Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 12:46

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

En person tager 55 mg oxycodon for at mærke et rush (dette angiver personenes resistens niveau). Hvad vil du mene den tilsvarende dosis er med ketogan?

Personen har prøvet 5 ketoganer på en gang og 8 på en gang, men er interesseret i at høre andre folks mening om rekreationelle doser af ketogan med en smule tolerance.

PS læste i en anden tråd, hvor nogle folk foretrak oxy frem for ketogan... det forstår jeg overhovedet ikke.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Jylland
Ketogan Rocks og oxy sucks.. Ej.. Kan lide dem begge to, men Ketoer er nu bedst..

Den er sku svær den der med doser iforholdtil.. Jeg ved det sku ikk.. Personligt vil jeg nok sige 10-15 mg oxycodon går på 5 mg ketobemidon.. Men den er svær.. Jeg lader mig nok nemt snyde af at jeg helt klart mere er til Ketogan end til oxycodon...
Morpheus..

Junior medlem

Jeg kan tilføje et spørgsmål om, hvad folk foretrækker af ketogan-doser?

Det underlige er nemlig at personens oplevelse er, at det er mere behageligt at indtage 5 end 8 ketoganer, hvilket virker lidt underligt, men ikke desto mindre er tilfældet.

Junior medlem

Efter at have søgt psychedelia bluelight og google efter information om farlig dose ketogan har jeg ikke kunnet finde noget.

Er der nogen der har en ide om, hvor dosis-tærsklen man ikke bør overskride ligger?

Junior medlem

Ok efter at have søgt pubmed, google, bluelight, psy.dk og andre steder i nogle timer har jeg intet kunne finde om grænser for hvad man ikk skal gå over.

Ketogan er et kombination af spasmolytikum og opioid og det er ikke til at sige, i hvilke doser spasmolytikummet gir bivirkninger eller bliver direkte farligt.

Men den omtalte person prøvede 7,5 ketogan efterfulgt 1 time efter med 1,5 mere (9 tabletter i alt). Efter 7,5 var det ret rart, men efter 9 blev personen meget svimmel og kunne mærke en masse ubehag (og begyndte egentlig at blive lidt forskrækket). Det mærkelige er at det ikke var voldsom kløen og opkast, der var de mest signifikante bivirkninger! Dette får mig til at tro svimmelheden og de andre oplevede bivirkninger måske stammer fra det spasmolytikum, der findes i ketogan.

Så for lige at summe op: en person med en smule tolerance tør ikke gå over 7,5 ketogan tabletter igen.

Junior medlem

Jeg tænker at de for et opiat lidt anerledes bivirkninger måske kan skyldes ketogans virkning på NMDA receptoren?

Er der ingen, der kan tilføje noget mht. max doser af ketogan eller andet relevant viden mht ketogan?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Jeg vil lige tilføje mht ketogan at det er det eneste opioid jeg har oplevet abstinens symptomer efter. Jeg synes det er interessant i den sammenhæng at de første 2 gange jeg oplevede det, troede jeg at jeg havde influensa. Jeg skænkede det slet ikke en tanke at det kunne være abstinenser. Det er udelukkende ved efterrationaliseringer efter jeg har oplevet denne influensa-agtige følelse nogle gange, der får mig til at tro det er abstinenssymptomer.
Jeg havde en eller anden ide om ved abstinenssymptomer, der ville ens tanker blive ledt hen på stoffet og man ikke være et sekund i tvivl om, hvorfor man havde det sådan - så meget for hollywoods udlægning af det, men hey 'more drama makes better movies'.

Jeg synes egentlig disse abstinenssymptomer kan forklares meget godt som det modsatte af effekten, selvom det selvfølgelig er en forenkling. Hele tiden frøs jeg eller havde det for varmt. Gåsehud meget af tiden og til tider smårysten og i det hele taget en følelse af ikke at være helt tilpas. Nogen, der kan genkende det? Det har været mindst 1,5 dag tror jeg de ca. 4 gange, jeg har oplevet det og altså kun 1-2 dage efter kraftigt ketogan indtag. Jeg er overbevist om at styrken af abstinenssymptomerne er afhængigt af, hvor stort ens (mis)brug har været. Havde jeg IV'et heroin i et år havde det nok været noget værre, men ellers synes jeg ikke det har været så slemt for mig som det bliver gjort til i film o.l.. Jeg har godt kunnet arbejde, selvom det var lidt pres. Eftersom det ikke er specielt sjovt overvejer jeg at påsætte et norspan plaster, hvis jeg indtager store mængder ketogan igen flere på hinanden følgende gange - jeg håber så på, det kan fungere som nedtrapning og fjerne abstinenssymptomer/'influensa-tilstanden'

Men ketobemidon er også det kraftigste af de 9 opiater/opioider jeg har prøvet. Selv efter perioder med relativt højt indtag af oxycodone dagligt i noget tid har jeg aldrig oplevet dette. Jeg har aldrig prøvet heroin, men er ikke i tvivl om det vil kunne fremkalde abstinenssymptomer :P Det er sjovt at læse på blueligt, hvordan ketobemidon tales om som et wonder-opioid, men det er sgu også i en liga for sig selv IMO. Men ketogan ordineres vist også kun i norden og et europæisk land mere AFAIK.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Er der andre end mig, der får sindsygt dårlig mave af ketogan stikpiller? Hvem fanden har også fundet på at putte et spasmolytika i et kombinationspræparat, der skal gives analt...

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]