Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 08 maj 2025 22:21

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Geografisk sted: sjælland
Hejsa.
Jeg fik sidste år et sporeprint fra en stensikker sn, men kan på nettet læse mig til at de skulle være temmelig besværlige at have med at gøre i et kunstigt setup.
Så var det jeg tænkte om man kunne prøve at skabe de rette betingelser på et sted i haven, for derefter at pode med sporeprintet.
Jeg kan læse mig til at de trives bedst på næringsrige, sure jorder hvor der gerne må være nedbrydende møg.
Mit spot i haven er vel 15m2 i et let fugtigt hjørne med delvis skygge meget af dagen -det er lettere kuperet og en del af græsplænen.
Der er 30-40cm. leret muldlag over lerbund, og området har ikke været kunsigt gødet i mange år.
Spørgsmålet er om man kan opbygge et toplag over sommeren, bestående af græsfrø, møg og spaghnum (pH) for derefter at vande sporeprintet ud i sensommeren.
Er det realistisk at det vil kunne lade sig gøre?

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Schwiez
Det er efter min mening spild af tid, forsøg dig istedet med træspisende arter udendørs (Psi. azurescens f.eks.)

Junior medlem

Geografisk sted: sjælland
Tak for det Klausen.
Jeg har ikke luret træspiserne, men vil helt sikkert lige læse op på det.
Tror jeg prøver at fortsætte med bedet til sn, for at se om det er lade-sig-gøreligt - vender tilbage hvis der kommer noget positivt ud af det.
Træspiserne lader til at stille nogenlunde samme krav til fugtighed, så jeg kunne jo spille på begge heste.
På med vanten :-)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Halvvejs mod øst
Jeg vil give Techno Hitler ret. Af udendørsdyrkede psilocybinsvampe i dk er P.azuerescens klart vinderen :wink:
Med P.semilanceata har jeg kun haft held, ved spredning af flere liter multispore myceliekultur, over et område med græssende kvæg.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]