at citere dig : Love Stops Depression !!!

R.I.P.

Junior medlem
Brugeravatar

Farvel Kasper!

Har vel kendt dig i ca 7 år nu, og har haft rigtigt mange fede oplevelser sammen med dig!

Vil aldrig glemme dig, som den originale og intelligente person du var.

hvil i fred!

- Jakob

Junior medlem

Geografisk sted: Sønderborg
Sørgeligt...

R.i.P

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 212 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 11  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]