Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 06 maj 2025 19:21

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Afhængihed
Junior medlem
Brugeravatar

Yo, så jeg sidder lige med en joint på mit eget værelse kl 00:30 om natten. Jeg ved at i morgen kl 10 skal jeg mødes med varmemesteren for mit helt nye værelse på et kollegie.
Problemet er, at lige siden jeg flyttede in på kollegiet, har jeg mødt en kammerat der kan få mig til og ryge hele tiden.. non-stop. Dette værelse skift er det bedste der er sket for mig indtil videre, jeg kommer tættere på min bror. og jeg kommer tættere på mine venner som bor i nærheden. Men problemet er at jeg og min kammerat, som jeg mødte, har røget nu i snart 14 dage i træk, hvor jeg imellemtiden har været igang med at flytte, og haft mine forældre/kæreste på besøg, som ikke ved at jeg ryger. Selv mens de var her røg jeg.

Jeg kan mærke at jeg er ved at falde for dybt i, og begynder at få det svært ved komme op på banen igen, og få styr på livet. Jeg har så mange ideér og ønsker om fremtiden, så som job/studie/bedre familie kontakt/komme i form.. osv osv..

Jeg føler at hashen holder mig tilbage. Så snart jeg får tilbud om at ryge, er det pisse svært at sige nej, fordi alle mine venner ryger, og det er jo der man hører til.. ik?

Sidder men en nold for en plov, og har svært ved at holde mig fra den.

Hvis der er nogen har prøvet det samme, og kan give mig en løsning til at komme på rette spor igen, så kunne det hjælpe mig rigtig meget.. ved ik hva jeg skal stille op med min kammerat og røgen..

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Det virker ret åbenlyst hvad du skal gøre... Lad være med at lade ham trække dig med ned. Stop med at købe tjald, så bliver du mindre fristet.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
Føler du at du går glip af noget, hvis du springer over når du bliver tilbudt? Bare rolig, der vil altid være masser af tjald at finde...
Nu har du ikke røget i særlig lang tid, men derfor skal dit problem bestemt ikke undervurderes da du lyder til, at være psykisk hooked og det den slemmeste..
Her har du dog en fordel sammenlignet med hashomaner der har skamrøget i mange år og ikke kommet videre, nemlig at du kan springe ret elegant over de fysiske komplikationer der måtte opstå med et rygestop...

Du siger du har så mange ønsker og drømme for din fremtid... Så tag og efterlad dit nuværende jeg på dit gamle værelse og bliv den du gerne vil være, på dit nye værelse så godt som du nu kan administrerer dette (altså, det er nok de færreste der er som deres "ideal-jeg" foreskriver - men en stræben, dog uden at du skal blive besat af tanken, herefter bør du overveje)... Du har en ret god mulighed for hånden ved at du flytter og du nævner selv løsninger i form af, at du kommer tættere på din bror og dine gamle venner osv..

Den første tid, så lad være med at sæt dig selv i for mange farlige situationer, men dette mærker du nok bedst selv...
Derudover syntes jeg du bør delagtiggøre din bror i dette og også din kæreste, alt efter hvor seriøse i er - lad være med kun at del dette på nettet, du er meget mere værd!! Men første skridt er taget - godt for dig!! =)

Medlem
Brugeravatar

Vil sige alt er hvad man gør det til. Man siger jo også hash er noget man bliver socialt afhængi af selvom man bliver temmelig asocial overfor folk der ikke ryger. Men i stedet for at se det som en ulempe kan man se det som en mulighed. Som HopIFjorden så elegant siger er det lettere at stoppe nu tidligere i processen man befinder sig. Så måske skulle du se det som en mulighed for at trække en anden op i stedet for at lade en anden trække dig ned. Det skader aldrig at hjælpe andre så længe det ikke er på ens egen bekostning self. Har selv en ven jeg har røget med igennem mange år, og vi var begge stoppet her i et halvt års tid. Jeg stoppede med hjælp fra min nærmeste ven som jeg startede med i sin tid, men han hoppede af vognen tidligere da hans kæreste var utilfreds med hans rygermentalitet. Men ihvertfald så har man bedre overskud når man ikke er afhængi, og når man samtidig har forståelse for hvad det er, fordi man selv har været der, i dit tilfælde i mindre grad, så har man redskaberne til at som sagt hjælpe en ven i stedet for at blive skadet af en ven. Og hvis din ven ikke har forståelse for det må i jo lave noget andet sammen, og så må han finde nogle andre at ryge med. Og hvis du ikke føler overskudet skal du som sagt måske hænge ud med nogen der ikke ryger hele tiden.

Tillykke med det nye sted og held og lykke med at komme videre. Mvh.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg vil slet ikke negligere dit problem her men tro mig, det er slet ikke så svært at beslutte sig for at stoppe. Som regel bliver man bare ved fordi man faktisk ikke har lyst til at stoppe. Man tror at man stadig vil få det federe eller bedre af at ryge. Husker at jeg i en periode med daglig røg igennem flere måneder til sidst ikke kunne forestille mig at se en film uden at være skæv, høre musik uden at være skæv, være oppe uden at være skæv, sove uden at være skæv. Jeg troede simpelthen at det var nødvendigt for mig at være skæv - men det er det ikke.
Det tog mig flere gange hvor jeg besluttede mig for at stoppe, hvor jeg stadig sugede "bare et enkelt sug" på jointen der kom rundt (bor sammen med hverdagsrygere) som så endte i at jeg hele tiden sugede.
Men nu har jeg bare indset at det ikke gør den store forskel om jeg er påvirket eller ej. Jeg har indset at jeg kan det præcis samme når jeg er ædru som når jeg er skæv. Jeg kan faktisk en del flere ting. Overblikket er større.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]