Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 06 maj 2025 19:54

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej,

Jeg har nu med i et godt stykke tid kæmpet med et angstanfald, der gjorde mig rimelig parnoid. Da det har været gået rigtig godt de sidste par måneder det meste af det er forsvundet, jeg arbejder fuldtid og er bare sammen med vennerne efter er der ingenting. Nu her efter en weekend, syntes jeg det måske er begyndt at komme lidt igen, så skriver for at høre om nogen af jer skulle have oplevet det samme som mig det jeg har lige pt.

Det startede her efter en weekend med druk og meget meget lidt søvn, og no drugs! Jeg fik tilgengæld kun sovet en 7-8 timer fra fredag til søndag, fordi folk konstat står tildligt op og jeg går sent i seng. Min dårlige døgnrytme fortsætter så i hverdagene hvor jeg normalt går i seng kl 24 og står op igen kl 6. Jeg syntes jeg er begyndt at miste min balance jeg ved ikke om det lyder underligt, i mit hovedet gør det :) Der er ingen problemer når jeg jeg sidder eller ligger ned, samt når jeg løber. Men når jeg går rundt eller står stille er det på en måde som om jeg ikke rigtig kan "mærke" mine ben og når jeg står stille har jeg det som om jeg ikke rigtig kan stå op og begynder at svinge lidt frem og tilbage. Jeg har haft et angstanfald da jeg røg hash engang og har virkelig prøvet nogen underlige ting igennem den tid, men det er godt 2 år siden nu og jeg er begyndt at slappe meget af. Jeg kan godt mærke mig hovedet køre den tanke konstant at jeg snart falder eller mine ben ikke virker, og jeg ved hvad man kan få sig selv til at tror på med det. Men bare for at trøste mig selv lidt, måske er der andre der har erfaret det eller noget lignede?

//Kristian

Medlem
Brugeravatar

Jeg har ikke været stoppet så længe af gangen igennem den tid jeg har røget, men måske et halvt års tid. Selv efter et par måneder havde jeg stadig forfølgelses paranoia osv. Men hvis jeg skal være helt ærlig skal du nok give det den tid det tager umiddelbart. Hvor længe havde du røget inden, og blev du dårlig et par gange inden du stoppede helt, eller var det bare fra den ene dag til den anden?

Døgnrytmen bliver ofte påvirket når man stopper med det ene eller det andet. Men den er jo heller ikke helt på toppen når man f. eks ryger. Det vil nok hjælpe dig hvis du beskæftiger dig med noget. Det er altid godt til at få afledet tankerne lidt. F. eks hvis du har en hobby, dyrker sport, få overarbejd/ekstra job, gør noget mere ud af skolearbejdet. Alt efter hvad du laver så burde du lave noget der er bedst gavnligt for dig selv, og samtidig får tankerne i nogle andre baner, det er min erfaring af hvad der hjælper bedst.

Medlem

Har selv haft lidt problemer med noget lignende, specielt dagene efter jeg har været i byen, eller når jeg er i søvnunderskud.
Det jeg oplever tror jeg er en form for angst, ved ikke hvad der fremprovokerer det, men det kan ske i alle situationer. Jeg begynder at få vejrtrækningsproblemer, sovende hænder og så bliver jeg svimmel grundet hyperventilation. En meget ubehagelig følelse ens psyke forværrer, fordi man tror der er noget helt galt. Men jeg tror det er noget der kan ske når man er stresset/presset og har kørt lidt for hårdt på sig selv, i hvert fald for mit vedkommende.

Junior medlem

Takker for svaret til at starte med det er dejligt lige at finde ud af man faktisk ikke er den eneste har haft det på den måde.

Men jeg har haft røget en 2-3 år før det skete. Det var allerførste gang jeg fik det dårligt af at ryge, og kørte mig selv på skadestuen efter jeg begyndte at få hjertebanken og syntes min ene arm begyndte at sove, tænkte jeg shit. Lå til observation i et par timer og blev sendt hjem. Den efterfølgende måned prøve jeg at ryge et par gange fik det rigtig dårlig, hjertebanken og angst igen. Det skete et par gange, så var jeg i sommerhus og havde noget pot jeg selv havde dyrket, vi tog lidt andet en bare at ryge, der gik jeg pænt meget down og der stoppede det, så har jeg ikke røget siden. Men jeg har prøvet nogen rigtige underlige ting syntes jeg, og nogen af dem hænger stadig ved. Men rigtig meget af det er tilgengæld gået væk og det føles skønt! ;)

Mine sværeste tider er efter byture nu, jeg har ingen problemer med noget når jeg er sammen med vennerne og drikker det er nok der jeg føler mig mest "normal" men efter dagen har jeg det som om jeg er "back" to the dark side d: Det er lidt weird, men det går vel over på et tidspunkt, det bliver stille og roligt bedre så ser tiden an. Men vejrtræknings problemer har jeg slet ikke rigtig noget med, det eneste er at jeg endag stod i badet og nærmest fik et "tryk" i brystet hvor jeg lige mistede pusten, det kommer stadig igen nogen gange om måneden det er sådan lidt nøjeren fordi det er rimelig ubehageligt. Men er også blevet tjekket en del hos min læge og har fået taget nogen EKG målinger og der er ingenting overhovedet!

Medlem

Lyder meget ala det jeg har oplevet, har også været en tur på skadestue, hvor der blev foretaget en EKG måling, samt måling af blodtryk osv. Men der var intet galt med mig.
Der er gået lang tid imellem episoderne, men jeg har en meget svag følelse, hver gang jeg har været på druk. Jeg har også haft hashen på standby i perioder, fordi jeg troede det var årsagen. Men jeg oplever det stadig med lange mellemrum.

Junior medlem

Ja men det er nok noget af det samme der har ramt os, men tror bare mit problem ligger i jeg ikke rigtig kan acceptere at man kan have det så dårligt når der ikke er noget galt. Det gør vel også lidt at jeg ikke kan slippe af med det, men grundet søvnmangle tror jeg har været en stor del at mit problem og jeg vil også gå igang med at dyrke noget motion samt noget træning, da jeg har gjort det før og det tager en del af tankerne væk fra ens hverdag :) Men nu bare her over de sidste 2 dage har jeg fået sovet igennem, og det har hjulpet en del!

Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Jeg tror at det der nogle gange sker når man ryger hash er at man bliver mere bevidst om kroppen og hvordan psyken kan påvirke den, i modsætning til hvis du bare drikker dig fuld. Cannabis kan godt få pulsen lidt op, specielt hvis man bliver meget skæv, men hvis man så bliver opmærksom på det og angst for det, kan angsten forstærke pulsen yderligere, og vi har begyndelsen til et angstanfald. Problemet med den slags angst er, at når man først er blevet opmærksom på den, kan den blive ved med at dukke op på alle mulige ubelejlige tidspunkter, også når du ikke er skæv, fordi du ganske enkelt kan huske den. Med tiden vil de fleste dog slappe mere af over for angsten, og det vil få den til at svinde ind.

At du fik det dårligt og følte dig svimmel efter en bytur hvor du kun havde drukket alkohol og manglede søvn gennem weekenden, betyder såmænd bare, at du er blevet mere bevidst om hvad der sker i din krop. Tillykke med det! Tro mig, jeg føler mig også svimmel når jeg har søvnmangel og tømmermænd :wink: .

Hilsen Fanny

Junior medlem

Hej Fanny,

Efter alt det skete er det ikke bare nogen gange jeg for det dårligt efter en bytur, det er hver gang! Men det du siger med man bliver mere opmærksom på din krop kan jeg følge dig 100% i. Jeg har haft mine "sanser" help oppe og ringe, samt mærker det mindste der sker ved min krop hele tiden. På et tidspunkt var det selv små ting jeg kunne skimte ud af øjnkrogen som jeg aldrig ville lægge mærke til men lige pludselig så jeg alle mulige små ting :)

Her igår havde jeg så siddet og drukket lidt sammen med nogen venner ikke noget vildt, men så da jeg kom hjem gik der lidt angst i den igen, men det er første gang i langtid jeg har haft det sådan. Det er mere min vejrtrækning jeg fokusere på, syntes min hals lukker til og kan ikke synke. Så er det også nogen gange med at jeg nærmest for et "buzz" i kroppen når jeg lige er ved at falde i søvn det kommer lidt som et chok og der kommer lidt hjertebanken oven i efterfølgende. Men skal også snakke med en psykolog jeg har bare svært ved at finde tid til det, når jeg lige er startet på nyt arbejde det tager meget af min tid samt langt offentligt transport, måske en dårlig undskyldning for også at være lidt doven ;)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]