Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jun 2025 20:39

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 46 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Insane psychedelia user!

Jeg ser mig selv som en forsigtig person, på mange områder, også mht. til stoffer. Men, jeg vil sgu også til enhver tid hellere gå fornuftigt til værks end at ødelægge ting for mig selv.

Og det føler jeg sgu at nogle mennesker herinde (og rundt om i landet gør). Jeg føler at det er min pligt som det HR orienterede menneske jeg er, at sige et formanende ord eller to.

Jeg husker stadig dengang jeg var 3 år yngre, og drak øl for første gang. Der var sgu et eller andet spændende ved det, og ens forældre måtte så sandeligt ikke opdage at man var drak. Jeg havde nu heller ikke den store lyst til at drikke. Jeg ville sgu ikke dræbe for mange hjerneceller i en for ung alder, og har heller aldrig følt det store behov for at drikke mig stiv hver weekend.

Som man sagde "Jeg kan sagtens have det sjovt uden at drikke", og det var jo såre sandt. Livet kunne sagtens nydes uden brug af syntetiske stoffer, livet byder nemligt på rigeligt i sig selv, selvom man måske ikke selv tænker over det.

På blå mandag drak nogle sig stive, selvom det kun var nogle få, som altid havde skullet drikke når chancen bød sig, det galdt dog ikke mig, jeg havde en hyggelig dag i ædru tilstand og nød livet med vennerne.

Da mine venner, så skulle prøve at ryge hash, så takkede jeg også nej. Der gik over et år fra de gjorde det for første gang til jeg rent faktisk prøvede det.

Fra den dag jeg prøvede det og til jeg røg igen, gik der mindst 3 måneder. Det var min stofregel dengang, der kunne jo gå op til en hel månede fra man havde røget og til THC'en var ude af kroppen, og jeg skulle sgu ikke have det til at forstyrre min skolegang. Jeg var en smule overforsigtig, men jeg er glad for det i dag.

En del måneder efter, prøvede jeg svampe for første gang også gik det ellers derud af.

I dag når jeg sidder og læser gamle posts tænker jeg "Hvor var jeg dog barnlig" og det er ikke sært, jeg var blot et barn, et parn som prøvede på at være med blandt de voksne (og ældre teenagere). Jeg funderer tit over hvordan at stofferne har påvirket mig, og selvom jeg tænker, at jeg ville sikkert være den samme i dag, så tvivler jeg også. Jeg tænker over om jeg ville have været intelligentere, om jeg ville være mere værdsat som menneske, om jeg opfører mig sært, om livet ville have været mere værd ?
I år har jeg for første gang haft min første rigtige kæreste, og jeg føler mig helt sikkert bagefter på det område. Nok fordi at da jeg startede på stoffer var det ligeså meget en flugt, som nysgerrighed som drev mig. Jeg var frustreret over at jeg ikke kunne få mig en kæreste, og i stedet for at tage tyren ved hornene og gøre noget ved mig selv, så tog jeg stoffer og lagde ikke skjul på det. Jeg håbede vel på at en sød pige ville få medlidenhed med mig og redde mig, naiv som jeg var. Men der kom ingen redning og jeg blev ret fucked på svampe. Jeg gik i over et halvt år med tvangstanker og forsøgte at leve et normalt liv med det, og det lykkedes også, det lykkedes for mig at overvinde det. Men det sker at jeg funderer over hvad prisen var, jeg føler at noget i mig selv døde og at min personlighed har fået et negativt twist, det kan også godt være at det er pga. svampe + nogle personlige problemer. Uanset hvad, så har svampene ikke gjort det bedre.

I kan kalde mig en kedelig strait edge agtig formanende forælder type, men det er sgu mit indtryk at i knægte slet ikke tænker over fremtiden, i tænker ikke over at de e-hoveder som i tænker "idioter" og "misbrugere" om, kan være jer om nogle år. Ungdommen er en del af jeres liv som skal bygge jer op både fysisk og psykisk, og byder både på opture og nedture, men det hjælper ingen steder at tage stoffer. Vent da med det til i lige er blevet et par år ældre. Jeg fik selv samme besked da jeg kom på boardet for et par siden, og jeg fulgte den ikke. En ting jeg fortryder i dag, da jeg kunne have været foruden en del dårlige oplevelser, højest sansynligt pga. mangel på evne til at tolke trippet, jeg var simpelthen bare ikke "parat".
Og det er man bare ikke i den alder, uanset hvor meget at ældre fyre synes at i er seje nok, om i er dygtige i skolen, om i ser ældre ud, det ændrer ikke på de processer der sker i jeres hjerne.
Basta.

Det kan godt være at det lyder som en gang stoner-rambling, men jeg synes sgu selv at jeg har en pointe !

Insane psychedelia user!

De gange jeg har haft dårlige oplevelser med stoffer har jeg virkelig taget mit unge liv op til overvejelse. At blive hjerneskadet (psykose osv.) eller lign. uhyggelige ting er simpelhen en for stor en pris at give bare for en "sjov" ungdom! Desværre bliver man først mindet om det bagefter..

Jeg vil egentlig have det fint med at først have set psychedelia.dk om et par år, men nu er jeg her og jeg har lært at passe på mig selv.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Rigtig god post.

Insane psychedelia user!

Her de sidste par dage, når jeg har hørt boardets unge hoveder snakke om at de skal være på ecstasy sidste skoledag, så føler jeg det bare som dybt forkert.

Sidste skoledag for helvede !!! I kommer til at savne de mennesker de næste par år, tro mig. Jeg har sjældent tid/overskud til at være sammen med andre mennesker i dag og det er sgu en fornøjelse når jeg støder ind i andre fra min gamle klasse og parallelklasse, selvom de ikke betød en skid for mig dengang, så har jeg alligevel tilbragt en del år med dem, og har minder om de fleste, og kender dem egentligt bedre end jeg lige tænker over.

Vil i huske jeres sidste skoledag fordi at i for sidste gang var samlet som en klasse, eller for at i var rockerblæste ???

Livet skal nydes, uden stoffer, stoffer er blot noget ekstra. Og sidste skoledag er sgu en af de dage hvor man ikke behøves noget extra (udover øl, men der altså også stor forskel på at sidde og drikke øl med vennerne, og på at lallere blæst rundt på piller).

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Danmark
For det første, rigtig god post Jensus der [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Som Daffy også har sagt, ville jeg nok også hellere have opdaget boardet om nogle år men jeg er her nu og uden denne side havde jeg været langt ude med stofferne er jeg sikker på... Mange på min egen alder syns jeg tar for mange stoffer... Ja jeg ved godt jeg selv kun er 15 og tar stoffer osv...

Omkring sidste skoledag... Ja jeg er en af dem som skal på MDMA sidste skoledag, men jeg skal da selvfølgelig også drikke mig godt stiv med klassekammeraterne... Jeg skal da også først på kex om aftenen i byen, og der går det mest ud på at være samn med de andre venner som også går ud af skolen eller bare er i byen... Det lyder måske underligt men de fleste i min klasse skal ikke i byen, og er sikkert gået døde på det tidspunkt [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Ja jeg ved godt mange syns det er fucked jeg vil tage kex, men hvis i har opfattet det til at jeg vil rende rundt i mit kosumte, langt væk på kex, ikke drikke alkohol så kan i godt tro om igen [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img] Jeg skal skam drikke, jeg elsker faktisk og drikke er sq ik kun til narko... Men det fremgår vel af mit navn [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img] Nå det var det [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

In our memories

Geografisk sted: Provinsen
Super god post Jensus - dog er jeg uenig med dit argument om at vælge kærligheden i stedet for stofferne. Jeg har absolut ingen tro på at jeg ville havde oplevet mere interesse fra pigernes side, hvis jeg havde holdt mig på måtten. Selvfølgelig har nogle af de sideeffekter, som stofferne muligvis har hjulpet på vej (depression, angstanfald og tvangstanker) fået mig til at isolere mig mere fra vennerne (og dermed pigerne), men jeg har endnu ikke oplevet noget, der får mig til at tro det ville havde været lettere får mig at score, hvis jeg havde været disse ubehageligheder foruden. Nu skal det lige siges, at jeg næsten ikke tager drugs længere og mit sociale liv og min psyke har det ret godt. Beklager den klagende tone i denne post, men I bærer over med mig [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Mvh. Odin [img]images/smiles/icon_cool.gif[/img]

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Fedt post, det er lige før jeg fælder en tåre over det...

*Suk*

Jeg er selv en af de mere ekstreme, jeg startede da jeg var 15 med amfetamin og svampe, og den fik ikke for lidt.
Idag er jeg 20, og når jeg reflekterer over mit liv, så er der en del der har haltet, men i det store hele, er jeg glad for at kunne sige at al den narko (specielt hallucinogenerne, stimulanser er onde [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]), har gjort mig til et bedre og mere forstående menneske.

Jeg vil absolut ikke anbefale det til nogen, men jeg fortryder ikke så meget som ét sekund, af hvad jeg har lavet.

Om jeg bare har været heldig, ved jeg ikke, men jeg har aldrig brugt stoffer til virkelighedsflugt - tværtimod...
Og det er også der hvor filmen rigtigt begynder at knække, når man prøver at flygte fra sin tilværelse - deal with it, don't run from it!

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midtjylland
Jeg tænker ofte på om mit liv havde været bedre, hvis jeg aldrig havde prøvet at tage stoffer, og jeg er efterhånden kommet frem til at mit liv nok ikke havde været bedre, bare anderledes, og jeg ville have haft nogle andre venner. Jeg er slet ikke i tvivl om at jeg startede for tidligt med at ryge, drikke osv. Hvis jeg kunne lave fortiden om ville jeg helt klart have ventet et par år, for man skal være barn mens man kan, og ikke rende rundt og lade som om man er voksen.

En dag hvor jeg sad inde på banegården og ventede, kom der to drenge på 13- 14 år og sad ved siden af mig. De snakkede om at de skulle have fat i noget fed til weekenden. Jeg blev fuldstændig chokeret over at høre det, og tænkte at de burde sidde der hjemme og spille computer eller sådan noget en lørdag aften. De skulle da ihvertfald ikke sidde og ryge fed!! Da jeg så tænkte mig om, kom jeg i tanke om, at jeg egentlig også var på deres alder første gang jeg røg. Det gjorde mig rigtig gal. For når jeg tænker på alle de ting jeg gik glip af i den alder, netop på grund af at jeg hver eneste weekend sad sammen med en flok fyre, der var 2- 3 år ældre end mig, og var mega blæst. Jeg gik aldrig med til de der sodavands-discoteker, fordi jeg syntes det var for kedeligt at være klar i hovedet. Og når det så blev mandag morgen, og alle mine kammerater i skolen sad og snakkede om hvor sjovt det havde været, så lå jeg bare og halvvejs sov med hovedet ned i bordet, og syntes at de var enormt latterlige at høre på, for det kunne da ikke være sjovt at drikke sodavand en hel aften.

Jeg mener helt ærligt at forældre skal have lidt mere styr på hvad deres børn laver. i hvertfald i de tidlige teenage år, for det er sgu der man begynder at kunne se hvordan de bliver senere i livet. Jeg ville da ønske at min mor ikke allerede havde givet da jeg var 13, for nok var det sjovt dengang, men hvad har man at se tilbage på i dag??

[ 23 Maj 2003: Besked ændret af: miss84 ]

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Alcoholic:
Omkring sidste skoledag... Ja jeg er en af dem som skal på MDMA sidste skoledag, men jeg skal da selvfølgelig også drikke mig godt stiv med klassekammeraterne... <HR></BLOCKQUOTE>

Så skal det lige siges at MDMA og øl ikke er godt sammen ... men det er jo nok forsent nu alligevel.

Jeg er helt sikker på mit liv ville være anderledes hvis jeg ikke havde taget stoffer, alle mine venner er folk der enten ryger fede eller tager stoffer. Men jeg tror ikke hvis jeg gik tilbage i tiden at jeg kunen lave det om, jeg tænker for meget over livet og alle andre ting - alt for nysgerrig, og jeg ville ikke undværre det jeg har prøvet.

Jeg begyndte at ryge fede som 15 årig, stoppede dog igen men startede som 20 årig igen igen ... Diverse stoffer er kommet igennem mit system, men om det er stofferne der har ændret mig - eller bare mig der er blevet ældre og tænker mere ved jeg ikke ...

Jeg kan godt lade være med at ryge og tage andre stoffer, men det er en kamp, for jeg er sgu afhængig - ikke fysisk, men i mit hoved er jeg "misbruger" ... det kan jeg ikke gøre noget ved, jeg elsker stoffer og alt hvad der hører til - sådan er det og sådan vil det nok blive ved med at være.

Jeg er nu glad for at jeg først er startet på hårdere stoffer som ældre, for hvis jeg havde hørt om 2CB, MDMA eller LSD som 14 årig havde jeg helt sikker prøvet det, men igen - om det ville have ændret mit liv ... svært at sige.

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Jensus> Fantastisk god post. Den bedste jeg har læst herinde længe. Håber at den bliver taget seriøst i målgruppen...
Jeg startede min "karriere" forholdsvist sent, og det er jeg enormt glad for. Psykedeliske stoffer er på ingen måde godt for et sind som stadig er i så heftig udvikling som en 15-17 årig's er. Langt hovedparten mangler totalt - om de selv tror det eller ej - evnen til at integrere oplevelserne til noget positivt i deres sind.
Desuden kan den stigmatisering som unge stofbrugere møder blandt deres jævnaldrende seriøst gå ud over deres sociale liv.
Jeg er ikke i tvivl om at det kun havde ført dårligt med sig hvis jeg var startet på f.eks. syre som 15-årig.
Totalt god karma til Jensus herfra!

Insane psychedelia user!

Tak for rosen.

Jeg føler faktisk at en del af min ungdom er forsvundet, at jeg kunne have lavet så meget mens jeg gik i folkeskolen, men gjorde det ikke. De sidste to år var det vigtigste for mig at prøve alverdens drugs.

I dag hvor jeg går på gym (HTX) så føler jeg at mit liv er blevet meget mere seriøs, at det hele er meget mere seriøst. Og jeg savner sgu min barndom, jeg savner den frihed som den bød på. Jeg ser nu stofferne som noget andet end jeg gjorde dengang.I dag er det noget hvor jeg kan sidde og fundere over livet på, dengang var det bare sjovt at være blæst. I dag ligger der noget dybere bag.

I skal sgu nyde ungdommen, i går glip af en hel del hvis i kvæler den i stoffer og om få år vil i sikkert selv indse det.

[img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Administrerende Direktør
Brugeravatar

Nu har jeg gudskelov alle dage slappet godt og grundigt af med stofferne... bortset fra et stort weekendforbrug af hash på et tidspunkt.

Jeg prøvede mine første hallucinogener som 15-årig i relativt små doser. Tog derefter svampe tre-fire gange igen, sidste gang med en enormt kraftig effekt og stoppede så helt med det. Siden da har jeg været på cola og amfetamin et par gange, og lader nu også det ligge. Mit hashforbrug har sgu efterhånden også begrænset sig til max. én gang om måneden.

Alt i alt tror jeg ikke at stofferne har haft så stor indflydelse på mit liv. Majoriteten af min vennekreds tager ikke stoffer og jeg har aldrig lidt varigt fysisk eller psykisk.

Nu er jeg snart 18 og fortryder bestemt ingenting. Jeg har hele tiden ment at jeg har haft fod på tingene... Og jeg tror jeg har ret. MEN... I takt med at jeg er blevet ældre, er begyndt at reflektere over min tilværelse og faktisk er begyndt at TÆNKE [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img] er jeg nået til præcis samme konklussion som Jensus og jer andre: Hold igen med stofferne! Du bli'r gladere for det i længden.

Medlem
Brugeravatar

Miss84... jeg har det på samme måde! det var lige mine ord

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Hillerød... Tror jeg?
@Jensus: My point exactly... Jeg vil faktisk sige at fra mit synspunkt er der virkeligt noget der halter op i hovedet på nogen af dem... (Sry guyz, ik for at være et svin)
Jeg synte svirkelig at, det er langt ude at begive sig ud på når man KUN er 15-16 år. Jeg er nu selv ikke så hellig, men jeg tager ikke nogen former for drugz, UDOVER lidt poppers og lidt n2o i ny og næ. Jeg synes fandme det er skræmmende at høre nogen sidde og nærmest "blære" sig over hvor mange drugz de kan få kastet i hovedet på en sidste skoledag... Jeg kan kun sige at jeg synes der er sørgeligt. Men, who am i to be the judge, jeg står jo bare lammet på siden linien og ser på de posts der, i mine øjne, er totalt lamme...

PS: Sorry, hvis nogen føler at jeg træder dem over tærene eller nogen synes jeg er lam at høre på... Men... Sådan ser jeg det sgu!

C U

[ 23 Maj 2003: Besked ændret af: Ribbe ]

Medlem

Geografisk sted: Farum !
Man kan godt føle den magtesløshed som "de gamle" har når de ser meget unge medlemmer skrive på psy.dk. Jeg var meget ung da jeg fandt psychedelia.dk (13 år) på grund af urban. Nu næsten 1 år efter har jeg stadig næsten ingenting taget. Men alligevel kan jeg ikke droppe det helt selvom det sikkert aldrig bliver til noget.

Jeg tror det er fordi det hører med til ungdommen at eksperimenterer og jeg tror aldrig man kan blive fri for børnenarkomaner. For hvis vi tager mig som eksempel kan godt læse hvad i skriver osv. men i virkeligheden forstår jeg det ikke. Det med mistet barndom kan jeg slet ikke forstå (det siger jeg ikke for at betvivle
jeres ord !) men det ligger bare så fjernt.

Bare mine 2 cent.

Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
Hvorfor er det så vigtigt at man kun drikker alkohol sidste skoledag? Det er jo ikke ligefrem fordi alkohol er et ufarligt drug...
Jeg drak også kun selv til sidste skoledag, men hvis andre foretrækker et andet stof, så fint med mig!
Men det er self. ikke fedt at være fuldstændigt væk på sin sidste skoledag - hverken hvis det er på stoffer eller bajere!

Medlem

Geografisk sted: Jylland
Hvad jeg tror der er essensen i Jensus' post, er at ens prioteter ændrer sig når man bliver ældre - og derfor gør man klogt i ikke at fucke ens liv alt for meget up - så man stadigt har alle muligheder åbne når man bliver ældre.

Selv er jeg 26, og startede da jeg var 25 - så altså i en langt senere alder end det er typisk herinde. Men det fritager mig ikke for at tænke tilbage på en ungdom hvor jeg (set med mine 26-årige øjne) var temmeligt dum hvad angår prioteringer. Jeg fortryder dog intet, for det er jo kun positivt at jeg på den måde kan se en udvikling i retning af at blive mere fornuftig. Det er jo et faktum at man ikke fra den ene dag til den anden ved alt om livet. Det tager et helt liv at lære.

Med alderen kommer også flere tanker hvad angår bolig, økonomi, fast kæreste/kone, at få børn og al den slags som man ikke rigtigt kan sætte sig ind i som teenager. Det er en naturlig udvikling som næsten alle gennemgår, men det er altså et udvidet ansvar i forhold til hvad man har når man bor hjemme og går i skole - og at tage stoffer er ikke kendt for at hjælpe på ansvarsfølelsen. Så hvis man i sin ungdom kun har stoffer at gå op i, så er det ret sandsynligt at man ender med en følelse af at mangle noget ballast.

Jeg vil derfor ligesom andre herinde bede jer teenagerne om at holde lidt igen med jeres forbrug, så hjernen har mulighed for at udvikle de evner i senere vil få brug for.

Apex

Medlem

Geografisk sted: Kbh. Nv.
Jensus>
Virkelig godt formuleret; jeg er fuldstændig enig. Jeg havde min sidste skoledag igår, og det var fuldstændig som det skulle være, kun med ølbajere og tequila (I korrekte doser, selvfølgelig [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]).

Lad det ikke være sagt herfra om det er en dårlig ide at tage mdma på sidste skoledag - Det må Alco selv finde ud af. Men min mening er stadig at sidste skoledag inkluderer alkohol, (måske lidt fed) og ikke andet.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: odense
Det indså jeg også selv for omkring 4 måneder siden, hvor jeg havde røget en del hash i hele det skole år, og havde også været på svampe engang imellem. Det gik op for mig, at det så lidt sort ud med skolen, for alt var røget lige så hurtigt ud som det var kommet ind.

Derfor tog jeg en pause, og jeg er stadig på den, den pause går til min sidste eksamen, og så bliver den pause brudt i hele sommerferien, og når ferien så er slut, og jeg skal begynde i skole igen, så siger jeg stop igen, og vil måske ryge et par gange inden for et år, men jeg skal lige klare mig i skolen. (Jeg er ved at afslutte 1 år på HF)

Jeg er stadug meget intereseret i diverse ting man kan tage, men har som sagt kun prøvet hash (og alt det der) og svampe. Jeg har dog lyst til at prøve andet, men jeg er en del usikker, for jeg er lidt (ja jeg er) bange for at tage det, så det vil jeg måske prøve engang i min fremtid, hvem ved.

Men har da også set en god side, ved at jeg begyndte at ryge hash, jeg begyndte at snakke med flere, som havde samme interese som mig (at ryge), men de kan heldigvis godt acceptere jeg tager en god pause.

Godt emne du har taget op.
[img]images/smiles/icon_cool.gif[/img]

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sydjylland
Fed post Jensus. For en gangs skyld er jeg næsten enig med dig. Det er fedt, du prøver at komme ind til børnenarkomanerne og andre, for det er IKKE kun os, der laver de lammeste ting.

Jeg kan så sige til dig, at hvis du bruger sådan en .. pisse træls, en eller anden tone .. så gider JEG i hvert fald ikke se på det. Denne gang skriver du ordenligt, men der er altså noget over mange af dine posts, som pisser mig totalt af.

Det er ikke et personligt angreb, men nærmere noget kritik, For det er sgu fedt, du kommer med sådan en post.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 46 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]