Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 19:11

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

Hey folkens!

Jeg har her for et ca godt stykke tid siden fået lov af moar, til at dyrke noget god hamp, både indendørs og udendørs.

Det fedeste er at indendørs, lige ud for mit værelse er der en stor terrasse som er overdækket med tag og så har den glasruder.

Der er masser af plads derude, dog skal jeg ikke have en hel farm, men et par flotte, søde planter ;)

Nogen der kan hjælpe mig igang? Jeg har læst en del om det, men er ikke så ops på hvad jeg skal købe da der kommer masser af sollys hvis jeg trækker gardinerne fra, hvad de skal stå i osv osv.

Det er måske muligt at jeg kan få nogle ret gamle og gode purple haze frø fra nogle bekendte, som har de flotteste lilla blomster. Dog skal jeg på staden idag, og har ellers rig mulighed for at tage derind, så skulle jeg evt købe nogle frø derinde?

Det ville være super herligt hvis der er én eller flere individer der kunne hjælpe mig igang, da man snart skal til at gro ;)

- Daniel.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: i den hemmelige hule
du siger du har læst en del, men hvis du ikke allerede kender http://www.dcfonline.dk/cf - så gør du det nu. ;) det alletiders cannabis gro-guide med alt det du behøver at vide som opstarter, og uden at det er for omfattende at læse sig igennem. læs den. derudover må vi desværre ikke linke til forhandlerlinks... hverken frø, gødning eller hvad du ellers kunne få brug for, så ja - du må selv ud og lede. om du burde finde nogle andre frø end de purple haze du har der afhænger, synes jeg, mest af hvor gamle de er. hvis de er meget gamle dvs ældre end en håndfuld år, ville jeg nok skaffe mig nogen nye, - både fordi de kan være rigtig længe om at spire, og der er sandsyndligvis en hel del færre af dem som overhovedet vil spire, end hvis du køber nogle nye.

råd til anskaffelse af de rigtige frø:

- det er dit første dyrk, så jeg ville lede efter en dansk sort, altså én som er blevet dyrket i danmark nogle år og derfor bedre kan håndtere det danske klima.
- find ud af om du vil have indica eller sativa (læs mere om forskellen i guiden)
- kig dig lidt omkring før du køber, gener betyder forholdsvis meget for resultatet af grow'et :)

held og lykke med det

Senest rettet af Ganja-Man 25 mar 2008 14:25, rettet i alt 2 gange.

Titel:
Junior medlem

jamen hvorfor lavede jeg så denne her post hvis jeg absolut INTET hjælp kan få overhovedet...?

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
Znow skrev:
jamen hvorfor lavede jeg så denne her post hvis jeg absolut INTET hjælp kan få overhovedet...?

Ganja-man har skrevet 12 linier, er det det du kalder INTET hjælp?

Har ikke hørt så meget godt om frøene på staden, men ellers er der en masse danske frøforhandlere.
Til udendørs vil jeg anbefale dig at finde en sort, der er tilvænnet det danske klima og kan nå at blomstre færdig, som ganja-man også siger..

Et godt råd, lad være med at starte en tråd med sådan en tone, som regelt ingen der gider hjælpe dig så.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: i den hemmelige hule
den hjælp du kan få på psychedelia er råd og udveksling af erfaringer med andre dyrkere/rygere osv. jeg kan ikke bare sådan sende dig en kasse frø eller et par gram tjald som en anden online-pusher. det er imod sidens politik, eftersom det jo faktisk er en "harm reduction"-side, og ikke en "sådan-laver-du-dit-eget-narko"-side. du må bare se dig lidt omkring, på nettet og lokalt, så skal du nok finde noget - det er ikke svært.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
Znow skrev:

Kig lige i den adressebar i din browser......

Der står noget lignende http://psychedelia.dk/

hvis nu du skriver

http://www.dcf-online.dk så finder du alt den hjælp du vil have.

Jeg vil godt have skrevet en masse, men alt det jeg kan fortælle dig af noob ting, kan du læse i en guide på DCF. Desuden er det tilladt at sætte sig lidt ind i tingene inden man spørger om hjælp. Den der anden vej rundt holder ikke, lyder som om du gerne vil have noget hamp, men egentlig ikke vil gøre så meget for det selv...

Men nogle steps til dig.

Udendørs: Så nogle frø, lad dem vokse op til planter og høst dem.
Indendørs: Køb dig en lampe, køb dig noget jord, køb dig nogle potter, en blæser, ventilator, gødning, hygro/thermometer.

Har nok glemt noget, men kig i den guide...

Titel: Hjælp
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Rumhullet
Som nævnt tidligere, så er det en meget god ide, at læse de guides der er på nettet, danske som udenlandske. En mere sober tone, vil også resultere i flere indlæg fra andre brugere her på siden. Der er ingen dumme spørgsmål, men det er altid en god ide, at sætte sig lidt ind i tingene inden man laver et indlæg, ellers ville vi hurtigt have flere hundrede indlæg med de samme spørgsmål, hvilket er unødvendig :D

Og velkommen til Psy 8)

MoS:mrgreen:

Titel:
Junior medlem

Sorry for den dårlige tone, forkert indtryk ;)

Nu har jeg lige været på staden og købt en del frø til 50 kr, per pose. "Northern Light" er de kaldt. De skulle blive 100-125 cm og har 45-50 dage om at vokse op, viser de små tegninger på posen.

Nogen der kender til dem ;) Jeg vil tjekke DCF ud ;) Tak!

http://www.dcf-online.dk ser ikke ud til at eksistere :(

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Dét er fordi det er uden bindestreg.

De 45-50 dage er den tid de tager om at blomstre færdige, altå i blomstrings (bloom) fasen. Hamp planter har to faser, veggetativ hvor planten vokser mest, og blomstringsfasen som kommer når planterne får omkring lige dele lys og mørke, ud over enkelte tilfælde med ruderalis gener (low ryder f.eks.) der er autoblomstrende, og derfor går i blomst uafhægig af soltimer.

Titel:
Junior medlem

Tak for svaret ;)

Hvad vil I foreslå at grej jeg skal bruge til indendørs grow? Uden at linke self.

Er ikke helt ops på hvad jeg skal have af lamper og om jeg skal, hvis sollyset ikke kan klare det?

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Læs her http://dcfonline.dk/cf/udstyr.htm

Titel:
Junior medlem

Hvornår ville det være tid at lade frøene spire og lade dem blive sået? Her i starten af april eller i slutning?

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Idendørs kan du starte så snart du har dit setup opstillet, udendørs kan du starte så snart der ikke kommer frost mere, i slutning af april-start maj plejer at være helt fint :)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Lige endnu et hurtigt nybegynder spørgsmål, hvor meget kan man få ud af en plante ? Jeg forventer selvfølgelig ikke det store, men altså, synes de er flotte og kan godt lide det de står for osv. men altså hvis det er totalt spild vil jeg nok ikke :wink:

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Nastyinc det kommer helt og holdent an på hvilke forhold du giver planten, det er så forskelligt at det ikke rigtig er brugbart at sige noget om.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

BisMann skrev:
Nastyinc det kommer helt og holdent an på hvilke forhold du giver planten, det er så forskelligt at det ikke rigtig er brugbart at sige noget om.

Ja okay, regner med at købe 10 stk skunk #1 da de ser meget gode ud til begyndere, men der er vist mange slags ? :shock:

- Ceres Seeds - Northern Lights x Skunk #1
- Skunk #1 Female 10
- Skunk #1 Female 5
- Dutch Passion Regular - Skunk#1

Det er måske lidt lige meget ?

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: sydfyn
hey frø fra sensi seeds er vist de bedste nå det er skunk#1 er bedre end dem fra seedman de for støre topskud også for de en masse side skud er selv igang med sensi seeds skunk#1 de er 3uger i veg tror de skal ha 5uger også i blomst ca 7-8uger og hvis de skal ha et growroom så vil jeg sige at du skal ha 600w hps de er sku super de giver meget tætte planter og støre bud en pære dækker max 120x120cm

Junior medlem

Go aften! Hmm undskyld enten har jeg mistet for meget af min hjerne af alt det hash :S Men jeg vil meget gerne vide hvordan jeg dyrker skunk planter, da den overstånede hjemmeside ikke hjalp mig ret meget. Det jeg vil vide er hvad jeg skal bruge for at dyrke det, så billigt som muligt. Jeg vil meget gerne have nogen link til de ting jeg skal bruge :) vis i gider og hjælpe mig. Jeg har bare ikke kunne finde ud af hvilken gro udstyr jeg skal bruge. Håber i kan hjælpe
Tak på forhånd

Kristoffer

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: helt væk og lige her.
Brainman skrev:
Go aften! Hmm undskyld enten har jeg mistet for meget af min hjerne af alt det hash :S Men jeg vil meget gerne vide hvordan jeg dyrker skunk planter, da den overstånede hjemmeside ikke hjalp mig ret meget. Det jeg vil vide er hvad jeg skal bruge for at dyrke det, så billigt som muligt. Jeg vil meget gerne have nogen link til de ting jeg skal bruge :) vis i gider og hjælpe mig. Jeg har bare ikke kunne finde ud af hvilken gro udstyr jeg skal bruge. Håber i kan hjælpe
Tak på forhånd

Kristoffer

Denne tråd er nu to år gammel .. men...
Hvis du læser den igennem finder du faktisk rigeligt hjælp....
prøv at læs det hele igen.

Og google... google er din ven.. husk det :) en ven der vil fortælle dig alt i verden.
Måske er ikke lige alt sammen sandt, men den prøver så godt den kan...
så en søgning på google hvor du sætter flueben for et af felterne " sider på dansk " - " sider fra danmark " og så søger på feks ( skunkdyrkning ) eller ( skunk guide ) det ville helt sikkert gøre underværker..

Titel: Re:
Junior medlem

du siger du har læst en del, men hvis du ikke allerede kender http://www.dcfonline.dk/cf - så gør du det nu. ;) det alletiders cannabis gro-guide med alt det du behøver at vide som opstarter, og uden at det er for omfattende at læse sig igennem. læs den. derudover må vi desværre ikke linke til forhandlerlinks... hverken frø, gødning eller hvad du ellers kunne få brug for, så ja - du må selv ud og lede. om du burde finde nogle andre frø end de purple haze du har der afhænger, synes jeg, mest af hvor gamle de er. hvis de er meget gamle dvs ældre end en håndfuld år, ville jeg nok skaffe mig nogen nye, - både fordi de kan være rigtig længe om at spire, og der er sandsyndligvis en hel del færre af dem som overhovedet vil spire, end hvis du køber nogle nye.

råd til anskaffelse af de rigtige frø:

- det er dit første dyrk, så jeg ville lede efter en dansk sort, altså én som er blevet dyrket i danmark nogle år og derfor bedre kan håndtere det danske klima.
- find ud af om du vil have indica eller sativa (læs mere om forskellen i guiden)
- kig dig lidt omkring før du køber, gener betyder forholdsvis meget for resultatet af grow'et :)

held og lykke med det

[Nu Ved jeg godt det er en gammel tråd, men vil alligevel lige sige tusind tak for linket ''Ganja-Man'', det var til meget hjælp ! Så er næste fase bare at få jord på fingrene (-; Hav en God dag... Hurra!]

Senest rettet af Chainwar 12 nov 2013 08:33, rettet i alt 1 gang.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]