Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 19:49

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 2750
Jeg er kommet på antabus. Jeg har læst at det desværre heller ikke skulle være godt at tage coke på antabus. Jeg har endnu ikke taget coke på antabus. Det har enten været før jeg kom på antabus eller når jeg holder pauser fra det. Er der nogle herinde der har erfaringer med det. Hvis der er så skriv hvor meget antabus i var på og hvor mange dage siden det var i havde fået det og om det virkeligt er dårligt at være på coke på antabus.
Venlig hilsen
Martin

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Hemmelig destination
så vidt jeg ved sku der ikke være nogen påvirkning af at sniffe cola sammen med man er på antabus... har en ven der er tvangs antatubs bruger og han får da en del hest, op, ned, og så vidre indenbords så tror ikke det sku ha noget at sige ?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Strawberry Fields
Hvis du får antabus, så er det vel fordi du har belæg for at udvikle misbrug. Er du sikker på, at du ikke ubevidst, prøver at flytte dit misbrug hen på kokain i stedet for alkoholen? Uanset hvad, så vær forsigtig.

Dedikeret medlem

Wikipeter skrev:
Disulfiram is also being studied as a treatment for cocaine dependence, as it prevents the breakdown of dopamine (a neurotransmitter whose release is stimulated by cocaine); the excess dopamine results in increased anxiety, higher blood pressure, restlessness and other unpleasant symptoms.

Disulfiram er det aktive stof i antabus.

Medlem

Nok ikke lige hvad du behøver, men lidt info om succesraten for kokain misbrug og antabus.
http://infolink2003.elbo.dk/PsyNyt/Dokumenter/doc/12496.pdf

Antabus skulle være med til (i forsøget var der henholdsvis supplerende interpersonel og kognitiv terapi oven i hatten) at øge successraten for at komme ud af sit misbrug. De bedste resultater blev opnoget ved kognitiv terapi + antabus.

Mit gæt (notice gæt) er at det evt. kunne blive et stinks kick når du blander de 2.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: NV
Undskyld jeg siger det her. Men skulle du ikke bare til at tage dig sammen, og komme ud af dit misbrug.
Ved godt det ikke er så let som det er sagt. Men jeg håber virkelig du får psykolog hjælp.

Kom ud af det før du dør.

Fred.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Agrabah
Crazymikkel: Kender du manden? For hvis du ikke gør, syntes jeg godt nok det er en lidt udfarende og dømmende kommentar at komme med!

Han døjer jo tilsyneladende med alkohol, ikke kokain.
Når det så er sagt har Morten på 14 jo også påpeget at man skal være forsigtig med ikke at bytte et misbrug ud med et andet.

Peace

Dedikeret medlem

Geografisk sted: NV
Nilalph skrev:
Crazymikkel: Kender du manden? For hvis du ikke gør, syntes jeg godt nok det er en lidt udfarende og dømmende kommentar at komme med!

Han døjer jo tilsyneladende med alkohol, ikke kokain.
Når det så er sagt har Morten på 14 jo også påpeget at man skal være forsigtig med ikke at bytte et misbrug ud med et andet.

Peace

Fremgår meget tydeligt af hans andre indlæg. :whogives:

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Agrabah
Crazymikkel skrev:
Fremgår meget tydeligt af hans andre indlæg. :whogives:

Nu har jeg jo selvfølgelig ikke læst andre af hans indlæg end dem i dette emne, så jeg forholdt mig til hvad han skrev her.

Hvis han i andre emner har givet udtryk for andet, jamen så er det my bad.

Peace :whogives:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]