Tak for linket til din byggetråd

dælme kreativt må jeg tilstå
Citat:
Og ja, min særling er faktisk en dame og ikke en herma, endnu et bevis på det ikke er varmestress ?
temperatur går fra 11,5 til peak 27,5. jeg ved temperaturen kan nå de 10 grader, men ikke mindre.
Han, hun eller herma kan du ikke afgøre på bladets udseende, og har intet med varmestresfaktorer at gøre..
(My guess - den har næsten med garanti preflowers da dit lys jo kører 14/10, derfra ved du det så sikkert)
Citat fra grodanmark[dot]dk
Citat:
Vær opmærksom på Hot Spots ! Mylar reflekterer også varme så sørg for at have ordentlig ventilation før du sætter Mylar op i dit grorum
Men det vidste du jo
Tør næsten væde en plov i gylle på at din plante stresser over et temperaturudslag på op til 17.5 grad.
Den burde kunne holde, nøjagtig som de andre!, men dens gener er ikke anlagt til det store udsving og reagerer derpå.
Tænk over at når du selv går i seng lægger du en isolerende dyne over dig for at holde en nogenlunde konstant temp i kroppen så man har det behagligt, ellers vågner du blå og ryster af kulde midt om natten.
Din plante der ikke kan lave varme selv, flytte sig eller pakke sig ind i bomuld, den kan kun reagere som de nu engang gør ved at ændre på sine blade. Som følge af vandet fordamper ud af bladet før det når de yderste dele af bladet, eller vandet slet ikke kan nå at fordampe og hober sig op i bladet, begge dele fordi osmosetrykket ikke ændrer sig tilsvarende temperaturudsvinget.
Når bladene, som jo er sukkerstoffabrikken til byggesten i planten, ikke kører 100% vil hele planten som helhed klart vokse det langsommere..
Citat fra denne tråd dag 32 (3/4 nede på forrige side):
Citat:
Her lige et billede af hvordan planterne har det, nogle af dem viser minimal tegn på stress i form af for meget varme, men ikke noget hårrejsende, kun enkelte pletter på 1-2 planter.
- KUN enkelte pletter?
Men hvis du er så overbevist om at det ikke er varmen, så vil jeg lade dig gro i fred og lade dig tage den tunge vej udenom sætningen:
Tag ved lære af andres fejl, det kan spare dig for meget og evt give et bedre yield..
Jeg vil da også gerne erkende at jeg også i mine helt unge dage var totalt urokkelig, når jeg mente jeg havde styr på noget. Men når en enkelt plante i flokken ikke ser ud som de andre, en ballademager - en larmer - en udenlandsk- en prut- Ja så er det fordi "noget" er galt i buret, men tiden har lært mig at det ikke er sikkert, det kan jo bare være en særling.......(frømix)
Kan sagtnes følge dig i at du vil beholde den fordi den er en særling, den er "sjov", "anderledes" og "skiller sig ud". Men jeg ved pr erfaring du ikke bliver lige så glad for den som de andre da den 1. netop ikke er så stor, og 2. derved giver SÆRLIG meget .....
Ordet særling på dansk har fået den betydning det nu engang har, og du valgte og bruge det selv..

PS vil ikke pisse dig af, eller irritere dig, ej hellere sige hvad du SKAL gøre..
Jeg vil kun oplyse dig om hvad mine øjne ser og min erfaring fortæller mig, det kan være der er noget du ikke ved /har helt check på endnu??
Også skriver jeg gerne hvad jeg selv gør, da det mange gange kan bruges af andre folk der søger på forummet, eller at trådstarter ganske simpelt ikke havde tænkt over problemet/situationen og derved får noget måske brugbart..
Keep on..