Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 06 maj 2025 19:00

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Hey psy

Mit problem ligger hos en andens mands alkohol"misbrug" - Bajere.

Lige for 5 min siden er han gået.
Jeg har en gård og idag er helligdag og kun den tætteste uundværlige er på job idag.
Jeg blev noget mærkelig da det bankede på døren lidt i 6 (normal mødetid) og min ene medarbejder stod på trappen og var helt fjern i sin bevisthed eller hvordan jeg skal beskrive det?
Pga alt for mange bajere over en hel nat (jeg fik aldrig forstået hvor mange).

Jeg havde på fornemmelsen at han drak men han lugtede eller virkede på ingen måde påvirket i løbet af arbejdsdagene, han har været her siden sidste år så jeg har ikke haft et problem med at han evt drak i sin fritid. Skal helst ikke være påvirket når man fører tonstunge maskiner og det har han tilsyndladende ikke været.

Han kom så nu her og troede det var normal arbejdsdag. Og der har jeg fandme et problem. Nu stank han faktisk. Jeg kan stadig lugte alkohol i stuen.

Han var ikke til at forstå heller? Ord og sætninger som.
Nej - men hør nu på mig.
Skal have til??? men ingen er der!
Ja men nej hør nu..
Ja jeg skal - ja men jeg har fucked...
Jeg er fuckt..
Jamen jeg skal -jeg skal- jeg skal. hør nu- jeg skal..
Flere..

De kom spontant fra ham evt mens jeg kunne spørge et simpelt spørgsmål som
_Hvad laver du her kl 6 om morgnen på en helligdag?
Så kom sådan en ordstrøm og faktisk ikke nogen kapacitet til at svare på spørgsmålet i sig selv??

Det virkede seriøst som om han var en helt anden. - Nærmest besat?
Han øjne rullede rundt og kunne ikke fokusere på noget som helst og når de så fangede mine var det med det mest sorte øjne jeg længe har set. Ret scarry et sted??

Jeg kunne ikke overtale ham til at køre ham sikkert hjem- han ville gå kunne jeg forstå for han begyndte bare at gå ud af vejen??

Jeg ved faktisk ikke hvorfor jeg skriver det her men måske fordi hverken mig eller konen ved hvad vi skal stille op?

Chas

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 5000
HoHoHoo.. Lyder som en god gang kampdruk. De mestre jeg har arbejdet for, har mere end en gang oplevet mig dukke sådan op på job - så blir man sat til de lette opgaver, og får skulderklap for at ikke at ligge sig syg :wink:
Han skal da klart ha lönforhöjelse for sin entusiastiske tilgang til helligdage.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Manden viser engagement, og ønsker at tage et par ekstra "interressetimer". Som ovenstående udtrykker, burde en lønforhøjelse være på sin plads.

(Baudelaire 1860).

Medlem

Lad mig sige det på en lidt anden måde.

Jeg er ret så bekymret for hans sindstilstand. Jeg har set lige nøjagtig det han lavede 2 gange før.

En ligger i graven og den anden kommer aldrig nogensinde ud af psykriatisk forvaring.

Et indlæg til af den karakter der svarer til de to der er kommet. Så jeg melder mig ud..

Det fandme ikke nogen børnehave det her, og jeg søger fandme et seriøst svar.

Chas.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
I første omgang kunne du måske starte med at tage en ordenlig snak med ham, om hans problem og dine bekymringer derom. Det er måske lidt svært at drage konklusioner ud fra at hans opførsel den morgen.

Du kunne evt. tage kontakt til et misbrugscenter, og forhører dig om, hvordan du skal håndtere sådan en sitiuation, ikke kun som arbejdsgiver, men også som en der vil hjælpe et menneske som måske er kommet lidt for langt ud.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tror du ikke at han har været klar over at han havde fri den fredag, og så taget i byen/ på druk den aften, og så har glemt i hans brandert at han faktisk ikke skulle på arbejde..

Insane psychedelia user!

Rellek skrev:
Tror du ikke at han har været klar over at han havde fri den fredag, og så taget i byen/ på druk den aften, og så har glemt i hans brandert at han faktisk ikke skulle på arbejde..

Ja, det ville jeg også tro.

Jeg synes det er lidt en storm i et glas vand, at tro han er langt ude i et alkohol misbrug, hvis det kun er sket en gang. Når du også skriver at han normalt ikke virker påvirket på job.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hulen
For mig lyder det altså også som om, at hans forvirring opstod pga. for meget sprut. Han har jo ikke drukket på arbejdet för, derfor tror jeg at du kan slappe af. Han glemte simpelthen at det var helligdag.

Du siger også, at du aldrig har haft problemer med ham inden. Slap du bare af, eller alternativt, så tag en snak med ham. Det er aldrig et godt tegn, at folk drikker sig bevidstlöse - helligdag eller ej. Jeg har selv oplevet lignende, og der har personerne altid haft det lidt skidt inden de drak sig så stive.

Mvh

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]