Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jun 2025 20:23

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 36 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Neverland
I min verden, er vi helt igennem styret af dopamin. Om det er dine børn der giver dig denne "pleasure" i reward centeret, eller at myrde unge blonde piger i flæng, er op til den enkelte. Alt handler om at jagte denne dopamin udskillelse. Der findes også "nemmere" måder at opleve den gode rus på -igennem mad, alcohol eller stoffer.
Hvad er jeres mening om dette? Ser i verden lige så simpel som jeg? Vi er jo i virkeligheden bare nogle forvoksede aber som er blevet mere og mere intelligente med tiden.. -Dog søger vi stadig det samme, mener jeg..

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Strawberry Fields
Jeg er uenig. Jeg kan ikke se hvordan det skulle give dopamin, at lave de sure pligter som at tage opvasken og lignende. Derimod ville det nok sænke mængden af serotonin i hjernen, hvis man ikke gjorde det, på grund af den øgede skyldfølelse. Men det er bare en meget lille del af historien - hjernen er så sindssygt kompleks, at du overhovedet ikke kan simplificere det på den måde. Du bruger samme tankegang, som lå til grund for at man troede jorden var flad.

Medlem
Brugeravatar

Jeg er godt klar over at hjernen er utrolig kompleks. Ikke destod mindre mener jeg stadig at hjernens formål, mere eller mindre er simpel. Hovedformålet er selvfølgelig at holde os i live så længe så muligt men dopamin er det der driver os. -Uden det, bliver vi deprimerede. Tro det eller lad vær' men jeg udløser rent faktisk dopamin ved at tage opvasken :wink: Som jeg sagde før, er vi forskellige og vi har forskellige ting der "tikker" os. Fælles nævneren for os alle er dog stadig DOPAMIN. -Vi opnår det bare på hver vores måde.

Desuden er jeg godt klar over at vi ikke udløser dopamin ved alt vad vi fortager os (selvfølgelig) da det ville være umuligt. Det er slet ikke det jeg siger. Jeg siger bare at det er det der driver os. Laver du for meget af noget som ikke "tilfredsstiller " dig, bliver du til sidst deprimeret.

Admin
Brugeravatar

Hvis du sætter ligehedstegn mellem dopamin og lykke, så er jeg da enig. Men hvorfor har du lige netop forelsket dig sådan i det molekyle? Det er jo langtfra kun det, der spiller ind på dit humør.

Men ja, jeg tror da alle mennesker søger at blive lykkelige. Hvem gør ikke det? For mig er det ihvertfald det, der driver livet. At jeg hele tiden arbejder mig frem mod at få et godt liv. Ergo at være tilfreds med hvad jeg opnår, hvem jeg er sammen med, min sundhed osv osv.

Men der er vel ikke noget i vejen med at være styret af jagten på lykke og tilfredsstillelse? Det gir ingen mening ikke at søge det. Sådan har jeg det ihvertfald.

-Jimmy Carter

Medlem
Brugeravatar

Imp skrev:
Hvis du sætter ligehedstegn mellem dopamin og lykke, så er jeg da enig. Men hvorfor har du lige netop forelsket dig sådan i det molekyle? Det er jo langtfra kun det, der spiller ind på dit humør.

Men ja, jeg tror da alle mennesker søger at blive lykkelige. Hvem gør ikke det? For mig er det ihvertfald det, der driver livet. At jeg hele tiden arbejder mig frem mod at få et godt liv. Ergo at være tilfreds med hvad jeg opnår, hvem jeg er sammen med, min sundhed osv osv.

Men der er vel ikke noget i vejen med at være styret af jagten på lykke og tilfredsstillelse? Det gir ingen mening ikke at søge det. Sådan har jeg det ihvertfald.

Ja = kan man sagtens sige jeg sætter imellem. Jeg ved ikke om jeg har forelsket mig i det -det har vi vel alle sammen, mere eller mindre :wink:
Hvad mener du ellers spiller ind på humøret, udover dopamin?

Nej nej, der er skam slet ikke noget i vejen med at bestræbe sig på lykken. Det er heller ikke det jeg prøver at sige. Jeg mener bare at vi mennesker er så simple. Egoistiske kan man vel også kalde det. Vi leder mere eller mindre altid efter det næste "fix". Så kan man jo nemt komme og sige; Jamen hov, hva så med dem der hjælper de fattige eller dårligt stillede?? De er da ikke egoistiske. Til det kan jeg svare; Får disse mennesker udløst dopamin af at hjælpe andre? Ja! Selvfølgelig! Som sagt er vi alle forskellige i forhold til hvad vi finder "rewarding" men resultatet er det samme.

Admin
Brugeravatar

Hvad vil du så med dit topic? Komme med en pointe om, at ingen mennesker er uselviske? At pille folk, som hjælper andre, ned af deres pedistal?

Citat:

Altså, nu er jeg ikke neurolog eller noget i den dur. Så ærlig talt ved jeg ikke så meget om hjernen. Men det er jo klart, at der er alt muligt andet som spiller ind. Hvis nu f.eks. en af mine pårørende lige er død, bliver jeg ikke lykkelig af at tage en kæmpe streg kokain. Jeg kan være ligeså ulykkelig som før, selvom jeg øger min koncentration af dopamin i hjernen voldsomt med et eller andet stof.
Jeg prøver bare at sige, at du ikke kan sige lykken blot er at have meget dopamin i sin hjerne. Det er da en lækker følelse. Men hvis det var sandt, ville mit eneste formål i livet være at indtage kokain, eller et lignende stof, for at øge mængden af dopamin i min hjerne hele tiden. For mig er det ihvertfald ikke alt, at være påvirket på den måde hele tiden. Der er MANGE andre ting end en høj koncentration af dopamin i hjernen, som spiller ind.

-Jimmy Carter

Medlem
Brugeravatar

Imp skrev:
Hvad vil du så med dit topic? Komme med en pointe om, at ingen mennesker er uselviske? At pille folk, som hjælper andre, ned af deres pedistal?

Citat:

Altså, nu er jeg ikke neurolog eller noget i den dur. Så ærlig talt ved jeg ikke så meget om hjernen. Men det er jo klart, at der er alt muligt andet som spiller ind. Hvis nu f.eks. en af mine pårørende lige er død, bliver jeg ikke lykkelig af at tage en kæmpe streg kokain. Jeg kan være ligeså ulykkelig som før, selvom jeg øger min koncentration af dopamin i hjernen voldsomt med et eller andet stof.
Jeg prøver bare at sige, at du ikke kan sige lykken blot er at have meget dopamin i sin hjerne. Det er da en lækker følelse. Men hvis det var sandt, ville mit eneste formål i livet være at indtage kokain, eller et lignende stof, for at øge mængden af dopamin i min hjerne hele tiden. For mig er det ihvertfald ikke alt, at være påvirket på den måde hele tiden. Der er MANGE andre ting end en høj koncentration af dopamin i hjernen, som spiller ind.

Du modsiger dig selv i dit indlæg. Du siger der er mange andre ting der spiller ind, i det at være glad/lykkelig. Hvilke ting er det? Hvordan kan du sige at der er MANGE andre ting der spiller ind, når du lige har fortalt mig at du ikke ved meget om hjernen? Andre ting som øger dit velvære/dopamin i hjernen, er svaret :wink: Hjernen søger konstant homeostasis og har du ubalance i din hjernes kemi - Serotonin -Endorphins -Dopamine vil kroppen forsøge at rette op på det.

Du bliver måske ikke lykkelig af at tage en streg coke efter et personligt tab men det udligner den ubalance du har fået i hjernen af at f.eks være deprimeret.
Afhængighed skabes ved at hjernens kemi bliver ændret. Dine Dopamin receptore bliver stille og roligt ødelagt og du har hermed BRUG for stoffet da din hjerne ikke producerer det af sig selv.

Målet med mit topic er såmen bare at skabe en debat. Jeg interesserer mig meget for hjernen. Jeg forsøger ikke at nedgøre eller pille folk ned. Jeg smider bare kolde facts på bordet. Jeg er jo menneske ligesom alle andre. Jeg fungerer på samme måde.

Admin
Brugeravatar

Med MANGE ting mener jeg, som Morten også siger, at hjernen er utroligt kompleks. Den består af et kæmpe netværk af neuroner, som et forbundet på kryds og tværs. De har hver sin egen metabolisme med 1000vis ja måske flere millioner forskellige enzymer og hormoner, der konstant spiller sammen for at få det hele til at fungere. I øvrigt ved vi meget lidt om, hvordan hjernen og bevidstheden i det hele taget fungerer. Så at sige et enkelt hormon har betydning for en så væsentlig del af hjernens tankemønster, synes jeg virker lidt ved siden af. Jeg ved ikke meget om hjernen, nej. Men jeg har da haft lidt basal neurofysiologi og biokemi. Hvilket blot har overbevist mig om, at hjernen er meget meget kompleks.

Hvad angår det med depression, så er det bare ikke så enkelt, at det er en ubalance i hjernen. Det ses fra eksperimenter, at personer med depression ofte har lavere niveau af serotonin i hjernen. En SSRI f.eks. øger mængden af tilgængelig serotonin. Alligevel kurerer medicinen alene meget sjældent en depression. Man kan derfor ikke drage en entydig sammenhæng mellem mangel på serotonin og depression. Indtil videre kan man kun konkludere, at der er en eller anden sammenhæng.

Det er ikke fordi, jeg tror på en sjæl som sådan. Men jeg tror bare ikke, en så kompleks ting som humøret, er så simpel at det styres fuldstændigt af 2-3 forskellige hormoner.

-Jimmy Carter

Medlem
Brugeravatar

Imp skrev:
Med MANGE ting mener jeg, som Morten også siger, at hjernen er utroligt kompleks. Den består af et kæmpe netværk af neuroner, som et forbundet på kryds og tværs. De har hver sin egen metabolisme med 1000vis ja måske flere millioner forskellige enzymer og hormoner, der konstant spiller sammen for at få det hele til at fungere. I øvrigt ved vi meget lidt om, hvordan hjernen og bevidstheden i det hele taget fungerer. Så at sige et enkelt hormon har betydning for en så væsentlig del af hjernens tankemønster, synes jeg virker lidt ved siden af. Jeg ved ikke meget om hjernen, nej. Men jeg har da haft lidt basal neurofysiologi og biokemi. Hvilket blot har overbevist mig om, at hjernen er meget meget kompleks.

Hvad angår det med depression, så er det bare ikke så enkelt, at det er en ubalance i hjernen. Det ses fra eksperimenter, at personer med depression ofte har lavere niveau af serotonin i hjernen. En SSRI f.eks. øger mængden af tilgængelig serotonin. Alligevel kurerer medicinen alene meget sjældent en depression. Man kan derfor ikke drage en entydig sammenhæng mellem mangel på serotonin og depression. Indtil videre kan man kun konkludere, at der er en eller anden sammenhæng.

Det er ikke fordi, jeg tror på en sjæl som sådan. Men jeg tror bare ikke, en så kompleks ting som humøret, er så simpel at det styres fuldstændigt af 2-3 forskellige hormoner.

Det er jo videnskabeligt bevist at disse hormoner styrer vores humør. For meget eller for lidt skaber ubalance, som du også selv er inde på. Lige netop humøret er vel vores drifkraft her i livet -udover det basale som at overleve. Uden nogen form for stimulation, ville livet ikke være værd at leve. Du kan sagtens skabe ubalance ved "tankens kraft" -forstået på den måde at forbliver du i et tanke mønster eller handlinger der ikke udløser the feel good hormones, bliver du til sidst deprimeret. Mht sammenhængen mellem mangel på serotonin og depression, falder det stadig tilbage på "hønen eller ægget" debatten -vi ved stadig ikke med sikkerhed hvad der kommer først. Jeg mener at det lave serotonin i deprimerede er et resultat af for lidt dopamin udløsende tanker eller handlinger, hvilket også giver grund for hvorfor deprimerede ikke bliver kurerede ved SSRI præperater -personen er nødt til at ændre sine tanker og/eller handlinger, ellers vil en ny ubalance genopstå.

Jeg tror hverken på sjæl, religion eller den slags. Nogen gange ville jeg ønske jeg troede på Gud for det ville bringe mig i en konstant lykkerus -vide jeg ikke er alene i denne verden og at vores liv har et formål. Istedet tror jeg på videnskab og simpilicity.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: I mulmehulen
Videnskab er ret simpelt ja... og for the simpelminded.. Enig!

Medlem
Brugeravatar

Odden skrev:
Videnskab er ret simpelt ja... og for the simpelminded.. Enig!

Hvordan skal jeg forstå det?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Strawberry Fields
Du skal forstå det som sarkasme. Men du virker som om du ikke er ret afklaret med virkeligheden og eksistensen. Hvis du har psyken til det, så burde du prøve at bevæge dig ned af trippin' lane. Din opfattelse af virkeligheden af ihvertfald alt for simpel til at give nogen mening.

Medlem
Brugeravatar

Morten på 14 skrev:
Du skal forstå det som sarkasme. Men du virker som om du ikke er ret afklaret med virkeligheden og eksistensen. Hvis du har psyken til det, så burde du prøve at bevæge dig ned af trippin' lane. Din opfattelse af virkeligheden af ihvertfald alt for simpel til at give nogen mening.

Jeg mener jo netop at det er fordi den er simpel at den gir mening.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: !!!
Lidt ufilosofisk af mig, men dopamin er bestemt ikke "lykke". - Det er serotonin bestemt heller ikke. Hjernen er så kompleks, at man ikke kan sætte det sådan op.

Jo, vi søger vel alle glæden. Men på hver sin måde. Nogen ønsker den hurtige glæde; et mord, et skud heroin, bungeejump. Andre forsørger så vidt muligt, at skabe perfekte betingelser for de kan være lykkelige, og bliver lykkelige igennem dette. Men jeg tror nærmere det er effekten af vores biologiske opbygning og opdragelse end noget metafysisk.

- Jeg har svært ved at se sammenhængen mellem dette og meningen med livet. Måske fordi jeg anser livet som værende meningsløst…

Medlem
Brugeravatar

spiffeh skrev:
Lidt ufilosofisk af mig, men dopamin er bestemt ikke "lykke". - Det er serotonin bestemt heller ikke. Hjernen er så kompleks, at man ikke kan sætte det sådan op.

Jo, vi søger vel alle glæden. Men på hver sin måde. Nogen ønsker den hurtige glæde; et mord, et skud heroin, bungeejump. Andre forsørger så vidt muligt, at skabe perfekte betingelser for de kan være lykkelige, og bliver lykkelige igennem dette. Men jeg tror nærmere det er effekten af vores biologiske opbygning og opdragelse end noget metafysisk.

- Jeg har svært ved at se sammenhængen mellem dette og meningen med livet. Måske fordi jeg anser livet som værende meningsløst…

Konstruktivt indlæg! -Dejligt.

Jeg er enig i meget af det du siger. f.eks er jeg enig i at opdragelse/opvækst + gener spiller ind i vores "personlighed" MEN dette (opvækst) har kun skyld for vi tænker som vi gør. Det betyder ikke det ikke kan ændres. Vi er alle gjort af det samme stof. Nyeste forskning viser jo at hjernen har en fantastisk evne til at ændre sig -selv efter hjerneskade er det muligt for hjernen at finde andre "veje".

Jamen så taler vi da samme sprog -jeg mener jo også livet er meningsløst. Netop derfor vi alle i bund og grund jagter disse feel good hormoner.
Jeg tror simpelthen ikke på vi har en sjæl som sådan. Jeg tror vores hormoner bliver påvirket forskelligt af den mad vi indtager, den stimulus vi omgiver (eller ikke) os med. Det eneste der adskiller os for dyr er i virkeligheden blot empati. -Okay det er lidt hårdt sagt men jeg håber du ikke tager det alt for meget oppe fra og ned :wink:

Admin
Brugeravatar

Citat:
Det er jo videnskabeligt bevist at disse hormoner styrer vores humør

Kom men en rapport, der endegyldigt viser, at det KUN er disse hormoner, der styrer vores humør.

Citat:
eg mener at det lave serotonin i deprimerede er et resultat af for lidt dopamin udløsende tanker eller handlinger, hvilket også giver grund for hvorfor deprimerede ikke bliver kurerede ved SSRI præperater -personen er nødt til at ændre sine tanker og/eller handlinger, ellers vil en ny ubalance genopstå.

Jeg tror du skal passe på med at sige, hvad du "mener" om det. Tilsæt lidt mere videnskab, før du udtaler dig om sådan noget. Ellers kan man jo bare sidde og lire den ene eller den anden holdning af, der ingen videnskabelig baggrund har.

Citat:
Jeg tror hverken på sjæl, religion eller den slags. Nogen gange ville jeg ønske jeg troede på Gud for det ville bringe mig i en konstant lykkerus -vide jeg ikke er alene i denne verden og at vores liv har et formål. Istedet tror jeg på videnskab og simpilicity.

Hvis der er noget der er simpelt, så er det da religion. Religion har altid været den simple måde at forklare komplekse og indtil videre uforklarlige fænomener.

-Jimmy Carter

Medlem
Brugeravatar

Imp skrev:
Citat:
Det er jo videnskabeligt bevist at disse hormoner styrer vores humør

Kom men en rapport, der endegyldigt viser, at det KUN er disse hormoner, der styrer vores humør.

Citat:
eg mener at det lave serotonin i deprimerede er et resultat af for lidt dopamin udløsende tanker eller handlinger, hvilket også giver grund for hvorfor deprimerede ikke bliver kurerede ved SSRI præperater -personen er nødt til at ændre sine tanker og/eller handlinger, ellers vil en ny ubalance genopstå.

Jeg tror du skal passe på med at sige, hvad du "mener" om det. Tilsæt lidt mere videnskab, før du udtaler dig om sådan noget. Ellers kan man jo bare sidde og lire den ene eller den anden holdning af, der ingen videnskabelig baggrund har.

Citat:

Hvis der er noget der er simpelt, så er det da religion. Religion har altid været den simple måde at forklare komplekse og indtil videre uforklarlige fænomener.

Sikke du sætter mig på arbejde :wink:
Jeg vil skynde mig at sige at jeg godt er klar over at kroppen er een stor mekanisme og at alt hænger sammen. Stress kan f.eks presse kroppens hormoner i ubalance og er et hormon i ubalance, skabes der ubalance et andet sted. En slags domino effekt MEN stadig er det disse omtalte hormoner der har den største effekt på vores humør.

Mht religions spørgsmålet så er jeg faktisk enig i hvad du siger. Enkeltheden finder jeg bare i ting man kan ta og føle på, så og sige. Religion er for mig, for meget hokus pokus. Med det sagt, tror jeg ikke vi skal drøfte det længere da religion mig bekendt, hurtigt skaber splid. :wink:

NEUROTRANSMITTERS are the brain chemicals that communicate information throughout our brain and body. They relay signals between nerve cells, called “neurons.” The brain uses neurotransmitters to tell your heart to beat, your lungs to breathe, and your stomach to digest. They can also affect mood, sleep, concentration, weight, and can cause adverse symptoms when they are out of balance. Neurotransmitter levels can be depleted many ways. As a matter of fact, it is estimated that 86% of Americans have suboptimal neurotransmitter levels. Stress, poor diet, neurotoxins, genetic predisposition, drug (prescription and recreational), alcohol and caffeine usage can cause these levels to be out of optimal range.

There are two kinds of neurotransmitters – INHIBITORY and EXCITATORY. Excitatory neurotransmitters are not necessarily exciting – they are what stimulate the brain. Those that calm the brain and help create balance are called inhibitory. Inhibitory neurotransmitters balance mood and are easily depleted when the excitatory neurotransmitters are overactive.

Inhibitory Neurotransmitters

SEROTONIN is an inhibitory neurotransmitter – which means that it does not stimulate the brain. Adequate amounts of serotonin are necessary for a stable mood and to balance any excessive excitatory (stimulating) neurotransmitter firing in the brain. If you use stimulant medications or caffeine in your daily regimen – it can cause a depletion of serotonin over time. Serotonin also regulates many other processes such as carbohydrate cravings, sleep cycle, pain control and appropriate digestion. Low serotonin levels are also associated with decreased immune system function.

GABA is an inhibitory neurotransmitter that is often referred to as “nature’s VALIUM-like substance”. When GABA is out of range (high or low excretion values), it is likely that an excitatory neurotransmitter is firing too often in the brain. GABA will be sent out to attempt to balance this stimulating over-firing.

DOPAMINE is a special neurotransmitter because it is considered to be both excitatory and inhibitory. Dopamine helps with depression as well as focus, which you will read about in the excitatory section.

Excitatory Neurotransmitters

DOPAMINE is our main focus neurotransmitter. When dopamine is either elevated or low – we can have focus issues such as not remembering where we put our keys, forgetting what a paragraph said when we just finished reading it or simply daydreaming and not being able to stay on task. Dopamine is also responsible for our drive or desire to get things done – or motivation. Stimulants such as medications for ADD/ADHD and caffeine cause dopamine to be pushed into the synapse so that focus is improved. Unfortunately, stimulating dopamine consistently can cause a depletion of dopamine over time.

NOREPINEPHRINE is an excitatory neurotransmitter that is responsible for stimulatory processes in the body. Norepinephrine helps to make epinephrine as well. This neurotransmitter can cause ANXIETY at elevated excretion levels as well as some “MOOD DAMPENING” effects. Low levels of norepinephrine are associated with LOW ENERGY, DECREASED FOCUS ability and sleep cycle problems.

EPINEPHRINE is an excitatory neurotransmitter that is reflective of stress. This neurotransmitter will often be elevated when ADHD like symptoms are present. Long term STRESS or INSOMNIA can cause epinephrine levels to be depleted (low). Epinephrine also regulates HEART RATE and BLOOD PRESSURE.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Kbh
Hvis jeg skulle se det lige så simpelt som dig methmaster - havde jeg hellere sagt serotonin istedet for dopamin.

Men lige precis de to kemikalier er nok også de mest vigtigste hvad angår vores adfærd, handlinger og følelser.
Dopamin er jo mest i forbindelse med ting som sex, mad og afhængihed.

Hvor at serotonin er det der syndes at gøre os mere menneskelige - så at sige, ligger dopamin i vores dyriske instinkter, og serotonin i vores menneskelige.

Bare forestil dig en person fyldt op til randen med coke. Klar til fisse, klar til slåskamp. - Det er, når man tænker over det, også hvad man ser på dyr. Self er der andet end fisse og slåskamp i en cokepåvirket, men det er ikke andet end nydelse og selvtillid aligevel.. En MDMA rus er langt smukkere og dybere efter min mening.

Så har jeg en lille terori om at serotonin her er det der adskiller os fra dyr. Det er det der gør at vi kan nå længere i personligheden og i forståelsen af os selv, det er samtidig også det der står i forbindelse med kærlighed.

Det er vel det der afgører folks personlighed til en vis grad? Nogle bliver mest styret af deres dopamin, andre af deres serotonin.

- Abraham Lincoln

Admin
Brugeravatar

@methmaster: Der er intet af det, du skriver, der endegyldigt viser, at det er det eneste der har indflyldelse på humøret. Der står bare, at hormonerne har infdlydelse på humøret. Og det er sgu et vidt begreb. For det indikerer samtidigt, at så meget andet har indflydelse. I øvrigt synes jeg lidt vi er kommet ud i en fluekenpper debat her.

Og husk lige at skrive kilder på. Enhver ku jo ha skrevet det du kommer med der :)

-Jimmy Carter

Medlem
Brugeravatar

Euforiseret skrev:
Hvis jeg skulle se det lige så simpelt som dig methmaster - havde jeg hellere sagt serotonin istedet for dopamin.

Men lige precis de to kemikalier er nok også de mest vigtigste hvad angår vores adfærd, handlinger og følelser.
Dopamin er jo mest i forbindelse med ting som sex, mad og afhængihed.

Hvor at serotonin er det der syndes at gøre os mere menneskelige - så at sige, ligger dopamin i vores dyriske instinkter, og serotonin i vores menneskelige.

Bare forestil dig en person fyldt op til randen med coke. Klar til fisse, klar til slåskamp. - Det er, når man tænker over det, også hvad man ser på dyr. Self er der andet end fisse og slåskamp i en cokepåvirket, men det er ikke andet end nydelse og selvtillid aligevel.. En MDMA rus er langt smukkere og dybere efter min mening.

Så har jeg en lille terori om at serotonin her er det der adskiller os fra dyr. Det er det der gør at vi kan nå længere i personligheden og i forståelsen af os selv, det er samtidig også det der står i forbindelse med kærlighed.

Det er vel det der afgører folks personlighed til en vis grad? Nogle bliver mest styret af deres dopamin, andre af deres serotonin.

Spændende læsning. Du kommer med nogle interessante punkter.
Uden at vide det, producerer dyr så ikke de samme hormoner som os? (Her tænker jeg nærmere på aber.)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 36 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]