Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 03 maj 2025 23:17

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Casa Tranquila
http://politiken.dk/politik/politikfakta/article908247.ece

Personligt syntes jeg noget er godt og noget er skidt.

Bertel Haarder er ikke undervisningsminister mere og det kan næsten kun være en god ting. Ved dog ikke om hende den nye er bedre men hun er yngre og har nok bedre forståelse for de problemer der er nu om dage.

Ulla tørnæs er helt ude af regeringen hvilket er rigtig godt.

Men Brian Mikkelsen har sku fået økonomi og erhvervs ministeriet, den mand er noget af det mest ukompetente inden for dansk politik kun slået af ekstremisterne fra DF.

Hvad syntes i?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Et værtshus, nær ved gammel strand
det er godt at alle der er røget nogle lorte ministre ud.

det er lort at der er kommet nogle lorte ministre ind.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Lenin Espersen som udenrigsminister fåååårrrk...

(Baudelaire 1860).

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 5000
Lene Espersen færdig som justitsminister... Yirr

Medlem

Geografisk sted: et eller andet sted
Bæst skrev:

LoL hvor har du været henne? Brian har siddet på posten et lille stykke tid nu

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Casa Tranquila
poke-1-kenobi skrev:
Bæst skrev:

LoL hvor har du været henne? Brian har siddet på posten et lille stykke tid nu

:whogives: De er lige stupide :D Nej ok. Brian er sjovere. Er bare lidt bange for han ikke joker.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 5000
LoL hvor har du været henne? Brian har siddet på posten et lille stykke tid nu..

Shiiit, jeg drejer en enkelt omgang om mig selv, og straks er verden forandret :D
Tror hr. Pind er sat ind som puppet for at indfører de ledeste facistiske stramninger ala indkodet chips og head-cams i os alle.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Langt inde i mig selv
Jeg er bare rigtig glad for at den lille skoledreng Kristian Jensen er blevet sendt udenfor døren! Afsted med dig kammerat - vi kommer ikke til at savne dit barnede ansigt og intetsigende politik!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
Jeps nye folk ind så de kan få deres minister pension...... det der politik er sgu bare en klub for magt og pengeliderlige røvhuller.... fuck jeg gad godt være med i den klub!!!!!

Det der klip giver mig den vildeste griner HVER gang jeg ser det.... han er så skæv vind og fuld af skarpe knive i skuffen..

PLUR

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Strawberry Fields
Hvorfor skal Brian Mikkelsen være økonomi- og erhvervsminister? Var det ikke en idé at give den tjans til en der er uddannet indenfor økonomi?

Medlem
Brugeravatar

Sådan fungerer det danske system ikke!
så længe du er populær og kan opføre dig nogenlunde foran et kamera behøver du ikke en spcifik uddannelse som sådan!
og det fungerer jo suuuuper. .

Insane psychedelia user!

Nu finder vi så heller aldrig ud af hvem, der lækkede fortrolige oplysninger til pressen, fra forsvarsministeriet. :roll:

Jeg er personligt bedøvende ligeglad med, hvem der sidder på hvilken ministerpost, de er alle lige uduelige...

Medlem
Brugeravatar

Morten på 14 skrev:
Hvorfor skal Brian Mikkelsen være økonomi- og erhvervsminister? Var det ikke en idé at give den tjans til en der er uddannet indenfor økonomi?

Brian er spejlblank men hans uddannelse er altså cand.scient.pol så han bør (i teorien ihf) have forstand på økonomi.

Medlem

Geografisk sted: København
Per Stig Møller er det mest kompetente valg nogensinde. Kan ikke se, hvilken kulturminister der skulle kunne hamle op med ham under en SSF-regering.
Fantastisk at manden med en doktorgrad i litteratur er kommet ind i sit rette element, så vi slipper for anonyme massekulturelle Carina Christensen og den DF-styrede Brian Mikkelsen med hans "danske" kanon - føj.

Overaskende at Birthe Røhn Hornbeck klarede endnu en tur på posten. Decideret skræmmende at Brian Mikkelsen er blevet opgraderet til økonomiminister.
Søren Pind som minister skal nok blive underholdende.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Undrer mig også meget over hvilke kompetencer Karen Ellemann har som miljøminister. Kvinden er uddannet folkeskolelærer, og har intet på sit CV der har noget som helst med miljø at gøre. Jeg synes det er forfærdeligt, at mennesker uden nogen viden om deres nye område, ligefrem kan blive ministre! Den var sgu aldrig gået i den private sektor.

Medlem

Jeg må medgive at jeg er tilfreds med valget af Per Stig Møller som kulturminister. Det er efterhånden længe siden der har siddet en minister på dén plads, som besad den rette tyngde.

@Morten på 14:
Men Ellemann må unægteligt være bedre end Troels Lund Poulsen, som i mine øjne er for uerfaren til overhovedet at besidde en ministerpost. Desuden var han tungt påvirket af landmandslobbyen, ikke særlig kønt ift. den ministertaburet.

Resten af ministrene er jeg endnu ikke sikker på, de må vel vise hvad de duer til.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
Sugarplum-fairy skrev:
Per Stig Møller er det mest kompetente valg nogensinde. Kan ikke se, hvilken kulturminister der skulle kunne hamle op med ham under en SSF-regering.
Fantastisk at manden med en doktorgrad i litteratur er kommet ind i sit rette element.

Ephi skrev:
Jeg må medgive at jeg er tilfreds med valget af Per Stig Møller som kulturminister. Det er efterhånden længe siden der har siddet en minister på dén plads, som besad den rette tyngde.

ja, det er jeg også virkelig glad for. han er en af de politikere som jeg har mest respekt for på hele det politiske spektrum. han fremstår altid kompetent og troværdig når han udtaler sig. han er lidt for intellektuel til at blive en folkelig politiker, men så meget desto bedre. hans søn, forfatteren Asger Stig Møller døde iøvrigt, kun 44 år gammel for lidt over en måned siden. :cry: man kunne godt synes det må være lidt af en mundfuld at overtage et ministerium under så triste omstændigheder.

From All Circles Arise skrev:
Jeg er personligt bedøvende ligeglad med, hvem der sidder på hvilken ministerpost, de er alle lige uduelige...

til en anden gang, gider du så ikke bare lade være med at skrive noget overhovedet. vi ved jo godt hvilken holdning du har. så kan du ikke bare blive liggende på divaneseren, tak.

Medlem
Brugeravatar

Morten på 14 skrev:
Undrer mig også meget over hvilke kompetencer Karen Ellemann har som miljøminister. Kvinden er uddannet folkeskolelærer, og har intet på sit CV der har noget som helst med miljø at gøre. Jeg synes det er forfærdeligt, at mennesker uden nogen viden om deres nye område, ligefrem kan blive ministre! Den var sgu aldrig gået i den private sektor.

Nu stopper du altså dit halvfacistoide bullshit. Alle kan/skal/og har ret til at blive minister i Dk uanset uddanelse, IQ, baggrund, osv. osv. At Karen Ellemann sikkert er snotdum og miljøfjendsk er en anden sag, men sagen irelevant.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Enig Onkel Fister... Jeg undrer mig bare over man ikke finder nogle mere egnede mennesker, der har forstand på hvad det er de lige pludselig har ansvaret for. Tvivler ærligt talt en folkeskolelærer har særligt stor forstand på miljø og alle de mekanismer der indgår.

Medlem

Det kunne hun i princippet sagtens have forstand på, men det siger jeg uden at kende til hendes hidtige bedrifter.

Jeg synes dog ikke der er noget fascistoidt over at forvente af en minister, at vedkommende har bare et gran af interesse og ønske om fordybelse i sit område. For mig er lang uddannelse ikke nødvendigvis et must, men selvfølgelig en fin forudsætning. Det vigtigste er at de virkelig brænder for det de laver, og sætter en ære i at udføre det hverv, som folket har valgt dem til at udføre (i hvert fald indirekte).

Jeg har set mange ministre især i det forrige minister-"lineup", som var fuldstændig uinteresserede i deres ministerium, og i øvrigt handlede inkompetent. Lene Espersen og Brian Mikkelsen er gode eksempler. De har kun været interesserede i at "sende signaler" og lignende bløde værdier. Op i røven med dem, de har ikke fortjent at lave det de laver.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]