Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 06 maj 2025 19:30

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fuldtidsforvirret på fyn
Hey Psy.dk ..

Som de fleste brugere nok ved herinde, har jeg haft et meget stort misbrug af amfetamin og alkohol ..
Jeg har langt om længe vundet kampen (er jeg sikker på!), jeg har været pinlig ædru på alle områder i 60 dage nu. Det vil sige jeg har faktisk ikke rørt så meget som en dråbe alkohol eller amfetamin! Det er jeg enormt stolt af. Jeg laver dette topic, da jeg meget gerne vil ud med min historie. Og måske kan den hjælpe andre igennem en svær tid .. Håber jeg.

Jeg havde haft et massivt misbrug i godt 5 år, og taget stoffer i 7 år. Jeg var begyndt kun at tænke på at være lam konstant, og ville ikke andet end at være fuld, hakket af på speed. Mine venner var begyndt at være urolig for mig, samt min familie. Da jeg mildt sagt slet ikke var den samme mere, jeg var begyndt at tænke meget underligt, se underlig ud osv. Har været indlagt på intensiv afdeling, pga. for meget alkohol og speed i kroppen, hvor min hvile puls lå på 130, sveden haglet af mig, og jeg var ekstremt bange for at dø kan jeg huske. Men end ikke det stoppede mig, to dage efter jeg blev udskrevet var jeg på den igen .. Det var først 3 uger efter, at det gik op for mig hvad jeg havde gang i. Pludselig var det som om, at jeg kunne se alt klart, jeg var klar over jeg var langt ude, mit liv skulle ændres pr. omgående!

Jeg vågnede en dag, efter en by tur og vidste mit liv skulle ændres. Jeg havde ondt over hele kroppen, kæmpe nedtur, alt så sort ud. Og der besluttet jeg det skulle være slut, så jeg tog alt hvad jeg havde liggende som mindede om stoffer og smed det ud. Havde et par gram speed liggende, koffein/Guarana piller, 20-25 gaspatroner, og lidt hash. Jeg smed det ud! Allerede det var en lettelse kan jeg huske. Et par dage efter valgte jeg at indskrive mig på et behandlingscenter. Har gået der lige siden, en gang om ugen samtale + akkupunktur. Det har hjulpet mig rigtig meget!

Jeg er begyndt at dyrke en del motion, fået en hobby, og i det hele taget sørger jeg for at holde mig igang, hele tiden at have noget at lave. Det er vigtigt tror jeg, at have noget at tage sig til. For ikke så nemt at kede sig, og måske falde tilbage.

Jeg ved ikke rigtigt om denne tekst, kan hjælpe nogen, men det håber jeg. Ihvertfald var det en lettelse for mig at få det ud.

Håber folk med misbrug måske kan læse denne tekst, og finde det interessant, og måske overveje deres eget liv også.

Peace - Bl0dpump

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Godt klaret. Tillykke med :)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Berlin
Det er sgu altid fedt at høre denne historie. Sejt at du selv blev opmærksom på det og handlede!

Medlem
Brugeravatar

Det lyder godt! :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Mange tak skal i have :)
Jeg vil meget gerne høre andres historier, hvis i vil dele dem.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: helt væk og lige her.
Respekt !!!
Ja det var fandme sejt gjort blood !
Er selv ved at stoppe med tjalden : ) godt nok ikke lige så hårdt, men hårdt for mig :)
Og det giver da lys for enden af tunellen at vide at man bare skal have rygrad som dig, og bare gøre det.

Så tak fordi du delte det med os :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tak Roche :)
Hvem siger det er nemmere at stoppe med hash, end stimulanser?
Det er en hård kamp - Jeg syntes ikke det var så svært at stoppe fra dag til dag, kunsten er ikke at falde i efter et par dage igen. Det er hårdt, men du bliver belønnet med højt humør, energi og glade dage, efter du stoppet. (Ihvertfald for mit vedkommende!)

Hvor længe har du røget? Og har skåret ned, eller vælger du at tage en kold tyrker?

Bl0d

Medlem
Brugeravatar

Hvor fedt. :D og tillykke med det.

Hold os endelig opdateret med hvordan det går.

Medlem
Brugeravatar

vil bare sige godt gået og alt held og lykke herfra! - der skal arbejdes på det men det bliver bedre!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

emingos skrev:
vil bare sige godt gået og alt held og lykke herfra! - der skal arbejdes på det men det bliver bedre!

Ja, jeg skal arbejde på det, og holde fast! Men jeg har ikke rørt noget i laaang tid nu. Ved ikke om du har misforstået min post. Men jeg har det så godt som jeg overhovedet kunne drømme om .. - Og mange tak =)

Medlem
Brugeravatar

Bl0dpump skrev:
Tak Roche :)
Hvem siger det er nemmere at stoppe med hash, end stimulanser?
Det er en hård kamp - Jeg syntes ikke det var så svært at stoppe fra dag til dag, kunsten er ikke at falde i efter et par dage igen. Det er hårdt, men du bliver belønnet med højt humør, energi og glade dage, efter du stoppet. (Ihvertfald for mit vedkommende!)

Hvor længe har du røget? Og har skåret ned, eller vælger du at tage en kold tyrker?

Bl0d

Det er der ingen der siger :D
Men siden man bliver ... så hvidt jeg har kunne forstå fysisk afhængelig af stimulanser og psykisk af tjalden, kunne jeg bare forstille mig det var meget mere hårdt... altså.. for både kroppen og psyken... selv om psyke og krop følges sammen desværre, har jeg det dårligt inden i hovedet, har min krop det også og så får jeg kvalme :D pænt nedren.

Jeg har røget hash siden jeg var 13 år- men har nok først fået en sådan et rigtig misbrug da jeg blev 16 år.. og nu vil jeg stoppe ! bare en kold tyrker :)
Regner med at ryge igen om et par måneder, men ikke vær dag... og ikke mere bong !
og ikke mere hash ! kun det grønne :) selv om jeg godt ved det er ligeså " farligt " for mig..
Men jeg kan aldrig sige farvel til THC'en for evigt.. det ville jeg aldrig kunne..
Men jeg bliver nød til det i noget tid nu i hvert fald.. lige skrue det hele på plads igen du ved ;)

Men ja du har ret :) !
Kunsten er lige nu bare ikke at falde i igen, når venner spørg osv..
Jeg blev tilbudt en bongmix i morges.. blev faktisk vækket med at jeg fik pustet et bonghoved ind i hovedet.... fuck jeg blev sur man.. tarvelig lorteven.. han blev også bedt om at gå ret kort efter... æv ! " VEN "

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Roche skrev:
[

Det er der ingen der siger :D
Men siden man bliver ... så hvidt jeg har kunne forstå fysisk afhængelig af stimulanser og psykisk af tjalden, kunne jeg bare forstille mig det var meget mere hårdt... altså.. for både kroppen og psyken... selv om psyke og krop følges sammen desværre, har jeg det dårligt inden i hovedet, har min krop det også og så får jeg kvalme :D pænt nedren.

Jeg har røget hash siden jeg var 13 år- men har nok først fået en sådan et rigtig misbrug da jeg blev 16 år.. og nu vil jeg stoppe ! bare en kold tyrker :)
Regner med at ryge igen om et par måneder, men ikke vær dag... og ikke mere bong !
og ikke mere hash ! kun det grønne :) selv om jeg godt ved det er ligeså " farligt " for mig..
Men jeg kan aldrig sige farvel til THC'en for evigt.. det ville jeg aldrig kunne..
Men jeg bliver nød til det i noget tid nu i hvert fald.. lige skrue det hele på plads igen du ved ;)

Men ja du har ret :) !
Kunsten er lige nu bare ikke at falde i igen, når venner spørg osv..
Jeg blev tilbudt en bongmix i morges.. blev faktisk vækket med at jeg fik pustet et bonghoved ind i hovedet.... fuck jeg blev sur man.. tarvelig lorteven.. han blev også bedt om at gå ret kort efter... æv ! " VEN "

Fedt du prøver at skære ned. Respekt! Det fedt at høre, at folk passer på dig selv og skære ned hvis de mener de har et for høj forbrug.

Selvfølgelig er det svært, sæt dig i hovedet at du SKAL overgå dig selv og hold dine aftaler (med dig selv). Det kræver selvdisciplin, men jeg ved alle har det i sig. Så der er ingen undskyldning hehe :)

Det var da fejt gjort af din "ven". Det ikke det fedeste, når man prøver at holde pause. Jeg har fundet ud af, det betyder MEGET hvem man omgåes når man prøver at stoppe. Ihvertfald for mit vedkommende. Jeg blev nødt til at holde mig fra en del venner, og holde mig hjemme. Men er så småt begyndt at "gå" ud igen. Og jeg kan styre det nu. Det er en fed følelse at kunne sige nej til stoffer.

Alt godt herfra Roche :)

Medlem
Brugeravatar

Bl0dpump skrev:

Fedt du prøver at skære ned. Respekt! Det fedt at høre, at folk passer på dig selv og skære ned hvis de mener de har et for høj forbrug.

Selvfølgelig er det svært, sæt dig i hovedet at du SKAL overgå dig selv og hold dine aftaler (med dig selv). Det kræver selvdisciplin, men jeg ved alle har det i sig. Så der er ingen undskyldning hehe :)

Det var da fejt gjort af din "ven". Det ikke det fedeste, når man prøver at holde pause. Jeg har fundet ud af, det betyder MEGET hvem man omgåes når man prøver at stoppe. Ihvertfald for mit vedkommende. Jeg blev nødt til at holde mig fra en del venner, og holde mig hjemme. Men er så småt begyndt at "gå" ud igen. Og jeg kan styre det nu. Det er en fed følelse at kunne sige nej til stoffer.

Alt godt herfra Roche :)

Hehe jaa.. men kan vel godt kalde det at skære ned til et weekends forbrug :)
Men et for højt forbrug havde jeg vist nok :D der kunne nemt blive røget 3 -4 gram på bongen alene vær dag- af noget okay kvali hash :) og blev da skæv.. var bare ligeglad med om jeg var det eller ej, bare jeg kunne ryge.. hvis du forstår .. det er lidt forfærdeligt at hade og elske noget så meget på samme tid.. THC :) Den er som ens søskende da man var lille.... man hader dem og elsker dem..

Lige nu har jeg sagt nej til alle de venner jeg ved der ryger.. de skal slet ikke herhjem,
og jeg skal slet ikke uden for en dør i en uge... mine forældre er så skide søde når de får at vide jeg prøver at stoppe ( har jeg jo gjort et par gange før ) de støtter mig meget, ringer tit og spørg om der er noget jeg har brug for og køre gerne de 15 km herud for at give mig det... skide sødt af dem - dem elsker jeg sku !
Og kærlighed ? :)
Det er nok snart det eneste der har kunne få mig til at stoppe.. jeg kan ikke stoppe for min egen skyld, føler at jeg ikke er det værd nærmest selv om det lyder usselt..
Men så snart jeg kan se at andre mennesker bliver ødelagte af mine handlinger, folk jeg elsker og holder af, så kan jeg sku ikke rigtig fortsætte..

Kærlighed er det vigtigste " narko " der findes for mig hehe :)
Og man kan jo også sige - at man giver sig selv en fandens masse kærlighed når man lover sig selv at stoppe, og holder det.... det der selvtillids- boost er dejligt... og det trænger jeg til igen hehe.... men det giver " lys i enden af tunellen " at vide at en der har haft det så meget værre end jeg har det nu, har det godt nu og sidder og skriver om det :) det fandeme godt at se !

Og lad os håbe det giver folk derude lyst til at kæmpe !

Det billed der kan få mig til at takke nej til at trippe hele aftenen, er min mor der står og stortuder ved min grav.. det billed af den kvinde jeg elsker så meget stå og græde pga en så snot dum egoistisk handling jeg selv udførte, kan jeg slet ikke klare.. puha !

Så er der desværre andre gange hvor man ikke tænker sig så fandens meget om... desværre..
Men næste morgen takker jeg det "hele" - for at kunne komme til at se dem jeg elsker igen...

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Godt du har indset det. I mine øjne er 3-4 gram hash hver dag, alt for meget! Det er et stort forbrug du har/haft må jeg sige. Hvis vi regner med 3 gram om dagen, så bliver det også til 21 g på en uge. Hold da op.

Du er inde på noget af det rigtige der. For mit vedkommende var det nemmere at stoppe, fordi jeg havde mine forældre og søskende tæt på mig, de var en lige så stor hjælp som jeg selv og min misbrugs konsulent. De støttede mig hver dag, ringede, holde kontakt med mig, spurgte om der var noget de skulle osv. Det er super dejligt at vide man har nogle! Men sørg for ikke at lænke dig total til dit hjem, og ikke komme udenfor. Gå nogle lange ture og få frisk luft til hovedet, dyrk motion, kontakt nogle gode gamle venner, som du ved ikke ryger! I det hele taget hold dig igang med at lave noget hele tiden.

Hvor meget vil du skære ned til? Og på længere sigt, måske stoppe helt? (Ved godt du skriver at du ikke kan undvære det 100%.)

Medlem
Brugeravatar

Bl0dpump skrev:
Godt du har indset det. I mine øjne er 3-4 gram hash hver dag, alt for meget! Det er et stort forbrug du har/haft må jeg sige. Hvis vi regner med 3 gram om dagen, så bliver det også til 21 g på en uge. Hold da op.

Du er inde på noget af det rigtige der. For mit vedkommende var det nemmere at stoppe, fordi jeg havde mine forældre og søskende tæt på mig, de var en lige så stor hjælp som jeg selv og min misbrugs konsulent. De støttede mig hver dag, ringede, holde kontakt med mig, spurgte om der var noget de skulle osv. Det er super dejligt at vide man har nogle! Men sørg for ikke at lænke dig total til dit hjem, og ikke komme udenfor. Gå nogle lange ture og få frisk luft til hovedet, dyrk motion, kontakt nogle gode gamle venner, som du ved ikke ryger! I det hele taget hold dig igang med at lave noget hele tiden.

Hvor meget vil du skære ned til? Og på længere sigt, måske stoppe helt? (Ved godt du skriver at du ikke kan undvære det 100%.)

Det kan jeg godt forstille mig er ret rart :) altså at nogen ringer til en osv og spørg hvad man skal og alt det der....
jeg låser mig desværre for meget ind i min lejlighed pt- men det er fordi jeg ved at ingen kan holde ud at være sammen med min i hvert fald den første uges tid... jeg bliver let pisset af når jeg har det sådan....Det værste er nu bare at man ikke kan spise noget... æv !
Har spist en mad i dag- og den var lige ved at komme " op " igen - ellers har jeg ikke spist i snart 3 dage.... så selvføgelig er det man er dårlig over ud over abstinenserne er også kroppens behov.. dem er jeg bare ikke så gode til at opfylde.. og så den kvalme ! æv !

Men jeg skal nok klare den hehe :D

Men når ugen er gået, begynder jeg at motionere !
skal bare lige have det værste ud af kroppen, og har ærligt talt ikke lyst til at vise mig uden for lige pt- da jeg sveder og har det af helveds til...
Jeg har tænkt mig at skære helt ned til - at jeg kun må ryge når der er noget at ryge for..
Ligesom jeg kun drikker når der... ehm ? er noget at drikke for eller hvad siger man..

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]