Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jun 2025 23:37

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej til alle herinde.

Endnu en gang vil jeg gøre forsøget at benytte mig af jeres kæmpe viden ang. nogle medikamenter jeg er stødt på og som jeg absolut ikke kan få noget som helst svar på fra leverandør (tror faktisk heller ikke han kender svaret)

Er de nogen, der kan fortælle mig om Hydromorphone er det samme som Hydro morphine? Jeg har fået tilsendt nogle links af en anden bruger herinde, hvilke jeg er dybt taknemmelige for, da disse er ang. opiod Comparison - Pharmer.org samt et link til Palliative Medicine Handbook. Desværre har heller ikke disse kunnet gøre mig meget klogere - måske er det bare på tide at erkende, at jeg bare ikke fatter en meter af denne verden og skal være glad for, at jeg ikke skal være apoteker/farmaceut ;-) Jeg kan i hvert fald simpelthen ikke finde svaret på ovenstående uanset hvor jeg leder. Nu har jeg efterhånden googlet i så meget timer og lige meget klogere er jeg blevet af det...

Er der nogen, der ved om disse 2 stoffer er det samme, om styrken på dem er nogenlunde tilsvarende og ikke mindst hvordan de virker. Jeg har nemlig fundet et sted på nettet, hvor der stod, at man f.eks. i forbindelse med operation skulle have indtaget medikamentet INDEN evt. operation for at det ville virke og at det IKKE var beregnet til akute smerter... Det er sådan set det medikamentet/medikamenterne skal anvendes til og hvis det så ikke kan bruges til at smertebehandle akutesmerter, ja hvad er det så værd..?? I hvert fald ikke så pokkers meget i mit tilfælde.

Jeg sætter endnu engang min lid til at der som altid er nogle kloger personer på denne side, der kan hjælpe mig med disse spørgsmål (det plejer jo at være tilfældet :-))

Jeg må indrømme, at jeg simpelthen ikke tør gamble så meget med mit liv, at jeg ved en fejl får taget så meget af et af disse medikamenter, at det sender mig 12 fod under jorden... Ved det godt; jeg er en KÆMPE kylling ;-)

Har netop fundet ud af (tror jeg er temmelig sikker på dette) at Hydromorphone ifølge Wikipedia er 8-10 gange så stærkt som alm. morfin, men ikke nær så vanedannende... Men hvad er så tilfældet med Hydro morphine? Er der nogen, der kan svare på det? Ligeledes om det jeg har fundet ud af omkring Hydromorphone rent faktisk er tilfældet eller om jeg endnu en gang har misforstået det?

Jeg aner helt ærligt ikke hvor jeg skal søge efter svaret på ovenstående spørgsmål, hvis det ikke skulle være herinde, hvor der seriøst er nogen, der sidder inde med en kæmpe viden hvad angår medikamenter og stoffer :-)

Jeg vil godt benytte lejligheden til at takke for evt. svar på ovenstående spørgsmål på forhånd :-)

Pas nu godt på jer selv og hinanden og lad være med at gære noget jeg ikke ville have gjort... ;.) Det sidste er måske også meget tæt på at være umuligt ;-)

De venligste hilsner

Waxaron

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Min fejl ~

Senest rettet af Mystery 04 apr 2010 14:04, rettet i alt 1 gang.

Insane psychedelia user!

Første hit på google:http://en.wikipedia.org/wiki/Hydromorphone
Det besvarer alle dine spørgsmål. :wink:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]