Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 17:45

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 30 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Danmark
Nu vil jeg lige prøve at høre lidt personlig erfaring i stedet for allle de "medie-rygter"...

Hvor mange af jer er egentlig blevet afhængig af stofferne? Jeg er både interesseret i fysisk og psygisk...

Føler i at i kan styre det? Eller må i holde jer selv i nakken osv...

Alcoholic [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Edit: Weee se lige mit post nr [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] 666 hehe

[ 02 Juni 2003: Besked ændret af: Alcoholic ]

In our memories

Geografisk sted: Periferien af Århus
er dybt afhængig af nikotin.. lorte drug :P

Administrerende Direktør
Brugeravatar

Jeg har altid følt at jeg har haft kontrol over mit forbrug af euforiserende stoffer. Lige med undtagelse af et hashforbrug der eskalerede på et tidspunkt. Jeg var ikke så gammel, og tænkte ikke rigtig over tingene. Pludselig huskede jeg mig selv på at jeg ikke længere havde det sjovt når jeg røg, så jeg stoppede fra en dag til en anden. Nu ryger jeg meget sjældent... En gang om måneden max.

Kort sagt har jeg aldrig følt mit forbrug som en afhængighed, men derimod som noget jeg netop bruger når jeg har lyst. - Hvilket ikke er særlig tit. [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

In our memories

Geografisk sted: Provinsen
Jeg føler stadigvæk ikke at jeg har været eller er afhængig af noget, men jeg skal da være den første til at indrømme at jeg har haft overforbrug af navnligt GHB/BDO i perioder. Jeg har dog underlagt mig selv strengere kontol på det område, så jeg føler ikke længere der er problemer på det område. Derudover har jeg i en kort overgang udsat mig selv for visse risici pga. blandings(mis)brug.

-Psyko

Dedikeret medlem

Jeg har haft en kortere periode med et stort amfetamin misbrug, men det kom nok mest af at jeg tilfældigvis lige havde en ordentlig omgang ren meth amf liggende i skuffen og jeg arbejdede fuldtid om natten ved siden af skolen....så blir det hurtigt til for mange baner i næsen.
Efter en måned stoppede jeg dog med det, og har ikke taget amf siden.

Ellers er det kun nikotin jeg er afhængelig af, lorte fucking mega lorte drug, ikke engang sjovt, jeg er bare afhængelig af det [img]images/smiles/icon_mad.gif[/img]

Edit: tog amf her for et par dage siden for første gang i snart et år, var meget rart at føle kicket igen, men føler ikke nogen yderligere trang til at tage det når der ikke er behov for det.

[ 02 Juni 2003: Besked ændret af: Bøh ]

Dedikeret medlem

Geografisk sted: 3400
jeg må nu også tilslutte mig stimulans folket, jeg har haft 3 måneder med hverdags forbrug. Det resulterede i at jeg måtte stoppe skole fordi jeg ikke fattede en hat.

Jeg kan dog stadig den dag idag have lyst til amf, det sker faktisk ret tit. Men jeg bliver ikke rigtig lækkert stimuleret på den gode gamle måde.

Moderator

Geografisk sted: Wiggie
666 posts - har du allerede lukket så meget bæ ud? [img]images/smiles/icon_eek.gif[/img]

NÅH, jeg har endnu ikke været afhængig af nogle stoffer, men har (som mange andre) haft et stort forbrug i nogle perioder. og når det på et tidspunkt har stået på så længe, at jeg er kommet godt ud af balance, er jeg stoppet op og tænkt over hvad der sker, og reviderer så min indstilning til hvordan stoffer skal bruges...
man kan med rette kalde sådan noget et misbrug, men ikke afhængighed, for der har aldrig været problemer med at stoppe lidt op.
MEN - jeg har jo aldrig prøvet at stoppe helt, og jeg tror ikke det sker før jeg dør - så på et punkt er man (jeg) vel blevet psykisk slave af at være påvirket

Dedikeret medlem

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af T^T:
666 posts - har du allerede lukket så meget bæ ud? [img]images/smiles/icon_eek.gif[/img] <HR></BLOCKQUOTE>

Ja det er fandme sygt ik [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Junior medlem

jo alco! det er fandme vildt! du skulle tage at lette din røv væk herfra og komme med os andre på stranden! [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Fuck jeg er blevet total solbrændt idag! [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

anyway, jo jeg har taget en del amf på det sidste og synts lig jeg skal holde lidt pause.. er ikke afhængig nu, men vil heller ikke være det ! [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tjah... Jeg havde en periode for ca. 6-7 år siden, hvor mit amf-forbrug kom helt ud af kontrol,jeg tog vel 3-4 dage om ugen, i et par måneder. Vil mene at jeg var psykisk hooked dengang. Min redning blev at min pusher ikke havde noget i over 14 dage, så jeg fik lidt tid til at falde lidt ned, og kunne pludselig godt se at der måske var bare lidt om det, når folk sagde at jeg skulle skære ned på speeden, og at jeg var blevet overdrevent paranoid. Jeg stoppede dog ikke med det samme, men mit forbrug blev aldrig helt så voldsomt. Det endte med at jeg stoppede helt, dette holdt i 5 år.
Her for nylig har jeg så haft en periode med et forholdsvist stort forbrug, dog kan det slet ikke sammenlignes med hvad det var dengang. Lige nu ser det dog ud til at forbruget er for nedadgående, det er pt mere end 4 uger siden jeg tog amf sidst, og de sidste par gange før det har der også været 3-4 uger imellem, og det er ikke fordi jeg har lyst så tit mere. Jeg tror min "kvote" for amf er opbrugt for denne gang, til at starte med var det totalt fedt, men nu får jeg ikke længere den samme optur... det kræver nok en MEGET lang pause igen.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: aarhus. (fra djurs)
fra 3,5 år sidden havde jeg en stor nyskårighed til alle stoffer dog ikke en afhængihed men et stabilt forbrug, i weekwnderne osse tiltidder lidt i hvredagende.
jeg har osse røget meget hash/pot tiltidder men er stoppet fra den enedag til den anden.
i efterårs råg jeg ca 8-10 g opiom over et par månedder det var dejligt efter en hård arbejdsdag eller efter en bytur til at gå kold på men jeg var meget opmærksom og følte ikke det var et problem. for jeg har aldri følt trang til noget kun at det kunne være sjovt, det er dog sjældent jeg tager noget fortidden. jeg tror sku at der er nogle som bliver let forfalnde og andre der ikke gør mv. doeneg

Medlem

Geografisk sted: Århus
efter et 2 års dagligt forbrug af hash har jeg lavet en aftale med mig selv om at jeg ikke ryger hvis jeg skal på arbejde dagen efter. det tager så naturligt 5 dage ud om ugen hvor jeg ikke ryger men det er da stadig svært når næsten hele ens vennekreds ryger dagligt.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Denmark
Jeg har da også haft mine overforbrug - men jeg har vist taget mig selv i nakken flere gange og hevet mig væk fra det - eller også er jeg løbet tør og det er kommet automatisk!

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af N|DK:
Jeg har da også haft mine overforbrug - men jeg har vist taget mig selv i nakken flere gange og hevet mig væk fra det - eller også er jeg løbet tør og det er kommet automatisk!<HR></BLOCKQUOTE>

Orv, det må være en barsk omgang at hive sig selv væk fra efedrin. [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sydjylland
Kanna fx

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Denmark
Kanna var fysisk afhængighed, og gav sygdom i ca. en uge pga. overforbrug en weekend!

Ephedrin gav hjerteflimmer grundet stort forbrug, hvilket er en af de bivirkninger man desværre kan opnå ved stort forbrug (nogle sagde misbrug?) af det...og så var der vist også noget psykisk forbundet med det [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Diazepam, det var bare så fucking dejligt, godt jeg løb tør [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

PsyGoa, jeg har egentlig lyst til at svine dig - men personfights er ikke tilladt!

[ 03 Juni 2003: Besked ændret af: N|DK ]

Dedikeret medlem

Jeg kan også hoppe med på efedrin vognen..Havde en periode hvor jeg også indtog det flere gange om ugen. Jeg vil ikk sige det var psykisk afhængihed, men bare mangel på noget at lave [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]
Idag holder jeg mig, for så vidt muligt, væk fra efedrin, da jeg også har oplevet hjerteflimmer, og det er ikke spro morsomt [img]images/smiles/icon_razz.gif[/img]

Insane psychedelia user!

Jeg er ond og hjerteløs, derfor har jeg aldrig haft nogle problemer med ephedra [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Ej, jeg må indrømme at på et tidspunkt så tog jeg det også bare i ny og næ, ikke fordi at det var en nødvendighed for mig, men hvorfor ikke ?

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af N|DK:
PsyGoa, jeg har egentlig lyst til at svine dig - men personfights er ikke tilladt!<HR></BLOCKQUOTE>

Ja, det kunne jeg forestille mig. Der plejer ikke at skulle så meget til.

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Påskeland
Det jeg har kommet tættest på afhængighed af, har vel været cannabis, men det har været meget kontrolleret.
For det meste har jeg røget 2 gange om ugen (fredag og lørdag), men i nogle perioder lidt oftere.
Jeg har dog haft lidt svært med at holde pause i mere end 3 uger, men lige nu har jeg været clean (med undtagelse af alkohol, koffein og en enkelt dose BDO) siden d. 9. maj, og regner med at holde indtil d. 16. juni.

Jeg blev også meget glad for GHB i juleferien, hvor jeg tog det ret tit - ca. hver anden dag. Jeg slap dog heldigvis op omkring det tidspunkt hvor ferien sluttede - jeg tror godt, at jeg på det tidspunkt ville kunne have begyndt et små-seriøst for/mis-brug hvis jeg havde større mængder.

Det eneste stof jeg kunne forestille mig, at jeg kunne blive seriøst afhængig af, er kokain, og jeg har heldigvis ikke penge nok til det lige nu [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img].

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 30 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]