Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 08 maj 2025 22:45

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Har lige høstet mine Mexikanske trøfler og det var en rigtig indbringende høst, cirka 260 gram friske. Jeg ved godt der eftersigende skulle være stor forskel på effekten fra svampe i forhold til trøfler men syntes nærmest ikke trøflerne har nogen virkning. Har prøvet at spise 8 gram friske og der var kun en lille smule tankemylder men langt fra noget der minder om et trip. Jeg spiste dem alene og hørte noget roligt Ambient musik men fik ikke noget ud af trøflerne overhovedet. :(

Kan jeg have høstet for sent således virkningen er aftaget, eller er der nogen der ved om det generalt er meget milde trip trøflerne giver? :?

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
8 gram friske er ikke en ret kraftig dosis, sådan relativt set. du kan prøve at tørre dem(hvis der går noget tid inden dit næste trip), og spise 2-2,5 g tørrede. svampe kan variere meget i psilocybinindhold, alt efter medie og andre vækstbetingelser, og selfølgelig den genetiske variation.

Junior medlem

http://www.shroomery.org/8420/Psilocybe ... ia#potency
" Sclerotia is roughly 70% water by weight while mushrooms are around 90% water. Dry sclerotia is 2/3 as potent as dry cubensis fruits, while fresh sclerotia is twice as potent as fresh cubensis. This is due to the fact that sclerotia contain 3 times more dry matter per quantity of fresh material. "

Så 8 gram frisk sclerotia tørret svarer til lidt under 2,5 gram tørret, hvilket igen i følge shroomery kan sammenlignes med 1,6 gram tørret cubensis, og det er jo ikke er så meget med mindre man er hyperfølsom.

Junior medlem

Høstede også for nyligt trøfler og der har jeg haft glimrende effekt af ca 15 gram frisk (ramte meget tungt med at jeg mistede enhver ide om hvem og hvad jeg var) og har også prøvet med 7 gram tørret (knapt så heftigt et trip, men bestemt en tydelig virkning)...
Tror ikke det handler om at du har høstet for sent og de har mistet effekt, men at du bare har spist for lidt til at opnå den ønskede virkning :)

Junior medlem

Halugenlampe skrev:
8 gram friske er ikke en ret kraftig dosis, sådan relativt set. du kan prøve at tørre dem(hvis der går noget tid inden dit næste trip), og spise 2-2,5 g tørrede. svampe kan variere meget i psilocybinindhold, alt efter medie og andre vækstbetingelser, og selfølgelig den genetiske variation.

Mange tak for svaret :D

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tager jeg fejl hvis jeg tilføjer, at trøfler i modsætning til andre svampe, giver et stærkere tanketrip, men knap så meget fysisks trip, visuels osv.?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]