Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 13:56

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The 3rd Moon from the Left.
Igen pointere jeg bare at 250watt HPS er RIGELIGT til eget forbrug.. så må det være op til trådopretter at beslutte om han vil dyrke til eget forbrug, eller til kommercielt brug.. Det ikk en diskution jeg er ude i, det er mere risikoen når/hvis man blir taget jeg hentyder til.

Det lidt nemmere at forklare at de 50-100g man har liggende og de 2-4 potter man har stående væk som eget forbrug, fremfor at have en halv lejlighed fyldt, vægte og diverse andre ting liggende.

Igen, det ikk en diskution jeg søger, gør bare lige status og vender tilbage til virkeligheden, og pointere at det ER (stadig desværre) ulovligt, og at man derfor skal tænke på risikoen også når man tager beslutningen om hvad man vil købe/er ude efter.

Det fint at der sidder folk derude og syntes at jo flere lumen/pærer/planter man kan have gang i jo bedre.. heldigvis er der da det.. ellers havde jeg ikke kunne købe det så let på næsten hvert gadehjørne jeg kommer på.. ;) .. men det jo ikk ensbetydet med at man skal følge "flokken" ..

Personligt selv syntes jeg det spændende ved dyrkning er at man VED hvad man får, man VED at der ikk er noget lort i det man ryger, og man VED at det er frisk, og jeg ku blive ved med at nævne fordele.. og ja, det en fed hobby.. men det ikk fedt hvis en af psychedelias brugere bliver "lokket" ud i at drive et kommercielt grorum, når han egentligt henvendte sig for sin egen skyld.

Så igen siger jeg at det må være op til trådopretter at træffe sin beslutning, og så jeg da egentligt ligeglad med hvormeget i hakker og prøver at finde "fejl" i de ting jeg siger, når alt jeg egentligt var ude på var at oplyse personen om hvad han kunne NØJES med, og ikke hvad i ANBEFALER.. for jeg er da godt klar over at hvis man sidder på et forum og ligefrem ANBEFALER at folk køber en 400+ watt, så det jo ikk eget forbrug vi ude i.. og så står man ligepludselig i noget man ikke havde lyst til, fordi i sidder og sætter nøkker i hovedet på personen.. ..

hvis i har noget imod at man advarer om risikoen, så det sku da jer der er for dumme at høre på..

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
Maximum G: 400w = omkring 400g.... hver 3½ måned (det skal også lige tørre)... Det lidt over 100g skunk om måneden...

Undskyld mit misbrug - men det kan jeg godt ryge - det ikke noget størrer problem.

Så det jo ikke kommercielt fordi man har en 400w pære!

PLUR

Medlem

MaxG:
Som før nævnt kan du købe en 20 W sparepære også lære hvad du kan om den plante.
Men skal du have til egen røg DAGLIGT, så ANBEFALES det at gå væsentligt højere op. Ikke dermed sagt 400W HPS bum-bum, men det er her floksyndrommet kommer ind, og når man så har været del af den flok kan man tydeligt bedre se hvor det er man hellere selv vil "gå" hen.
Mere yield eller færre Watt.
Oveni kommer de f*ckups du selv nævner og i næsten 50% reddes høsten omkring halvt takket være knald på lyset.
Dertil kommer at den mest solgte er 400W og dermed billigst i indkøb.
Den koster som kit næsten det samme som en 200 CFL da den ikke fås som kit særligt mange steder.
Fordi dertil kommer ledninger, reflektor og fatning uden den "fordels- kit-pris" der stort set findes "alle" steder til HPS..

Og hvem har sagt man skal ud og købe nyt til en opstart??
Der findes mange brugtmarkeder også på nettet hvor man kan handle lys og komplette sæt fra andre dyrkere til halv pris.

Og ja undskyld for også have et sygt højt forbrug på mere end hvad en 200 W CFL kan give...

Ingen fejl fundet - vi diskutere om hvad vi personligt synes er bedst for opstart af nyt skab.
Og af respekt for trådstarter synes jeg bør standse her, eller oprette en ny tråd om valg af lys til sit første skab - Generelt set.
Måske bedre endnu, at lave en afstemning og se hvad der er i % forskel på valget af lampetype hos dem der kommer her på psy.? Og en lige nedunder en der viser hvad man synes andre bør vælge..

Moderator
Brugeravatar

Jeg vil helt sikkert undlade at købe brugte HPS lamper, jo flere timer de står tændt, jo lavere antal lumens kommer ned til planterne, ved samme antal watt, og så ryger ideen med HPS's effektivitet. Af denne årsag skifter de fleste seriøse growers deres lampe ud, efter en 2-4 grows, alt efter varighed.

Mht. effektivitet er 400W ikke bedst, 600W HPS har et bedre lumens/watt ratio (såvidt jeg er orienteret, også bedre end lamper med højere antal Watt).

Personligt vil jeg dog hellere gro under mindre lamper (250W er fint til mit forbrug), og så have flere SOG grows kørende om året, og derfor også kunne have forskellige sorter i løbet af året. Men det kommer jo an på hvor meget man har brug for, hvor mange penge man vil poste i det, både i indkøb og i strømforbrug. Det kan imo. sagtens betale sig at læse lidt (en del) på det før man køber ind, og se hvad folk får ud af forskellige setups, og finde et setup der matcher éns forhold. Som Shulgin siger: Be Informed - Then Choose.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]