Bl0dpump skrev:
Fedt du prøver at skære ned. Respekt! Det fedt at høre, at folk passer på dig selv og skære ned hvis de mener de har et for høj forbrug.
Selvfølgelig er det svært, sæt dig i hovedet at du SKAL overgå dig selv og hold dine aftaler (med dig selv). Det kræver selvdisciplin, men jeg ved alle har det i sig. Så der er ingen undskyldning hehe
Det var da fejt gjort af din "ven". Det ikke det fedeste, når man prøver at holde pause. Jeg har fundet ud af, det betyder MEGET hvem man omgåes når man prøver at stoppe. Ihvertfald for mit vedkommende. Jeg blev nødt til at holde mig fra en del venner, og holde mig hjemme. Men er så småt begyndt at "gå" ud igen. Og jeg kan styre det nu. Det er en fed følelse at kunne sige nej til stoffer.
Alt godt herfra Roche

Hehe jaa.. men kan vel godt kalde det at skære ned til et weekends forbrug

Men et for højt forbrug havde jeg vist nok

der kunne nemt blive røget 3 -4 gram på bongen alene vær dag- af noget okay kvali hash

og blev da skæv.. var bare ligeglad med om jeg var det eller ej, bare jeg kunne ryge.. hvis du forstår .. det er lidt forfærdeligt at hade og elske noget så meget på samme tid.. THC

Den er som ens søskende da man var lille.... man hader dem og elsker dem..
Lige nu har jeg sagt nej til alle de venner jeg ved der ryger.. de skal slet ikke herhjem,
og jeg skal slet ikke uden for en dør i en uge... mine forældre er så skide søde når de får at vide jeg prøver at stoppe ( har jeg jo gjort et par gange før ) de støtter mig meget, ringer tit og spørg om der er noget jeg har brug for og køre gerne de 15 km herud for at give mig det... skide sødt af dem - dem elsker jeg sku !
Og kærlighed ?
Det er nok snart det eneste der har kunne få mig til at stoppe.. jeg kan ikke stoppe for min egen skyld, føler at jeg ikke er det værd nærmest selv om det lyder usselt..
Men så snart jeg kan se at andre mennesker bliver ødelagte af mine handlinger, folk jeg elsker og holder af, så kan jeg sku ikke rigtig fortsætte..
Kærlighed er det vigtigste " narko " der findes for mig hehe

Og man kan jo også sige - at man giver sig selv en fandens masse kærlighed når man lover sig selv at stoppe, og holder det.... det der selvtillids- boost er dejligt... og det trænger jeg til igen hehe.... men det giver " lys i enden af tunellen " at vide at en der har haft det så meget værre end jeg har det nu, har det godt nu og sidder og skriver om det

det fandeme godt at se !
Og lad os håbe det giver folk derude lyst til at kæmpe !
Det billed der kan få mig til at takke nej til at trippe hele aftenen, er min mor der står og stortuder ved min grav.. det billed af den kvinde jeg elsker så meget stå og græde pga en så snot dum egoistisk handling jeg selv udførte, kan jeg slet ikke klare.. puha !
Så er der desværre andre gange hvor man ikke tænker sig så fandens meget om... desværre..
Men næste morgen takker jeg det "hele" - for at kunne komme til at se dem jeg elsker igen...