Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 jul 2025 16:21

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 30 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: La La Land
Hey psy, jeg hørte noget om at det var muligt at fjerne alt, eller næsten alt, nikotinen fra sin tobak.

Da jeg bedst kan lide at mine smøger er helt gennem ristede inden jeg smuldrer dem, tænkte jeg at det ville være nemmere og billigere
at købe sådan en spand tobak og så trække alt nikotinen ud af det....

Tænkte bare på om der var nogen af jer der kunne bekræfte eller afkræfte denne teori.

1. Ligge tobakken i en skål
2. kog noget vand og hæl det ned i skålen
3. nikotinen fra smøgerne skulle så binde sig til vandet
4. lad det ligge i 3-5 minutter
5. tag tobakken op og spred det ud på en avis
6. vent til det er tørt
7. = nikotin fri tobak ?

myth busted or confirmed ?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: helt væk og lige her.
Jeg har hørt om metoden før har dog ikke testen den...
Jeg plejer at riste det rigtig godt igennem til mine bongmix, først knuse det og så riste det, så knuse det mere osv ..... gider ikke skære det ud i pap lige nu da jeg lige har skrevet det i en anden tråd :D men mine bongmix kan selv et par jomfrulunger håndtere uden problemer : )

Senest rettet af Roche 29 apr 2010 12:13, rettet i alt 1 gang.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Gellerup
http://tinyurl.com/3xska4v

Moderator
Brugeravatar

Prøv at søg på 'Vandristning' her på boardet, der er mange tråde om det, og guider til det. Nikotin er ret så vandopløseligt, så ja det kan man godt.

Confirmed.

Medlem
Brugeravatar

Men hvor meget er det egentlig lige af nikotinen der gør " smagen "
Altså hvis du gør det for smagen tror jeg, eller jeg kunne forstille mig det kunne være ligemeget, da der nok er langt flere stoffer i smøger der for det til at smage grimt, som vand nok egentlig ikke vil gøre så meget ved ? ? eller... ehm.. jeg har bare hørt der er benzin og alt muligt i smøger :)
Så tænker på at når man rister det, er der da større risiko for du brænder en masse af de " farlige " ting ud- eller at nogle fordamper...

Men ved det ikke det vil jeg også selv prøve tror jeg :)
så evt gennemriste det bagefter

Moderator
Brugeravatar

Ikke fordi jeg skal være nogen forsvarer for tobaksindustrien, men det er ikke benzin, men benzen der er i cigaretter.

Desuden er mange af stofferne i tobak ligesom nikotin vandopløselige, deriblandt også en del smagsstoffer.

Medlem
Brugeravatar

du kan godt vaske tobakken som du beskriver, men det tager flere gange end én før at nikotinen er ude...

så tror jeg sku næsten det er nemmere at købe en pakke tobak og så bruge en gryde til at riste dem i, men men! tobakken bliver kedelig efter et stykke tid så vil ikke anbefale at riste mere end det du skal bruge

roche skrev:
jeg har bare hørt der er benzin og alt muligt i smøger :)

benzin i smøger?? tror du selv på det? :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
Der er jo over 4000 forskellige skadestoffer i cigaretter, der i blandt de støste syndere som benzen, tjære og kulilte.
Nikotinen er bare det du er afhængig af, det er for sig ikke skadeligt AFAIK!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
roche skrev:
Men hvor meget er det egentlig lige af nikotinen der gør " smagen " jeg har bare hørt der er benzin og alt muligt i smøger :)

Benzen.

Benzin i cigaretter :lol:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

At koge tobak er en meget dårlig idé imo.
Har selv gjort det og resultatet blev hæsligt (ja jeg gjorde det nu også lidt forkert).

Personligt synes jeg man skal riste nikotinen ud af tobakken, så man ikke bliver dårlig af at ryge det, men stadig får en lille smag ud af det.
Når man koger tobak bliver det smagsløst, men jeg synes alligevel det ødelægger smagen af tjald.

Medlem
Brugeravatar

ehm... benzin er nu bare min måde at sige " pis og lort på / farlige ting "
Men har set at der er ret mange " syge " ting i smøger som er ret unødvendige...så engang en eller anden liste over unødvendige stoffer - og den var lang... tror det var fra marlbroro eller noget... men nej ikke lige benzin :D sorry - og ved ikke hvad benzen er sååeh..
Og bare rolig jeg er skam selv storryger - så det er ikke for at klaske nogle oven i hovedet - men den der ( jeg har ristet min smøg så nu er den " sund " at ryge ) kan kyles i helvede :)
Men ja jeg tror på der er mange syge ting i de stænger der, når ens mor får at vide hun har 3 år tilbage at leve hvis hun ikke stopper : ) hør mig ynke !

Og jeg har prøvet at lave bongmix med meget andet " alternativ " tobak og med urter, hvor det smagte godt, og faktisk sommetider bedre.

Moderator
Brugeravatar

@roche
Hehe ærligt forsøg på redning. :)

Hvilke tobaksalternativ & urter, synes du smager godt sammen med? Har prøvet Knaster, Earth Inpact, en urteblanding fra Innerspace i Amsterdam da rygeforbudet lige var blevet indført og tørrede hampblade og synes ikke jeg har fundet noget der fungere, eller smager, bare kvart så godt som tobak sammen med cannabis.

Medlem
Brugeravatar

BisMann skrev:
@roche
Hehe ærligt forsøg på redning. :)

Hvilke tobaksalternativ & urter, synes du smager godt sammen med? Har prøvet Knaster, Earth Inpact, en urteblanding fra Innerspace i Amsterdam da rygeforbudet lige var blevet indført og tørrede hampblade og synes ikke jeg har fundet noget der fungere, eller smager, bare kvart så godt som tobak sammen med cannabis.

Jeg er generelt ærlig :)

Har du prøvet at ryge vejbred før :) ? (advarsel nogen siger den har effekt, har jeg dog ikke prøvet ) tilberedes ( eller hvad man siger ) den ordenligt smager den faktisk udemærket.
Og det samme med gråbynke som jo vosker over alt og som enda kan bruges som et alternativ i mangel på pepper hvis man er fattig ;)
Jeg har også prøvet noget alternativ købs tobak inde på staden der var dobbelt så dyrt og ikke skulle indeholde noget som helst, det smagte af røv.. mildt sagt..

Google det - du kan finde mange urter der er udemærket at ryge, og så kan du jo lave din personlige egen blend ;)
Prøver lige at finde en side ! en dansk " hekse " side jeg engang fandt med en dame der beskrev noget om alternativ tobak med en masse urter - skriver når den er fundet

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg prøvede lige vandmetoden, hvor jeg i stedet for at ligge det på et stykke avis, lagde jeg det våde tobak på et stykke papir, og satte det på brødristeren, og lod brød risteren køre igennem 2-3 gange, så var det også blevet en lille smule ristet som følge af varmen.. Men jeg synes ikke smagen var nogen succes, harsk smag. Men det var nu muligt at ryge, uden tvivl, og kunne da også godt overveje at gøre det igen, bare for sundhedens skyld :-)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

For sundhedens skyld?
Du bliver ikke mere sund af at riste/vaske nikotinen ud af din tobak. Det er stadigvæk lige så usundt som før - nu er der bare ikke noget nikotin i tobakken længere.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

roche skrev:
Og bare rolig jeg er skam selv storryger -

Nu er jeg straks mere rolig! :gud:

Ristning på gryde holder! :peace:

Medlem
Brugeravatar

Arthur Spooner skrev:
roche skrev:
Og bare rolig jeg er skam selv storryger -

Nu er jeg straks mere rolig! :gud:

Ristning på gryde holder! :peace:

Det var nemlig derfor jeg skrev det og KUN derfor :p så Spooner atter kunne få fred i sjælen ;)

JA !
Altid et gennemristet godt muddermix...altid et godt resultat.. ikke alt det der sølvpapir's pis ;)

Medlem

Hør (Læs) her ven.. For at få nikotinen ud af tobakken, skal du bare tage en gryde og smide tobakken i.. Smid gryden på komfuret, og skru den HEEELT op, indtil den er godt varm. Så bliver du bare ved med at riste, og når tobakken er halvt færdigt, så knuser du tobakken lidt med fingrene for at få elimineret evt. lufthuller i tobakken (aner ikke, om det er en urban legend), og samtidig mærker du på tobakken, hvor sprød den er.
Sluk så for kogepladen, og rist videre. Når du mener den er færdig, så varm den godt op, så den ryger - Udspil så øjnene, og stik fjæset indover. Kilder det, er mixet klar til at blive suget! Svier det derimod i øjnene ved denne test, rist videre.

Fat så, at alt nikotinen forsvinder! ALT nikotinen, min ven. Alt. :)

Medlem
Brugeravatar

Narkosvin skrev:
Hør (Læs) her ven.. For at få nikotinen ud af tobakken, skal du bare tage en gryde og smide tobakken i.. Smid gryden på komfuret, og skru den HEEELT op, indtil den er godt varm. Så bliver du bare ved med at riste, og når tobakken er halvt færdigt, så knuser du tobakken lidt med fingrene for at få elimineret evt. lufthuller i tobakken (aner ikke, om det er en urban legend), og samtidig mærker du på tobakken, hvor sprød den er.
Sluk så for kogepladen, og rist videre. Når du mener den er færdig, så varm den godt op, så den ryger - Udspil så øjnene, og stik fjæset indover. Kilder det, er mixet klar til at blive suget! Svier det derimod i øjnene ved denne test, rist videre.

Fat så, at alt nikotinen forsvinder! ALT nikotinen, min ven. Alt. :)

Nej ikke alt nikotinen forsvinder det kan den simpelthen ikke : ) men en del af den gør ja- og ja nok det meste.
Og btw så behøver du ikke udspile dine øjne og stikke ind over, det svider da forfærdeligt :D du kan også tage en mild sniffer til dampene, og sårn lære man også hurtigt at bedømme med både smag og om det skal have mer...
men den anden metode er vel også fin nok, jeg fortrækker den bare ikke, og vil ikke have tåre i min tobak ;)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ariaji skrev:
For sundhedens skyld?
Du bliver ikke mere sund af at riste/vaske nikotinen ud af din tobak. Det er stadigvæk lige så usundt som før - nu er der bare ikke noget nikotin i tobakken længere.

Der kommer vel flere "dårlige" stoffer ud af tobakken, og derved bliver den vel mindre skadelig? Alt andet ville da i hvertfald i mine øjne være ulogisk.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 30 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]