Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 06 maj 2025 19:25

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Rehab
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 2750
Jeg er endt i rehab. Det jeg ville med denne tråd er at jeg ville høre om der er nogle af jer andre der har været i rehab og jeres erfaringer med det.
Hvornår syntes i det er tid til rehab?
eller er det bedre at vende et misbrug til et forbrug på egen hånd?

Det er en stille og rolig rehab jeg er havnet i. Vi bliver ikke sat i arbejde, og de fleste af personalet er søde og lækre. Det er en psykiatrisk afdeling, og der kan kun komme folk med behandlingsdomme her. Men på trods af det er her absolut ingen vold. De andre patienter er også flinke og venlige, og her er en god stemning. Her er lidt hash engang imellem. Og lige for tiden er der amf i afdelingen. Desværre tager de alt for tit urinprøver. Jeg skulle også lægge en idag, men jeg siger bare det var noget jeg tog i ferien. Jeg regner ikke med deres test kan vise at jeg har taget 3streger idag. Vi har også nogle rigtigt søde og lækre sygepleje studerende for tiden. Den ene er ved at skrive eksamensopgave om mig 8) . Den glæder jeg mig til at læse.
Her er bare for mange regler syntes jeg. Vi må ikke ryge på vores stuer, og vi må heller ikke være flere på vores stuer udover 2*2 timer om ugen. Og så har vi en rigtig dum regel med at vi højst må have 22"fjernsyn. Ind til for nylig måtte vi heller ikke have internet på stuerne, men de gik og så igennem fingrene med at de fleste af os havde det.
Der er gåture hver dag som ca. halvdelen deltager i , det er lidt forskelligt. Og så er der løb eller styrketræning de fleste dage. For det meste er det kun mig der er med til det. Jeg er til gengæld med hver gang. De andre patienter er lidt dovne på det punkt. Det hjælper ellers rigtigt godt på rygetrængen.
Jeg regner med jeg skal være her til sommer.

venlig hilsen
Martin

Titel: Re: Rehab
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Schwiez
Skal jeg ikke forsigtigt flytte den til medaljens bagside
all kinds of luv herfra

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I'm a highway child
hey fråder,
nu er jeg godt nok ikke i rehab,
men synes det lyder som om du er kommet rigtig godt igen.
keep up the good work :)

Dedikeret medlem

Geografisk sted: I centrum af solsystemmet.
Tja er færdig med afvæningen og det gik skam okay selv om jeg må sige at det hang mig ud af halsen til sidst.
Jeg vil sige at du med fordel bør droppe og indtage de stoffer som der er på din afdeling altså hvis det du ønsker er og blive stoffri :) .
Nu skriver du ikke noget om der indgår terapi i begandlingen gør der det eller er det mere opbygget som opbevarings tilbud?
Det er tid til og komme i afvæning når man gerne vil stoppe sit misbrug og man indser at det er umuligt og gøre selv :)
Den eneste som afgøre om det er bedre og fortsætte med et misbrug eller forbrug det er dig selv, hvis du vejer de positive ting fra misbruget op imod de negative ting og gør det samme for livet uden stoffer, hvilket nok skal være svært er det i hvert fald for mig fordi jeg ikke rigtigt kender til livet uden stoffer er først ved og opleve det nu.
Hovedsageligt er det rigtigt fedt ikke og leve med stressen og paranoiaden, men det er sku også lidt kedeligt, så nu gælder det om og finde andre ting og sætte i stedet familien, kæresten, eventuelt børn, fritidsinteresser og så videre.
Jeg ved det er en svær opgave der ligger foran dig det gør der i hvert fald for mig, men held og lykke med det :)

Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Hej Fråder,
jeg tillader mig lige at quote Obamas vise ord, han skrev til dig i tråden "amf og selvtillid - HURTIGT SVAR!!!!!!!!!"
Der er ingen grund til at sige mere om den sag..

Obama skrev:
Undskyld mig for off topic..
Men fråder.. var du ikke begyndt på rehab? Består det normalt ikke i at man stopper med at tage stoffer? :roll:
Nu har du både i din tråd hvor du fortæller om dit rehab og her, nævnt at du tager amf på det center. Hvor smart mener du lige selv det er på en skala fra 1-10 synes du selv at det lyder at tage stoffer og ryge hash, i et forsøg på at stoppe med stoffer? Du bliver nødt til at indse at du ikke skal være en "af de seje" på sådan en center for at få succes. Altså.. nu er du endelig på det center, sikkert frivilligt. Hvorfor så ikke vokse bare et par cm rygrad og sige nej til de stoffer når du er kommet derned for at slippe for dem?

Ovenstående er ikke ment som noget personligt, men synes da at det er for dumt at fortsætte dit misbrug når du nu engang er på et center for at stoppe. Brug dog den mulighed du har fået for surt tjente skattepenge!

Hilsen Fanny

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 2750
Obama ->Jo det betyder det vel. Men det er også meget normalt man får et slip eller to engang imellem. Specielt når man har røget tæt i over 10år. Det er ikke alle der er her lige frivilligt, og for dem der ikke er her frivilligt syntes jeg det er i orden at de tager stoffer. jeg er her godt nok frivilligt, fordi jeg vil ud af mit hash misbrug. Det bliver sku for kedeligt i længden at være konstant skæv og sidde og glo flimmer dagen lang. Der er også mange ting man går glip af når man altid er skæv og sløv.Men det er også svært at sige nej,da man keder sig temmelig meget når man er vant til at være konstant skæv og lige pludselig ikke er det. Så sent som idag sagde jeg nej til et tilbud om en klump fra en af de andre patienter, og det betragter jeg som en sejr.
venlig hilsen
Martin

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted få finder.
@Fråder:
Du har helt ret i at det er sjovest når der kommer lidt kulør på hverdagen. Men ønsker du ikke at du vil kunne styre det selv efter at du er kommet hjem?
Altså.. min teori går på at så længe at du stadig tager stoffer, når du er på et behandlingshjem, så er det en falliterklæring. Og du har selvfølgelig helt ret i at der er meget man går glip af når at man er kronisk skæv. Men prøv da, at bevis overfor dig selv at du godt kan klare dig HELT uden stoffer. Er sikker på at du vil få noget mere ud af opholdet hvis du så det som noget hvor du fik en gylden mulighed for at undgå de normale fald-grupper som er derhjemme. Prøv da at bevis overfor dig selv at du ikke behøver stoffer for at have det sjovt! Er sikker på at din følelse af selvkontrol vil være meget styrket når du kom hjem, hvis du kunne tænke tilbage på dit stoffri ophold. Det er flot gået at du har sagt nej til at få en klump! Det er da det første skridt på vej mod en hash-fri tilværelse. Pas nu bare på at du ikke kommer til at bytte hash misbruget ud med et misbrug af amfetamin.
Det problem du har med at du keder dig når du ikke er skæv, benyt da tiden til at få lavet nogle mave og armbøjninger! Så sover man også bedre.
Venlig hilsen
Obama

Junior medlem
Brugeravatar

"Hvornår syntes i det er tid til rehab?" Røget tæt over 10 år. Måske var det på tide at se livet fra en lidt anden side!? Giv den en skalle, og hold dig fra dem der har klump! Det lyder som om at du har indset, at du har et misbrug, hold fast i det. Du er for god til at lade et stof styre dit liv.
Hvis du virkelig skal have bugt med dit misbrug, skal du finde ud af at tackle den kedsomhed du beskriver. Hvis du ikke tackler den, risikerer du meget nemmere at falde tilbage til det gamle mønster. Der sker altså noget med en, hvis man sidder hjemme og suger hver dag over længere perioder. Det er somom det giver en skyklapper på, og får en til at glemme hvad der egentligt var vigtigt her i tilværelsen. Det har jeg selv oplevet, og set på venner.
Jeg syntes du skal prøve at engagere dig i nogle ting, gør ting du måske ikke er vandt til. Bryde dagligdags mønsteret. Læs en bog/avis, brug nettet, gør dig selv klogere. Du kan godt lide styrke træning og løb? Når du keder dig kunne du jo prøve at blive klogere på træning, bare som eksempel. Kan anbefale motion-online.dk's forum, hvis du gerne vil have lidt inspiration til at optimere træningen :)

Du kunne også bruge lidt af kedsomheden, på stille at reflektere over hvad der vigtigt for dig her i livet. Brug evt. blyant og papir. Hvad gør dig glad? Hvornår har du sidst følt dig inspireret, engageret, værdsat osv? Har du nogle drømme og mål for fremtiden?
Reflekter grundigt over, om et stort forbrug af hash (el amf), hjælper eller forhindrer dig i at opnå disse? Hvilken drejning tog livet, da misbruget tog fart? Hvordan er der "på den anden side?" :)

Mvh

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]