Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 06 maj 2025 20:09

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

Overskriften siger vel det hele meget godt og mit problem er ikke indviklet.

Her det sidste halve år er jeg helt ærligt gået lidt for meget amok på tjald, har røget hver dag, dog uden bivirkninger. Klarede det helt fint bortset fra den obligatoriske sløvhed.
Men pludselig blev jeg bange for at ryge ud i et misbrug og tog en kold tyrker. Det er nu omkring 1 uge siden jeg sidst røg og efter det dukkede mine problemer op.

Det startede da en ven fortalte en joke og der gik op til flere sekunder før jeg grinede. jeg er ellers normalt meget skarp, jeg har ret meget bonus i hjerneafdelingen. Men jeg kunne ikke forstå hvad han mente, og han kiggede pludselig utroligt mystisk på mig. Det vidste sig at jeg havde sagt 'jeg blev aldrig født'. Hvilket er delvist sandt da jeg blev taget ved kejsersnit, men stadig abnormt sært bare at konstatere. Og efter det blev alt lidt underligt.
Jeg kan sidde længe og stirre ud i luften og hvis der er nogen spørger de mig som regel hvorfor jeg lige sagde hvad jeg gjorde. Hvilket jeg selvfølgelig ikke husker. Det er altid underlige ting, jeg har f.eks. sagt 'Du river mine øjne ud' og 'Hun slipper dig ikke før du gør noget'.
Jeg forstår det ikke, og kan ikke sove. jeg har altid haft en smule søvnproblemer, men det er blevet markant værre. I stedet for at rende tilbage til røgen, har jeg sat mig på en masse smøger og et par øl før sengetid for at slå de underlige tanker ud af hovedet.

Jeg har også lagt mærke til at mit ordforråd har indsnævret sig og jeg har mistet lysten til at læse. Var lige før mit rygestop i gang med at læse 'Notes of a Dirty Old Man' af Charles Bukowski, men da jeg stoppede mistede jeg lysten til at åbne bøger. Jeg har altid elsket at læse, men de sidste par uger har jeg kun brugt på at spille GTA. Jeg kan heller ikke se en hel film. Og jeg har store humørsvingninger.

Jeg ved at det ikke er verdens største problemer, men jeg tænkte stadig på om nogen rare drenge derude ved nogenlunde hvad der sker med mit hoved? Og om jeg skal søge en form for hjælp?

Jeg bør nok tilføje at jeg er Borderline, og har lidt af vage hallucinationer som dog gik væk for et par år siden. Har også gået til både flere psykologer og psykiatere og været deprimeret, men det er noget jeg næsten er ovre. Nu er jeg bare lidt følelsesløs.

Forhånd, tak for hjælpen. :peace:

Dedikeret medlem

Der er vist ingen tvivl her. Folkene på psychedelia er ikke kvalificerede til at hjælpe her. Søg professionel hjælp.

edit; og jeg håber det bedste for dig! Det lyder godt nok ikke rart, det der.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
Hvis du snakker ufrivilligt og uden at vide det - jamen - det lyder lidt af skitzofreni - ja det skal du afgjort gå til læge med - det ikke godt. Jeg var smuttet med det samme.

PLUR

Junior medlem
Brugeravatar

Puh, det var lidt hårdt af få smækket i hovedet. Men tak for de hurtige svar anyway. Jeg skal have det her ordnet før det det ryger helt ud af kontrol. :)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Seks kilo!
Jeg lider af tourettes syndrom. Jeg oplever ting i samme stil. Jeg siger det dog ikke højt, men derimod ryger der ofte mærkelige tvangstanker gennem mit hoved. Jeg kan også sidde og kigge ud i luften i noget tid, hvor jeg nærmest "glider hen" - indtil nogen spørger mig hvad der er galt.

Jeg får ikke medicin for det, men det er til gengæld heller ikke noget der påvirker min hverdag. Men som de andre forslår, så gå til lægen og få en diagnose. Det kan være det ikke er så slemt.
Held og lykke med det hele :)

- Tramper

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hulen
Alting er jo bare så slemt som man selv oplever det. Hvis det er skitzofreni er det selvfölgeligt ikke sjovt, men det i sig selv bör ikke slå dig ud. Du nävner at det er ubehageligt for dig om aften. Jeg ville söge hjälp. Har selv haft nederen perioder, og min indstilling har virkeligt påvirket dem (både positivt og negativt). Stress og angst kan få ens hovede til at gå mere amok end det behöver at göre.

Hold dig positiv, spis sundt og dyrk motion. Det burde i hvertfald hjälpe i den rigtige retning, uanset hvad.

Mvh.

Medlem

Geografisk sted: Bornholm
Hvis du lider af psykiske problemer, bør du ikke indtage nogle som helst former for rusmidler. Hash påvirker psyken meget kraftigt, og hvis du har tankemylder og kommer ud i emotionelt kaos, bør du skrue ned, eller helt slukke for den brede. Hvilken gavn skulle hashrøg gøre for dig, eftersom du får det så dårligt? Du bør opsøge læge, og gå til en psykolog. Det er ikke normalt at opleve disse symptomer!

Medlem

Helt klart gå til lægen, men lad være at lade noiaen overtage totalt. Har mødt mange, der ved stop eller overforbrug har haft de særeste birvirkninger. En god ven så visuelle forstyrelser hele tiden altså også ædrug, han troede det var hppd og kom helt op og køre. Det viste sig, da vi gennemgik hans indtag og kost, at han havde stresset systemet for meget. Men bare det at han troede, det var hppd, betød at det var selvforstærkende, og han kom psykisk langt ud, inden det gik væk af sig selv, da han endelig slappede af.

Det er en chokerende oplevelse, du har haft, men angst og frygt kan fremprovokere og forstærke mange sanseindtryk.

Mvh.
Anarkrig

Junior medlem
Brugeravatar

Hey drenge, syntes lige jeg burde opdatere jer på hvad der er sket siden sidst.
Jeg gik, som I sagde, til læge, og fik derfra en tid til min gamle psykiater.
Efter et par timers snak, fik jeg at vide at min Borderline er 'kommet tilbage' og at jeg lider af en meget mild psykose, som måske/måske ikke er hashrelateret. Men ikke noget som jeg ikke kan 'overvinde' da jeg generelt er glad og har det overraskende fint, psykisk. Bortset fra de ting jeg forklarede tidligere. :D Jeg er indtil videre begyndt på Truxal som skal hjælpe mig med at sove og holde de underlige tanker lidt på afstand.
Men i hvert fald, igen tak for de hurtige svar. :mrgreen:
Hold jer muntre!

Dedikeret medlem

Det lyder jo alt i alt godt :)
Held og lykke med det hele - og hvis du føler for det må du meget gerne holde os opdateret. :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]