Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 06 maj 2025 15:36

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 

Skal jeg stoppe med at ryge hash for evigt ?
Ja ! nu !! 21%  21%  [ 7 ]
En lang pause lyder fin nok du. 64%  64%  [ 21 ]
Nej for fanden - du skal bare ryge til det bliver bedre ! 15%  15%  [ 5 ]
Afgivne stemmer : 33
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: helt væk og lige her.
EDIT :
Undskyld at der er så meget, men sådan er det altså.
Hvis du ikke orker at læse det igennem, så undlad venligst at skrive bare for at skrive... " HEHE " :|

Hej psy.
Idag ryger jeg min sidste klump.. dvs i morgen når jeg vågner op har jeg ikke mere tjald.
Jeg gider ikke at trappe ned, jeg vil bare stoppe..
Jeg har røget bong mange år af mit liv nu, også med lange pauser ind imellem.
( dog ret sjældent ) men det har varet i okay lang tid.. sidste gang jeg holdte en pause, var for 2 år siden, det varede i et halvt år.. og så begyndte jeg at ryge pinde igen, og så gik det galt da jeg blev præsenteret fra HR.BONG igen... nejnej... det er altid der jeg falder i !!

Jeg plejer sku at holde den godt med pindene i weekenderne, men når jeg møder bongens dejlige fuldkommen lammene effekt bliver jeg hugget på mary igen... så aldrig mere bong.. NEVER !

Kun joints.. har også lungeproblemer / astma - så bongen skal under alle omstændigheder ligges på hylden 4 good ! og det bliver sku svært..

Men jeg har gjort det før.. og det er hårdt med de "psykiske abstinenser"

Men nu skal i høre hvorfor jeg stopper..
For det første for at gøre min kæreste glad.. hun er på en uges ferie lige nu, og vil gerne have overstået de væreste abstinenser imens hun er væk, så hun ikke skal høre på det.. ( jeg bliver lidt... kort lunte agtig ) og det skal slet ikke gå ud over hende..

For det andet fordi jeg havde en grim oplevelse med en et af mine kæledyr døde meget langsomt og smertefuldt, og lige siden har jeg været sådan nærmest... chokeret ? inden i ?
Har ikke set død og smerte i så mange år- altså i virkeligheden.. self på TV og jeg tænker meget over det.. jeg er meget fokuseret på døden og hvad der kommer derefter, og der tror jeg ikke på der kommer noget som helst.. så jeg bliver bare sort inden i når jeg mister noget eller nogen..

Og jeg har undviget død og ulykke - eller prøvet så lang tid jeg kunne, fordi jeg udemærket godt ved at jeg ikke kan håndtere sådan noget særligt godt.. der er jeg sku svag.. fordi jeg ikke tror på den " hvile eller fred "... jeg tror på ingenting og sorthed...

For det tredje fordi jeg lige siden har set ... tåger... jeg kan ikke forklare det..
Jeg glemte at spise og drikke i 3 dage ca... sad bare og kiggede ud i luften og røg hash, og kunne slet ikke tænkte klart, det var lidt mærkeligt, og så gik det lige pludselig op for mig da jeg blev fysisk dårlig at : nåå ja ? .. mad ? væske ? shit !
Så jeg drak og åd self... sov i 10 timer.. vågnede og så stadig.. tåger...

Tågerne.. det er dampe i mine øjenkroge.. kan ikke forklare det.. ser dem mest om aftenen når alt er mørkt eller her bare er lidt lys.. det er det jeg før i tiden bare har kaldt " synsforstyrrelser " og nååå jo.. så kommer det kun når jeg er ret skæv.. det har været der lige siden det kræ døde... eller jeg så det døde.. og jeg glemte at spise og alt det der.
Ved ikke hvad fanden det er og kan ikke forklare det !

F.eks : jeg står hende ved køkkenet den ene dag, og har lige hentet noget fra køleskabet.
så jeg bukker mig ned da det er et lille køleskab, rejser mig op, og i min øjenkrog hende ved gryden ser jeg dampe/tåger/ noget bevæge sig som gaz, og jeg havde ikke haft gang i noget madlavning i noget tid der, men alligevelle reagere jeg som om der er nærmest ild i shittet, eller kog i noget, og får et shock og skal til at skrue ned for komfur og alting, bliver nærmest panisk ( smider hvad jeg har i mine hænder ) og finder ud af at jeg er en idiot og der ingenting er.

Så er der en til ting med de der " syns forstyrrelser "
Kontrasten skifter :( og det er ret ubehageligt.. det har jeg heller aldrig prøvet før- og det er så om jeg har røget hash eller ej.. Det blinker nærmest, især hvis jeg går uden for og der er en grå himmel, kigger jeg op i den, syndes den nærmest psychedelisk sommetider, og blinker og skifter fra lys til mørk, og sommetider blinker den i nogle farver sådan i MILI sekunder... noget man nærmest ikke når at opffatte... men det sker..

RIGHT ! det lyder psykose agtigt ikke ? ;)
Men det er ikke noget der som sådan ødeligger mig inden i eller mit liv.. vil bare stoppe nu før det bliver værre.. holde en lang pause og lige få " skruet det hele sammen igen deroppe " hvis i forstår ;)

Og så begynder jeg at smide mine frø i jorden i morgen :)
Og holder op med at ryge til mine planter er kommet helt op.. så har jeg også noget at beskæftige mig med indtil da, et dejligt skunk indedørs grow som jeg også vil poste billeder af herinde - følgene - det bliver ak47 jeg starter med :)

Så... jeg laver faktisk bare den her tråd fordi jeg vil høre hvad i har at sige til det ?
Om jeg bare burde søge læge med det samme ( har en tid til en psykiater i december :( )

Jeg tror bare personligt at jeg trænger til en pause.. og jeg er lidt nede og sådan..

Men det her er hvad der skal ske nu.... suuuk...
Jeg sidder her nu og ryger mine sidste bonghoveder, og nyder dem virkeligt...
Eller prøver ;) og er godt skæv ( da det er min sidste dag ) så undskyld min tågetråd.

Så i morgen gør jeg som jeg plejer, når jeg skal stoppe.
Jeg køber mig nogle baldrian ( det virker ikke men det bilder jeg mig ind ) og nogle øl :)
Baldrianen forstærker vist øllen list eller omvendt...
Og bare rolig, jeg erstatter ikke mit hashmisbrug med et alkoholmisbrug !!
Så drikker jeg lidt øl med naturmedicin som jeg plejer, for at dulme trængen..
Og det gør jeg i ca en uge, hvorefter jeg stopper helt med det !
og er clean... self går jeg og " tør-fixer " inde i hovedet i flere uger efter, men der må jeg bare være stærk, har også en MDMA tur jeg planligger at køre med vennerne om 3 ugers tid, så der er vist nok af andre gode ting at glæde sig til, og planterne at beskæftige sig med...

Hvad siger i ?

Er jeg komplet idiot :) ?

__
Der vil blive opdateret osv i de følgene dage.

Senest rettet af Roche 05 maj 2010 20:59, rettet i alt 3 gange.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: I centrum af solsystemmet.
Hehe god ryger så :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Det kan godt lyde som HPPD med dine synsforstyrrelser - eller dyrets ånd som går igen? Dunno.
Men hold en god lang pause indtil dit grow kommer op. Pak bongen væk og alt der minder om hashen.
Luft ud i lejligheden/huset og ryd op og få noget luft - det er perfekt med rygepause her i foråret.

Pøj pøj!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Jeg synes på ingen måde at du er en idiot! Det er tværtimod en rigtigt klog og god ting at tage en pause - NU - når chancen byder sig!

Men måske er det lidt problematisk at, hvis du har et problem med kraftigt overforbrug, lave et større grow hvor du vil få masser af god skunk fra? Er det ikke en ret sikker vej til at begynde at ryge for meget igen?

Men i alle fald: Al held og lykke med det!

Medlem
Brugeravatar

InnerNetExplorer skrev:
Det kan godt lyde som HPPD med dine synsforstyrrelser - eller dyrets ånd som går igen? Dunno.
Men hold en god lang pause indtil dit grow kommer op. Pak bongen væk og alt der minder om hashen.
Luft ud i lejligheden/huset og ryd op og få noget luft - det er perfekt med rygepause her i foråret.

Pøj pøj!

Hehe mange tak men jeg tvivler på det er kattens ånd, :D får meget svært ved at tage dig seriøst når du siger sådan hehe ;)
HPPD ? Hallucinogen persisting perception disorder.. har kun hørt om det før.. ikke læst om det... det vil jeg gøre nu... selv om jeg sommetider kan frygte at blive skør i hovedet og se syner, ser jeg aldrig det jeg .. er bange for ? eller når jeg forvendter det... det er bare mærkeligt og styre sig selv..
EDIT : har nu læst lidt om det.. det tror jeg sku ikke det er ..
Det er ved at være et godt stykke tid siden jeg har taget psychedeliske stoffer !
Og har ikke bemærket noget sådan .. lige efter eller lidt efter jeg har taget dem..
Det sidste halve år har jeg kun røget hash og taget kokain få gange.. og røget det... og så valium.... og.... ja... men ingen svampe og syre og sådan..

Lille Rødhætte skrev:
Jeg synes på ingen måde at du er en idiot! Det er tværtimod en rigtigt klog og god ting at tage en pause - NU - når chancen byder sig!

Men måske er det lidt problematisk at, hvis du har et problem med kraftigt overforbrug, lave et større grow hvor du vil få masser af god skunk fra? Er det ikke en ret sikker vej til at begynde at ryge for meget igen?

Men i alle fald: Al held og lykke med det!

Tjaah.. men.. planen er jo bare at se om jeg kan ryge skunk.. vil faktisk ikke ryge hash mere..
Vil hellere dyrke mit eget og ryge mit eget, så jeg kan spare lidt penge den vej igennem, og så jeg altid har en " afslapper ".. håber på jeg kan holde den til kun i weekenderne..

Men tak :)

Junior medlem

det er ihvertfald en rigtig god ide at tage en laaaang pause, og derefter kan du jo altid se om du begynder at kunne styre det, ligeså snart du så ser et tegn på at du er begyndt at komme ind i de samme baner, så enten stopper du helt, eller tager dig sammen og holder det på et bedre niveau igen :)

hmm omkring din opførsel, jeg har selv til tider sådan nogle synsforstyrrelser, ser tit ting bevæge sig i øjnkrogen, så har næsten altid mit fjernsyn tændt, så tænker jeg ikke så meget over det.. tror måske bare jeg er paranoid..
men tilbage til sagen, synes du beskriver rigtig godt hvordan man har det når hashen leger med ens hjerne.. og det er en virkelig god ide at stoppefor en stund, for du lyder måske en smule depressiv, men det skal jeg ikke gøre mig klog på.. Men når du nu går igang igen, så hold dig fra hashen, og nøjdes med skunk eller pot.. men det ved du sikkert allerede :)
held og lykke ! og tak fordi du lige fik mig tl at tænke over at jeg nok skal tage mig lidt sammen igen :D

Medlem
Brugeravatar

Sirc skrev:
det er ihvertfald en rigtig god ide at tage en laaaang pause, og derefter kan du jo altid se om du begynder at kunne styre det, ligeså snart du så ser et tegn på at du er begyndt at komme ind i de samme baner, så enten stopper du helt, eller tager dig sammen og holder det på et bedre niveau igen :)

hmm omkring din opførsel, jeg har selv til tider sådan nogle synsforstyrrelser, ser tit ting bevæge sig i øjnkrogen, så har næsten altid mit fjernsyn tændt, så tænker jeg ikke så meget over det.. tror måske bare jeg er paranoid..
men tilbage til sagen, synes du beskriver rigtig godt hvordan man har det når hashen leger med ens hjerne.. og det er en virkelig god ide at stoppefor en stund, for du lyder måske en smule depressiv, men det skal jeg ikke gøre mig klog på.. Men når du nu går igang igen, så hold dig fra hashen, og nøjdes med skunk eller pot.. men det ved du sikkert allerede :)
held og lykke ! og tak fordi du lige fik mig tl at tænke over at jeg nok skal tage mig lidt sammen igen :D

SIRC - hvor er jeg dog beæret over du bruger din første post på at sige dette :)
Tak for selvtillidsboosten der ;)
Har også tænkt mig kun at ryge det grønne ! ikke mere hash til mig : )
Det er jeg kun glad for at høre sirc :) det var så liidt, og det er vist mig der takker...

Nå... tid til en update..

Jeg har bestilt en " grow-tent " det største jeg kunne finde :)
Det lyder meget nemmere, og det er self med alt tilbehør til med lamper osv..
Så det bliver spændene..
Nå... der gik så 2 -3 ekstra dage før jeg stoppede med tjalden :( den var svær
Men nu har jeg været hashfri i 3 dage nu !!!

Skal jeg ikke lige have et skulderklap af nogen :p ?

Medlem

Du får en skulderklap af mig, som den første.

Dem skal der nok komme masser af den næste stykke tid.. :-)

Medlem
Brugeravatar

Honey skrev:

Du er sku en " honey " :) jeg takker mange gange : )

Medlem

Roche skrev:
Honey skrev:

Du er sku en " honey " :) jeg takker mange gange : )

Takker og nejer.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Berlin
Synes du burde overveje at stoppe helt. Som du selv skriver har du holdt pauser før men er hele tiden vent tilbage til et misbrug. Det kunne måske være en ide at overveje om du vil fortsætte denne cyklus? Det er fedt at du ikke lader dig skræmme af omstændighederne helt klart en styrke som vil hjælpe dig nemmere igennem. Du skriver også selv at du har et vanskeligt forhold til døden, kunne godt være du skulle overveje om dit misbrug er et resultat af at du flygter fra nogle ting. I så fald ville jeg anbefale dig at søge en psykolog, og ikke en psykiater. Det ville kunne løse problemerne ved deres rod og måske få dig til ikke at flygte længere. Sorry hvis jeg overfortolker

Medlem
Brugeravatar

Jeg har selv været i gennem den med at stoppe efter langtid, hvor man har røget dagligt. Mit startede også bare med, at skulle have været en "pause", men endte med at blive mere eller mindre permanent. :]

Jeg har dog ikke haft så mange skavanker. Jeg føler bare det gjorde mig sindsyg social-handikappet bagefter.

Valgte at holde pause, fordi jeg følte, at jeg gik glip for meget af mit liv og at det var blevet til et liv, jeg ikke selv havde lyst til, at leve. Den første tid, kan jeg huske, at jeg ikke kunne sove og havde svært ved at få tiden til, at gå. Men et godt råd er, at finde dig en hobby, begynd at træne eller noget andet hvor du laver noget fysisk hårdt, som afleder tankerne og gør dig udmattet.

Men held og lykke :D.

Junior medlem
Brugeravatar

Jeg synes at det er fedt, at komme væk fra røgens tåger i lange perioder. Problemet er bare, at man går og forbinder hashen med alt, når man sidder i "saksen". Nu har jeg selv været hashfri i stort set ti måneder, og nu er jeg kommet dertil, hvor jeg kan se det helt objektivt. Jeg forklarer hashforbruget/ misbruget/ whatever på denne måde:

Når man stopper med at ryge, er det ligesom at slå op med en kæreste. Så har man længsel, men det eneste som hjælper, er at lade være med at kontakte hende. For tiden lærer sgu de fleste sår (kliche, men nice a have i tankerne :D) Når man så er kommet helt over sin forelskelse, kan man gøre op med sig selv, om man kan holde ud at se hende i øjnene igen, eller om man skal lade helt være med det. For en gammel kæreste kan man sagtens blive venner med, så længe man ikke begynder at bolle for meget rundt :D Hehe.

Selvfølgelig er det meget individuelt, men sådan fungerer det for mig. Jeg kan sagtens få et fornuftigt forhold til hash, men er blevet enig med mig selv om, at det skal være distanceret. Man skal simpelthen have andet i sit liv end fed og stoffer generelt.

Held og lykke og venlige hilsner

PS: God ide med grow som beskæftigelse. Kendte en fyr, som havde bonget den for meget ligesom dig, men han var gået over til kun at ryge sit eget hjemmedyrkede pot, og det havde han det satme fint med :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]