Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 06 maj 2025 17:21

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem

Hvis jeg har placeret tråden forkert, så sorry. :-)

Jeg har i 3 dage nu haft lille og ringe finger på venstre hånd som har sovet / prikkende fornemmelse ligesom når ens lemmer er ved at vågne hvis de har "sovet"

Nogen ide hvad det kan være ? Det gør ikke ondt i dem men det er ret nederen og irriterende.!

Medlem

Geografisk sted: Helt væk
Min kæreste oplevede det samme også med lille- og ringfingeren, hun gik til lægen som konstaterede at det skyldtes dårligt blod omløb.. Gå da til lægen med det.

Site Webmaster
Brugeravatar

Har du haft indtaget stoffer i dagene op til du oplever den fornemmelse i fingeren?

Under alle omstændigheder, gå til din læge.

Alkoholisme kan bla. forsage den slags, det samme kan hyppigt forbrug af betablokkere og underskud af B5 og B12 vitaminer. Der kan være et utal af årsager, så det bedste du kan gøre er at gå til din læge.

Slå Paræstesi op på nettet for at finde mere information.

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Medlem

Jeg havde en en 2 dages tid uden søvn og masser af speed dagen op til hvor det begyndte.

Rbp jeg googler lige løs på det "Paraæstesi" værk :)

Site Webmaster
Brugeravatar

Ok, det er næsten 100% på grund af dit amfetamin indtag. Det hæmmer blodcirkulation i fingre og tæer.

Få hvilet ud, og se din læge alligevel. Better safe than sorry.

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Medlem

rbp skrev:
Ok, det er næsten 100% på grund af dit amfetamin indtag. Det hæmmer blodcirkulation i fingre og tæer.

Få hvilet ud, og se din læge alligevel. Better safe than sorry.

Jeg fik hvilet godt og grundigt ud dagen efter min speed tur, sov almost 13 timer, og sover hver nat siden. Ca 21-22 tiden til 09 næste morgen. Jeg føler mig godt nok lidt træt i løbet af dagen og lægger jeg mig på sengen så falder jeg med garanti i søvn og sover en 2-3 timer. Men ja jeg må sku nok hellere opsøge en læge Mandag

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fuldtidsforvirret på fyn
Jeg har samme problem. Når jeg skal sove og næsten falder i søvn, så begynder mine ben/fingre ofte at sove så jeg vågner igen. Det er godt nok træls! Så sover næsten kun på ryggen nu, det er den eneste måde blodet kan løbe rundt for mig .. :/

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Neogen
Jeg ved ikke om i er kaffe drikkere oven i jeres amfetamin forbrug, men jeg har et blodomløb som en 70 år gammel alkoholiker når jeg drikker kaffe.. Jeg har oplevet at efter en hård weekend med stimulerende stoffer, så kan jeg fryse ekstremt meget når den første kop kaffe begynder at virke, Mandag morgen. Så sidder jeg som den eneste med vinterjakken på og blå fingre.

Men folk med dårlig omløb i finger og tæer kan også skyldes at man har Raynauds Syndrom.

Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Jeg vil anbefale god søvn og motion. En lille rask 3 km løbetur pumper blodet godt rundt i kroppen, og helt ud i de små blodårer i fingre og tæer. Og så hjælper det din krop til at komme sig hurtigere over dine amfetamin-turer.

Hilsen Fanny

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Strawberry Fields
Bl0dpump skrev:
Jeg har samme problem. Når jeg skal sove og næsten falder i søvn, så begynder mine ben/fingre ofte at sove så jeg vågner igen. Det er godt nok træls! Så sover næsten kun på ryggen nu, det er den eneste måde blodet kan løbe rundt for mig .. :/

Du lever IKKE op til dit navn! ;)

Sorry for galgehumor...

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Hvis du sidder og hviler albuen på bordet i længere tid, fx når du surfer på nettet, kan det give den fornemmelse i fingrene. Så lad vær med det eller brug en pude...

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Skive
Det der med at ens ben begynder at snurre eller sover når man er gået i seng,har jeg også haft i mange år. Mange gange måtte jeg stå op igen en time efter jeg var gået i seng.
Men så fandt jeg ud af det var "Restless legs syndrome" og der er faktisk mange der har det uden at vide det. Man kan få nogle piller der hedder Sifrol, tag en ca 1 time inden du skal i seng så er problemet løst!
Håber det kan kjælpe nogen af jer....Især dig, BlOdpump, for det lyder til det er det du har. Det kommer altid først når kroppen kan slappe af og som regel når man er liiiige ved at falde i søvn eller lige efter.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

stjansen skrev:
Det der med at ens ben begynder at snurre eller sover når man er gået i seng,har jeg også haft i mange år. Mange gange måtte jeg stå op igen en time efter jeg var gået i seng.
Men så fandt jeg ud af det var "Restless legs syndrome" og der er faktisk mange der har det uden at vide det. Man kan få nogle piller der hedder Sifrol, tag en ca 1 time inden du skal i seng så er problemet løst!
Håber det kan kjælpe nogen af jer....Især dig, BlOdpump, for det lyder til det er det du har. Det kommer altid først når kroppen kan slappe af og som regel når man er liiiige ved at falde i søvn eller lige efter.

Er det ikke de piller som der har været så meget debat om i medierne, fordi de kan forårsage ludomani?

Medlem
Brugeravatar

Morten på 14 skrev:
stjansen skrev:

Er det ikke de piller som der har været så meget debat om i medierne, fordi de kan forårsage ludomani?

Det er vidst rigtigt nok!
http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2009/05/02/183336.htm
Man kan desuden opleve seksuel hyperaktivitet og kleptomani - men udfra hvad jeg kan læse er det kun dem som får medicinen mod parkinson der har mulighed for at udvikle de mere uheldige bivirkninger?
i have no idea!

peace

Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
stjansen skrev:

Lægemiddelindustrien har det bare for nemt. Opfind en diagnose, tilbyd et stof, og folk æder den råt: "nåh, det det er dét jeg lider af!" og spiser løs af dyre piller i deres nyvundne diagnoses trygge favn.

Hvis du spørger lægemiddelindutrien, så er der nærmest ikke det problem der ikke kan løses ved at tage stoffer.

Wiki Admin
Brugeravatar

Hvis jeg var opfinderen af MDMA havne jeg helt sikkert opfundet "tired of girlfriend syndrome" og tilbudt det som 100mg piller :D. De skulle hede "Lovigen".

Millioner af mennesker ville straks tænkte "Nåh, det er DET jeg fejler!" og skamfråde pillerne, mens pengene bare ville rulle ind på min konto i en lind strøm.. Ah, de drømme, de drømme. Måske lider jeg af "daydreaming-syndrome"?

Og så burde jeg skrive opgave i stedet for at lave overspringshandlinger på psychedelia. Noget er helt galt, jeg må klart lide af en form for overspringshandlingssyndrom. Men så er det godt man har Desoxyn(tm)! Tænk hvor mange der lider af overspringshandlingssyndrom uden at vide det, som kunne få hjælp af denne medicin?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Drupe skrev:
stjansen skrev:

Lægemiddelindustrien har det bare for nemt. Opfind en diagnose, tilbyd et stof, og folk æder den råt: "nåh, det det er dét jeg lider af!" og spiser løs af dyre piller i deres nyvundne diagnoses trygge favn.

Hvis du spørger lægemiddelindutrien, så er der nærmest ikke det problem der ikke kan løses ved at tage stoffer.

Og hvor har du så fra, at Restless leg syndrome er en opfundet sygdom? Tror jeg dem der lider af sygdommen, bliver kede af at høre.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Drupe skrev:
stjansen skrev:

Det er godt at du lige kan få kørt klichéen af om at lægemiddelindustrien sygeliggør folk for at sælge dem medicin, men faktisk er RLS en rigtig ubehagelig sygdom der kan være en stor belastning i folks hverdag, især når de mister deres nattesøvn. Det er også ret almindeligt at opleve det når man trapper ud af opiater eller tager en kold tyrker.

Wiki Admin
Brugeravatar

Jeg tvivler skam ikke på at nogen har problemer med rastløshed i benene, og jeg håber de finder en løsning på deres problem, men er i tvivl om det giver mening at kalde det en sygdom. Problemet er jo, at man kan kalde hvad som helst en sygdom, hvis man ikke stiller nogen kriterier op.

Min tendens til at lave overspringshandlinger kan i hvert fald udemærket italesættes som en sygdomsdiagnose, og man kan sikkert også udvikle et psykoaktivt stof der mindsker den tendens, men er det virkelig alt der kræves før det giver mening af opfinde en ny diagnose, og at vi alle pludselig kan blive enige om at overspringshandlingssyndromet er en reel sygdom som mange lider af?

Det er i hvertfald et faktum at opfindelsen af RLS, og diagnosens popularisering i 2003 gennem en GlaxoSmithKline-kampagne, førte til en del offentlig debat om sådanne diagnosers legimitet, og om medicinalindustriens kommercielle interesser i at skabe nye markeder gennem diagnoser.

Se evt. http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/article ... =pmcentrez

(Undskyld hvis jeg støder nogen for hvem det er et stort og reelt problem. :oops:)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Den artikel du linker til giver medierne skylden, og ikke GSK. Det var mig der kaldte det en sygdom, hvor det rigtige ord nok er "syndrom", altså en samling symptomer. Jeg har selv en bekendt der har lidt af det i sådan en grad at hendes hverdag blev ødelagt pga. manglende nattesøvn, indtil hun begyndte at selvmedicinere med benzodiazepiner for at kunne sove, så jeg bliver sgu egentlig lidt stødt over at du kan afskrive det som en fiktiv lidelse og mene at hun ikke har ret til behandling.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]