Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 06 maj 2025 14:41

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg tror man skal være afhængig af et stof for virkelig at forstå, hvor alvorligt man bør tage de ting de skriver her:
http://www.perron3.nu/site/Perron3/Rusmidler

Før jeg fik et hashmisbrug, undersøgte jeg mange ting om stoffer, men mest gode ting omkring dem, som om jeg ikke turde se medaljens bagside i øjnene.
Jeg er "kun" hashmisbruger, så jeg ved ikke hvordan det er med de andre stoffer, men jeg kan nikke genkendende til de fleste ting om bivirkninger under siden "Hash".

Jeg synes alle bør huske dette:

1) Stort set alle stoffer er super fede, det skal du slet ikke bekymre dig om.
2) Stort set alle stoffer har bivirkninger, læs om dem, tag dem seriøst og lav et stærkt regelsæt for dit stofforbrug (som du garanteret kommer til at bryde mindst én gang).

BNB

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fuldtidsforvirret på fyn
Forstår ikke helt hvor du vil hen med det denne tråd? :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg vil egentlig bare fortælle, hvad man gør gøre før man begynder at tage stoffer.
Det er ikke en debatstråd jeg vil starte, og forventer heller ikke nogen kommentarer til den.

Ved ikke om det overhovedet er brugbart for andre, men tror godt mit gamle jeg kunne have lært noget af den ;)

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Men dit gamle jeg havde garanteret ikke lyttet til det ;) Erfaringspædagogik er nu engang en af de mest succesfulde og effektive læringsmetoder.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
Citat:
Før du prøver, så tænk på at....

De fleste rusmidler er ulovlige
Vær opmærksom på, at du løber en risiko, når du køber og bruger et ulovligt stof.

Vær dig selv
Brug ikke hash eller stoffer bare fordi dine venner bruger det.

Lav regler for dig selv.
Så du kan begrænse dit forbrug. Ryg for eksempel kun i ferier. Reglerne er vigtige, hvis du vil forhindre at rusen bliver en dårlig vane.

Kør ikke i bil
Det er farligt (og ulovligt) at køre bil, knallert eller lignende når man er påvirket.

Bland ikke rusmidlerne
Pas på med at blande rusmidlerne. Det er svært at forudsige hvilken virkning, det vil have på dig.

Sæt ikke dit forbug op
Hvis de virkninger, som du synes er gode, på et tidspunkt bliver mindre, så trap ned istedet for at trappe op.

Vælg situationen med omhu
Brug ikke rusmidler hvis du føler dig dårligt tilpas i situationen. Det er vigtigt, at du kan lide dem du er sammen med, især første gang.

Ikke i hverdagen
Sørg for ikke at være påvirket på arbejdet eller i skolen.

Rusen forstærker dine følelser
Hvis du har det dårligt psykisk og følelsesmæssigt, så lad være med at indtage rusmidler. Rusen forstærker ofte dine følelser. Er du glad, bliver du mere glad, er du ked bliver du mere ked.

Søg information
Sæt dig grundigt ind i rusmidlerne før du prøver

Bevar kontrollen
Hvis du oplever, at du brugere flere rusmidler end du har lyst til, så tænk over, om du kontrollerer rusmidlerne, eller omvendt. Hvis rusmidlerne overtager, så søg hjælp.

det er topfornuftigt det de skriver! og så skal man starte sent. på et tidspunkt hvor man rent faktisk er moden nok til at følge de regler.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted få finder.
Citat:
Psilosybinsvampe (Meskalin og LSD)
Historie
Sammen med, meskalin og LSD går Psilosybin under betegnelsen ”hallucinogener” eller ”syre”. LSD er syntetisk fremstillet, meskalin findes i kaktus, og psilocybin i giftige svampe.

:rocking:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Obama skrev:
Citat:
Psilosybinsvampe (Meskalin og LSD)
Historie
Sammen med, meskalin og LSD går Psilosybin under betegnelsen ”hallucinogener” eller ”syre”. LSD er syntetisk fremstillet, meskalin findes i kaktus, og psilocybin i giftige svampe.

:rocking:

:hm:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]