Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 jul 2025 22:18

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 46 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Får vi snart endnu en update? :D

Junior medlem

Hvad med planten ipomoea purpurea? (http://en.wikipedia.org/wiki/Ipomoea_purpurea)

Jeg har ikke selv prøvet den, men den skulle kunne købes hjem meget let på de fleste planteskoler, eller blot over nettet..

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordkysten
Ipomoea purpurea indeholder LSA som er et hallucinogen. Jeg beskæftiger mig i første omgang med afslappende, stimulerende og euforiske urter, fordi de (ved forsvarlige doser) kan benyttes i det daglige.

Update kommer, nye urter er på vej!

Medlem
Brugeravatar

Kvart skrev:
lyder som et hyggeligt projekt.
Gælder svampe som en urt?.. tænkte på rød fluesvamp

Hvis du nu søger lidt herinde.. så er der rigtig mange tråde omkring netop .. badadadahmm - rød fluesvamp.
Når du har læst dem, finder du ud af at rød fluesvamp ikke engang er umagen værd at begynde og eksperimentere med :)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Berlin
KeepOnFlyin skrev:
Kvart skrev:
lyder som et hyggeligt projekt.
Gælder svampe som en urt?.. tænkte på rød fluesvamp

Hvis du nu søger lidt herinde.. så er der rigtig mange tråde omkring netop .. badadadahmm - rød fluesvamp.
Når du har læst dem, finder du ud af at rød fluesvamp ikke engang er umagen værd at begynde og eksperimentere med :)

Nu kunne jeg ikke lade værd med lave den søgning, og synes da bestemt ikke at jeg har fundet frem til en entydig, "det er ikke umagen værd" konklusion. har blandt andet også læst flere rapporter fra erowid som også påstår en tydelig effekt fra svampen.
tænkte at det måske kunne passe ind i denne urte tråd da jeg havde hørt om den afslappende virkning ved rygning.
Skal dog siges at jeg ikke selv har prøvet det.

Medlem
Brugeravatar

Kvarts - Det er vel også smag og behag, rød fluesvamp er ikke noget jeg vil begi mig ud i
shrooms. Sn, ..
Rød fluesvamp-sæson startet? :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

@ Kvart - Jeg har selv eksperimenteret lidt med rød fluesvamp, har dog kun røget den, men med positive resultater. Jeg ser et potentiale i svampen, så lur mig om der ikke skulle komme en senere update hvor den er inkluderet, den er trods alt lige til at gå ud og plukke. (:

En positiv oplevelse med svampen kræver dog også at den behandles korrekt, så det er nok en god ide at få lidt flere informationer ud om svampen her på psychedelia.

Medlem
Brugeravatar

Fedt, det er jo også en dejligt nemt at skaffe svampen.
hvordan oplevede du smagen da du røg det, var den lige så fæl som andre beskriver den?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Så vidt jeg husker smagten den lidt af skinke eller tørret kød, som efterlod en lidt sur smag i munden. Umiddelbart ikke det lækreste, men sammen med lidt tjalde og god vilje kan det lade sig gøre.

Ellers ville jeg klart foreslå et ekstrakt, de sælges endda mange steder på nettet. Har aldrig prøvet det, men kunne forestille mig at smagen er bedre og hvis ikke - ja, så behøver man jo ikke ryge lige så meget af det. (:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Neden under min kat
Hej SunshineJunkie

Har du overvejet Wild dagga - Leonotis leonurus?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 2 km under år 2000
Gog tråd denne her, glæder mig til at høre fremtidige opdateringer. Jeg har også selv eksperimenteret med de fleste af de lovlige urter man kan få fat i i Danmark. Mht. rød fluesvamp så synes jeg ikke jeg har fået nogen speciel gavnlig effekt ud af det. Har prøvet at ryge det et par gange og det har resulteret i en lidt agressiv nervøs følelse, bestemt ikke afslappende..

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Har du tjekket Gul lærkespore? Kan findes i det danske og virker lidt opiat agtigt. Mener vi kom frem til at den er bedst som røg da den godt kan syre lidt hvis den drikkes.

Medlem
Brugeravatar

InnerNetExplorer skrev:
Har du tjekket Gul lærkespore? Kan findes i det danske og virker lidt opiat agtigt. Mener vi kom frem til at den er bedst som røg da den godt kan syre lidt hvis den drikkes.

Heh hvordan syre? :roll:

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: helt væk og lige her.
Hej
FED TRÅD !

Jeg vil meget gerne bivirke i nogle af jeres eksperimenter, går selv igang med en del her igennem sommeren, og til efteråret skal jeg prøve at spise de hvide pletter fra 2 hele fluesvampe : )

Dedikeret medlem
Brugeravatar

rubberlizard - Jeg har eksperimenteret lidt med at lave et udtræk af wild dagga, men har ikke haft meget held med effekt alene fra udtrækket, men det kommer nok af at mit udtræk aldrig er blevet særlig godt. Kombineret med cannabis må jeg indrømme at high'et får en lille drejning og bliver forstærket en smule, men det kan være det kommer med i en fremtidig update. (:

Jeg værdsætter støtten og ønsker gerne at folk bidrager med deres egne erfaringer, så kan jeg altid smide det på frontpage. (:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Neden under min kat
Så kommer mit lille bidrag om wild dagga, til den her fede tråd.

Har prøvet at ryge det flere gange, både med og uden cannabis, men synes ikke rigtigt at jeg har fået nogen effekt på den måde. Kan dog skyldes at jeg sammen med cannabis ikke brugte ret meget, og at det rent var temmeligt krads, hvilket mine jomfrunalske ikkeryger-lunger ikke brød sig om, så er ikke sikker på at jeg nåede at få store nok mængder ned i halsen.

Synes dog at en mindre mængde giver en behagelig smag sammen med både hjemmelavet urtetobak, cannabis og ren almindelig tobak.

Er dog blevet glad for at lave te af daggaen. Brugte omkring 0,5g helt tørt blomster materiale per 10kg kropsvægt (skal siges at jeg er ret følsom over for forskellige stoffer og medicinske præparater, og har ikke hældt teen på nogen andre endnu). Dette gav jeg et hurtigt opkog, hvorefter det fik lov til at stå på kogepladen til det ikke kogte mere.
Teen var umådeligt bitter og hvidt eller brunt sukker gjorde nærmest bare mere ubehageligt, hvorimod honning havde en langt bedre effekt. Der skal helt sikkert prøves at brygges en afrikansk inspireret øl med hirse og dagga på et tidspunkt.

Rusen vil jeg beskrive hen ad cannabis, men uden grineflippet. Lidt snurren i kroppen, velbehag og følelsen af at blive holdt nede. Min hjrte rytme blev sat lidt op, tror ikke at det er noget folk vil komme galt afsted med, i hvert fald ikke i de doser jeg har prøvet, men alligevel værd at tage med hvis man har hjerte- eller blodtryks problemer.
I forhold til cannabis følte jeg mig utroligt klar i hovedet, hvilket jeg tillægger det mere ilt som hjerterytme sender ud. Så jeg har med succes drukket te op til lektielæsning.
Jeg har et par gange når jeg ahr drukket teeen op til jeg skulle sove og ligget i et mørk lokale, haft nogen små oplevelser som næsten tangerede oplevelser på halucenerende stoffer, men meget meget svagt. Som om man bliver meget mere opmærksom på en sans, eksempelvis lyden af vandet som suser i vandrørene eller hvordan luften fra en ventilator føles på huden.
Igen tillægger jeg dette den forøgede iltmængde til hjernen.

Den skulle efter sigende kunne dyrkes her i Danmark, men har ikke fundet nogen planteskoler og lignende som sælger den. Dog er der en frøforhandler som solgte mig frø og efter dennes udsagn skulle der være folk her i landet som med succes har dyrket daggaen i haven.
Fandt et udemærket link om at dyrke den, men det stammer fra en frøforhandler, så jeg skriver det ikke med her.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg har forsøgt mig med oral indtagelse af 13g wild dagga blomster og der oplevede jeg faktisk både afslapning og et mildere humørløft, men det var så også det. Jeg vil ihvertfald smide lidt info ind om den på forsiden når jeg får tid.

Jeg leder på nuværende tidspunkt efter forhandlere af lady slipper, men har ikke fundet det store endnu.

Medlem
Brugeravatar

for selv fat i noget Sinicuichi om et par dage :P , skulle jeg måske skrive her om det?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Dania
SjoveKagerSmager skrev:
for selv fat i noget Sinicuichi om et par dage :P , skulle jeg måske skrive her om det?

Du kunne jo skrive en triprapport når det er afprøvet :)

Medlem

Glæder mig meget til at høre om dine erfaringer med Mulungu =] Keep up the good work!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 46 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]