Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 06 maj 2025 21:36

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

Hey, jeg er hvad man nok kan definere som en casual ryger, det er dog lidt over en måned siden jeg sidst har røget, men jeg har fået lyst til at ryge lidt igen, bare for hyggens skyld. Dog ikke for meget, ikke noget stort forbrug, bare en lille fed med en ven ind i mellem.

Jeg har i et par måneder haft en depression, hvilket jeg stadig har. Allerede der er det frarådet at ryge fed, men jeg har ikke mærket de helt store ting der.

Men efter jeg sidste gang røg er jeg begyndt at tage antidepressiver, så jeg har ikke røget mens jeg har været på dem.
Jeg vil gerne vide om nogen her har erfaring med at ryge (en lille smule) mens man er på antideps, eller ved om der er nogen væsentlig forskel. Jeg ved at man bliver hurtigere fuld af at drikke mens man er på antideps, men jeg har intet hørt eller læst om rygning.

Så er der nogen der kan fortælle lidt om at ryge mens man er på antidepressiver? Gerne lidt udover det sædvanlige med lad være med at ryg når man er depri. Bare om det har nogen extra vild og negativ effekt mens man er på antideps.

Takker på forhånd

Junior medlem

Geografisk sted: Jeg er oplyst af skærsildens flammer. Venter utålmodigt på helvedets barmhjertighed..
Jeg ryger hver dag, 1-2 gram skunk dagligt. Jeg får Mirtazapin som der er antidepressivt og forstærker mit sovemedicin Nimadorm..
Men jeg må sige at jeg tror at det er en dum ide at have et fast cannabis forbrug på sådan noget medicin.
Jeg får nimadorm, lyrica, mirtazapin, truxal og risperdal til nat, hvilket højst giver mig 4-5 timers søvn, derudover føler jeg ikke at mit medicin rigtigt virker, tror at det er weedens skyld, havde ellers en forestilling om at det forstærkede mit medicin, men tror faktisk det er omvendt.
Ævl og kævl kommer der ud af min mund!
Frem til sagens kerne. Du kan sagtens ryge på antidepressivt. Ryg enten mindre, eller forvent at blive mere skæv..

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Du skal i første omgang overveje, om det er en god ide at indtage nogle former for rusmidler, når du er på antidepressiva. Der er jo en grund til, at du får dem ordineret, og derfor er det ofte ikke en god ide at lege med rusmidler - især ikke psykedelika som cannabis.

Medlem

Hmm .. Til en konsultation fortalte jeg da min læge, at jeg røg hash på daglig basis og alligevel fik jeg ordineret nogle antidepressiver, som jeg ville.
Lægen nævnte intet om risici ved at blande de to ting ..

Edit: Men det er vel et HR-forum, sååe? (:

Junior medlem

Hey, jeg har været på antidepressiv (og andet nerve)medicin i 5-6 år, og jeg ryger fede ret tit ... Der er ikke den store forskel der ... Pillerne virker værre mere eller mindre af den grund, og du bliver ikke mere skæv (eller andet) :)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: helt ude at flyve
Dopedog82, maaske var det et tegn til dig at du skulle til at stramme op. Det er ikke normalt at vaere paa antidepressiv 5-6 aar

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Dopedog82 skrev:
Hey, jeg har været på antidepressiv (og andet nerve)medicin i 5-6 år, og jeg ryger fede ret tit ... Der er ikke den store forskel der ... Pillerne virker værre mere eller mindre af den grund, og du bliver ikke mere skæv (eller andet) :)

Drop de dårlige råd.

Junior medlem

Postmandper skrev:
Dopedog82, maaske var det et tegn til dig at du skulle til at stramme op. Det er ikke normalt at vaere paa antidepressiv 5-6 aar

Jeg har haft en depression siden min barndom, og den er kronisk

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Dopedog82 skrev:
Postmandper skrev:

Vi kan bare ikke rigtig bruge din erfaring til noget, når alle er forskellige.

Junior medlem

Geografisk sted: Jeg er oplyst af skærsildens flammer. Venter utålmodigt på helvedets barmhjertighed..
Psykisk syge har svære ved at holde sig fra rusmidler, da vi kan føle at alternativet er døden. Og så er det bedre at bedøve sig lidt..

Men jeg vil nu alligevel til en hver tid fraråde andre psykisk syge at have et misbrug, da det let bliver en ond cirkel der fører til værre ting.
Så hellere gøre krav på behandling og blive dopet af en psykiater, og regulere sit indtag af rusmidler og holde sig fra stoffer..

Medlem
Brugeravatar

"Så hellere gøre krav på behandling og blive dopet af en psykiater, og regulere sit indtag af rusmidler og holde sig fra stoffer.."

Den sætning giver for mig ikke mening, "regulere" og "holde sig fra" er to vidt forskellige ting.

Junior medlem

Hej tåbe.. Jeg mener at psykisk syge bør ryge mindre hash, evt ikke drikke alkohol, og derudover helt holde sig væk fra stoffer..

Men ærligt talt bør i ''raske mennesker'' lukke suttehullerne, i har jo trodsalt ''et sundt helbred'' at miste.
Forskellen på mig og jer er sku nok bare nogle stykker papir. I tager sku flere stoffer end jeg nogensinde har gjort. Tabere..

Medlem

jeg tager også mirtazapan og ryger hash dagligt. det er ikke farligt, det er også hvad jeg fik at vide af min psykiater, men til gengæld synes jeg det snegler sig af sted med at depressionen bliver bedre, så det er nok en god idé at holde en pause eller i hvert fald skære meget ned, det er planen hos mig (kender mange der har haft succes med antidepressiver, selvom de havde et lille forbrug). Men jeg ved det godt kan være svært at slippe hashen når man har en depression! tankerne, angsten og tristheden forsvinder som regel når man ryger, men det er stadig det klogeste hvis du gerne vil af med den.

Junior medlem

John D. Rockefeller skrev:
Dopedog82 skrev:
Postmandper skrev:

Vi kan bare ikke rigtig bruge din erfaring til noget, når alle er forskellige.

Øh manden spørger efter noget og jeg svarer som tingene er fra MIN side af. Er det ikke det et forum går ud på ? At man kommer med personlige input ?

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Schwiez
Tråd flyttet til medaljens bagside og sexweedunder advaret

Medlem

hey jeg høre også til en af dem der er på anti depresiv..

jeg syns at når du kommer til det skal nøjes med at tage et par sug på en fed og så ligge den fra dig, og derefter se hvad der sker der er ingen grund til at forhaste sig.

jeg ryger selv en gang imellem(max en gang om ugen), og syntes at det godt kan blive ubehageligt hvis jeg starter for hård ud.

Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
Dopedog82 skrev:
Postmandper skrev:

Med den opfattelse er du da i hvertfald garanteret aldrig at komme ud af den.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: DK
Drupe skrev:
Dopedog82 skrev:
Postmandper skrev:

Med den opfattelse er du da i hvertfald garanteret aldrig at komme ud af den.

Hvad for en opfattelse? Når tilstanden er fastlåst kan den vel betegnes som kronisk. Der er formentlig adskillige herinde der lever op til kriterierne på en psykiatrisk diagnose og altid har haft den, men aldrig fået den konstateret. De lider stille og i hemmelighed og gemmer sig for sig selv og andre, indtil de måske en dag helt forsvinder. En psykisk lidelse er skamfuldt at indrømme for de fleste. Ofte bliver man mødt af forestillinger som den du lige præsterede. Det får mange til at holde kæft, lukke sig inde i sig selv og til sidst forsvinde.

Der er iøvrigt ikke noget unormalt i, at være på antidepressiv medicin i årevis eller på livstid for at forebygge tilbagefald.

Most of the physical world is unseen.

Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
Jeg forstår bare kronisk som "permanent og uhelbredelig", og det kunne måske godt tænkes at være en forhastet konklusion - selvom det selvfølgelig godt kan tage mange år og hårdt arbejde at komme igennem en depression.

Jeg tænker bare, at hvis man overbeviser sig selv om at tilstanden er kronisk, er man heller ikke motiveret til at gøre noget aktivt for at arbejde sig ud af den, og dermed kan det let blive til en selvopfyldende profeti.

Jeg prøver ikke at negligere hvor hård det kan være at have en depression, jeg tror bare at det øger chancerne for at komme fri af tilstanden gevaldigt hvis man holder fast i troen på at det er muligt.

Medlem

man kan sagtens få konstateret en kronisk depresion, det er der ikke noget unormalt i.. at den er kronisk betyder ikke at man ikke kan bearbejde den og lære at leve med det.

jeg tror det er viktigt at få konstateret precis hvad man fejler så man ved hvad man er oppe imod.

at han siger han er kronisk depresiv er ikke det samme som at han har givet op.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]