Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 21:51

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 38 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Påskeland
Dette er ikke en form for opfordring til salg eller noget i den stil, men bare et spørgsmål som jeg undrer mig over.

Hvorfor er methamfetamin så sjældent i Danmark i forhold til amfetamin ?
Så vidt jeg forstår, er methamfetamin mere euforisk end amfetamin og langt mere potent. Og det skulle være relativt simpelt at fremstille meth.

Og hvorfor er methamfetamin så meget mere udbredt i USA i forhold til amfetamin end i Danmark ?

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Det er et godt spørgsmål. Jeg har aldrig set skyggen af meth. Jeg ville ikke engang vide, at det fandtes, hvis det ikke var for internettet. Jeg forstår det ikke, og det irriterer mig.

Junior medlem

Geografisk sted: Danmark
har aldrig hørt om d.. Men nu er jeg heller ikk inde i stof miljøet...

In our memories
Brugeravatar

Hvis kiksene dog bare snart vendte tilbage til denne by, som engang vrimlede med kiks, vile jeg være tilfreds. [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img] Men selv LSD er mere udbredt end meth (i hvert fald nogle steder). Det er dybt underligt, når der er så forbandet meget almindelig amf i omløb.

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Hvordan kan I vide at det I køber som amf ikke bare er kraftigt fortyndet meth?

In our memories
Brugeravatar

Endnu bedre spørgsmål... Men er meth ikke krystaller? Det er nemlig meget sjældent, at der er det mindste tegn på krystaller i det, jeg får, og det virker rigtig godt alligevel, så det må da være almindelig amf?

[ 04 Juni 2003: Besked ændret af: PsyGoA ]

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Tjaaeh, du kan ikke være sikker.... Det er ikke sådan lige at se forskel på amf og meth. Uren meth kan sagtens være fedtet på samme måde som normal amf. Det kommer også an på hvordan producenten har udkrystalliseret det, og i hvilken saltform.
Med lidt øvelse skulle det være muligt at skelne mellem meth og amf med et marquis-testsæt. Den ene skulle blive gul, den anden lidt mere orange.

In our memories
Brugeravatar

... Nå, så længe det virker. :-)

Tidligere holdmedlem

hehe.......jeg v ælter rundt i meth......gider bare ike tage det mere....men bliver tit tilbudt det :P

Medlem

Geografisk sted: Utopia
Syre, Meth, og alle de andre "eksotiske" stoffer er på tilbagetog. Jeg bor i Aalborg og er rimeligt inde i narkomiljøet, og er ikke én eneste gang stødt på syre, meth, foxy etc...
Hvorfor? Det ved ved jeg ikke men det er pisseirriterende [img]images/smiles/icon_mad.gif[/img]

In our memories
Brugeravatar

Cobz - jeg ved, hvad du mener... Et stof som LSD er der simpelthen ingen, der tager. For ca. 5 år tilbage væltede folk sig i frimærker, men i senere tid er de simpelthen forsvundet. Foxy er jo lovligt, så det er der nok ikke det store salg i. Hér kan man ikke engang købe kiks mere, og det er ellers en stor by med mange diskoteker og mennesker på stoffer. Af alle de mange pushere i Slagelse, har jeg endnu ikke hørt om én, der kan få fat i en eneste kiks uden at tage til København, og jeg har ellers forsøgt ret meget. Jeg ved ikke, hvordan det er sket, men et eller andet er gået galt. Dét er pisseirriterende. En eller anden kiksedealer skulle slå sig ned i Slagelse. Der er uendeligt mange kiksesultne mennesker. Det kan jo ikke være rigtigt, at man bliver tilbudt speed, når man står på et diskotek og danser med en vandflaske i hånden...

Medlem

Geografisk sted: nordjylland
hmmm jeg bor altså i DK største fattig luder havneby og har alligevel ingen problemer med at få fat i kex. er da også en enkelt gang blevet tilbudt syre men sagde nej da jeg ikke er parat. kedelig tendens hvis det begynder at tynde ud men mon ikk det vender for jer ?

Medlem

Med hensyn til hvorfor meth er mere udbredt i USA:
Jeg tror det er fordi man kan købe efedrin tabletter i håndkøb, for eksempel "Mini Thins", mod astma.
Det er ret let at syntetisere meth ud fra efedrin, kan gøres med ret simple kemikalier - det er derimod sværere at lave amf ud fra efedrin, da der herved skal fjernes en methyl gruppe, hvilket er et ekstra trin i syntesen.

In our memories
Brugeravatar

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af DN:
hmmm jeg bor altså i DK største fattig luder havneby og har alligevel ingen problemer med at få fat i kex. er da også en enkelt gang blevet tilbudt syre men sagde nej da jeg ikke er parat. kedelig tendens hvis det begynder at tynde ud men mon ikk det vender for jer ?<HR></BLOCKQUOTE>

Det er dét, der er så underligt.

Insane psychedelia user!

@Prometeus: Du har (måske) ret. Men skulle meth ikke gøre NAS at sniffe ? Det amf jeg og mine venner har sniffet, har højst "kildet" en smule.
Det har måske noget med "fortyndingen" at gøre ?

@Sparg: Det lyder som et godt svar. Men hvorfor laver folk i Holland/Polen/whatever så amfetamin ? Er det lettere at lave ud fra de udgangskemikalier man har i Europa ?
Og det kan da ikke være så svært at skaffe noget efedrin - om ikke andet kan man vel ekstrahere efedra?

Jeg fatter ikke, hvorfor vi ikke kan få Crystal Meth i DK - det ville da lynhurtigt udkonkurrere alle andre afskygninger af amf.

Medlem

Geografisk sted: nordjylland
@Zara
det amf jeg har sniffet har altså gjort nas at sniffe. det tror jeg alt amf gør. det er vel også derfor der stadig er folk der seriøst tror at der er glasgår i [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

sorry for off - topic zara men du skrev en rigtig god 3.g om stof lovgivning. hvordan gik det egentlig ?

Insane psychedelia user!

@DN: Det er godt nok et stykke tid siden jeg sidst sniffede amf, men jeg husker det ikke som specielt smertefuldt.
Oplevelsen af at sniffe BZP sætter ligesom tingene i perspektiv [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img].

Jeg har aldrig skrevet en opgave om stof-lovgivning, hvis det var mig du spurgte.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Danmark
har kun prøvet meth så jeg kan ikke fortælle hvordan følelsesforskellen på meth og amf er.

Men ren meth gør helt klart nas at sniffe, men på en dejlig måde, og efter de 10 sekunders ekstreme smerte i hele hovedet er forsvundet sidder man er heeeelt oppe og bippe, som om man kunne bygge pyramiderne med begge hænder på ryggen er nok mest den følelse jeg får af det.
Og så selvfølgelig alt det obligatoriske så som eufori, glæde, og et snakketøj der ikke er til at stoppe [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

og banerne skal virkelig være minimale, har prøvet et par gange at få for meget pga meth er så potent.

Men held og lykke med at opspore det, det er derude...det er det nød til at være

Bøh

Insane psychedelia user!

Er en god dosis meth ikke 25-50mg.?

Jeg har selv tænkt samme tanke som dopestar, meget af det amfetamin der findes i DK kan vel godt være meth der er cuttet godt op. Meth ville da være nemmere at fremstille i EU end alm. amfetamin?

In our memories
Brugeravatar

Ren meth eller amf kilder ikke engang min næse...

Rent praktisk, så ville det vel være lige så nemt og mere økonomisk, at syntetisere methamf end amf, hvis det i profit-mæssigt øjemed.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 38 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]