Hejsa brugernavn
Jeg er selv på 8. dagen af et rygestop/pause, efter at have røget hver dag i ca. 1½ år. Jeg kan godt genkende det med at de problemer, der tidligere blev "røget væk", nu trænger sig på og bliver ret nærværende, fordi det pludselig går op for én hvor meget man egentlig har stået i stampe, mens man har været "kronisk skæv" som du skriver.
Du må huske på at det eneste der reelt har ændret sig, er at du nu kan se disse problemer klarere.
Det er ikke fordi der er kommet flere problemer jo, og det må du huske dig selv på. Det kan godt være ret hårdt, når års forsømmelser pludselig bliver tydeligt, og så især fordi det falder sammen med de typiske fysiske abstinenssymptomer som du også nævner.
Du må holde ud!-og vide, at selvom det hele måske synes at tynge dig rigtig meget lige nu, hvor du ikke kan glemme det/skjule dig, ved at ryge det væk, så behøver du altså heller ikke løse alle disse problemer prompte blot fordi du nu indser dem. Din vigtigste mission lige nu må være holde pausen, så lang tid du overhovedet kan, og så lover jeg dig at overskuddet nok snart skal begynde at komme

.
Det er hårdt nok fysisk, med manglende nattesøvn osv, og da især når du piner din krop sådan med mangel på næring, det er bestemt ikke at gøre det nemmere for dig selv.
Det er ærgeligt at du ikke synes du kan dele din situation med din familie, for det har personligt hjulpet mig en del. Har du ikke nogle gode venner du kan snakke med?-og som måske vil forstå din situation og byde dig på nogle ordentlige måltider, så din krop da i det mindste får den næring den skal have, hvilket er en meget vigtig faktor for at få et psykisk overskud.
Derudover lyder det jo også til at du kan mærke de mange positive sider ved et rygestop/pause, herligt

Jeg ønsker dig alt mulig held og lykke

Edit: Måske kunne det hjælpe dig, at tale med en psykolog, om alle de ting du synes trænger sig på, hvis du ikke har andre at snakke med. Hvis du går til lægen, kan han/hun sikkert henvise dig til en psykolog/psykiater. Det kan måske godt virke lidt voldsomt og uoverskueligt, men husk at de har tavshedspligt og at du kan stoppe lige så snart du har lyst. Men blot det at få vendt/snakket om dine problemer, med andre mennesker, tror jeg kan give dig et større overskud og overblik over din situation.