Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 12:42

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Norge
Litt om meg selv og byen jeg bor i:

Jeg kommer ifra en liten by, ca 16000 innbyggere. Rykter sprer seg som ild i tørt gress [img]images/smiles/icon_sad.gif[/img] I norge er hash og annet dop veldig tabu.Særlig i min by. Jeg har hittil prøvd LSD og hash/skunk. Jeg har ryget i 2 år.

Mitt problem:

Jeg klarte å kutte ut å røyke sammen med de junkies jeg røyket sammen med før. Jeg begynte å røyke sammen med vennene mine som tidligere ikke røyket så mye. n00bs kringkaster gjerne at de røyker til alle rundt seg.

De siste 17 dagene(1-17mai) har det vært russetid(avgangselev ved gymnas, trad. i norge) Da har jeg røyket ganske mye sammen med mine kompiser. Selvfølgelig var det en tabbe(mistake). Alle har fått vite at vi røyker ofte.

For oss er jo hasj normalisert. For de er det narkotika. Og på skolen lærte vi jo at all narkotika er farlig, og at det bare er narkomane som bruker det.

Jeg har ingen andre problemer med narkotika, enn at det er et problem for andre at jeg bruker det -en gang i blandt.

Så det dette har resultert i er at jeg har fått rykte på meg for å katalysere hash til vennene mine, og nærmest er beskyldt for å presse de til å gjøre det.

Jeg har jo ikke engang spurt noen som ikke har prøvd det før om de vil være med å røyke. Og jeg sier til folk som ikke har prøvd det før at de ikke bør gjøre det, for at jeg skal unngå slike beskyldninger.

Men alikevel oppstår slike beskyldninger.

Sist fredag(16mai) hadde en venn av en venn av meg kommet på ferie hit til byen jeg bor i. Siden vi begge har en intresse i både psychedelia og musikk så kom vi raskt i dialog. Han spurte meg om jeg ikke hadde en liten flis(hash), slik at vi kunne lage en joint. Jeg hadde jo selvfølgelig det, og sa at han godt kunne få være med. Vi laget en join og røyket den. Han hadde ikke røyket på en uke og hadde inntatt en del alkohol, så han sovnet like etter vi hadde røyket den.

Min venn(hans venn) begynte å lete etter han(han tar ikke stoffer selv) fordi han var bekymret for hva som hadde skjedd. Selvfølgelig fant han sin ven sovende som et lite barn på en sofa.

I mellomtiden hadde jeg tuslet opp til en bil der en venn av meg satt. Vi tendte en ny jay og drakk noen øl.

Plutselig ser vi i speilet, mobben. De har kommet for å "ta" oss. Vi blir beskyldt nærmerst for å ha presset min venns kompis til å røyke.Dette var jo selvfølgelig veldig ekkelt å få høre. Særlig når det var 10-20 personer som vi nesten ikke kjente rundt oss.

Nå i dag føler jeg meg litt missforstått og utenfor. Ikke særlig hyggelig å være meg.

Hvis folk vil ha meg til å slutte med å røyke hash, så må de da iallefall gi meg en mulighet til å slutte med det. Nå har jeg jo egentlig ingen mulighet til å komme tilbake til det "nyktre"-liv. Mitt selvbilde begynner å bli ødelagt.

Jeg har også begynt å utvikle et hat mot folk som ikke røyker hash. Det er heller ikke så veldig bra. Men slik blir det.

Hvis man føler at man ikke er velkommen, oppsøker man heller ikke.

Så mitt spørsmål er:

Hvordan ser "nykterne" folk på dere?

Skulle jeg ha vært slem å sagt til min kompis' kompis at; -NEI, du får ikke røyke!!
(alle vet jo hvor nedern det er å ikke ha hash når man vil ha hash)???

[ 19 Maj 2003: Besked ændret af: Sterling ]

Medlem

Geografisk sted: Århus
Hey Sterling!
Damn, det var da noget af en "suppedas" du der er havnet i [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]
Jeg bor selv i en meget lille by, med godt 4000 indbyggere.. Så jeg kender det kun alt for godt..! Og som du selv siger så er folks opfattelse jo som regel, at hash det er noget farligt stads..
Jeg har selv været i lignende situationer mange gange.. De første par gange var det satme ikke rart, når folk man ellers kendte pludselig ikke gad hilse på en mere... Men det går jo over efter et stykke tid..

Mit eneste råd til dig, er at ignorer det..! Det skal sq nok gå over.. Og de folk der bryder kontakten med dig, ja, de er sq heller ikke andet værd!

Good luck med det hele!

Dedikeret medlem

Geografisk sted: aarhus. (fra djurs)
ja det er sku en dårlig situation for de gør jo faktisk det modsatte en at få en ud af det da man nemt bliver isoleret med en gruppe, jeg er dog heldig med at det er del af min opdregelse som et rusmiddel, men tag kampen op eller fly til en støre by for der er oxo mange som ryker i norge stol trykt på det de fleste jeg kender held og lykke

Psychedelia Gay Overlord

Geografisk sted: Biløen
Jeg tror generelt de ser mig som en utrolig flot fyr.

Medlem
Brugeravatar

jeg tror ikke du kan gøre andet end at lade de idioter være for dem selv, jeg har selv været uden for ligende, hvor der gik de vilde rygter om mig og mit forbrug, det er ikke særlig sjovt altid at blive kaldt narko tina eller kokaina!

så jeg holdte en pause med det hele, og fortalte folk at jeg var stoppet! nu gør jeg det i smug mange gange, det kan også være svært, men jeg fandt ud af at jeg måtte vælge!

Relativistisk båthorn

@sterling; Sikke et mareridt du beskriver [img]images/smiles/icon_sad.gif[/img]

Så slemt er det da ikke i danmark, synes i? At man ligefrem bli'r jagtet af mobbe-grupper på 10-20 personer? Eller er jeg bare blå-øjet?

Junior medlem

kanskje kameratene burde slutte å bry seg om dine røykevaner og vennen av din venn var jo sikkert bare glad for å dele en joint så hva er egentlig problemet?
Kanskje på tide å si til dine kamerater at de får akseptere deg som du er og ikke rakke ned på deg fordi du røyker en bønne.

Junior medlem
Brugeravatar

Takk for at dere orker å høre på sytingen min [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Satori:

Jeg blev godtnok ikke mobbet af direkte mobbegrupper, men der blev da tit gjort grin af at jeg bare var en narkomanisk hippie.
<HR></BLOCKQUOTE>

Du ER jo en narkomanisk hippie [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Danmark
Jeg har nu også tit sku finde mig i meget lort... Specielt blandt jævnaldrende som ikke ved noget om stoffer... I min klasse er det nok værst selvom vi virkelig overskrider statestikken som siger 3-4 % på min alder har prøvet amf... I min klasse er det 20% [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Men alligevel er de fleste andre nogle bitches som virkelig kan fyre meget lort af og sætte diskussioner igang om emnet!

Medlem

Geografisk sted: Månen
De fleste i min omgangskreds ser d at ryge hash som nærmest værende en menneskeret!
Jeg har da været ude for en gang imellem at blive gjort t total narkoman og kriminel bare fordi jeg ryger fede, men d sker sgu sjældent. Jeg synes sgu at sådan nogle personner er for lamme at høre på!
Man kan ikke udtale sig om d når man ikke ved noget om d, og man kan ikke vide noget om d uden at prøve!

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: I mulmehulen
JEL:
Jeg blev godtnok ikke mobbet af direkte mobbegrupper, men der blev da tit gjort grin af at jeg bare var en narkomanisk hippie. Nogle som vidste jeg røg fede og sådan't, kunne finde på at råbe over gågaden, temmeligt højt; "hva'så hippie! er det hash og cola du har der i tasken!?". Men de var jo bare en flok truckerz, som egentlig nok skulle ønske de kunne købe noget coke...hmm, det var måske egentlig derfor de råbte sådan..de havde sikkert ikke fattet at man gør sådan noget diskret...hmmm...hehe
Ej, de ting kan man sagtens komme ud for her i DK også...er glad for at bo i en større by nu [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

-Satori [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Junior medlem

vi har det ganske likt vi tenker jeg, i og med at vi kommer fra samme by [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img] men meg har du altid vettu...vi må holde sammen vi som blir uglesett..ikke sant?kos

Dedikeret medlem
Brugeravatar

[QUOTE]Originalt postet af Tina:
[B] ikke særlig sjovt altid at blive kaldt narko tina eller kokaina!

Det var da nogen værre venner du har Tina.Nix dem og find den ægte vare. [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Relativistisk båthorn

'Kokaina'...tja jeg synes nu det lyder meget pænt [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

@satori; Tja, hvorfor sku' dk egentlig også være bedre. Det ka' jeg da egentlig godt se. Mennesker er jo mennesker [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]
Godt at høre du ikke bli'r 'antastet' mere af trucker-typer [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] Det ka' jeg ikke forestille mig er sjovt.

Medlem
Brugeravatar

det var heller ikke mine venner der gjorde det, men bekendte. det gør de ikke mere, for jeg har sagt jeg er stoppet (hi hi) hvor er det lamt at man ikke kan være den man er, og skal lyve om noget man laver....

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]