Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 12:50

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

hejsa.

Jeg har i ca. et år røget forholdsvis meget hash. I en periode på 2-4 måneder røg jeg ca. 5 gange om ugen. Det gør jeg ikke mere, da en stor del af de joints jeg røg var alene, og at det gjorde mig meget socialt indelukket. Har faktisk lagt mærke til at jeg er lettere socialt handicappet når jeg er skæv. Beware hvis der er nogen der bare sidder og puffer hver aften, og bare tænker ''ja det er fint nok'', - det er det ikke, jeg blev indelukket og asocial af at ryge. Self er der nogen der ikke gør det, men jeg var et tilfælde.

Anyways nu ryger jeg ca. 2 gange om måneden. Men en underlig ting er, at efter jeg er ''stoppet'' med at ryge, har jeg virkelig tabt mig. På ca. 2-3 måneder har jeg tabt mig 7 kg, hvilket egentlig er dejligt da jeg var lidt småfed. :) Men jeg bliver sgu ved med at tabe mig. Hele sidste uge levede jeg af fastfood, og har ikke dyrket regelmæssig motion i år, og alligevel taber jeg mig.
Mener jeg læste engang at der var en sammenhæng mellem THC og fedtvævet. Nogen der ved om der kan være en sammenhæng mellem min nedskæring af hash og mit vægttab?

Mvh. Zipped :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Strawberry Fields
Den eneste sammenhæng mellem THC og fedtvævet jeg har hørt om, er den at THC ophobes der. Mon ikke dit vægttab, skyldes at du ikke får din daglige hashfråder på længere?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordkysten
Cannabis sænker ens blodsukker, hvilket giver en lyst til søde ting + at det giver fråder på som vi alle kender det.

Personligt æder jeg færre søde og usunde ting når jeg ikke ryger + at min dømmekraft er tilstede.

Måske er det dét der er tilfældet? :P

Medlem
Brugeravatar

nu er det ikke fordi at jeg plejede at leve specielt usundt da jeg røg meget. Plejet bag at drikke vandt og spise nogle krydderboller med ost. Det underlige ligger jo i at jeg stadig ikke tager på når jeg lever usundt?

Overvejer faktisk at gå til lægen :P

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Krydderboller med ost er da super usundt? :?

Forresten skal du ikke spise usundt for at tage på. Du skal spise sundt.

Mit råd til dig? Lav dig en god kostplan... Spis masser af hele, ubearbejdede råvarer i stedet for alt det junk.
Husk at få en masse olie og fedt ind i kroppen.
Kig evt. på madplaner til folk der styrketræner da de madplaner oftest er designet til at være super sunde, plus de indeholder masser af fedt og proteiner til at bulke med.

Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
Det er en normal virkning, at man taber sig efter et hashstop, hvis man har haft nådesløs ædeflip i sine skæverter over længere tid. Og det jo bare godt, mand! Et skæv fuck burde styre sit ædeflip (jeg er virkelig dårlig til det, og har det ikke godt dagen derpå).

Vægten kan vedligeholdes med motion, sund kost og søvn :) prøv at praktisere det. Du kan endda gøre det selvom du ryger dagligt. Det er kun tanken der er uoverskuelig.

Og husk at bruge din fornuft - hvis du efter et hashstop ikke har spist noget hele dagen og stadig ikke er sulten, så spis noget alligevel! Mindst 2 gange dagligt. Det bliver lettere og du får det bedre. Bare fordi du ikke er sulten betyder det ikke at du ikke burde spise :)

Mht. at blive asocial, vil jeg gerne skrive under på. Jeg er en meget social person ædru, men kan blive noget så indelukket og stille når jeg er skæv (nogle gange modsat! Kommer an på hashen) - især hvis det er nye mennesker jeg møder. Og det er ret træls - løsningen for mig er simpel: bliv ædru.

Medlem
Brugeravatar

Alis: præcis! har det på samme måde, nogle gange for jeg mega grinern på med nogle venner, mens de fleste gange er jeg vildt stille og overanalyserer totalt mine handlinger. Dette tror jeg skyldes pga. jeg har røget så mange gange alene, at jeg næsten ''har glemt'' hvordan man er social. Havde nemlig aldrig det problem dengang jeg kun røg med gutterne.

Men det med at være asocial er også en af grundende til at jeg skar så kraftigt ned i mit forbrug. Var i forvejen ikke den mest udadvendte person i verden, og har gennem det sidste halve år gået igennem en enorm selvudvikling, som langt fra er færdig endnu. :)

Mit råd til folk er værtfald hvis man i forvejen ikke ryger specielt meget med andre, skal man ikke ligge størstedelen af ens joints i de sene ensomme aftentimer.

Junior medlem

Dengang jeg røg fede hver dag vejede jeg 60-65 kilo, i dag vejer jeg 85... De fleste jeg kender som ryger hver dag har svært ved at tage på...

Medlem

Geografisk sted: byen
nu skal jeg ikk lade som om jeg ved noget som helst, og specielt ikke med deranged606´s kommentar. Men kunne det evt. tænkes du havde orm? tjek hellere lige i porcelæn tronen næste gang du træder ned.

Medlem

Geografisk sted: Helt væk
Jeg fik en gang afvide af en kost og enærings ekspert, at når man røg hash jævnligt var det med til at give et højere stofskiftet og man derfor tit vil havde svært ved at tage på når man røg hash.

Medlem

har du lagt mærke til hvor meget du spiser? Ligesom det kan være svært at sove når man stopper, kan det også være svært at spise. sådan har jeg det i hvert fald. men du skriver godt nok som om det ikke er et problem for dig..

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: In the pot, with friends.
Mon ikke det er ret så forskelligt fra prs. til prs. ??

Når jeg ikke har røget fed med de sædvanlige intervaller, får jeg en grusom kronisk fråder på. Som om jeg var skæv konstant, uden selvf. at være det.
Det får mig dog ikke til at tage mere end 500-1000g på :D Men min forbrænding er også utroligt høj, stoffer eller ej...

Medlem
Brugeravatar

Et ekstra lag mayo på det hele ^^

Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
Zipped90 skrev:
Mit råd til folk er værtfald hvis man i forvejen ikke ryger specielt meget med andre, skal man ikke ligge størstedelen af ens joints i de sene ensomme aftentimer.

Godt spottet :) har jeg ikke tænkt over.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Neogen
Sætte cannabis ikke forbrændingen op ved at hæve pulsen i din krop? Så burde man da kunne bruge det som slankemiddel hvis man ikke har total frådern på når man er skæv?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
Jeg ryger hash dagligt og tager på - men det eneste jeg næsten tager på er muskelmasse - fedtet gider ikke rigtig sætte sig, men tror mere det er fordi min kost ikke indeholder super meget af det - kun lige det jeg skal bruge og kun sund fedt :)

Dog skal det lige siges at jeg træner 6-8 timer om ugen så det har nok en del med det at gøre...

Det kan godt lade sig gøre at træne når man ryger den fede, tiderne med de blege bongrygere giver tjalden skylden for deres tændstik arme - det bogus - det er deres egen skyld, hashen har intet med det at gøre ;) Har selv siddet der og troet det, men det handler kun om at have den korrekte livsstil med sit hashforbrug - og en portion selvkontrol;)

Personligt ryger jeg inden jeg træner, ved godt det fucker lidt med transporten af ilt i blodet, men det er åbenbart så lidt at min træning stadigvæk er ret så effektiv at jeg tager på og stiger i vægt.

Tror mere at dit vægttab skyldes at du ikke har ændret livsstil men bare er stoppet med den fede......

PLUR

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Neverland
Regnestykket er simpelt. Du indtager for lidt energi i forhold til hvad du gjorde da du røg. Derfor du bliver ved at tabe dig. Tilføj evt et ekstra mellem måltid ;-)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Da jeg stoppede efter 3 års hash misbrug tog jeg 15kg på i løbet af 10 dage. Just saying :D

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Neverland
Arthur Spooner skrev:
Da jeg stoppede efter 3 års hash misbrug tog jeg 15kg på i løbet af 10 dage. Just saying :D

Præcis det jeg mener. Tror ikke hashen har en indvirken på vægttab/vægtstigning :wink:
Kosten eller motions vanerne er dem der har ændret sig.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Arthur, kvittede du smøger samtidig med hashen? Eller røg du joints hvor tobakken ikke var ristet godt nok/overhovedet? For mange rygere der stopper med deres nikotinindtag tager ofte en del kg på...

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]